Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:34

Kinke schreef:
pmarena schreef:
Maar over het algemeen is het niet zo dik gezaaid met mensen waarbij je zo'n mooi wederzijds intiem gevoel krijgt :=

Maar nu stoppen betekent toch niet dat ze niet meer bij elkaar komen? Als ze dan zogezegd geweldig bij elkaar passen etc. dan is dat over lange tijd toch ook nog zo?

Dat klopt, maar waarom mag die man 5 jaar geen eigen leven hebben? Wanneer houden van verandert naar zorgen voor zie je heel vaak dat het stukje houden van verdwijnt en plichtsbesef wordt na verloop van tijd, vermoedelijk is dat hier ook zo gaande. Als je echt met volle overtuiging houdt van iemand, dan is er geen ruimte voor een nieuwe liefde.

Eigenlijk beklaag ik die man. Die moet al tegen de 60 zijn en ziet zijn schone jaren aan zich voorbijglijden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:36

Welke keuze ook wordt gemaakt:
eerlijkheid duurt het langst en levert de meeste innerlijke vrede op.
De 3e volwassene die dit aangaat, lijkt nu monddood en minderwaardig te worden behandeld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:37

Sidera schreef:
Jolien87 schreef:
Ik spreek je graag wanneer je zelf in een dergelijke situatie hebt gezeten.

Niet iedereen gelooft in een verplichte exclusiviteit.. Ik zou, als ik heel ziek zou worden mijn partner vragen om een andere relatie erbij te zoeken.

Zijn best wel wat goede films over: tot altijd, theory of everything...
In mijn ogen is de perfecte relatie een relatie waarbij een ieder zich zo fijn mogelijk individueel zowel als samen ontplooien kan. De invulling daarvan ligt voor iedereen anders natuurlijk, maar daardoor kan ik bv wel met zekerheid zeggen dat zolang mijn partner (wanneer ik die zou hebben :P ) nog steeds van me houdt, bij me blijft en zelfs voor me zorgt ik alleen maar gelukkig zou zijn wanneer die persoon een extra toeverlaat heeft.

Ik zou alleen openheid er wel in waarderen, en een gelijkwaardige prioriteit.

Zoals al meermaals is gezegd: het zou al een hoop schelen als vrouwlief hiervan op de hoogte was. Je moet het natuurlijk wel bespreekbaar maken, dan was het al een heel andere situatie geweest.

Kinke

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:37

Die man is rond de 50 toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:42

Ts is half de dertig en hij is ruim 20 jaar ouder.. Dus tussen de 57 en 63 ongeveer.

No offence.. Dan zijn je schoonste jaren al voorbij :') daarom gaan veel mannen ook in een midlifecrisis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:43

Sammie schreef:
Die situatie is echter niet vergelijkbaar met ts. Die vrouw heeft ALS, dat is geen dementie of kansplantje.. Want ja dan zou imo ook de situatie heel anders zijn.

Verder wordt ts helemaal niet door iedereen afgeschoten. Gelieve het ook niet zo te stellen.

Ik zeg: jammer dat je hier zo wordt afgeschoten, niet jammer dat je door iedereen wordt afgeschoten. Ik stel dus helemaal niet wat jij zegt, even mijn post goed lezen aub!
En of iemand nu langzaam sterft aan dementie of een andere ziekte die je helemaal aftakelt, dat maakt voor de niet zieke partner totaal geen verschil, de intimiteit is weg. Je hebt mensen die daarmee om kunnen en niet op zoek gaan naar vervanging, voor anderen is dat gemis veel te groot. Mensen die niet zonder intimiteit kunnen zijn niet laf of gemeen als zij hun partner wel bijstaan tijdens hun laatste levensfase, maar lichamelijkheid op een ander zoeken.
Ah ja, niet iedereen, die na een hersenbloeding in een instelling komt, is een kasplantje. Degene waar ik het over had was mentaal nog 100% erbij, ze wist perfect dat haar man een nieuwe liefde had en ze had hier vrede mee.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:44

TS, zet je roze bril eens af. Als ik het verhaal zo lees krijg ik de kriebels van meneer. Wie zegt niet dat hij zijn vertier alleen bij jou zoekt? Kan best zijn dat hij wel meer vriendinnen heeft die hij iets soortgelijks vertelt. Je moest eens weten hoeveel van die mannen er rond lopen. Ook best raar trouwens dat hij zoveel tijd heeft om jou op te zoeken, terwijl zijn vrouw zoveel verzorging nodig heeft. Kijk maar uit, misschien is het een grote oplichter. Hij weet je in ieder geval makkelijk te bespelen.

En lieve TS, natuurlijk wil hij niet stoppen. Je geeft hem seks en aandacht, meer heeft hij niet nodig. Wat ik misschien nog moeilijker vind als het verhaal is, welke leugens vertelt hij zijn vrouw en de verzorgster die hem vervangt als hij bij jou is? TS, als hij echt van jou houdt kapt hij hiermee. Dan geeft hij jou de tijd om iemand anders te vinden die wel volledig voor je gaat. Als het dan toch 'ment to be' is komen jullie wel samen als zijn vrouw is overleden. Of niet, en komt hij wel weer ergens ander een jong groen blaadje tegen.
Laatst bijgewerkt door Mazida op 26-04-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:44

@ Jolien87 als dit mij zou overkomen zou ik zelfs het stiekeme niet erg vinden.
Waar gaat het hier nou om zeg, dat hij een ander persoon ook leuk vind en wel eens mee zoent?

Ik snap dat als je met elkaar hebt afgesproken dat niet te doen dat het verbreken van die afspraak niet oke is an sich... maar als je tegen mij zou zeggen: tis anders als je zelf in die positie zou zitten zou ik echt zeggen nee, niet zo.

Iedereen die zo fanatiek van me houdt dat ze voor me zouden zorgen zelfs in de zwaarste momenten van mn leven en niet van mn zijde zou wijken mag (helemaal nog omdat het waarschijnlijk gedaan wordt met het oog op mijn gevoelens kwetsen) prima verzwijgen met wie ze nog meer tongen :P
Ik zou alleen hopen dat ze me genoeg kennen om te weten dat het mij niet zou boeien en het me daarom ook zouden vertellen, maar echt kwalijk nemen zou ik het echt niet doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:47

Je brengt weinig nuance in.. Jammer dat je zo wordt afgeschoten..? Dat wordt ze helemaal niet, een zeer kleine minderheid is grof. Dat is wellicht afschieten.. De rest discussieert gewoon :) en daar ga je aan voorbij. Dat vind ik jammer.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:51

Ik snap de vergelijking met kluun niet. Dat was een notoire vreemdganger....en is dat nog steeds.

Deze man zocht vriendschap en werd heel erg verliefd, perongeluk.

Echt jullie zijn erge dramaqueens hier....en moraalridders erbovenop.

Alsof mensen alleen verstand hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:52

HorseTimeXL schreef:
TS je mag me pben. Ik weet hoe lastig zo'n situatie is. Mijn situatie leek er wel een beetje op. Helaas was deze partner niet ziek. Maar snap wel hoe je zo maar ergens in kan glijden en vervolgens er moeilijk uit kan komen.

Ik was finaal tegen vreemdgaan direct en schold elk topic uit die ik tegen kwam tot ik wr zelf mee te dealen had. Het is nu bij mij gestopt. Heb er heel veel pijn aan gehad.

Ik hoop gewoon dat jij niet alleen een uitweg voor hem bent en slechts dat. Ik ben maatschappelijk werker en heb ook een client waarvan de man twee beroertes heeft gehad en amper wat kan. Ik zie hoe lastig het is.

Helaas was die partner niet ziek? Wat ben jij aardig voor de mensen uit je kerk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:53

nuscaniels schreef:
Moeilijke situatie.
Hangt ervanaf waar je hem hebt leren kennen.
Ik ken een stel waarvan de man in een verzorgingstehuis zat. ( man was al jaren ernstig ziek en steeds dementer aan het worden) zijn vrouw had een nieuwe vriend maar alles was in de openheid. Met haar vriend kwam ze gewoon op de verjaardag van haar kleinkind en ieder had er vrede mee.
Haar man was al heel lang geen partner meer maar werd zeker niet vergeten.

Jouw situatie is toch anders, ik zal je er niet om veroordelen. Wel vind ik dat er dan openheid moet zijn. Zolang dat er niet is zou ik het afkappen. Dit leidt namelijk nergens toe.

TS: Op de manier waarop jij en die man bezig zijn is heel fout. Je was al vanaf het eerste moment gek op hem en dan toch gaan afspreken terwijl je weet dat hij getrouwd is?

Kijk, als het nou om het verhaal gaat dat ik ge-quote heb hierboven, dan is dat héél anders, want er is openheid en begrijpelijk, want een gezond iemand hoeft niet te gaan verpieteren, het leven is te kort en je hebt maar 1 x een leven en het leven gaat door.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:54

Sidera schreef:
Waar gaat het hier nou om zeg, dat hij een ander persoon ook leuk vind en wel eens mee zoent?

Ik snap dat als je met elkaar hebt afgesproken dat niet te doen dat het verbreken van die afspraak niet oke is an sich... maar als je tegen mij zou zeggen: tis anders als je zelf in die positie zou zitten zou ik echt zeggen nee, niet zo.

Iedereen die zo fanatiek van me houdt dat ze voor me zouden zorgen zelfs in de zwaarste momenten van mn leven en niet van mn zijde zou wijken mag (helemaal nog omdat het waarschijnlijk gedaan wordt met het oog op mijn gevoelens kwetsen) prima verzwijgen met wie ze nog meer tongen :P
Ik zou alleen hopen dat ze me genoeg kennen om te weten dat het mij niet zou boeien en het me daarom ook zouden vertellen, maar echt kwalijk nemen zou ik het echt niet doen.

Hieruit maak ik op dat jouw grens op een andere plek ligt dan de mijne, geen probleem natuurlijk. Maar hoe zou jij het dan vinden als jouw partner stiekem over jouw grens heen zou gaan? Ongeacht waar jij die lijn trekt natuurlijk. Jij bent duidelijk erg tolerant, maar heb jij dan helemaal geen grens?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:56

lieveli schreef:
HorseTimeXL schreef:
TS je mag me pben. Ik weet hoe lastig zo'n situatie is. Mijn situatie leek er wel een beetje op. Helaas was deze partner niet ziek. Maar snap wel hoe je zo maar ergens in kan glijden en vervolgens er moeilijk uit kan komen.

Ik was finaal tegen vreemdgaan direct en schold elk topic uit die ik tegen kwam tot ik wr zelf mee te dealen had. Het is nu bij mij gestopt. Heb er heel veel pijn aan gehad.

Ik hoop gewoon dat jij niet alleen een uitweg voor hem bent en slechts dat. Ik ben maatschappelijk werker en heb ook een client waarvan de man twee beroertes heeft gehad en amper wat kan. Ik zie hoe lastig het is.

Helaas was die partner niet ziek? Wat ben jij aardig voor de mensen uit je kerk.

Ik denk dat hiermee bedoeld werd dat ze het voor zichzelf nog minder acceptabel vond om in 'normale' omstandigheden vreemd te gaan

ik zou niet meteen het slechtste van je medemens verwachten iig }:0

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:58

Het staat er behoorlijk cru.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:59

Jolien87 schreef:
Sidera schreef:

Hieruit maak ik op dat jouw grens op een andere plek ligt dan de mijne, geen probleem natuurlijk. Maar hoe zou jij het dan vinden als jouw partner stiekem over jouw grens heen zou gaan? Ongeacht waar jij die lijn trekt natuurlijk. Jij bent duidelijk erg tolerant, maar heb jij dan helemaal geen grens?

Jawel, mij verlaten op het moment dat het moeilijk wordt. Dat zou ik zwak, laf en niet respectvol naar de zieke persoon vinden.

En ik respecteer ook dat anderen natuurlijk wel andere grenzen hebben. Zo zou ik als ik met jou een relatie zou hebben (even hypotetisch lekker persoonlijk :P ) niet zelf met anderen zoenen omdat dat buiten jouw grenzen ligt en je die samen stelt binnen een relatie

Maar voor mijzelf? Zoenen, seks, houden van vind ik niet erg. Zolang die persoon verder wel een volledige relatie met mij houd.
Laatst bijgewerkt door Sidera op 26-04-16 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:59

lieveli schreef:
Het staat er behoorlijk cru.

Ja dat ben ik met je eens, onhandig verwoord

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:01

Hoeveel mensen van jullie hebben enig idee om mantelzorger(ster) te zijn?
Hoe zwaar en moeilijk het is, Je ooit zo leuke partner, geliefde, vriend, maatje, gesprekspartner enz enz.
Om die te van dichtbij te zien aftakelen!

Dus ja ik kan het best begrijpen dat de beste man gevoelens voor een ander heeft kunnen krijgen.
En of het verstandig is, geen idee. daar kunnen wij met zijn allen niet over oordelen.
En om nou TS zo schandalig te behandelen. Waar is dat nou toch voor nodig?!
Zij die het hardst roepen,,,,, kijken wat jullie moraalridders zouden doen als je in dezelfde schoenen zouden staan.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:02

Respect voor je keuze TS! Knap dat jullie dit gedaan hebben.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:03

riegje schreef:
Hoeveel mensen van jullie hebben enig idee om mantelzorger(ster) te zijn?
Hoe zwaar en moeilijk het is, Je ooit zo leuke partner, geliefde, vriend, maatje, gesprekspartner enz enz.
Om die te van dichtbij te zien aftakelen!

Dus ja ik kan het best begrijpen dat de beste man gevoelens voor een ander heeft kunnen krijgen.
En of het verstandig is, geen idee. daar kunnen wij met zijn allen niet over oordelen.
En om nou TS zo schandalig te behandelen. Waar is dat nou toch voor nodig?!
Zij die het hardst roepen,,,,, kijken wat jullie moraalridders zouden doen als je in dezelfde schoenen zouden staan.

Natuurlijk is het niet raar dat de man ook gevoelens voor een ander heeft gekregen in deze situatie, maar aub wel in openheid en niet zo achterbaks en vooral praten met zijn vrouw.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:05

Sterkte met je besluit TS

Persoonlijk vind ik dit mooi moment dat die man gaat praten.
De liefde is deur uit, het is niet de bedoeling dat hij nu schijndood achterblijft

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:05

SandraVerl schreef:
Lieve TS, normaal vind ik overspel ook het ergste wat je kan doen. Maar jullie situatie vind ik toch anders. Ik sta al jaren in de zorg, heb mensen verzorgt die jong dement waren of jong een hersenbloeding kregen en nooit meer naar huis konden. De partners van die patiënten hadden na een tijdje ook opnieuw de liefde bij een ander gevonden, maar bleven toch trouw hun zieke partner mee verzorgen. In al de gevallen die ik kende, was de familie van de zieke op de hoogte van de nieuwe relatie.
Moest mijn vriend nu ik gezond ben een relatie met een ander aanknopen, dan zou ik woest zijn, maar moest ik ziek zijn en hem niet meer de intimiteit kunnen geven die hij nodig heeft, dan mag hij die bij een ander zoeken.
Jammer dat je hier zo afgeschoten wordt.

Precies.

Dan maakt liefde het drama iets draaglijker voor alle betrokkenen.

Wondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 20:06

Mazida schreef:
TS, zet je roze bril eens af. Als ik het verhaal zo lees krijg ik de kriebels van meneer. Wie zegt niet dat hij zijn vertier alleen bij jou zoekt? Kan best zijn dat hij wel meer vriendinnen heeft die hij iets soortgelijks vertelt. Je moest eens weten hoeveel van die mannen er rond lopen. Ook best raar trouwens dat hij zoveel tijd heeft om jou op te zoeken, terwijl zijn vrouw zoveel verzorging nodig heeft. Kijk maar uit, misschien is het een grote oplichter. Hij weet je in ieder geval makkelijk te bespelen.

En lieve TS, natuurlijk wil hij niet stoppen. Je geeft hem seks en aandacht, meer heeft hij niet nodig. Wat ik misschien nog moeilijker vind als het verhaal is, welke leugens vertelt hij zijn vrouw en de verzorgster die hem vervangt als hij bij jou is? TS, als hij echt van jou houdt kapt hij hiermee. Dan geeft hij jou de tijd om iemand anders te vinden die wel volledig voor je gaat. Als het dan toch 'ment to be' is komen jullie wel samen als zijn vrouw is overleden. Of niet, en komt hij wel weer ergens ander een jong groen blaadje tegen.

Waar haal je vandaan dat hij 'zoveel tijd' heeft om mij op te zoeken? We zagen elkaar ongeveer eens in de twee weken. De rest van de tijd was hij bij zijn vrouw, thuis. Ik geef hem geen seks. En ik vertrouw hem als hij zegt dat ik de eerste ben waar hij behoefte aan heeft na alle jaren die hij trouw is geweest aan zijn vrouw.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:08

Ts, wat hebben jullie een goed besluit genomen. Ondanks dat ik niet achter jullie voorgaande acties sta, wil ik je wel alle geluk en liefde wensen waar je al die jaren op hebt gewacht. Hopelijk kan de man er nu 100% voor zijn vrouw zijn en komt jullie tijd samen later, wanneer de tijd en ruimte daarvoor is.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:09

TS, pas in ieder geval op en ga niet te veel uit van vertrouwen. Hij bewijst tegenover zijn vrouw in ieder geval niet te vertrouwen te zijn. Veel geluk en wijsheid toegewenst. Bedenk wel dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.