Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
simongek schreef:Mensen zeggen altijd dat een tweede zo meedraait en dat het weinig impact heeft. Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Met de eerste was alles prima te doen.
De tweede sliep pas na 1.5 jaar langer als 5 uur achter elkaar. Ik was echt kapot. Heeft een totaal ander karakter als de oudste. Kan om alles janken. Vraagt veel aandacht etc.
Ik zeg wel eens als we deze als eerste hadden gehad
Zoolgangster schreef:simongek schreef:Mensen zeggen altijd dat een tweede zo meedraait en dat het weinig impact heeft. Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Met de eerste was alles prima te doen.
De tweede sliep pas na 1.5 jaar langer als 5 uur achter elkaar. Ik was echt kapot. Heeft een totaal ander karakter als de oudste. Kan om alles janken. Vraagt veel aandacht etc.
Ik zeg wel eens als we deze als eerste hadden gehad
Tja, ik ken dus mensen die zo een als eerste hadden... kind huilde zelfs echt een paar jaar lang
's nachts... dat werd dus "ploegendienst", dus de ene nacht ging pa er uit, en de volgende nacht ma... anders was het helemaal geen doen geweest.
Bij die ene is het toen inderdaad gebleven.

Da's echt slopend.
Maar leuk was anders.

).
We gingen er beide aan onderdoor. Mijn man had het beste salaris, dus hij bleef werken en ik deed de nachten en sliep overdag bij als de kinderen ook sliepen (of dochter op school).
En dan ben ik zo blij dat wij die fase gehad hebben..
SusanH schreef:Wat Sizzle zegt is voor ons ook 1 van de redenen om het bij 1 te laten. Als ik soms om me heen kinderen van anderen samen ruzie zie maken vind ik het heerlijk dat wij thuis zoveel rust hebben. Al kan ze in haar eentje ook best een hoop herrie maken
kwita schreef:SusanH schreef:Wat Sizzle zegt is voor ons ook 1 van de redenen om het bij 1 te laten. Als ik soms om me heen kinderen van anderen samen ruzie zie maken vind ik het heerlijk dat wij thuis zoveel rust hebben. Al kan ze in haar eentje ook best een hoop herrie maken
Nou ik ben blij dat er dus eentje bijmag komen , een is maar alleen!
die mening heb ik ook !

ik ben ook enigs kind, maar heb nooit een broer(tje) of zus(je) gemist hoor
__PSM__ schreef:Hier een kind van 13 maanden wat al minstens 9 maanden minstens 4a5 nachten per week 2 tot 6 uur wakker is. Ik kan je vertellen, hihi mijn wallen hangen tot over mijn knieën, en ik vrees met grote regelmaat toch wel echt dat ons mannetje echt een slaapstoornis aan het ontwikkelen is, want soms functioneert hij ook gewoon niet meer en kan dan echt alleen nog maar huilen. Vooral op het kdv, daar zijn dan zoveel indrukken.
Ik denk dat als er hier een tweede bij komt, dat nog wel een jaar of 2/3 duurt
Ik vind de uitspraak 1 is maar alleen zo'n onzinik ben ook enigs kind, maar heb nooit een broer(tje) of zus(je) gemist hoor
beide hebben gewoon vriendjes en vriendinnetjes.