Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:16

IngridM schreef:
Het lijkt mij maar eng allemaal, dat soort ervaringen. Maar iedereen is anders (gelukkig haha)

Mooi geschreven Ohjajoh! En jaaaa de bluetiek inn hahah. Grappig die herinneringen.

Nog een belangstellend vraagje; jullie eerste keer harddrugs was dat een bewuste keuze of meer dat het werd aangeboden door vriend/kennis en dat je op dat moment gewoon dacht 'oh ja waarom niet, laat ik het eens proberen'

En; als je ooit voor de 1e x iets genomen hebt, is de grens om dan iets anders te proberen lager dan als je nog nooit iets geprobeerd hebt ?

Vinden/vonden jullie het nooit eng wat iets met je zou doen ?

Een bewuste keuze vanuit mezelf. Maanden van te voren ingelezen op het internet, uiteindelijk op een feest een pilletje genomen.

Voor mij word de grens niet persé lager. Bij dingen die bijvoorbeeld een beetje in hetzelfde straatje liggen misschien wel, aangezien ik dan redelijk weet wat te verwachten (4fmp en xtc bijvoorbeeld). Ik heb 0 ervaring met psychedelica en voor mij ligt die grens nog even hoog als eerst. Denk niet dat ik zoiets snel zou gebruiken.

En persoonlijk vind ik het elke keer weer een beetje spannend. Maar dat is gezond denk ik.

Smee__

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:30

Het zou inderdaad ook niet oké zijn denk ik als je alles zonder angst maar gewoon gebruikt.

Mijn eerste keer drugs was gelijk mdma en truffels combineren :') Maar ik was wel met twee vrienden die ik allebei blindelings vertrouw en zij hadden er wel al ervaring mee.

Ik heb heel lang geroepen dat ik nooit iets zou snuiven maar dat heb ik uiteindelijk toch gedaan. Ik denk zelf omdat ik vrij 'heftig' ben begonnen qua trip dat de grens voor mij wel lager is geweest om ook andere dingen te proberen ja. Maar het was verder wel altijd met voorbereiding :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:55

Bedankt voor jullie eerlijkheid, interessant vind ik dat om te lezen.

Lijkt mij persoonlijk ook dat je makkelijker een pilletje slikt dan dat je iets snuift, is misschien weer net een andere grens?

4fmp al paar x voorbij zien komen. Wat is dat?
Edit: al opgezocht ik ben weer bij :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 01-09-16 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:56

Vraag ik me ook af :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:58

4fmp is in mijn ogen een nieuwe drug vooral gemaakt om onder de opium wet uit te komen, omdat het een nieuwe samenstelling is, is hij nog niet goedgekeurd om in opiumwet op te nemen en dus legaal. Maar er is vandaag toch wel behoorlijk bericht erover naar buiten gekomen dat het een drug is met extreem veel risico

http://www.nu.nl/gezondheid/4315256/ris ... ekend.html

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:18

Het is inderdaad een vrij nieuwe designerdrug, stijgend in populariteit dus denk niet dat het nog lang legaal gaat blijven. Je kan het gewoon op internet bestellen :+

Het heeft wel andere effecten dan xtc, je hebt veel meer controle over jezelf en je krijgt minder snel grote pupillen etc. Vandaar dat ik denk dat het ook mega populair is ineens.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:36

4FMP is gelijk aan 4FA en is ontworpen toen de grondstoffen voor mdma schaarser werden. Qua effect zit het tussen amfetamine en mdma in. Enige tijd geleden was het middel wel degelijk illegaal, maar de wetten rondom geneesmiddelen die niet onder de opiumwetgeving vallen is recent veranderd. Daardoor is het nu ineens weer legaal verkrijgbaar, maar dat zal inderdaad niet lang duren gezien de risico's.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:15

Het schijnt dat je er geen pillenkaters van krijgt. *D

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:29

Nee.. wel plafonddienst :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:07

Ikeje schreef:

Inderdaad :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:13

Ik kreeg het al door via pb :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:29

Ikeje schreef:

? Ik mis even iets geloof ik :-)

Gebruikers humor? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:30

IngridM schreef:
Ikeje schreef:

? Ik mis even iets geloof ik :-)

Gebruikers humor? :D

Nee joh. Plafonddienst is wanneer je niet kunt slapen. Ook zonder drugs.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:27

Waardoor je dus inderdaad vanuit je bed het plafond aan het observeren bent. :+

Uitdrukking gebruiken wij hier ook altijd, ook zonder drugs idd. :P

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:33

Geloof me, je kunt er ook een flinke pillenkater van krijgen :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:38

Vera96 schreef:
Geloof me, je kunt er ook een flinke pillenkater van krijgen :')

Ook een dipje als bij xtc? Het werkt toch niet zo hard in op je serotonine als mdma?

Wel grappig dat ik gelijk een reclame krijg hieronder voor een feest waar ik naartoe ga over een paar maanden. They know :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:41

dipJE? :')
Oké, afgelopen weekend viel hij wel mee maar die xtc dip is echt om te janken meestal. :')

4F werkt inderdaad minder hard op je serotonine dan M. :j

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:53

Carr_friesje schreef:
dipJE? :')
Oké, afgelopen weekend viel hij wel mee maar die xtc dip is echt om te janken meestal. :')

4F werkt inderdaad minder hard op je serotonine dan M. :j

Hahaha ja die xtc dip ja... Maar ook van 4f? Heb je daar ook zoveel last van?

Genoeg bananen eten en 5-htp erbij, hoppa :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:55

4F heb ik nog nooit gebruikt.
Is vrij weinig over bekend en heb het prima naar m'n zin op de X.
Dus ik zie voor mezelf geen reden om andere dingen te gaan proberen. :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:23

Ik vind bij 4f de kater een dag naderhand heel erg, vooral lichamelijk. Bij xtc zijn de drie dip dagen geestelijk dan weer erger.

Maargoed ik ben misschien geen geweldig vergelijkingsmateriaal want ik begon al met kosten zodra de 4f een beetje was uitgewerkt :')

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:31

Ik vind er zelf ook niet zo heel erg veel bijzonders aan. Ik heb met x ook dat alles net iets scherper lijkt te worden en mijn lijf iets lichter. Das wat er gebeurde toen ik 4f op had en veel energie en de beats kwamen een tikje lekkerder binnen, maar miste een beetje het tripperige&alles voelt leuk, lief en fijn van x.

Ik heb vrienden die er super lekker op gaan op een feestje, maar voor mij was 1 keertje genoeg.
Zeker nadat ik vanmorgen dit las:
http://nos.nl/artikel/2129324-onderzoek ... -4-fa.html

Zowel bij x als bij dit spul heb ik wel de neiging daarna nog lekker twee daagjes lekker hard te gaan (in sport en werken). Bij x betaal ik daarvoor halverwege de week, bij 4f bleef dit uit.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:34

Komt omdat 4F meer een combi is met amfetamine (werkzame stof in speed)
Hierdoor sta je wel strak en vol energie, alles intenser, etc. maar mis je het euforische van X.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:43

Heel gek want ik ervaar die noujuist andersom. Met f4 was ik zoooo gelukkig en alles was zo geweldig mooi en leuk, terwijl ik bij X gewoon vooral heel strak sta.

Licht ik maar gelijk mijn drugsgebruik toe. Ik rook niet, ik drink niet maar ik pak wel eens een pilletje op feesten. Altijd getest en nooit teveel (alhoewel dit natuurlijk ook aftasten is). XTC vind ik wel chill maar af en toe krijg ik daar een paniek aanval op dus dat vond ik niet echt meer een optie. Een keer 4f geprobeerd en dat was helemaal tof. Overigens gebruik ik het alleen op festivals in vakanties zodat ik zeker een week heb om bij te komen (ookal is dit niet nodig, ik wil toch niet dat school of werk er onder lijdt) En ik probeer er elke keer minimaal 2 maanden tussen te laten. Gezien het feit dat school weer is begonnen betekent dit dat de eerst volgende keer waarschijnlijk pas weer met koningsdag oid wordt.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 01:09

Hier ook altijd minimaal 2, maar het liefst 3 maanden tussen gebruik om de serotonine weer een beetje aan te vullen. :)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 01:19

Bij 4f komt het effect ook meer in golven en als je dan denkt dat het uitgewerkt is en je pakt bij. Godver :+ Kon de aarde voelen bewegen _O- was wel met xtc trouwens

Maar even serieus ik ben een keer een hele week lichamelijk ziek geweest van 4f. Zweet aanvallen en bijna flauwvallen bij opstaan. Van mn hart ook af en toe het idee gehad dat ie het niet meer helemaal snapte. Niks kunnen eten, de hele week niet. Nee hoor geen 4f meer voor mij. Was dood eng