iets verbieden in een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:44

Ayasha schreef:
Dat je dat vindt zegt genoeg. Je kan je dus niet voorstellen dat die "stomme wijven" zich wellicht niet zo goed zouden voelen als ze zouden weten dat jij hen een stom wijf noemt?

Wonderlijke sprong naar verkeerde conclusie weer met een totaal ongefundeerd 'dus'.

Dat kan ik me prima voorstellen en DUS* zeg ik het niet tegen HEN :)*

* vanwege invoelend vermogen *D

Ayasha
Blogger

Re: iets verbieden in een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:48

In mijn mening is dat geen invoelend vermogen maar achterbaks zijn maar goed. :) Daar zullen we dan in verschillen van mening.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:54

Ayasha schreef:
In mijn mening is dat geen invoelend vermogen maar achterbaks zijn maar goed. :) Daar zullen we dan in verschillen van mening.

Hoezo?

Ik zeg dat niet tegen hen om niet te kwetsen en om niet te liegen helemaal niets tegen hen.

Denken is nog altijd een vrijheid *\%/*

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:03

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
Gelukkig is vrouwen stomme wijven noemen geen gebrek aan invoelend vermogen.

Inderdaad, dat heeft NIETS met het invoelen van hun emoties van doen.
Het is hooguit niet respectvol benoemen van een feitelijke situatie.

@Zwerte: Ik heb het aangegeven wat ik er van vind, ik heb het herhaald, ik heb het compromis voorgesteld en.... ben klaar met bespreekbaar.
Ze is bepaald slim genoeg :j kan ook parallel inparkeren etc +:)+
Drie keer is scheepsrecht en een '-' voor haar nu.
Tant pis.

Even voor een goed begrip dames. Dit hoeft niet opgelost te worden. Is wat mij betreft water onder de brug.
Is imo wel een goed voorbeeld mbt praten, verbieden en dergelijke.
Verbieden is een brug te ver en er is ook een grens aan bruggen die je oversteekt naar bespreken.

Dan ga ik dus nog een stukje verder wat betreft bespreekbaarheid. Ik wil me niet afvragen waarom mn partner iets doet en zeker niet als het iets is waar ik me aan erger, hoe klein dat ook is. Als hij iets doet waar ik me aan stoor, heeft hij daar een reden voor en die reden wil ik weten. En tja, soms is dat simpelweg dat hij geen zin heeft moeite te doen voor iets wat mij alleen af en toe stoort.
Je klinkt nu alsof je het alleen 3x hebt vertelt en niet zozeer besproken. Uiteraard is het geschreven woord beperkt en kan ik het verkeerd opvatten, maar het klinkt mij meer als zin doordrijven dan bespreken. Vooral omdat je zegt het te hebben gezegd, herhaalt en compromis hebt gegeven. Ik mis in dat rijtje dat je hebt geluisterd naar haar mening en gedachtes. In dat geval zou ik ook koppig de auto laten staan eerlijk gezegd. Bespreken is een dialoog en dan zou je toch weten waarom ze niet doet wat jij wil? Ik zou de 2e keer dat al willen weten en zeker die 3e keer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:26

Zwerte schreef:
Ik mis in dat rijtje dat je hebt geluisterd naar haar mening en gedachtes.

Nog een keer lezen ;)

Citaat:
In dat geval zou ik ook koppig de auto laten staan eerlijk gezegd.

Vooral doen; scoor je een zak met extra minpunten mee. Het effect van minpunten is dat als het er meer worden dan de pluspunten is het exit relatie :)*

Zoals in deze draad eerder is opgemerkt, is verbieden geen oplossing en hebben acties wel consequenties.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:44

Huertecilla schreef:
Zwerte schreef:
Ik mis in dat rijtje dat je hebt geluisterd naar haar mening en gedachtes.

Nog een keer lezen ;)

Citaat:
In dat geval zou ik ook koppig de auto laten staan eerlijk gezegd.

Vooral doen; scoor je een zak met extra minpunten mee. Het effect van minpunten is dat als het er meer worden dan de pluspunten is het exit relatie :)*

Zoals in deze draad eerder is opgemerkt, is verbieden geen oplossing en hebben acties wel consequenties.

Ik heb alles nogmaals gelezen en zie het toch echt nergens staan. Ik ben blond, maar niks mis met mn oogjes en hersenen, het staat er echt niet. Wel de reden waarom ze die auto daar neerzet, maar ik zie nergens dat ze heeft gezegd waarom ze er zo mee om blijft gaan terwijl jij je daar aan ergert of waarom jouw compromis voor haar blijkbaar geen compromis is. Wel zeg je zelf dat je dat eigenlijk niet weet en dus aannames doet namens haar. Imo niet open en bespreekbaar zoals je altijd doet voorkomen. Je zegt zelfs dat er een grens zit aan jouw bespreekbaarheid en die verbaasd me eigenlijk. Ik heb die grens niet.

Hier bespreken we zoiets dus wel. Als de ander iets doet wat ergerlijk is, bespreken we beide partijen en zoeken een oplossing. Werkt die oplossing niet? Dan opnieuw de kaarten op tafel en volgende oplossing. Net zolang totdat we een werkende situatie hebben voor beide partijen.

En tja, als mijn partner mij dingen gaat opleggen zonder oog te hebben voor mijn gedachtes/gevoel, kan ik idd wel koppig gaan doen. In die context heb ik de opmerking gemaakt en als het dan extra minpunten oplevert zou me dat echt niet boeien, aangezien mijn gedrag dan is ontstaan uit het niet inleven van de ander. Mijn kant niet willen horen? Waarom zou ik dan moeite doen om het andersom wel te doen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:47

Als het een gevalletje 'niet kunnen parkeren' betreft lijkt het me simpel. Dan geef je toch gewoon ff een cursusje parkeren aan haar? Aangezien je zegt dat er een ruime parkeerplaats is, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze daar niet durft/kan parkeren HC?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:00

Het gaat om de 'stomme wijven die engels willen leren' die niet kunnen parkeren. Daarom zet de vriendin de auto weg in de berm, maar zet hem daarna niet terug.
Als die les 5x per week is kan ik me dat eigenlijk nog goed voorstellen.
Wellicht kan ze dan wat grind in de berm scheppen?
Is het 1x per week en beweegt ze de auto vervolgens 6 dagen niet, dan is dat wellicht laksheid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:07

ohhhh :+

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:09

@ HC: wat let jou om zelf even in haar auto te stappen en aan de kant te zetten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:20

Blijkbaar niet gelezen dus nog maar een keer:

Huertecilla schreef:
Even voor een goed begrip dames. Dit hoeft niet opgelost te worden. Is wat mij betreft water onder de brug.
Is imo wel een goed voorbeeld mbt praten, verbieden en dergelijke.
Verbieden is een brug te ver en er is ook een grens aan bruggen die je oversteekt naar bespreken.

Pure laksigheid.
Prima, haar keuze.
Hoef ik me niet schuldig te voelen als ik eens een keer geen zin heb of vergeet wat zij prettig vindt toch!?

Ook nogmaals gaat het niet om het punt op zich wat natuurlijk te futiel is om over door te gaan.
Vind het door het futiele juist een goed voorbeeld dat een relatie van twee kanten moet komen. Inclusief geven en nemen. Let op; geven EN nemen. Als je eens iets neemt heeft dat consequenties :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:23

flettie schreef:
@ HC: wat let jou om zelf even in haar auto te stappen en aan de kant te zetten?

Dat zou inderdaad kunnen.
Weer een +:)+ voorbeeld:
Is geven terwijl zij iets neemt.
Een + voor mij tegenover een - voor haar :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:29

Ik verbaas me over het aantal keer dat je dingen op de weegschaal legt.

Ik kan trouwens zo snel niets bedenken waar ik me aan stoor bij mijn partner. Dus het idee dat een van ons geen rekening houdt met de ander ken ik gelukkig ook niet.
Ik heb me ooit wel eens een nachtje onnodig zorgen gemaakt toen hij om 5 uur smorgens thuis kwam ipv om de voorspelde 1 uur, maar sindsdien krijg ik een berichtje als zoiets weer voor komt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:06

Sizzle schreef:
Ik verbaas me over het aantal keer dat je dingen op de weegschaal legt.

Ik verbaas me erover dat je niet leest dat ik 'futiel' schrijf en 'voorbeeld'.

Het is een illustratie van dat/hoe wat je doet consequenties heeft bij de ander en voor de relatie :)*

Ik verbaas me erover dat zoveel mensen in een relatie niet zien dat er een virtuele weegschaal IS in ELKE relatie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:12

Het kan aan mij liggen maar ik heb echt nog nooit in + of - scores gedacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:46

Sizzle schreef:
Het kan aan mij liggen maar ik heb echt nog nooit in + of - scores gedacht.

Tja je kan een virtuele balans nu eenmaal niet echt anders helder in woorden vatten wel?!

Maak je verder geen illusies. Of je dat nu wil ontkennen of niet; in welke bewoordingen je het ook wil gieten; het werkt gewoon echt zo.
Er is een balans in elke relatie. Het enige wat verschilt is wat er op de schalen ligt en wat dat 'weegt' voor de betrokkenen.
Voor duurzaamheid is het verstandig om je hiervan bewust te zijn. Dat wat je doet/laat consequenties heeft, ook binnen een relatie.
Doe er je voordeel mee, of niet...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:57

Natuurlijk is het geven en nemen.
Als je mijn berichten terug gelezen zou hebben dan had je geweten dat ik dat steeds gezegd heb.

Maar het praten over: als zij nu laks is dan mag ik later ook laks zijn komt bij bijzonder vreemd voor.
Ik zie daar absoluut geen voordeel in.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:17

Sizzle schreef:
Maar het praten over: als zij nu laks is dan mag ik later ook laks zijn komt bij bijzonder vreemd voor.
Ik zie daar absoluut geen voordeel in.

Wederom mis je het grotere plaatje. ... en humor :(

Sterkte ermee +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:37

Dank je :D
Vooralsnog ben ik inmiddels ruim 10 jaar nog heel gelukkig met het gebrek aan jouw grotere plaatje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:17

Sizzle schreef:
Dank je :D
Vooralsnog ben ik inmiddels ruim 10 jaar nog heel gelukkig met het gebrek aan jouw grotere plaatje.

Gefeliciteerd. Dat is bijna het dubbele van modaal +:)+

Ik nog 'iets' meer ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:49

Ik wil eigenlijk ook helemaal niet denken zoals jij HC, de dag dat mijn relatie op die manier verloopt wil ik er niet meer mee verder. Maar goed, dat "voel" je ergens wel wanneer je met iemand aan het daten bent dus dat ligt dan weer niet 100% aan jou, zij gaan er immers in mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:09

Ayasha schreef:
Ik wil eigenlijk ook helemaal niet denken zoals jij HC,

En weer iemand die door de verkeerde kant van de verrekijker tuurt....

Citaat:
de dag dat mijn relatie op die manier verloopt wil ik er niet meer mee verder.

Hoezeer je dat ook wil ontkennen, ELKE relatie kent een BALANS en wanneer die structureel negatief wordt, wil je er niet meer mee verder.
Wat er op de schalen ligt, hoe je dat wil noemen, of je er nu een probleem met het plus/min noemen hebt of wat, er is een balans van wat je eruit haalt/er in stopt.
Ook voor de partner :)*
Beter bewust van zijn dan op een roze wolk zitten :roll: waar je elk moment doorheen kan donderen en dan op Bokt mauwen over alles wat bedrog was

Citaat:
Maar goed, dat "voel" je ergens wel wanneer je met iemand aan het daten bent dus dat ligt dan weer niet 100% aan jou, zij gaan er immers in mee.

Ach ja dat 'gevoel'....
Is hoofdzakelijk chemie weet je nog en wat er geen chemie bij is, is de ratio en dat is??????? Het stapeltje plussen (versus minnen) ;)
Vrouwen zijn overigens in de regel beduidend meer door de rationele plusserij gemotiveerd dan mannen. Ze stellen veel hogere materiele, rationele plus-eisen.

Erg grappig, opvallend, tekenend daarom dat jij/jullie dat zo wil/willen ontkennen.

Maar goed, verbieden levert geen plussen op, alleen maar een hele vette MIN in de relatie; aan twee kanten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:13

Het is een wonder…ik snap HC wel over dat plussen en minnen. En dat moet je uiteraard niet zien als iets wat je in een schriftje bijhoudt, op papier :D Maar je houdt het wel degelijk bij, want ben je doodongelukkig in je relatie, dan betekent dat gewoon dat er veel meer minnen zijn dan plussen, dat je veel meer geeft dan je krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:14

Materiële rationele plus-eisen? Hoe ziet dat eruit dan volgens jou?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:15

Weet je HC. Ik zie je veel reageren. En ik kan maar één conclusie trekken; uit je reacties komt naar voren dat je een gigantisch baasje bent, onplooibaar, standvastig in de negatieve zin. En je kan beter rond hetzelfde punt blijven hangen/dansen en er over preken dan wat men al dan niet al lachend de gemiddelde vrouw verwijt. :)
Zoals je al hebt kunnen lezen wordt er in mijn relatie eigenlijk niet verboden. Ik kan in ieder geval niets bedenken dat specifiek verboden is. We denken gelukkig hetzelfde over relaties waardoor dat niet nodig is ook niet. IK zou niet met iemand als jij kunnen of willen huizen, ik zou zelfs niet bevriend willen zijn met iemand die denkt zoals jij. :)
Ik was al nooit goed in wiskunde dus als mijn relatie uit plussen en minnen zou bestaan zou het niet goed komen.
Hoewel je het met je JAREN ervaring vast zal gaan ontkennen; jouw manier is niet de enige manier. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-02-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt