Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amandavd schreef:Ben het grotendeels eens met Ayasha.
Ik heb helaas zelf een stiefmoeder gehad die dus wel degelijk een kreng was en die naar mijn mening letterlijk uit de hel gekropen kwam. Met als gevolg een heleboel narigheid die ik iedereen zal besparen, dus ergens snap ik TS haar gevoel wel. Ik wilde ook altijd een goede band met haar maar zij niet met mij. Nu jaren later hebben geen enkel van de vijf kinderen van mijn vader nog contact met hem door haar.
TS ik zou zeker de tips van Ayasha op volgen, laat het even los en kom er later in een brief of gesprek terug naar en leg duidelijk uit hoe jij je voelt.
Ik hoor het zo vaak en uit eigen ervaring dat de vader helemaal niet meer ziet wat zijn kind nodig heeft en de stiefmoeder de kans geeft om zo naar te doen.
Kinke schreef:Dat is helemaal waar, er ligt hier een schone taak voor de vader van TS
Yenni schreef:Uhm maar zij krijgt mij erbij en steekt er niet veel energie in. Dat had ze dan moeten bedenkem voor ze met mn vader ging. (Sorry ook heel banketstaaf van mij...)
Je verdient veel beter. En ik ben het ook helemaal eens met je dat jij pas 15 bent en zij 44. Zij zou jou moeten opvangen en helpen. Niet andersom. Ze zou moeten begrijpen dat dit een heel lastige situatie is voor je die veel meer met je doet dan dat je zelf zou willen. Maar ik denk dat ze zelf een groot kind is. Dat leer je als je zelf ouder wordt wel zien en begrijpen. Sterkte met de situatie! Fred_Kroket schreef:Kijk mijn stiefkinderen zijn veel jonger maar jij bent geen klein kind meer. Ik kan niet verwachten dat ze mij gaan vertellen wat ze in mij zoeken of nodig hebben.
Dus praat tegen haar en zeg dat je het leuk zou vinden om, op wat voor manier dan ook, meer aandacht te krijgen dan ze je nu geeft.
En inderdaad, ik heb een relatie met mijn vriend en niet met zijn kinderen. Ik zorg voor ze en ik ben er voor ze als ze mij nodig hebben maar ik ben niet hun moeder. Want die kan, en wil, ik niet vervangen.
Fred_Kroket schreef:Kijk mijn stiefkinderen zijn veel jonger maar jij bent geen klein kind meer. Ik kan niet verwachten dat ze mij gaan vertellen wat ze in mij zoeken of nodig hebben.
Dus praat tegen haar en zeg dat je het leuk zou vinden om, op wat voor manier dan ook, meer aandacht te krijgen dan ze je nu geeft.
En inderdaad, ik heb een relatie met mijn vriend en niet met zijn kinderen. Ik zorg voor ze en ik ben er voor ze als ze mij nodig hebben maar ik ben niet hun moeder. Want die kan, en wil, ik niet vervangen.
BB1981 schreef:Ts je hebt gelijk sex met kinderen in de buurt is voor mij not done. Zit zelf ook in de situatie maar dan als man met een nieuwe vriendin met kind en zal er alles aan doen om te voorkomen haar ongewild me te laten genieten, zelfs van een kus. Dat is toch gewoon een stuk fatsoen.
Snap heel goed hoe jij je moet voelen en hoop dat er gewerkt gaat worden aan en oplossing want vindt dat jouw pa jou voorop moet hebben.