Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 09:10

HippoLogic ik zie graag hoe het er bij jou uitziet? En gefeliciteerd met je jubileum!
Ja weiland kun je beter paddock noemen want dat is het na de warme zomer is het echt alleen maar zand. Ml vind het heerlijk dat uitzicht met niks, ik ook maar mis ook het strand wel een beetje.

We verbouwen nu vetch, graan, lupine ed. Hoe 3n wat precies we gaan doen hangt af van de boerderij die we straks zelf gaan kopen, want daar voor zijn we hier. Helaas regels omtrend visums veranderd dus we zullen nu versneld pr moetwn aanvragen. (alleen al 7000 visum kosten) maar goed we willen blijven dus komende week ga ik papieren verzamelen.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:00

Ik hoorde het inderdaad vandaag over de visumwijzigingen en ik hoorde dat het vooral is om de immigratiegolf vanuit Azie en dan in het bijzonder India tegen te houden. Maar voor mensen zoals jullie natuurlijk bijzonder vervelend, want ook al vallen jullie niet onder die specifieke immigratiegolf, het word je wel weer even extra moeilijk gemaakt...

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:22

Helaas zullen we het ermee moeten doen. Het is ook wel begrijpelijk er moet ergens een grens zijn. Gelukkig snapt ml het ook al zit hij nu al in de stress voor de Engelse test die hij nu voor de 4de keer moet gaan maken. Verder hoeven we alleen nog maar van allebei een geboorte akte aan te vragen en alles laten vertalen. Ml is nu druk aan het zaaien dus de komende 2 weken zal er niets aan gedaan worden.

Wel goed nieuws. Ik had al een paar keer op Chloe gezeten omdat ze het zadel en ook met mij erop niet echt boeiend vind. Echter kende ze nog helemaal geen hulpen en snapte er niks van. Dus lekker nog een paar weekjes gelongeerd en dat heeft duidelijk geholpen. Vanmorgen weer op haar gezeten en we hebben een paar rondjes gestapt. Ik heb de tijd en eigenaar geeft me alle tijd. Maar soms lastig als je alles alleen moet doen zonder een extra hand vanaf de grond. Maar goed we komen er wel.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:40

goede update weer, jammer dat de palo weg moet, wilden ze hem nu wel aan jou verkopen? Ik ben wel benieuwd naar de 'rij' update van Chloe. Hoe snel moeten jullie nu dat visum aanvragen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:07

Hier heb je als je naar het noorden kijkt altijd de bergen in zicht. Super handig oriëntatiepunt.
Wat een stress om jullie pr.

Canada had ook de regels veranderd toen we midden in het proces zaten om economische vluchtelingen uit Europa te weren. :+ Gelukkig mochten wij volgende de oude regels nog verder gaan. Anders woonden wij nu niet in Canada.
Veel succes met de aanvraag en ik duim voor jullie.

Wel gaaf dat je lekker zoveel paardenklanten hebt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:21

Die cavaletti's :D :D :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 23:00

Mer zodra ml klaar is met zaaien komen er foto. Liselotte snapt het niet:) al is ze verder best een goede hulp. Ga haar vandaag of morgen weer doen zal in ieder gevsl fotos maken voor ik erop ga. Nee ik neem palomino nu niet over. We gaan straks als Chloe en Nessy de shet naar huis gaan verder met Bert en Twinkle. Misschien dat ik Twinkle ooit nog eens dek met een warmbloed aangezien zij goed beweegd en goede papieren heeft. Dan heeft Lotje een opvolger of verkopen. Warmbloeden zijn hier namelijk heel duur dus zelfs middelmatig bewegen levert nog 8000 op.
Er wordt aanbevolen het visum dit jaar aan te vragen. Aanvraag zelf duurt dan wel weer 12 maanden.

HippoLogic lijkt me gaaf die bergen maar waarschijnlijk wel kouder dan hier? Jullie hebben geluk gehad met het visum dan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:55

Ik zie een nieuw bedrijf opkomen daar ;) ik zou een vliegtuig vol warmbloeden importeren, allemaal veulens en jaarlingen, bij jullie op het land gooien inrijden en dik mega dik verkopen als ik het zie :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:56

Ok je moet dan wel even ergens een startkapitaal vandaan halen, klein detail ;)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:49

Ja een ticket voor een paard is :$ :$ :$.
Vancouver is het weer iets warmer dan NL maar iets meer regen. Regen valt wel in buien van 1-4 dagen en dan is het gewoon weer droog. Dus of nat of droog. Niets er tussenin lijkt het. Zomers zijn tot nu toe heerlijk 20-27 graden elke dag. En bijna nooit onweer. *\o/*

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 00:14

Haha Mer ja dat kost een hoop geld. Dan is het goedkoper om sperma te bestellen. Dan hoef ik alleen te investeren in een fokmerrie. Wie weet in de toekomst.

Dat is wel een verschil met hier HippoLogic. Hier zelden regen en heel de zomer 40+ nu wel koud. In de nacht rond 7 en overdag 15-20. Dus winterdekens op en jassen aan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 02:30

Jullie zijn al weer bijna aan de winter toe toch? Hebben jullie in de winter wel neerslag? Lijkt me een lastig klimaat om te boeren. Nouja ligt er misschien aan wat je verbouwd en hoe de grond is.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 03:29

Ja het is herfst nu. We zijn nu aan het zaaien de gewassen groeien hier in de winter omdat er dan meer neerslag is. Sommige boerderijen hebben irrigatie wij hebben dry land. Dus zijn echt afhankelijk van het weer.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:51

Even een paar fotos van Bert. Ik ben zo trots op hoe hij eruit ziet. Heb ik weleens een foto geplaatst van vorig jaar toen hij net van de sales kwam?

Afbeelding
En nu ruim een jaar later.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder hebben we sinds een paar dagen een nieuwe hond die ons overal volgt. Ook mee naar de rijbaan als ik ga rijden. Ok we hadden haar al een tijdje, maar toch.

Afbeelding

En nog eentje van Chloe die vandaag super haar best deed met rijden.

Afbeelding

Edit ik zie dat Bert zijn eerste en laatste foto zijn verwisseld. Maar goed het verschil is te zien.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:46

Nou Bert is er erg op vooruit gegaan!
Leuke hond!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:20

Bert is aardig opgeknapt...en wat een poezelige hond :) .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:09

wow Bert is mega veranderd. Wow

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 23:16

Dank jullie, ik moet eerlijk zeggen dat ik heb waarschijnlijk zelf niet had gekocht op de sales waar gewoon alles wordt gedumpt wat niet verkocht wordt of men vanaf wil. Ben wel blij dat vorige eigenaar dit heeft gedaan en hij 8 maanden later bij mij kwam. Toen nog wel wat mager maar als een stuk beter.

En poespoes is eigenlijk Liselotte haar gevonden kitten van een maand of 3 oud. Poespoes heeft alleen deze week besloten hondje te willen worden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:48

Wat is Bert opgeknapt. Super!

En leuke hond. Poespoes klinkt lief.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:33

Ik dacht al....Bert is nou niet echt opgeknapt :P , maar gelukkig. Hij is wel echt shiny zeg!

En schattig poespoes de 'hond'.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:37

Dank jullie ik ben er erg trots op! Ook het rijden gaat steeds beter binnenkort foto's als ml tijd heeft on ze te maken.

De kitten is van Liselotte en ze heeft haar zelf poespoes genoemd.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:32

Geweldige kat :-) en wat is Bertje opgeknapt zeg.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 03:59

Vandaag wilde de kleine dame haar pony rijden. Met haar rijbroek die 2 maten de groot is en haar nieuwe helm.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Best grappig we wandelen over de werf en Lotje zegt dat ze maar de cirkel wil. Prima daar gaan we. Eenmaal in de cirkel laat ik Twinkle om mij heen lopen als aan de longe. Lotje zegt "Twinkle trot!" Brave Twinkle deed dan ook direct wat de baas vroeg alleen ietwat enthousiast in uitgestrekte draf. Gelukkig kon Liselotte er wel om lachen en Twinkle ging na een kleine ho terug in een sukkeldrafje.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:05

Oh wat een lieve foto's! En twinkle klinkt als een gouden pony. Fijn!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:59

Ooohhh geweldig, volgende keer Manlief meenemen om te laten filmen :D