Wat een rot reactie robert.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.
En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.
TS is aan het trollen en kijkt hoe ver ze de reacties kan krijgen.
Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.
TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.
robert45 schreef:Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.
En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.
Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.
TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.
Cer schreef:Aan de andere kant, advocaat van de duivel, is het echt heel erg om gecontroleerd te worden? Voor mensen die structuur willen zou het zomaar eens geen probleem kunnen zijn.
De meerderheid vind controle en beperking niet wenselijk, maar dat is toch ook ieder voor zich?
Misschien vond TS het wel heel niet erg om gecontroleerd te worden en verantwoording af te moeten leggen.. Uiteindelijk is dat toch ook een kwestie van keuzevrijheid, hoe krom die combi ook lijkt..
Omdat de meerderheid hier nu zegt dat het allemaal zo niet hoort, hebben ze nu een soort van probleem wat er misschien heel niet geweest was als t op zn gemakje door was gekabbeld...
Citaat:Ben ik het wel met je eens ja, maar als TS het niet had gemeld zat ze er ook niet mee, lijkt mij?
Cer schreef:Aan de andere kant, advocaat van de duivel, is het echt heel erg om gecontroleerd te worden? Voor mensen die structuur willen zou het zomaar eens geen probleem kunnen zijn.
De meerderheid vind controle en beperking niet wenselijk, maar dat is toch ook ieder voor zich?
Misschien vond TS het wel heel niet erg om gecontroleerd te worden en verantwoording af te moeten leggen.. Uiteindelijk is dat toch ook een kwestie van keuzevrijheid, hoe krom die combi ook lijkt..
Omdat de meerderheid hier nu zegt dat het allemaal zo niet hoort, hebben ze nu een soort van probleem wat er misschien heel niet geweest was als t op zn gemakje door was gekabbeld...
Cer schreef:Citaat:Ben ik het wel met je eens ja, maar als TS het niet had gemeld zat ze er ook niet mee, lijkt mij?
Volgens mij startte de TS met het probleem tussen haar en haar toekomstige schoonouders en het probleem wat dat voor haar vriend zou kunnen opleveren. Toen wilde ze nog samen verder en vroeg advies over hoe daarmee om te gaan (volgens mij).
Later is het (door groepsdruk?) veranderd in een topic over een ongezonde relatie..
Is dat haar dan aangepraat of niet?
Cer schreef:Citaat:Ben ik het wel met je eens ja, maar als TS het niet had gemeld zat ze er ook niet mee, lijkt mij?
Volgens mij startte de TS met het probleem tussen haar en haar toekomstige schoonouders en het probleem wat dat voor haar vriend zou kunnen opleveren. Toen wilde ze nog samen verder en vroeg advies over hoe daarmee om te gaan (volgens mij).
Later is het (door groepsdruk?) veranderd in een topic over een ongezonde relatie..
Is dat haar dan aangepraat of niet?
YellowGray schreef:Misschien wel, maar als er dingen gezegd worden als "ik spreek niet meer met mannelijke vrienden af, want dat is wat je nu eenmaal doet in een relatie" zegt mij andere dingen. Als TS vrijwillig gecontroleerd zou worden dan zou ze ook wel weten dat haar relatie heel anders is dan wat de gemiddelde Nederlander als 'gezond' bestempelt.
Cer schreef:YellowGray schreef:Misschien wel, maar als er dingen gezegd worden als "ik spreek niet meer met mannelijke vrienden af, want dat is wat je nu eenmaal doet in een relatie" zegt mij andere dingen. Als TS vrijwillig gecontroleerd zou worden dan zou ze ook wel weten dat haar relatie heel anders is dan wat de gemiddelde Nederlander als 'gezond' bestempelt.
Ja maar heel sec gezien gaan 'wij' daar niet over... als iemand daar zelf geen problemen mee heeft, is het prima toch?
Overigens, de relatie van de gemiddelde nederlander?Of dat nou een goed referentiepunt is weet ik niet hoor
Cer schreef:Maar hoe onwetend is onwetend tegenwoordig? TS is een jonge vrouw met social media, vrienden (althans, die had ze), een opleiding etc... Dan heb je toch ervaring genoeg met wat wel en niet normaal is? Je leeft toch niet onder een steen ofzo??
Als je dan bewust kiest om je te laten beperken, wellicht omdat je je er goed bij voelt (lekker makkelijk, je weet waar je aan toe bent etc) dan moet je dat toch zelf weten?