werken ik vind het soms best lastig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:37

dorientjuh schreef:
Tink89 schreef:

Dit: ik ben alleen en heb dus een verzekering afgesloten voor werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Daar hoor je gewoon rekening mee te houden.

Veel mensen die roepen dat het allemaal zo slecht geregeld is, hebben het zelf niet goed geregeld. Kunnen ze soms ook niks aan doen, maar dan nog... het is echt niet onmogelijk om je schaapjes op het droge te krijgen.

Ik heb ook eens naar zo'n verzekering gekeken (voor de toekomst, want wij huren nu nog) want het klonk goed. Maar na het lezen van de kleine lettertjes kwam ik tot de conclusie dat die verzekering vrijwel nooit uitkeert.

Dan heb je niet de goede. Ik heb me er serieus in verdiept en ik weet zeker dat ik mijn huis kan blijven betalen als ik werkloos of (deels) arbeidsongeschikt raak. Fijn, zeker gevoel :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:52

Bij welke verzekeraar zit je dan? :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:24

Tcm62 schreef:
De kunst is het om je werk als een professioneel iets te zien, zonder jezelf te verliezen en zeker zonder je kwesbaar op te stellen..uiteindelijk is het maar een middel om je bestaan te financieren...de werkgever is niet gebaat bij een werknemer die alles binnenhoudt, uitendelijk wordt je daar ziek van..maar alles binnenhouden is ook weer je eigen ik mee laten gaan naar het werk..werk is werk..
Thuis is thuis daar gelden omgangsregels die goed moeten voelen, op het werk is gevoel een onhandige roet in het eten gooier..

Daar ben ik het niet mee eens. Werk kan zoveel meer met een mens doen. Voor mij is werk ook:

- Een uitdaging waar ik mijn energie in kwijt kan
- Iets waar ik sociale voldoening uit haal
- Een manier waarop ik ritme en regelmaat hou (ondanks de mega onregelmatige werktijden)
- Een op zichzelf staand doel en niet alleen een middel naar geld
- Iets waarin ik mij persoonlijk kan ontwikkelen en groeien

Uit (vele) onderzoek(en) blijkt ook dat geld uiteindelijk helemaal niet gelukkig maakt. Persoonlijke ontwikkeling en ervaringen wel. :) (En ook nog een hele hoop andere dingen zoals familie en vrienden)

Dus als je enige doel geld is, dan zal je daar nooit gelukkig van worden. Dat kan geen leegte vullen. En ik begrijp heus wel dat je om te leven geld nodig hebt alleen ik denk dat geld en spullen nogal overschat worden.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:31

@bruintje: ook ik heb fulltime gewerkt in het verleden. De hele ziektewet en wiakeuring doorlopen, maar minder dan 30% afgekeurd want kan in n andere baan nog genoeg verdienen. Fulltime werken trek ik niet.
Parttime gaat net aan,doe door de weeks naast mijn werk niks behalve de hond uitlaten en het huishouden en lig altijd voor 21.00 op bed. Echt totaal uitgeput met koppijn.zaterdag is ook steevast koppijndag,daardoor de zondag katerdag.
Ik ben tevreden met het inkomen wat ik en mijn man hebben en heb mijn klachten min of meer geaccepteerd,maar ik vraag me wel eens af waar ik het voor doe als ik zoveel moet laten om te kunnen werken. Is dat eerlijk? Ik overweeg serieus wel eens om (mochten mijn man en ik onze baan kwijtraken) de bijstand in te gaan. Financieel zijn we dan vrijwel hetzelfde af als met onze parttime inkomens. Dus waar doe ik het voor.
Tussen wal en schip vallen dus...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:00

Kinke schreef:
tja, zo heb ik dus uiteindelijk ontslag genomen bij een bedrijf, op ideale afstand van mijn huis, parttime zoals ik graag wou, en ik had ook nog lange tijd zonder werk gezeten. Was dolblij toen ik daar kon beginnen. Ik had een duobaan, zeer leuke collega, beiden verantwoordelijk voor de financiële administratie en personeelszaken. In de praktijk hadden mijn collega en ik minstens 1x per week contact met een uitzendburo om weer nieuw productiepersoneel te regelen. Vaak hoorden wij 's middags dat er weer mensen weg moesten/aangenomen moesten worden voor de ploeg van de volgende ochtend (6 uur beginnen). De werkzaamheden werden slecht betaald (minimumloon), ze moesten gewoon hun bek houden zo te zeggen, had je iets te mopperen? Oprotten maar, voor jou zo weer een ander. Tevens werd er ontzettend veel overgewerkt. Er waren altijd mannen die graag extra wilden verdienen en zo zonder problemen 12 dagen achter elkaar werkten. Met de veiligheid nam men het ook niet zo nauw, in de 4 maanden dat ik er werkte ben ik 2x met iemand naar de huisarts geweest, mijn collega ook een stuk of 3x. In 2 gevallen was betreffende persoon een vingerkootje kwijt, en mijn laatste tripje met 1 van die mannen betrof een situatie waarbij hij door stom toeval aan de dood ontsnapte. Ik wilde hier helemaal niets meer mee te maken hebben en ben weggegaan. Ook stond de manier waarop mensen in vaste dienst die ziek waren werden gepusht om weer op het werk te verschijnen (uiteraard hou ik ook niet van aanstellers) en het feit dat ik zeer regelmatig met iemand naar de huisarts moest, zo tegen dat ik 's nachts wakker lag bij het idee dat ik de volgende dag weer aan het werk moest. Ik heb dus voor mijn eigen gezondheid gekozen en heb ontslag genomen. Dit betekent helaas wel dat ik geen uitkering krijg, en dat valt niet mee.

Jammer dat je dit bedrijf niet aangebracht hebt bij de arbo wet.

Ik vind het verschrikkelijk zoals tegenwoordig met personeel omgegaan wordt. Er is echt sprake van verharding. En niet een beetje.

veneri schreef:
@bruintje: ook ik heb fulltime gewerkt in het verleden. De hele ziektewet en wiakeuring doorlopen, maar minder dan 30% afgekeurd want kan in n andere baan nog genoeg verdienen. Fulltime werken trek ik niet.
Parttime gaat net aan,doe door de weeks naast mijn werk niks behalve de hond uitlaten en het huishouden en lig altijd voor 21.00 op bed. Echt totaal uitgeput met koppijn.zaterdag is ook steevast koppijndag,daardoor de zondag katerdag.
Ik ben tevreden met het inkomen wat ik en mijn man hebben en heb mijn klachten min of meer geaccepteerd,maar ik vraag me wel eens af waar ik het voor doe als ik zoveel moet laten om te kunnen werken. Is dat eerlijk? Ik overweeg serieus wel eens om (mochten mijn man en ik onze baan kwijtraken) de bijstand in te gaan. Financieel zijn we dan vrijwel hetzelfde af als met onze parttime inkomens. Dus waar doe ik het voor.
Tussen wal en schip vallen dus...

En zo zou het eigenlijk niet moeten zijn. Werken wordt onvoldoende beloond. Ongeacht of het laag opgeleid werk is, het is WERK.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:16

Ik heb wel een geschoolde baan zeg maar,maar werk maar 3 dagen en werkgever verdomd het om meer dan minimumloon te betalen.werk is soms best stressvol met veel verantwoordelijkheid,maar echt waardering is er niet. Ik heb een vast contract en leuke collega's en het werk op zich is ook prima,net zoals de reistijd en de werktijden ,daarom blijf ik daar toch.
Manlief heeft ongeschoold werk,variabele uren.gem. 25-30 uur per week. We redden het er prima mee en zijn ook tevreden met ons inkomen. Wat mij alleen erg tegenstaat is dat ik geen gedeeltelijke wia krijg,maar wel mijn priveleven stilleg om te kunnen werken, terwijl,als ik dat niet zo doen, we een bijna net zo hoog inkomen zouden hebben en ik ook nog iets van een eigen leven zou hebben.
Het is gewoon ontzettend krom allemaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:28

Zo herkenbaar.
Toen wij een paar jaar terug beide thuis zaten door de crisis. (gelukkig of heet dat alles aanpakken? Binnen de maand weer werk) heb ik ook boos geroepen. We verkopen alles.
Verbrassen alles aan vakantie want dat doen we nu nooit.
Huren er goedkoop appartement en gaan voortaan de hand ophouden zoals zovele bewust doen.

Dan heb ik misschien ook weer energie om wat te ondernemen.
Ik heb nu wel een paard. Maar rij zelden. Gaat gewoon niet.
Uitjes? Te moe. Ook altijd die hoofdpijn van uitputting.

Maar wat heb je voor keuze in Nederland?
Duizenden komen nu binnen. Basis loon gegarandeerd.
En wij dan? Hardwerkende Nederlander die een keer knapt en niet meer op de been komt en dan alles verliest?
Ja ik hen angst voor de toekomst. Ja ik ben boos op de regering met hun willekeur en discriminatie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:40

bruintje123 schreef:
Huren er goedkoop appartement en gaan voortaan de hand ophouden zoals zovele bewust doen.

Maar dat is dan toch een keuze die je maakt?

Er zijn best een aantal haken en ogen... maar in zekere zin is het toch ook een eigen keuze, juist omdat er in het echt uiterste geval toch wel een vangnet is. Het is niet perfect, er vallen mensen doorheen, maar het is er toch ook wel. (Maar, het komt ook met een aantal nadelen ja.)

De vergelijking met vluchtelingen is overigens niet terecht - je geeft al aan dat 'alles kwijt' voor jou inhoudt dat je je huis en omgeving moet opgeven. Voor vluchtelingen betekent het dat hun familie is vermoord en hun huis platgebombardeerd. Laten we de dingen een beetje in perspectief zien: je bent als Nederlander toch echt beter af dan als vluchteling, en het komt heel vreemd over dat je je eigen positie zo zwaar vindt en de vluchtelingen hun kans op geluk ontzegt, als je het objectief toch echt een stuk beter hebt dan mensen die letterlijk alles kwijt zijn.

Soms is het ook: tel je zegeningen en neem vooral bewuste keuzes. Als je inderdaad een uitkering wilt hebben? Dan zitten daar een aantal dingen aan vast. Ja, dan moet je je huis wellicht verkopen en op een flatje gaan wonen. Wil je dat om morele of praktische redenen niet? Weet dan dat het wel een keuze is die je maakt en dat je niet alleen maar slachtoffer bent. En bedenk soms toch even dat je het beter hebt dan de mensen die op dit moment in vluchtelingenkampen her en der over de wereld leven, zelfs al is je gezondheid waardeloos en heb je geen energie/tijd meer om een sociaal leven te onderhouden (wat beslist heel erg zwaar kan zijn.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:49

De mensen in vluchtelingenkampen in het buitenland heb ik mee te doen.
60% van die relschoppers hier niet.
Vuile profiteurs die overal mee wegkomen.

Ja het leven is een keuze.
Maar genaaid worden door de regering waar je altijd aan betaald is een ander ding.
Genaaid omdat het vangnet er voor best veel mensen niet is. En dat zijn wel altijd de werkende doorzetters waar het niet voor is.
Voor heel asociaal Nederland kan alles.

En als asociaal zijn niet in je bloed zit wordt het erg moeilijk je zo wel te gaan gedragen en ook bewust een ander voor je laten betalen.

veneri

Re: werken ik vind het soms best lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:59

@bruintje : je klinkt erg verbitterd ook al kan ik wel deels begrijpen.
Ik baal er ook wel eens van als ik mensen om mij heen niks zie doen en een uitkering zie vangen die dan evengoed klagen,terwijl mijn wekker weer gaat en mijn priveleven van maandag t/m zaterdag stilligt voor net zoveel geld.
Ik heb alleen niet de mentaliteit om niks te gaan doen en een uitkering te vangen.daarom beneid ik dergelijke mensen niet. Het zet me alleen wel steeds meer aan het denken hoe krom het allemaal is waarbij ik me steeds meer afvraag of het nuttig voor de maatschappij zijn nou wel ten koste moet gaan van mijn eigen leven.
Keerzijde is dat ik door de zw weet wat het is om thuis te zitten en ook dat is maar tijdelijk fijn en dan ga je toch iets missen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:02

bruintje123 schreef:
Genaaid omdat het vangnet er voor best veel mensen niet is. En dat zijn wel altijd de werkende doorzetters waar het niet voor is.

Dat vangnet is er dus gedeeltelijk wel.

Maar vergeet niet: door zelf te benadrukken hoeveel socialer het is en hoe beter je bent als 'doorzetter', creeer je precies een sfeer waarin de overheid zieke mensen geen uitkering geeft, maar zich gewoon kapot laat werken. Dat draag jijzelf toch uit? Dan moet je toch niet verbaasd zijn als dat precies is wat je terugkrijgt?

Hoe langer je door blijft werken en hoe meer je volhoudt dat je daardoor moreel beter bent dan mensen die dat niet doen, hoe meer je ook zelf in de maatschappij in stand houdt dat het zo blijft. Wil je meer mogelijkheden om het met ziekte rustiger aan te doen? Bestempel dan niet bij voorbaat het gros van welke groep dan ook als profiteurs. Je bent niet alleen maar passief slachtoffer van de overheid, maar ook gewoon deel van de maatschappij. Je kunt proberen om daar dus een beetje verandering in te brengen (en met vele kleine beetjes worden bergen verzet), of je draagt juist bij aan het versterken van wantrouwen, het afbreken van solidariteit, en dus alleen maar minder kans op een goede balans tussen werk en gezondheid.

Dat zijn echt keuzes die je zelf moet maken en die je niet passief alleen maar bij de buitenwereld neer kunt leggen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:07

Kunnen we vluchtelingen/bijstand-discussie hier achterwege laten??

Mijn werk is voor fysiek echt heel zwaar en behoorlijk geestdodend, maar ik ga hier voor geen goud weg. Ik heb leuke collega's, bij goede prestatie gegarandeerd een vast contract en kan wel hogerop komen waardoor het fysiek minder zwaar en minder geestdodend werk is. Tot die tijd doorbikkelen en mezelf van mijn beste kant laten zien. Als je iets wil bereiken moet je daar iets voor over hebben, investeren in je toekomst.

Helaas leven we in een maatschappij waar veel mensen er na tijdelijke contracten eruit mogen en zo van baan naar baan hoppen. Ik begrijp heel goed dat het dan moeilijk is je elke keer weer te motiveren wetende dat je er over een x aantal maanden toch uitvliegt ongeacht hoe goed je je inzet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:23

Zonnebloem
Bijstand is er toch een onderdeel van.

@veneri
Wat dit betreft ben ik ook verbitterd.
Ik ben op...doodop.
Ben het vechten tegen mijn lijf zo moe.
Maar net als jij kan ik niet thuis zitten. Ik roep dat in wanhoop boos. Maar daar blijft het bij.
En ga ook van contract naar contract.
Elke keer weer laten zien wat je kunt.
En dan heeft die domme regering ineens bedacht dat dat nog maar twee jaar mag.
Dus nog eerder weer extra energie verbrassen in laten zien wie je bent.

Shadow welke keuze is er dan?
Ons stelsel is nu zoals het is.
Daar moet ik nu mee dealen.
Of alles waar je ooit voor gewerkt hebt opgeven. En tegelijkertijd zien dat andere gezonde mensen dat geld zonder problemen in de hand krijgen. Die voor de crisis al te lui waren om te werken.
Dus niet de mensen met pech.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 04-02-16 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:27

Je kunt het ook zien als iedere keer weer een kans wat nieuws te zien en te leren.
Ook hoef je niet te wachten tot ooit je contract uit loopt.
Je kunt gewoon doorgaan met op interessante dingen solliciteren.
Ik vind dat zoiets als op sporthorses naar paarden kijken terwijl ik er eigenlijk genoeg heb. Echter, sta ik er wel voor open een eventueel minder ideaal paard dan in te ruilen voor een beter exemplaar ;)

Goedkoop genoeg wonen zodat je altijd kunt minderen kan ik zeker aanraden.
Ik heb liever 3 kamers zonder stress dan 5 kamers met angst voor de toekomst.
Echter verbaast het mij vaak hoe denigrerend mensen praten over een appartement zonder extra logeerkamer bijvoorbeeld. In de zin van: wordt het niet eens tijd voor een 'echt' huis?
Ivm kind hebben we inmiddels een (huur)huis met tuin in een gehucht achteraf. En dan heb je altijd weer mensen die zeggen: je kan je toch wel een betere locatie veroorloven?

Altijd maar méér willen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:27

Ik kan je niets kwalijk nemen Bruintje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:31

Sizzle

Kans en nieuw leren is energie gebruiken die er niet is.

Meer willen of mag er ook wat over zijn na werken?

Appartement en toeslagen krijgen we toch niet. Dat is pas bij beide thuis zonder werk en al je hard werkende spaarcentjes verbrast.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:39

Je hebt de keuze om je ziek te melden, of om dat niet te doen. Je hebt de keuze om inderdaad een boel materiele zaken op te geven om er wat rust voor terug te krijgen. Dat zijn keuzes.

Je hebt bovendien elk berichtje opnieuw de keuze om te benadrukken hoeveel mensen er misbruik van het systeem maken - of om dat niet te doen. (En als je wilt benadrukken dat er zoveel gezonde mensen misbruik zouden maken van het systeem... dan kies je er dus ook zelf voor om een systeem te versterken dat mensen eerst als profiteurs ziet, en weinig begrip heeft voor ziekte omdat ze dat over het algemeen wantrouwen...)
Je hebt de keuze om elke tekst opnieuw te benadrukken hoe onveranderlijk onze maatschappij is, of juist te proberen om het actief te veranderen. Je hebt de keuze om je heel misdeeld te voelen, of de keuze om daar vrede mee te hebben (echte, oprechte vrede, geen slachtofferrol.)

Het zijn allemaal keuzes die je zelf kunt maken - je hebt heel wat speelruimte.
Elke keuze heeft nadelen, en voordelen. Nee, er is geen gouden kanskaart die maakt dat alles ineens perfect is en die alleen maar voordelen heeft... (En waarom ook? Als jijzelf vindt dat mensen niet zomaar wat moeten krijgen, waarom zou je dan zelf wel recht hebben op en een uitkering en een goed huis bv? Ik gun het je van harte hoor, maar het lijkt me niet te passen binnen wat je zelf schrijft.)
De nadelen zijn reeel en moeilijk. Maar keuzes zijn er wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:42

Ik richt mij eigenlijk voornamelijk op de gezonde mens.
Voor mensen met beperkingen moeten ook gewoon betere oplossingen komen.
Dat is vaak gewoon te triest voor woorden.

Echter met het idee in mijn achterhoofd dat het leven geen zekerheid biedt is er geen haar op mijn hoofd die denk aan in een huis investeren op basis van een volledig salaris of zelfs meer. Dan blijven we liever niet te groot huren.
Er zijn hier veel mensen die hun deels opgebouwde pensioen inzetten als onderpand voor een huis.
Dat is een bewust risico waarbij ik geen medelijden kan hebben als het dan achteraf onverstandig bleek.

Maar dat moeten moeten moeten opgelegd door de omgeving is bizar.

Wij worden beide blijbaar jonger ingeschat dan we zijn en dan zit gewoon een kerel van amper 15 jaar ouder te vertellen dat je op de duur als je volwassen wordt toch wel meer luxe verwacht. Maar zo ver waren wij nog niet natuurlijk :')

Ik ken ook wel mensen die al hun hele leven een uitkering hebben om de meest idiote redenen (God wil niet dat ik werk is er eentje van). Het doet me totaal niets.
Liever zij dan ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:49

Nee shadow. De keuze ziekmelden heeft geen nut. ZE sturen je weer terug aan het werk. Dat of geen geld. Zo simpel is het.
Want keuring traject is geweest dan ben je klaar.

Zonder paarden had ik niet meer geleefd.
Hun zijn mijn lichtpuntje mijn ding waarom ik nog doorzet.
Verdere luxe is er geen.

Ik ben inderdaad van mening we mogen allemaal de hand ophouden of allemaal niet.
En ja die ongelijkheid blijf ik benoemen. Want zo zit het nu eenmaal.

Sizzle
Huis staat hier niet op mijn loon.
Mijn loon geeft alleen de hobby paard.
Wat jij zegt top over de kop financieren hebben wij ook niet gedurfd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:56

Maar zonder gekheid.
Een paard IS een luxe. Ik vind mijzelf in iedergeval heel rijk met mijn paard en mijn auto.

Onze vorige buren leven met 3 volwassenen (moeder en 2 studerende kinderen) in een 3 kamer woning op basis van 1 inkomentje als poetsvrouw.
Toch zijn dat heel gelukkige mensen. Geen stress, lekker veel tijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:57

Dat is luxe. Met je eens.
Maar het het zijn ook mijn kinderen. ( waar ik nooit voor heb gekozen omdat ik ze niet zulke moeder aan wilde doen die te weinig energie voor ze heeft)
En die noemen mensen geen luxe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:00

bruintje123 schreef:
Nee shadow. De keuze ziekmelden heeft geen nut. ZE sturen je weer terug aan het werk. Dat of geen geld. Zo simpel is het.

Zo simpel is het zeker niet.

Citaat:
Zonder paarden had ik niet meer geleefd.
Hun zijn mijn lichtpuntje mijn ding waarom ik nog doorzet.
Verdere luxe is er geen.

Dat kan, en geloof me, ik heb daar heel veel begrip voor. Maar desalniettemin blijft het iets wat jouw keuze is, en die keuze met alle nadelen en problemen omarmen is heel anders dan je willoos slachtoffer blijven voelen.

Citaat:
Ik ben inderdaad van mening we mogen allemaal de hand ophouden of allemaal niet.

Dat zijn hele domme standpunten - want natuurlijk gaat het zo niet werken. De wereld is vol nuances, kleine stapjes... als je alles per se tot twee mogelijkheden wilt beperken, eindig je zelf aan de verliezende kant. Je hebt die nuance en tussenvormen nodig om verandering te krijgen. Door zo rigide te zijn zet je alleen jezelf maar klem.

(En daarnaast: waarom, waarom zou je iemand anders iets willen ontzeggen alleen omdat je het zelf niet hebt? Misery loves company?)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:03

Zo simpel is het wel.
Of ga jij uwv even van anders overtuigen?
Been there...

Dan maar domme standpunten.
Het is hier gewoon dom geregeld dus slimme opmerkingen daarover bestaan niet.

Maar ik ga even Online.
Dit topic draait niet om mij.

Maar de titel werken is soms lastig. Dikke ja.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:16

Als je partner verdiend krijg je geen bijstand, dat klopt. Echter, stopt je partner ook en ga je samen thuis op de bank zitten dan krijg je dat 'begeerde' gratis geld. Echter zal een paard er dan waarschijnlijk niet meer inzitten, maar genoeg vrije tijd voor verzorgpaarden.
Je kunt ook een slimme constructie bedenken door officieel uit elkaar te gaan en dan ergens een klein kamertje huren zo gekozen dat je net wel in aanmerking komt voor huur en zorg toeslag. Dan je laten ontslaan en slechte sollicitaties uitsturen.
Zijn genoeg mensen die zo 'slim' zijn ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:18

Sizzle schreef:
Toch zijn dat heel gelukkige mensen. Geen stress, lekker veel tijd.

Veel tijd waar ze niets mee kunnen omdat ze geen geld hebben?