Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:54

Sees schreef:
De wet kan alleen helaas simpelweg niet voorzien in ieder individueel geval

Dat deed de wet van 1990-2005 wel :)*

Ik reageer niet op jou omdat je niet leest weat ik schrijf maar wat je denkt wat ik schrijf.

Wat ik bedoel is heel duidelijk, zo duidelijk dat het te duidelijk gevonden wordt :D

Leef en laat leven.

Wil je in hokjes leven? Prima +:)+
Zet die echter niet om anderen heen als zijn 'algemeen geldende sociale norm' .

Wat maakt het voor JOU uit wat een 20 jarige en 45 jarige van andere etnische groep, met groot verschil van achtergrond en inkomen in elkaar zien??!!
Je weet verder helemaal niet waar je het over hebt want hebt hun gevoelens niet.
Waarom er dan een ongefundeerde mening over ventileren?

Bovendien; een negatief waardeoordeel erover geven zegt uitsluitend wat over JOUW mentaliteit :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-05-16 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:54

musiqolog schreef:
A3a1 schreef:
Maar waarom triggert het een aantal mensen zodanig dat wordt gezegd dat hij irritant is?
Er wordt gezegd: hij zegt altijd hetzelfde en nog wat dingen.

Hij doet het in ieder topic dat ook in maar in de verte over zijn stokpaardje gaat. En hij gaat vaak nog wel verder dan hier. Vreemdgaan moet niet alleen kunnen, het is bijna een morele plicht. En als het een ander kwetst: boeie, moet die ander maar rekening met jou houden! Altijd weer komt hij met zijn mantra: loop je banketstaaf achterna. Dat hangt mensen zwaar de keel uit.

_/-\o_ _/-\o_

DatBenIkNou

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:03

Dan moet jij toch eens beter lezen. Hij promoot absoluut geen vreemdgaan namelijk. Hij heeft andere afspraken binnen zijn relatie, dat is iets heel anders dan vreemdgaan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:07

Niet iedereen dus.
Er zijn ook mensen die het verfrissend vinden.

Een andere kijk, een ander geluid.

En omdat ik het opneem voor hem, ben ik zijn vriendinnetje.
Dan ben ik in mijn dagelijkse leven een pedofiel.

Ja, echt ik ga het morgen meteen mijn baas melden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:29

We wijken beetje af van het onderwerp nu geloof ik.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:29

Huertecilla schreef:
Dat deed de wet van 1990-2005 wel :)* :)*

Er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn dat die is aangepast. Ik trek niet per definitie de autoriteiten in twijfel.

Huertecilla schreef:
Ik reageer niet op jou omdat je niet leest weat ik schrijf maar wat je denkt wat ik schrijf.

Wat ik bedoel is heel duidelijk, zo duidelijk dat het te duidelijk gevonden wordt :D

Het is mij niet duidelijk en ik vraag je al een paar keer om uitleg. Je schrijft namelijk wel degelijk datgene wat ik aanhaal. Zo moeilijk is het toch niet om een medebokker uitleg te verschaffen als daarom gevraagd wordt :(:) ? Noem mij maar dom dan dat ik het niet begrijp maar ik wil wèl graag begrijpen wat je bedoelt met je opmerking: serieuze relatie met bijbehorend geneuzel.

Huertecilla schreef:
Leef en laat leven.

Wil je in hokjes leven? Prima +:)+
Zet die echter niet om anderen heen als zijn 'algemeen geldende sociale norm' .

Doe ik niet, nooit gedaan ook ;).

Huertecilla schreef:
Wat maakt het voor JOU uit wat een 20 jarige en 45 jarige van andere etnische groep, met groot verschil van achtergrond en inkomen in elkaar zien??!!
Je weet verder helemaal niet waar je het over hebt want hebt hun gevoelens niet.
Waarom er dan een ongefundeerde mening over ventileren?

Bovendien; een negatief waardeoordeel erover geven zegt uitsluitend wat over JOUW mentaliteit :)*

Je hebt niet goed gelezen vrees ik HC, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik iets vind van iemand van 20 en 45. Je moet mijn posts nog maar eens goed lezen, ik denk dat het je zal verassen in hoeverre ik redelijk op één lijn zit met jouw eigen mening in deze ;). Ik vind alleen iets van minderjarigen met meerderjarigen met een flink leeftijdsverschil maar geef ook direct netjes aan dat dit een mening is en men eea wellicht per geval moet bekijken.

Ben benieuwd of je nog zou willen reageren op mijn post, zou het wel heel erg waarderen namelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:35

DatBenIkNou schreef:
Dan moet jij toch eens beter lezen. Hij promoot absoluut geen vreemdgaan namelijk. Hij heeft andere afspraken binnen zijn relatie, dat is iets heel anders dan vreemdgaan.

En hij wil dat die gerespecteerd worden. Maar mensen die die afspraken niet hebben, leven dan wel weer in hokjes. Hoewel hij blijft vertellen daar respect voor te hebben is beweren dat iemand "in hokjes leeft/denkt" in het algemeen niet iets wat mensen als respect hebben voor je keuze opvatten.
Wellicht zit daar de communicatiestoring..

Ik kan me overigens ook niet herinnern dat HC vreemd gaat (weet niet meer wie dat zei) bij mijn weten zijn de afspraken tussen hem en eventuele vriendinnen vanaf date 1 duidelijk. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:36

Mij ontgaat nu even de relatie tussen 'geneuzel' en minder/meerderjarigen Sees. Ik ben het overigens met jouw visie daarin eens. Een 15 jarige in een verhouding met een 30 jarige stuit mij tegen de borst. Een 30 jarige met een 45 jarige is wat mij betreft een heel andere verhouding, ondanks dat het hier in beide gevallen im 15 jaar verschil gaat.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:39

DBIN (sorry voor de afkorting :o ). Die ontgaat mij ook maar HC schrijft het en ik snap niet waarom en wat hij nou precies bedoelt ;o. Anyway, ik hoop dat hij nog uitleg wil geven en zo niet, tja...

Verder denk ik er precies zo over als jij ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:39

Om er nog heel even op in te gaan, ik denk dat een aantal dingen ook anders geinterpreteerd worden omdat HC (denk ik) vaak "jij" schrijft waarin ik "men" lees. Dan wordt de tekst al anders..

En er zijn wel meer mensen die 'niet duidelijk schrijven'.. dat is een beetje geven en nemen denk. Ik heb hem overigens ook nooit kunnen betrappen op het promoten van vreemdgaan :?

Wat ik wel (een beetje) storend vind is dat de 'tegenstanders' vaak beweren dat 'heel bokt' hem zat is, en dat is niet waar. Ik zit ook op bokt en ik heb er geen last van. Als ik mensen rare dingen vind schrijven kan ik twee dingen doen: OF reageren (net als nu :D) OF negeren (dat komt vaak voor :j).

Wat hierboven aangehaald wordt, is zeker waar.. minderjarigen met erg meerderjarigen mag gelukkig niet. Althans, niet in onze cultuur (wat hopelijk ook zo blijft maar dat is een andere discussie). Er is ook iemand (weet niet meer wie) die hier ergens over schrijft 'ik zie liever een jonger iemand met een veel ouder stabieler iemand. Imo een veel vreemdere uitspraak dan dat van HC, maar daar valt niemand over :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:41

DatBenIkNou schreef:
Een 15 jarige in een verhouding met een 30 jarige stuit mij tegen de borst.

En mag gewoon niet. Staat niet ter discussie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:42

Ik vat de posts van HC niet als persoonlijk op overigens dàt is niet waarom ik om uitleg vraag. Ik snap het gewoon niet :o...

Cer, daar ben ik overigens wel over gevallen hoor ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:46

@Sees: ik ook :j de rest lees ik een beetje selectief.

Ik vind het wel altijd fascinerend om te lezen dat de meerderheid eigenlijk dezelfde ideeen heeft, en er op zich een non discussie is, die wel discussie wordt (prima hoor, ik doe ook mee, daar niet van :D )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:46

Sees schreef:
Huertecilla schreef:
Dat deed de wet van 1990-2005 wel :)* :)*

Er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn dat die is aangepast.

De reden was internationale druk, met name uit de VS.
Of dat een goede reden is :?

Tip: Lees eens wat die wet inhield. Was echt +:)+
Een schoolvoorbeeld van een goede combinatie van gezond verstand en beschermingsmogelijkheid van zwakkeren.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-05-16 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:47

Aaaah HC, doe eens een samenvatting :j prettyplease :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:05

Cer schreef:
Aaaah HC, doe eens een samenvatting :j prettyplease :)

De kern was dat van 12 tot 16 vrijwillige sex tussen leeftijdsgenoten (lees niet veel ouder) ter beoordeling van de rechter wel/niet toegestaan was.

Anno nu is het rigide 16. Uitzondering voor huwelijk. Heel wonderlijk en volstrekt onlogisch.

Ook is er nu een referentie aan 'sociaal ethische norm' voor wat wel/geen strafbaar sexueel gedrag is.
Een trio tussen een 17, 16 en 15 jarige bv., ook al is dat vrijwillig, is een context welke strafbaarheid automatisch maakt en de 15 jarige automatisch slachtoffer ook al is dat het knulletje met het initiatief.

Dit puriteinse maakt het voor ouders ook bijzonder moeilijk. Hoe kan je binnen een dergelijk kader in vredesnaam begeleiden dat een vroegrijpe dochter of zoon verstandig sexperimenteert?
Verbieden omdat het niet mag?
Dat noem IK slecht ouderschap.
Goed ouderschap is echter strafbaar 8)7

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:11

Huertecilla schreef:
De reden was internationale druk, met name uit de VS.
Of dat een goede reden is :?

Tip: Lees eens wat die wet inhield. Was echt +:)+
Een schoolvoorbeeld van een goede combinatie van gezond verstand en beschermingsmogelijkheid van zwakkeren.

Dit betwijfel ik ;), of iig zéker niet uitsluitend. Heb er net eens over zitten lezen maar zal het tzt eens aan iemand vragen die er écht verstand van heeft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:16

Huertecilla schreef:
Dit puriteinse maakt het voor ouders ook bijzonder moeilijk. Hoe kan je binnen een dergelijk kader in vredesnaam begeleiden dat een vroegrijpe dochter of zoon verstandig sexperimenteert?
Verbieden omdat het niet mag?
Dat noem IK slecht ouderschap.
Goed ouderschap is echter strafbaar 8)7

Goed ouderschap is denk ik voornamelijk op gevoel acteren en de bij de betrokken personen aangeleerde normen en waarden? Een goede en open communicatie is key denk ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:09

Sees schreef:
Een goede en open communicatie is key denk ik.

De communicatie open houden is dus niet verbieden, wat de wet ook voorschrijft. DAT is nu net waar de schoen wringt, wat ik opmerk.

Wat doe je als jouw 15-jarige zoon met een 19-jarige vriend of vriendin op pad wil.
Verbieden?
De politie bellen?
Of geef je een pak condooms mee? Of de sleutel met de opmerking zachtjes te doen met de voordeur als ze terugkomen om naar bed te gaan op zijn kamer?

Wij weten prima hoe wij zelf en onze leeftdsgenoten (ruwweg) met 12 - 16 waren. Wij overtreden liever de wet dan dat we one zoon defacto dwingen om stiekem te sexperimenteren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:23

Er is ook nog iets als een middenweg :)*

Als wij in die situatie zitten dan zouden we dit dulden met de nodige afspraken, die strenger of soepeler zijn navenand hun eigen verantwoordelijkheid.

Een kind/ puber alles verbieden werkt averechts, maar alles los laten evenzeer.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:27

musiqolog schreef:
Hij doet het in ieder topic dat ook in maar in de verte over zijn stokpaardje gaat. En hij gaat vaak nog wel verder dan hier. Vreemdgaan moet niet alleen kunnen, het is bijna een morele plicht. En als het een ander kwetst: boeie, moet die ander maar rekening met jou houden! Altijd weer komt hij met zijn mantra: loop je banketstaaf achterna. Dat hangt mensen zwaar de keel uit.

Ach, ik kan me een topic herinneren waarin jij maar bleef herhalen hoelang je al droog staat. Dat hing mij de keel uit. ;)

En ontopic: ook ik vind dat je pubers op hun emotionele en seksuele ontdekkingsreis niet teveel moet verbieden. Sta als ouder open voor vragen, maak alles bespreekbaar en zorg voor condooms voor de puber.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:54

Helemaal eens met bovenstaande. Nog best lastig hoor! Onze zoon was met 15 jaar sexueelactief. Dit wisten wij doordat het gewoon een bespreekbaar onderwerp is bij ons gelukkig. Toen hij een vriendinnetje kreeg van 13, hebben we ook goed gesproken met hem over haar leeftijd, zij zag er lichamelijk zeer volwassen uit. Alles erop en eraan en geestelijk ook al wat ouder in onze ogen. Ik kende haar moeder en die heb ik destijds opgebeld om eens te polsen of zij gesprekken met haar dochter had gehad over seksualiteit, de pil en dergelijke. De arme vrouw was zeer geshockeerd want volgens haar was haar dochter daar nog lang niet aan toe. In mijn ogen kan je met dat soort gesprekken echter nooit te vroeg zijn, wel te laat!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:55

Verbieden niet maar enige vorm van begeleiding is wel handig en dat bestaat niet uit alleen uit geven van condooms. Ik heb van situaties gehoord waarbij vaker condooms te onpas gegeven werden. Daarin tegen zei mijn moeder alleen denk om je zelf. Al had ik zoiets wat moet ik daar nu mee.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:08

Huertecilla schreef:
De communicatie open houden is dus niet verbieden, wat de wet ook voorschrijft. DAT is nu net waar de schoen wringt, wat ik opmerk.

Wat doe je als jouw 15-jarige zoon met een 19-jarige vriend of vriendin op pad wil.
Verbieden?
De politie bellen?
Of geef je een pak condooms mee? Of de sleutel met de opmerking zachtjes te doen met de voordeur als ze terugkomen om naar bed te gaan op zijn kamer?

Wij weten prima hoe wij zelf en onze leeftdsgenoten (ruwweg) met 12 - 16 waren. Wij overtreden liever de wet dan dat we one zoon defacto dwingen om stiekem te sexperimenteren.

Dat je de communicatie open houdt sluit verbieden niet per definitie uit;). De vraag is of het effect heeft maar door duidelijk uit te leggen waarom het beter zou zijn iets wel of niet te doen en daar eventueel ook consequenties aan te verbinden kun je ook een eind komen. Daar komen niet direct ontspoorde pubers van hoor :D.

15 en 19 (zij het bij wet misschien verboden) vind ik inderdaad acceptabel (MITS beide partijen vrijwillig de relatie aangaan en er geen misbruik wordt gemaakt door een van beide partijen), 15 en 39 bijvoorbeeld dus niet en dat zou ik dan in een goed en duidelijk gesprek dan ook proberen een halt toe te roepen (na de situatie te hebben geëvalueerd en alle partijen te hebben ontmoet).

Ik zie het al voor me: "ja hallo, politie?" "Ja mijn zoon is 15 en die heeft een relatie met een meisje van 19. Ik ben bang dat ze sexuele handelingen gaan verrichten. Kunnen jullie daar wat aan komen doen :') ?"

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:12

Daarom is die nieuwe wetgeving blijkbaar ook zo vreemd :j