Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:58

Nee ik heb ook nieuwe Wajong.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:01

Ik pb je even, vind je dat goed? Want gaat anders namelijk teveel off topic ben ik bang!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:04

bowena_84 schreef:
Ik pb je even, vind je dat goed? Want gaat anders namelijk teveel off topic ben ik bang!

Is goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:07

Had het afgelopen weekend een onderlinge wedstrijd, waar ik 2 proefjes heb gereden. Per proefje was het €10, dus €20 in totaal. Ik heb (geheel onverwacht) een 2e en 3e plek gereden, en ging met €25 aan prijzengeld naar huis = €5 winst dus :)) Daarvan heb ik €15 in mijn blinde pot gestopt. Ik gok dat daar nu toch al rond de €250 à €300 in zit.
Wat ik verdien met mijn bijbaantje als hostess wordt rechtstreeks op mijn spaarrekening geboekt van hen uit. Momenteel zijn dat kleine bedragen à la €50/maand (ik werk niet echt veel :o ) maar elke euro is er wel eentje.

Muntgeld hou ik bij in een glazen conservenpotje. Ja, dat kan altijd open, en als ik een keer brood haal neem ik daar wel muntgeld uit. Daarin zit nu zo'n €22. Twijfel of ik dat komende week al ga wisselen voor briefgeld en dan in mijn blinde potje doe, of gewoon wacht tot ie vol(ler) is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:16

Ik spaar muntjes tot een bedrag van 50 euro en dan wissel ik het in. Dit doe ik in een envelopje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:19

Die weegt dan toch ook aardig :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:25

Ja idd. Maar het is een leuke hobby. Voel me dan net Dagobert Duck met het geld tellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:28

Inderdaad _O-
En dan trots zijn op wat er in dat potje zit en je uiterste best doen om er toch maar af te blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:33

Ik moet alleen nog 200 dollar op m'n creditcard zetten dan heb ik al m'n zakgeld voor m'n vakantie compleet. We dwalen geloof ik een beetje af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:45

Het is voor mij wel makkelijker om "visueel" te sparen zeg maar. Ik zie hoe dat glazen potje zich vult, dat werkt motiverend om het nog voller te krijgen. Mijn blinde potje zie ik niet, maar een briefje erin duwen is niet altijd makkelijk. Dat motiveert eveneens, ik wil 'm zo vol krijgen dat er écht niks meer bij kan voor het einde van het jaar :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:19

Afgelopen september een huis gekocht en dus was de spaarrekening aardig leeg. Nu heb ik sinds september wel weer een kleine 2000 kunnen sparen maar ook omdat ik rond de feestdagen een leuk bedrag heb gekregen van ouders en grootouders. Nu probeer ik elke maand zo'n 100 tot 200 euro te sparen. Ik heb n aparte rekening voor de boodschappen en wat daar van over blijft elke maand gaat op een aparte spaarrekening. En dan heb ik nog een spaarpot die je open moet breken waar ik al het losgeld en brief geld in stop van wat ik over houd in mijn portomonee en wat ik verdien met mp en fb verkopen. Geen idee wat daar nu in zit, zal toch ook wel minimaal 50,- moeten zijn nu. Maar die gaat pas open als hij echt helemaal vol zit :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:04

Woeh geld is binnen *\o/* Alle rekeningen zijn bijna betaald dus kon een mooie balans opmaken. Ondanks een flinke rekening toch wat aan de kant kunnen zetten op mijn spaarrekening! Ben volgende week jarig en ben van plan als ik geld (zou) krijg(en) dat, dat ook naar de spaar gaat.
Vanmiddag ga ik een blinde spaarpot kopen en geld pinnen zodat ik ook cash kan gaan sparen :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:14

purny schreef:
Ja idd. Maar het is een leuke hobby. Voel me dan net Dagobert Duck met het geld tellen :+

ik gooi kleingeld in een kopje en dan gaat dat er na een tijdje weer uit. Zit er ineens een 30 euro in ofzo. Soms minder, soms zelfs meer.

Sparen lukt de komende paar maanden niet. Ik heb zo veel rekeningen. WOZ, autoverzekering, inboedel, reisverzekering, wegenbelasting per 3 maanden (diesel), en uiteraard komt alles in 1 keer). Meestal gooi ik de vakantieuitkering voor 75% op m'n spaarrekening.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-03-16 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:15

die blinde spaarpot vind ik ook echt wel heel leuk om te doen :j

Ik heb inmiddels op één na alle rekeningen betaald (grote rekeningen van waterschap en afvalheffing e.d.) en de laatste hoeft pas begin mei, dus ik kan nu ook weer even gaan sparen en de potjes weer even gaan bij vullen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:31

Lopende rekening stond belachelijk veel op na onder andere winstuitkeringen, dus vanmorgen weer een deel naar de spaarrekening gezet, en een deel extra afgelost op de hypotheek.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:43

Ik spaar ook, in eerste instantie nu vooral voor een huis :j
Hoeveel ik per maand spaar weet ik eigenlijk niet, ik kijk gewoon eens in de zoveel tijd op m'n rekening en hevel dan de boel over naar m'n spaarrekening... Voor de rente hoef je 't niet te doen iig -O-
Moet het eigenlijk gewoon eens in gaan stellen dat er elke maand een X bedrag standaard daarheen gaat :j

Geld dat ik met de wedstrijden verdien doe ik ook apart, al is dat niet echt winst aangezien je ook startgeld moet betalen en natuurlijk je brandstofkosten. Toch zit er inmiddels wel een leuk bedrag van enkele honderden euro's in :j

Ik ben verder echt een ramp met geld goed bewaren :o Kwam van de week weer ergens een envelop tegen met nog 100 euro van kerst 2014 en ergens een blikje met nog muntgeld :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:51

Ik ben flink aan het sparen met als doel een reis naar huis in juni, voor de bruiloft van mn vader, als het even mee zit samen met mn vriend.
Wellicht dat dit topic me een beetje kan motiveren, zie dat de mensen hier lekker fanatiek zijn :)

Zodra het geld binnen komt vliegt het er hier alweer uit, want veel dingen moeten op tijd gedaan worden, visum, vluchten boeken etc. Dus echt geld op de rekening staat er nog even niet, maar dat komt wel zodra de grootste lasten posten geboekt zijn.

Wat ik tot nu toe heb gespaard is de helft van mn visum van betaalt (kost nogal wat helaas) en ik heb nu wel geteld 60 euro op de spaar rekening staan. Maar, ben hard aan het werken dus hoop snel aan te kunnen vullen!

Nog meer mensen die met een doel sparen?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:55

Spannend Iriscope, zo ver weg is juni niet meer! Waar woon je nu als ik vragen mag?

Ik spaar voor een autootje, een reis, en gewoon een wat grotere financiële buffer.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:57

Dat zijn mooie doelen :) Wat voor reis wil je maken?
Ik woon in Zuid-Afrika, Kaapstad om precies te zijn.
De vlucht valt nog wel mee, maar moet in NL ook wat geld uit kunnen geven natuurlijk, dus het doel is (incl vluchten, visum, nieuw paspoort voor mn vriend etc) EUR 2500.

De bruiloft zou in september zijn, dus was al wel met sparen bezig, maar nu is hij vervroegd, dus moet ik flink werken om het te redden.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:03

Ja gelijk heb je. Als het mee zit in september naar Amerika!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:07

Mavelle schreef:
Ja gelijk heb je. Als het mee zit in september naar Amerika!

Gaaf. Ik ook, ticket al geboekt, de rest moet nog.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:11

Leuk Germie! Wanneer ga je? Ik moet bekennen dat ik net drie weken terug ben uit de VS :+ Maar ik ben er gewoon nog lang niet uitgekeken! Je kan er heerlijk rondzwerven met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:14

Ik hoop dat ik binnenkort toch weer kan werken. Heb net een stuk land bijgekocht zodat de paarden minder op pension moeten. Mijn ander weiland moet gesleept, gekalkt en vanaf najaar de frees erdoor om te herzaaien. En ik wil gewoon de spaarpot weer boven de 5000 krijgen tegen eind dit jaar. Na de aankoop van de weide wordt dat ff bikkelen :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:33

Mavelle schreef:
Leuk Germie! Wanneer ga je? Ik moet bekennen dat ik net drie weken terug ben uit de VS :+ Maar ik ben er gewoon nog lang niet uitgekeken! Je kan er heerlijk rondzwerven met de auto.

We hebben een topic over de USA op bokt, maar een kort antwoordje hier moet mogen lijkt me. Ik ga in september voor het eerst. 18 dagen. Florida, grotduiken. Geen idee wat me verder te wachten staat. Maar zin in. Normaal gesproken ga ik duiken met iemand die ik via facebook ken en nog nooit in real life ontmoet heb. Dus best spannend, maar als het niet klikt, dan ga ik gewoon lekker solo.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:59

Leuk, zoveel mensen die voor reizen sparen :D

Ik spaar ook wel met een doel Iriscope :j
Ga in het najaar naar Australië voor een paar maanden en daarna (2017) wil ik wat landen er om heen zien.
Dus een flink budget nodig. Plus de trips die ik vooraf nog gepland heb staan (oa IJsland) :=
Wegens omstandigheden moet ik wel een flink buffer hebben, want het kan zijn dat ik vanuit Australië een paar keer op -en neer naar Nederland moet.