Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:13

Of TS houdt gewoon oprecht heel erg veel van deze jongen en het doet haar gewoon erg veel pijn om te zien dat dat wellicht niet helemaal wederzijds is... De instinctieve reactie zal dan altijd zijn om de pijn te ontwijken... In dit geval door toch nog goed te praten ook al weet ze ergens waarschijnlijk beter (ook te zien aan de kleine verandering in houding tov hem. Niet meer "ik zie wel" maar "ik wil het weten.")

Wat een rot reactie robert. :n

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:14

robert45 schreef:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.

En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.

TS is aan het trollen en kijkt hoe ver ze de reacties kan krijgen.

Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.

TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.

Jeetje, vindt je dit niet een beetje overdreven?
Ik kan me goed voorstellen dat TS helemaal in de knoei zit nu, als ze niet verliefd is geweest was het veel makkelijker natuurlijk!
Voor nu vind ik dat TS voor haar doen redelijk rebels is geweest gisteravond.
'Zomaar' op stap met vriendinnen zonder dat van te voren te melden, een flink bericht gestuurd met punten waar ze mee zit... Ik hoop alleen dat ze het nu zo vol houdt en niet in een gesprek weer overgepraat word door hem..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:15

Robert, die reactie kan echt niet!

Ik heb ook 5 jaar in een slechte relatie gezeten, pas toen ie het halve huis kort en klein had geslagen en dreigend voor me stond heb ik hem een knal voor zn hasses verkocht en hem het huis uitgeflikkerd. Daar had ik alleen wel even 5 jaar voor nodig, sommige dingen sluipen er in en heb je gewoon niet door..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:17

robert45 schreef:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.

En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.

Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.

TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.

Eerlijk..

Met sommige punten twijfel ik ook.

Het is inderdaad een serieus probleem als je in zo'n relatie zit en bepaalde dingen echt niet ziet.
Alleen ben het met Robert45 eens dat sommige dingen die TS zegt niet rijmen met elkaar.

Dat is gevoelsmatig en ergens hoop ik van harte dat dit misschien geen echt verhaal is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:19

Aan de andere kant, advocaat van de duivel, is het echt heel erg om gecontroleerd te worden? Voor mensen die structuur willen zou het zomaar eens geen probleem kunnen zijn.
De meerderheid vind controle en beperking niet wenselijk, maar dat is toch ook ieder voor zich?

Misschien vond TS het wel heel niet erg om gecontroleerd te worden en verantwoording af te moeten leggen.. Uiteindelijk is dat toch ook een kwestie van keuzevrijheid, hoe krom die combi ook lijkt..

Omdat de meerderheid hier nu zegt dat het allemaal zo niet hoort, hebben ze nu een soort van probleem wat er misschien heel niet geweest was als t op zn gemakje door was gekabbeld...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:20

Wat een domme reactie Robert. Als jij zo verliefd bent en gemanipuleerd word dan zie jij de waarheid niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:20

Als TS nu de allerenigste in de geschiedenis was of het was iets wat héél zelden voorkwam kan je je vragen stellen.

Je wilt niet half weten hoeveel mensen er in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten. Je wilt niet half weten hoe je je eigen gezond verstand en waarde kan verliezen omdat je niet eens half weet hoe verschrikkelijk goed iemand waarop je verliefd ben kan zijn in het manipuleren en sturen van je gedrag. Ja deze situaties gebeuren echt en ze zijn niet alleen weggelegd voor de domsten en naïvsten onder ons, bijlange niet zelfs.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:24

Cer schreef:
Aan de andere kant, advocaat van de duivel, is het echt heel erg om gecontroleerd te worden? Voor mensen die structuur willen zou het zomaar eens geen probleem kunnen zijn.
De meerderheid vind controle en beperking niet wenselijk, maar dat is toch ook ieder voor zich?

Misschien vond TS het wel heel niet erg om gecontroleerd te worden en verantwoording af te moeten leggen.. Uiteindelijk is dat toch ook een kwestie van keuzevrijheid, hoe krom die combi ook lijkt..

Omdat de meerderheid hier nu zegt dat het allemaal zo niet hoort, hebben ze nu een soort van probleem wat er misschien heel niet geweest was als t op zn gemakje door was gekabbeld...

Ben ik het wel met je eens ja, maar als TS het niet had gemeld zat ze er ook niet mee, lijkt mij?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:27

Citaat:
Ben ik het wel met je eens ja, maar als TS het niet had gemeld zat ze er ook niet mee, lijkt mij?

Volgens mij startte de TS met het probleem tussen haar en haar toekomstige schoonouders en het probleem wat dat voor haar vriend zou kunnen opleveren. Toen wilde ze nog samen verder en vroeg advies over hoe daarmee om te gaan (volgens mij).

Later is het (door groepsdruk?) veranderd in een topic over een ongezonde relatie..
Is dat haar dan aangepraat of niet?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:28

Cer schreef:

Ik denk dat dat het probleem ook niet is voor ts, ze wil gewoon een volledige relatie en dus voorgesteld worden aan zijn ouders en als volwaardig lid deel uitmaken van zijn leven.
Ik denk dat het probleem waar om het draait acceptatie is en ik vrees dat die acceptatie in deze familie nooit echt gaat komen.
Hoe hard ts ook probeert ze zal nooit "goed" genoeg zijn.
Persoonlijk vind ik het altijd erg triest als mensen zich in allerlei bochten gaan wringen om iemand te worden die ze eigenlijk niet zijn maar aan de andere kant weet ik dat er mensen zijn die zich daar juist prettig bij voelen.
Juist dat harde werken om te veranderen zien ze als het ultieme teken van liefde voor de ander.
Zoals the Offspring al zong: "the more you suffer, the more it shows you really care"...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:29

Cer schreef:
Citaat:

Volgens mij startte de TS met het probleem tussen haar en haar toekomstige schoonouders en het probleem wat dat voor haar vriend zou kunnen opleveren. Toen wilde ze nog samen verder en vroeg advies over hoe daarmee om te gaan (volgens mij).

Later is het (door groepsdruk?) veranderd in een topic over een ongezonde relatie..

Klopt helemaal, maar begint het probleem dan niet alsnog bij haar vriend? Het is immers zijn verantwoordelijkheid om haar aan zijn ouders voor te stellen, zolang hij dat niet doet zijn er altijd vraagtekens waar je niks mee kan, je hebt immers nog he-le-maal geen idee hoe die ouders gaan reageren...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:31

Nou ja dan is het niet volledig geaccepteerd worden iets wat ze moeten accepteren... en daar dan mee leren omgaan.. Dan is het de keus of je een band wil met je schoonouders of je man (en omgekeerd met je ouders of je vrouw) of dat je voor elkaar die band met je ouders wilt bekoelen of verbreken.. Dat is ook niet niks natuurlijk. Maar vooral in het begin van een relatie wil je voor elkaar kiezen, maar of dat op de lange termijn ook nog geld is de vraag. Alleen, dat weet niemand van te voren..

@Joanieke: maar als dat voorstellen echt een probleem zou ontketenen, zou ik daar ook niet om staan te springen. Het zijn wel je ouders... De keus tussen je vriendin of je ouders maak je niet zomaar (ook al vinden sommigen van wel).. Wat is er dan mis met afwachten..?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:38

Cer schreef:
Citaat:

Misschien wel, maar als er dingen gezegd worden als "ik spreek niet meer met mannelijke vrienden af, want dat is wat je nu eenmaal doet in een relatie" zegt mij andere dingen. Als TS vrijwillig gecontroleerd zou worden dan zou ze ook wel weten dat haar relatie heel anders is dan wat de gemiddelde Nederlander als 'gezond' bestempelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:40

Ik vind het ook nogal wat dat ze niet maar 1 maand een relatie hebben, maar 1 jaar. Maakt verschil, ik snap dat 1 jaar voor trouwen toch wat te snel kan zijn, maar 1 jaar geeft toch al een beter beeld van wat je kan verwachten van elkaar en is inderdaad wel een tijd dat je de rest van de familie op zn minst inlicht van je relatie. Ik neem aan dat je met de feestdagen ook samen wilt zijn, tenminste zo gaat dat in mijn relatie wel (ene kerstdag bij mijn familie, andere kerstdag bij de zijne). Evenals samenwonen is iets waar je na een jaar samen toch ook over gaat praten..

Maar ik ben het met de rest eens dat ik wel vind dat TS wat ver doorslaat in alles wat zij doet en aanpast om maar aan het ideaalbeeld van zijn familie te voldoen, die nog niet eens op de hoogte zijn van haar bestaan/ haar rol in zijn leven. Het wordt inderdaad tijd dat hij gaat beslissen of TS de moeite waard is, in zijn geval om mee naar huis te nemen, of inderdaad leuk voor de lol nu maar niet voor altijd.

Tevens besef ik mezelf ook dat het voor anderen heel gemakkelijk is om te praten/ oordelen over de relatie van een ander. Mijn relatie is ook niet perfect als ik er vanaf de zijkant naar kijk, en daar ben ik me ook van bewust. Maar je bent zelf toch echt de enige persoon die kan oordelen of je binnen zo'n relatie wilt blijven (als er maar dingen gaan veranderen) of toch meer geluk voor jezelf wilt.
Als ik vind dat het niet goed gaat kaart ik dat net als TS aan bij mijn vriend, dan aan hem om met mij dat gesprek aan te gaan en te kijken wat we kunnen doen om het wel goed te laten gaan. Mijn vriend is geen prater, dus bij mij wekt het ook frustraties op als hij dat gesprek niet aan wilt gaan, maar ik weet dat ik geen uitgebreid gesprek hoef te verwachten. TS echter geeft aan wel goed met haar vriend te kunnen praten, dus dan is de frustratie des te groter dat haar vriend dat gesprek niet aan wilt gaan/ haar niet serieus neemt. Is zij dan wel serieus relatie-materiaal voor hem?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-16 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:42

YellowGray schreef:
Misschien wel, maar als er dingen gezegd worden als "ik spreek niet meer met mannelijke vrienden af, want dat is wat je nu eenmaal doet in een relatie" zegt mij andere dingen. Als TS vrijwillig gecontroleerd zou worden dan zou ze ook wel weten dat haar relatie heel anders is dan wat de gemiddelde Nederlander als 'gezond' bestempelt.

Ja maar heel sec gezien gaan 'wij' daar niet over... als iemand daar zelf geen problemen mee heeft, is het prima toch?

Overigens, de relatie van de gemiddelde nederlander? :') Of dat nou een goed referentiepunt is weet ik niet hoor :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:42

Over acceptatie gesproken, TS jij zegt dat de ouders van je vriend je waarschijnlijk niet zouden accepteren...maar voel jij je eigenlijk wel volledig geaccepteerd bij je eigen vriend? Als je in zijn ogen toch nog altijd dingen doet die voor hem niet door de beugel kunnen? Heb jij het gevoel dat je eigen vriend blij is met wie je bent of moet je nog net iets meer "groeien" om volledig goed te worden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:46

robert45 schreef:

lekker kortzichtige post :roll:
Zoals een ander al zei; liefde maakt blind. Het begint klein en groeit steeds meer uit. TS is iemand die daar tot nu toe in mee is gegaan. Ze is echt niet uniek, hoeveel mensen zijn er niet in Nl die in een (in onze ogen!!!) slechte relatie blijven hangen?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:55

Cer schreef:
YellowGray schreef:

Ja maar heel sec gezien gaan 'wij' daar niet over... als iemand daar zelf geen problemen mee heeft, is het prima toch?

Overigens, de relatie van de gemiddelde nederlander? :') Of dat nou een goed referentiepunt is weet ik niet hoor :D

Het leek me vrij flauw om te impliceren dat de meeste mensen niet weten wat een 'normale' relatie is :P
Maar precies dat onwetende zit me gewoon dwars. Want dit soort dingen is waar het mee begint. Geen mannelijke vrienden meer zien, dan denk je oke jammer, maar blijkbaar hoort dat zo. Vervolgens mag je niet meer met vriendinnen de stad in, "want stel je voor dat er wat gebeurt", en uiteindelijk zit je in een flatje alleen thuis en heeft hij je rijbewijs en paspoort afgepakt.

Misschien extreem voorbeeld, maar dit soort dingen gebeuren nooit zomaar. Het gaat altijd geleidelijk en het is gewoon heel verstandig om goed op zulke veranderingen te letten.

Cer

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:58

Maar hoe onwetend is onwetend tegenwoordig? TS is een jonge vrouw met social media, vrienden (althans, die had ze), een opleiding etc... Dan heb je toch ervaring genoeg met wat wel en niet normaal is? Je leeft toch niet onder een steen ofzo??

Als je dan bewust kiest om je te laten beperken, wellicht omdat je je er goed bij voelt (lekker makkelijk, je weet waar je aan toe bent etc) dan moet je dat toch zelf weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:59

Niets zo moeilijk als een liefdes relatie tussen twee mensen van verschillende culturen.
Het hoeft niet moeilijk te zijn maar dat is afhankelijk van hoe ver iemand de cultuurnormen zich eigen heeft gemaakt.
Ik denk dat veel van ons hier vooral reageren vanuit het referentiekader wat wij normaal vinden.

Persoonlijk krijg ik ook de kriebels als ik lees dat de vriend van TS zo controlerend is. En toch vind ik het niet heel raar want er zijn die culturen waar de man vooral bepaald.
Ik zou er zelf niet voor kiezen :n

Het is knap van TS dat ze hem op het voorstellen aan de familie heeft gewezen, ik ben benieuwd wat er nu achterweg komt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:07

Cer schreef:
Maar hoe onwetend is onwetend tegenwoordig? TS is een jonge vrouw met social media, vrienden (althans, die had ze), een opleiding etc... Dan heb je toch ervaring genoeg met wat wel en niet normaal is? Je leeft toch niet onder een steen ofzo??

Als je dan bewust kiest om je te laten beperken, wellicht omdat je je er goed bij voelt (lekker makkelijk, je weet waar je aan toe bent etc) dan moet je dat toch zelf weten?

Dan had ze dit topic niet geopend :) want dan was er immers geen probleem.

En, hij deed het stiekem. Hij heeft zo te lezen niet in overleg haar telefoon gevolgd en ze wordt nu niet meer gevolgd. Als ze het zelf had aangeven dat ze het fijn vindt om gevolgd te worden, is het anders.

En goede manipuleerden maakt van zijn gedachten, jouw gedachten zonder dat je er echt bewust van bent omdat het zo geleidelijk gaat. Het begint met 'hij wil" en gaat over naar 'ik wil' of het gewoon goedpraten van zijn acties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:09

vuurneon schreef:
Dan had ze dit topic niet geopend :) want dan was er immers geen probleem.
Dat was toch in eerste instantie inzake het geaccepteerd worden door zijn ouders? Of las ik nou zo scheel..

vuurneon

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:14

Tja, zo komen mensen ook wel bij de dokter voor een verkoudheid en vervolgens storten ze hun hart uit omdat er veel meer speelt :)

Gaat niet om wat het eerste ding is dat is aangekaart, maar het geheel.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:24

Ts,

Je bekeert voor allah zeg je..meiden die vanuit zichzelf bekeren zijn vaak al tijden bezig met informatie en voorbereiding.die leven naar het moment toe,dat ze de shahada uitspreken..je lag van de week nog met je vriendinnen op het strand?en by the way: de koran verteld toch echt dat je je vrouw een tik mag geven..(als je wilt pb ik je de vers)

Ik bedoel dit absoluut niet negatief,maar ik ben wel benieuwd naar hoe je dit allemaal ziet.als jij moslima wordt,veranderd alles in jou leven en in zijn leven veranderd er niets.geen spontane acties meer,beste vriend?vergeet het maar!maar stort je niet in het diepe,voor iemand die het niet voor jou doet!

Als ik je berichtjes lees krijg ik het gevoel dat ik een reddingsboei naar je toe wil gooien omdat je blind door liefde de boel romantiseerd.geloof gaat vaak samen met cultuur en daar gaat het mis.niet bij iedereen maar vaak bij de "oude stempel".

Ik wens je iig heel veel goeds en hoop echt dat jij en je vriend heel erg gelukkig worden.ik ben benieuwd naar de afloop van je verhaal en hoe het je verder zal vergaan...

Liefs..

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 10:25

Ik ben ook weer bijgelezen,
Heb helaas geen tijd om op alle vragen uitgebreid te reageren maar probeer dit later wel te doen.
Redelijk geslapen maar verdrietig over hoe gisterenavond alles gelopen is.

Ik schrik er een beetje van dat er mensen zijn die denken dat ik een spelletje met jullie speel.
Wie het niet gelooft maak ik verder maar niet mijn probleem van, ik wil me hierin niet verdedigen.

Ik heb hier met een aantal per pb ook al over gesproken, maar ik ben echt niet onwetend dat dit allemaal gezond is. Echter, ik heb dingen geaccepteerd omdat ik met deze man verder wil, ongeacht of dit hoort bij een gezonde of gelijkwaardige relatie.
Mijn vriend vind de relatie wel gelijkwaardig. Ik ga geen problemen meer veroorzaken. Ik kan hem gewoon niet los laten. Liefde maakt vast blind maar ik zie ook nog een hoop dingen, maar daar heb ik mezelf bij neergelegd