Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 09:49

cobiie schreef:
een mooi afschuif excuus.

Erg jammer dat ze het op deze manier gespeeld hebben (geen persoonlijk contact zoeken maar gewoon die kaarten sturen).

Wat wil je nog bereiken met zelf contact zoeken met M?

Wat is het gevoel van je vriend bij deze kwestie?

Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Wat ik wil bereiken met het contact? Dat hun echt even goed mogen weten dat ik het hier totaal niet mee eens ben en ook echt hun gedachtegang niet snap en wil snappen. Ik ben vroeger helaas genoeg gepest/genegeerd op school en dat heb ik me nu echt wel achter me gelaten. Ik heb ook een briefje op gesteld met dingen die ik ga zeggen voor ik het ga vergeten haha.

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 19-07-16 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 09:50

danzzz schreef:
even een hele andere aanvliegroute? Hoe is de relatie tussen ts en haar vriend? Beste vrienden weten veel van elkaar en misschien heeft vriend zitten klagen?

Die is hartstikke goed, maar lief dat je je daar druk om maakt :+:

BloemBloem

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:53

Maar TS, dat is toch logisch, jouw vriend wordt er gewoon
tussenin gezet. Hij "moet" nu de keuze maken .... en in elke keuze die
hij maakt zit een verliezer.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:54

BloemBloem schreef:
Maar TS, dat is toch logisch, jouw vriend wordt er gewoon
tussenin gezet. Hij "moet" nu de keuze maken .... en in elke keuze die
hij maakt zit een verliezer.

Precies! Fijne vriend die je in zo'n positie zet. Ik zou er klaar mee zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:54

Lizzyy schreef:
Hoi :) heb gisteren nog heel lang met m'n vriend gepraat en was blij dat we eindelijk gingen slapen :+
Antwoord van M is dat het inderdaad ligt aan de tafelschikking en ze niet meer konden uitnodigen. Ik had geen ander antwoord verwacht. Feit blijft gewoon dat ondanks ik in die vriendengroep zit ze me enkel zien als "vriendin van" en niet als een leuke toevoeging van de vriendengroep die inderdaad verder allemaal wél voor de hele dag zijn uitgenodigd (had mijn vriend gevraagd).
Ik bel ook vanavond nog even met M want ik wil ook nog even met hem praten.
Dat je dit doet oké, maar leg het dan vantevoren uit, helemaal als je beste vrienden bent.

Verder reactie als "je bent jaloers" "je denkt alleen aan jezelf" vind ik ook echt geen leuke reacties. Daar heb ik dit topic niet voor geopend en is mijn insteek ook niet, het is HUN bruiloft en ik vroeg me enkel af wat Bokt ervan vindt. Niet wat jullie over mij vinden, beoordeeld vanachter een computer.

Wat een flutreden zeg. Tafelschikking kan je nl van te voren regelen voordat je de uitnodigingen zelfs verstuurd.

Er zijn zelfs stellen die rekening moeten houden met gescheiden ouders die niet eens aan dezelfde tafel kunnen zitten zonder ruzie te maken.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:56

Wat Bloembloem zeg. Daarom is het ook zo jammer, welke keuze wie dan ook maakt, er is een 'verliezer'. En m.i. had het bruidspaar dat makkelijk kunnen voorkomen.

Ik zou het liefst willen zeggen dat je het moet relativeren, lekker thuis blijven Netflixen oid en je vriend veel plezier wensen op de dag (en dat ook menen). Het niet persoonlijk maken. No biggie. Maar ik snap dat het zo niet voelt TS!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:58

Ik vind het ronduit onbeschoft dat je een hele vriendengroep uitnodigt maar de partner van je beste vriend, die ook bij die groep hoort, niet. Dan is je vriend dus duidelijk niet zijn beste vriend.
Als ts nou het scharreltje van de week was geweest, was het wat anders, maar ze hebben al jaren een relatie.
Als ts haar vriend zou ik me goed genaaid voelen om als enige zonder partner te moeten verschijnen.

Een echte beste vriend zet je niet voor deze keuze..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:59

Wat een onmogelijke situatie is jouw vriend door zijn beste vriend in geplaatst. Beste vrienden doen elkaar zoiets niet aan. Ik vraag me af hoe die vriend zou reageren als hem gevraagd wordt hoe hij het zou vinden als dit zo gedaan werd bij hem en zijn vriendin. En of ze wel beseffen wat dit voor de vriendschap betekent, het lijkt mij dat dit minstens voor een flinke deuk in de vriendschap zorgt en ik vraag me af of dat ooit echt hersteld kan worden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:00

TS, is het anders geen optie om zelf niet te gaan en je vriend gewoon door de dag?
Echt waar, ik zou zelf toch reuzebenieuwd zijn naar de tafelschikking dat jij er écht niet meer bij kan. Stel je voor dat het toch om een of andere bizarre reden wel zo is, kan je vriend het je nog laten weten en kan je misschien alsnog komen. (al twijfel ik heel erg dat dit het geval is :+ ) .
Indien blijkt dat dit helemaal niet is en misschien ook nog dat hij naast zijn ex moet gaan zitten, zou ik als vriend zijnde gewoon voor het avondfeest zeggen dat hij zich niet meer lekker voelt (mischien iets als ik denk dat het eten op mijn maag ligt, zij een flauw excuus hij een flauw excuus :+ ) en het voor gezien houden. Dan is hij evengoed wel daar geweest voor zijn vriend, hoe flauw ze ook doen, en meestal is het 's middags toch altijd net wat intiemer dan 's avonds. En dan zie je achteraf wel wat je er van gaan zeggen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:01

Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet. Overdag gaat je vriend en jij sluit sávonds aan.
Zelf zou ik daar helemaal geen probleem mee hebben en zou ook tegen mijn vriend zeggen ga lekker en heb een geweldige dag.
Sorry maar vind het echt overdreven om te zeggen dat het voelt dat hij je laat zitten als hij overdag gaat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:02

Lizzyy schreef:
cobiie schreef:

Erg jammer dat ze het op deze manier gespeeld hebben (geen persoonlijk contact zoeken maar gewoon die kaarten sturen).

Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Wat ik wil bereiken met het contact? Dat hun echt even goed mogen weten dat ik het hier totaal niet mee eens ben en ook echt hun gedachtegang niet snap en wil snappen. Ik ben vroeger helaas genoeg gepest/genegeerd op school en dat heb ik me nu echt wel achter me gelaten. Ik heb ook een briefje op gesteld met dingen die ik ga zeggen voor ik het ga vergeten haha.

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.

In dit geval is het voor je vriend goed om voor ogen te houden hoe hij in deze positie is gekomen, wie daar verantwoordelijk voor is ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:03

Kwanyin schreef:
TS, is het anders geen optie om zelf niet te gaan en je vriend gewoon door de dag?
Echt waar, ik zou zelf toch reuzebenieuwd zijn naar de tafelschikking dat jij er écht niet meer bij kan. Stel je voor dat het toch om een of andere bizarre reden wel zo is, kan je vriend het je nog laten weten en kan je misschien alsnog komen. (al twijfel ik heel erg dat dit het geval is :+ ) .
Indien blijkt dat dit helemaal niet is en misschien ook nog dat hij naast zijn ex moet gaan zitten, zou ik als vriend zijnde gewoon voor het avondfeest zeggen dat hij zich niet meer lekker voelt (mischien iets als ik denk dat het eten op mijn maag ligt, zij een flauw excuus hij een flauw excuus :+ ) en het voor gezien houden. Dan is hij evengoed wel daar geweest voor zijn vriend, hoe flauw ze ook doen, en meestal is het 's middags toch altijd net wat intiemer dan 's avonds. En dan zie je achteraf wel wat je er van gaan zeggen.

Mijn idee, tafelschikking past niet met TS, haar vriend en zijn ex :')

Ik vind het een behoorlijk onaardig gedoe en mijn vriend zegt, ik zou helemaal niet meer gaan. Of samen of niet. Die vind het ook niet kunnen, vanuit een mannenstandpunt ;)

Flowery

Waarom is er sowieso 1 verliezer? Als TS haar vriend gewoon de hele dag gaat en TS helemaal niet, is dat toch geen probleem? Ik zou de keuze aan mijn vriend laten en als hij wel wilt gaan, het hem gunnen.

BloemBloem

We kunnen er lang en kort over praten, maar ik weet zeker dat bijna iedereen
het niet leuk zou vinden als haar vriend wel zou gaan, maar zij niet ....

En vooroordeel of niet, ik geloof nooit dat dit van de Bruidegom af komt :o, laten we eerlijk zijn, dit soort fratsen, zijn gewoon vaak gemene vrouwen streken! Bruidegom heeft wel bewezen dat hij nou niet bepaald een ruggengraat heeft :=

Hoe vervelend ook, de vriendschap tussen VL van TS en de Bruidegom staat nu al wankel, anders had de Bruidegom wel met zijn vuisten op tafel geklapt en opgekomen voor zijn vriend!

Denk dat ik bijna wel zeker weet dat wij, mijn man en ik, in zo'n geval helemaal niet meer naar de bruiloft zou zijn gegaan.

Dit is, hoe hard ook, geen vriendschap :o :n
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 19-07-16 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:04

kohtje schreef:
Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet. Overdag gaat je vriend en jij sluit sávonds aan.
Zelf zou ik daar helemaal geen probleem mee hebben en zou ook tegen mijn vriend zeggen ga lekker en heb een geweldige dag.
Sorry maar vind het echt overdreven om te zeggen dat het voelt dat hij je laat zitten als hij overdag gaat.

Jij vindt dat zo. Jij kan niet bepalen wat een ander voelt en of dat overdreven is. Ik snap TS wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:06

kohtje schreef:

Dus jij zou serieus naar een feestje gaan, waarvan je weet dat ze je
er niet de hele dag bij willen hebben, maar wel kunnen dealen met het feit dat je een paar uur op het feest verschijnt ...... ?

mika11

Maar het gaat eigenlijk niet alleen om de dag van de bruiloft.
Het is een vriendengroep en de bruidegom is de beste vriend van de vriend van TS.
Dus je hebt na de bruiloft natuurlijk ook vaak met elkaar te maken.

Het lijkt me daarna ook niet meer zo leuk om met die vriendengroep om te gaan, met het idee dat ze het niet waard vonden je uit te nodigen voor de bruiloft.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 19-07-16 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Flowery schreef:
Waarom is er sowieso 1 verliezer? Als TS haar vriend gewoon de hele dag gaat en TS helemaal niet, is dat toch geen probleem? Ik zou de keuze aan mijn vriend laten en als hij wel wilt gaan, het hem gunnen.

Mee eens, het is echt een spijtig flut excuus en heel dom dat ze niet volwassen genoeg zijn om de echte reden te zeggen.
Maar ik zou mijn vriend niet tussen twee partijen zetten, ik zou hem laten beslissen en gewoon zeggen als jij wil gaan geniet ervan en prima.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:07

goed dat jij en je vriend hier over praten en geen ruzie over maken. Persoonlijk zou ik hem zelf zeggen ga jij lekker heel de dag ik kom de avond wel..

gewoon om er verder niet te veel woorden over te krijgen, het bruidje en vriend vind ik vooral kinderachtig dat ze zoiets op deze manier doen. Ze weten goed dat ze hiermee 'problemen'/ woorden veroorzaken. Mooie stempel die zij vooraf op eigen bruiloft willen drukken. Maar goed, dat is hun probleem.

Lekker de eer aan jezelf houden, en alleen avonds gaan, vrijgezellenfeest zou ik sowieso laten schieten in deze sfeer..

Lennox

Dat van die bruiloft zou ik ook niet zo'n probleem van in zien. Inderdaad hij kan alleen gaan, afzeggen voor het vrijgezellenfeest en wel of niet aansluiten 's avonds. Als dit is hoe ze het willen dan is dat zo.
Probleem zie ik eerder in de situatie vanaf nu die ze gecreeerd hebben, ik zou me altijd "geen toevoeging" voelen in de vriendengroep omdat dat gezegd is. Die bruiloft is het minste probleem in dit verhaal denk ik.

meggiemeg

Lizzyy schreef:
cobiie schreef:

Een echte beste vriend zet je niet in zo'n positie neer dat is mijn eerste gedachtengang.
Een echte beste vriend snapt ook dat je voor je partner kiest en dat je dan beide 's avonds gaat als dat is wat je vriend echt wilt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:08

Ik word weer wat moe van alle aannames en vooroordelen die hier voorbij vliegen, dus ik lees later misschien nog wel een beetje bij..

Succes ts, mocht je vanavond nog zelf willen bellen. Houd het wel zo zakelijk mogelijk. Uiteindelijk is het wel hún bruiloft en kun je iemand niet dwingen om dikke maatjes met iedereen te zijn. Dat zou je zelf ook niet moeten willen. Je kan niet vriendjes zijn met de hele wereld, dat het bruidspaar dit op deze manier duidelijk maakt is echter niet charmant.

Caesar

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:11

TS; na alles wat hier voorbij vliegt hoop ik dat je je niet gek laat maken. Een wijze les wil ik je wel meegeven, ga absoluut niet aan je vriend trekken of eisen. Het punt is gemaakt en ik denk met het telefoontje is er genoeg over gezegd. Ik zou zelf ook niet meer bellen omdat dat misschien net weer TE "gewild" overkomt.

Ik zou alleen als jouw vriend zijnde wel op mijn strepen gaan staan als het daadwerkelijk zo is dat ze zijn ex naast hem zetten...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:11

BloemBloem schreef:
kohtje schreef:

Dus jij zou serieus naar een feestje gaan, waarvan je weet dat ze je
er niet de hele dag bij willen hebben, maar wel kunnen dealen met het feit dat je een paar uur op het feest verschijnt ...... ?

Ja geen probleem. Lekker de dag voor mezelf en sávonds een feestje.

Ik zou ook nooit bellen voor uitleg of de vraag of je toch mee mag.
Laatst bijgewerkt door kohtje op 19-07-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:12

Lizzyy schreef:
cobiie schreef:

Mijn mening is dat zijn vriend en vriendin hem in deze moeilijke positie brengen en hem dwingen te kiezen tussen hun en jouw.
Sorry maar dat vind ik een behoorlijke lage achterbakse streek en ook nog met een k*t smoes.

Tijd voor je vriend om zijn oogkleppen af te doen, een goede vriend zou nooit zijn vriend in deze positie brengen.