Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:18

Tallie1979 schreef:
Ja, van die mensen die op een heel opzichtige manier de prijs op willen drijven! :')

Vorige week was ik op zoek naar een iPad, deed een bod wat even hoog als de vraagprijs was, zegt die dame: "ik heb al een bod op de vraagprijs, als je er overheen gaat is hij voor jou!"

Right, dan verkoop je hem lekker aan de andere bieder!

Hij staat er nu nog! :')

Mwah, dat heb ik ook wel eens gestuurd als dat waar was. Alleen zonder het 'als je eroverheen gaat' gedeelte. Uiteindelijk liet de 1e bieder niks meer weten, heb ik de andere bieder nog gemaild maar ook niks. Dus dan staat t er ook nog op :-)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:36

Anoniem schreef:
Kamertje wordt morgen afgeleverd dus ik ben blij! Kreeg nog netjes een appje ook nog als bevestiging dat het morgen komt. Erg prettig :)

Maar man, je hebt er rare tussen zitten.. Had gemailed voor een ander, heel gaaf kamertje maar die kon pas eerste week mei opgehaald worden. Nouja mij prima, vraagprijs was netjes dus mail gestuurd dat ik d'r graag de vraagprijs ervoor wilde geven en een evt aanbetaling ook wel wilde doen. Krijg k een mail terug dat ze ook andere geinteresseerde had dus dat ze die eerst ging mailen met de mededeling dat er iemand was die de vraagprijs wilde bieden. Met andere woorden, kon ik er wss 'per mail' tegenop bieden.. En ja hoor, van de week een mail 'iemand biedt 250, biedt jij nog hoger als de ander dan niet biedt istie voor jou!' Maar vriendelijk medegedeeld dat ik inmiddels een ander kamertje heb gekocht... Gekkenhuis.. Mooi je prijs opdrijven op die manier..

Kamertje staat inmiddels nog steeds op mp :')

Dat is ook wat. :')

Ik heb ook wat spulletjes voor mijn moeder op marktplaats gezet. Ben benieuwd wat daar op af gaat komen. :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:21

Ik moet wel grinniken. Heb een adv. op mp geplaatst als bijrijder.. best veel bekeken. En ook aantal keer bij Favorieten geplaatst.

Voelt heel raar dat iemand jou bij zijn favorieten zet, zeker als ze geen bericht sturen hahaha.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:31

Edit; sorry verkeerd gelezen :o
Laatst bijgewerkt door c_esther op 06-04-16 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:33

c_esther schreef:
S_en_Z, waar staat je paard? :D

Goed lezen... Ze is zelf opzoek naar een bijrijdpaard

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:42

Zo.. Nou dit was een super ervaring. Meubeltjes keurig geleverd, gewoon nog zo goed als nieuw! En de beste meneer hielp nog met sjouwen ook. Echt helemaal blij! :D

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:00

Hier ook twee fijne (en één achteraf wat minder fijne) ervaringen!

Ik zocht een paardrijbroek maat 36, iets boven het hoogste bod gaan zitten bij iemand en via mail gestuurd. De vrouw ging direct akkoord & ik heb dezelfde dag het geld overgemaakt. De volgende dag had ik hem in huis. Het is nieuw best een dure broek (€100+) en ik heb hem echt voor een prikkie kunnen kopen & hij ziet er echt nog heel goed uit. +:)+

Ook een korte broek gekocht, maar die valt heel raar bij mij. Mijn been kan twee keer in één pijp, maar bij de taille krijg ik hem niet eens dicht. :+ Jammer, maar was een klein prijsje, dus dat maakt het iets minder erg. :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:25

Weer een onzin bieding via mail."ik bied 50 euro, ik weet dat dit ver onder de vraagprijs is. Meer kan ik niet bieden". Zoek je toch een deken die wel in je buget past?!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:29

Wie niet waagt wie niet wint haha. Nee mijn moeder is zo wel heel goedkoop aan een tweedehands playstation gekomen. Ze had ook niet veel geld en heeft toen naar iedereen een mailtje gestuurd of ze het voor X bedrag mocht komen halen. Maar ik snap ook wel jouw frustratie hoor.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:33

Maar sommige merken zijn gewoon duur. Kosten nieuw rond de 300 euro, als de deken dan in zeer goede staat is is een vraagprijs van +- 130 euro niet belachelijk. Dat in hoofd hebbende vind ik het gewoon hondbrutaal om dus zulke bedragen te bieden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:34

Zeg maar dat mijn deken voor 50 euro weg mag, weet niet hoeveel grams die zoekt! :P

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:03

Tallie1979 schreef:
Ja, van die mensen die op een heel opzichtige manier de prijs op willen drijven! :')

Vorige week was ik op zoek naar een iPad, deed een bod wat even hoog als de vraagprijs was, zegt die dame: "ik heb al een bod op de vraagprijs, als je er overheen gaat is hij voor jou!"

Right, dan verkoop je hem lekker aan de andere bieder!

Hij staat er nu nog! :')

zou ik ook ik doen hoor eerst vragen of je hoger wilt zo niet dan verkoop ik hem inderdaad aan de andere.
Of ik wacht 3 dagen ofzo en dan verkoop ik :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:08

Ja, ik ook geloof ik.. Als ik twee dezelfde biedingen krijg, zal ik de tweede dus sturen dat iemand diegene voor was..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:36

Zo wou de eigenaresse van Eclair een van haar paarden verkopen (ze heeft het uiteindelijk toch gehouden) en ging ze met iemand een rondje erop rijden in het bos. Stappen ze terug naar stal, galoppeert die man opeens een weiland in om hem even uit te proberen -:(- Ze stonden de ochtend van te voren ook al op het erf terwijl het hek dicht was -O-

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:15

Ik heb onze vijver op marktplaats staan, gratis met alle toebehoren (dus een pomp, net, decoratie)
De eerste week kreeg ik constant berichtjes. Als ik aangaf dat ze mochten komen geen gehoor meer. Heel veel die ook alleen interesse hadden in de gratis pomp.

Werd ik van de week gebeld, veel vragen en ze wilde hem wel op komen halen natuurlijk prima, kreeg ik een halfuur voor ze kwamen kijken een berichtje dat de vijver toch te groot was voor in hun tuin, dat kan natuurlijk.

Vervolgens nog een telefoontje, hij wilde de hele zooi komen halen. Tijd afgesproken en ze kwamen hier een uur later als gepland. Vervolgens vonden ze de vijver toch te groot. Maar nu ze toch dat hele end hadden gereden vonden ze dat ze de pomp wel mee mochten nemen.. meneer had aan de telefoon al verdacht veel interesse in de pomp en het interesseerde hem verder niet wat er nog meer met de vijver mee kwam.
Aangegeven dat ze pomp mee mocht als ze de vijver en rest ook mee namen. Ze zijn uiteindelijk afgedropen..

Wel frustrerend dit. Vriend is nu van plan de vijver in stukken te zagen en naar de sloop te brengen :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:26

Hoe doen jullie dat met groot geld?
Ik heb bv nu iets waar 300,- op geboden is en wordt opgehaald
Zo wantrouwend als ik ben Denk ik gelijk vals geld.
Hebben jullie daar zon stift voor, Spreek je af terplekke overmaken. Hoe doen jullie dat ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:28

Volgens mij zijn die stiften gewoon bijbde Action ofzo te koop... als je t zeker wilt weten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:31

desi92 schreef:
Hebben jullie daar zon stift voor, Spreek je af terplekke overmaken. Hoe doen jullie dat ?

Afhankelijk van de grote van het product afspreken bij een bank?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:37

Vragen of ze het terplekke in jou bijzijn willen overmaken?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:54

Sparky10 schreef:
hoop dat de deken morgen komt dan luxje

Deken is vanmorgen keurig bezorgd, incl "gebruiksaanwijzing", garantiekaart en wasvoorschriften.
Deken ziet er ook top uit, dus ik ben helemaal blij :D

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:36

desi92 schreef:

Je kan zelf ook makkelijk zien of het geld echt is door met je nagel over het ribbelrandje naast het getal te gaan.

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:47

Oh wauw wat een service!
Had rijlaarzen gekocht over internet, beste meneer was nu in de buurt van Valkenswaard en had de laarzen in de koffer liggen, of hij ze even kon langs brengen in plaats van opsturen.

Had het geld overgemaakt + verzendkosten, maar hij rijdt er speciaal 30-45 min voor om.
Geven jullie dan nog bv. 5 euro extra? Of hebben jullie zoiets van 'he jij stelt voor om ze zelf te brengen, en de verzendkosten zijn ervoor al betaald'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:49

Ik heb soortgelijks gehad en niks extra's gegeven toen.. 7 euro voor de benzine :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:06

We hadden prijs overeengekomen, en daarbij de verzendkosten opgesteld. Prijs was 50 euro, verzendkosten 3.95 maar heb hem gewoon 55 euro overgemaakt. Vandaar dat ik twijfel... 5 euro benzinegeld dus eigenlijk?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:07

Hij wil er zelf voor omrijden toch? Zou het zo laten. Hij heeft 5,- benzinegeld gehad.