Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:47

Ben het grotendeels eens met Ayasha.

Ik heb helaas zelf een stiefmoeder gehad die dus wel degelijk een kreng was en die naar mijn mening letterlijk uit de hel gekropen kwam. Met als gevolg een heleboel narigheid die ik iedereen zal besparen, dus ergens snap ik TS haar gevoel wel. Ik wilde ook altijd een goede band met haar maar zij niet met mij. Nu jaren later hebben geen enkel van de vijf kinderen van mijn vader nog contact met hem door haar.

TS ik zou zeker de tips van Ayasha op volgen, laat het even los en kom er later in een brief of gesprek terug naar en leg duidelijk uit hoe jij je voelt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:43

Amandavd schreef:
Ben het grotendeels eens met Ayasha.

Ik heb helaas zelf een stiefmoeder gehad die dus wel degelijk een kreng was en die naar mijn mening letterlijk uit de hel gekropen kwam. Met als gevolg een heleboel narigheid die ik iedereen zal besparen, dus ergens snap ik TS haar gevoel wel. Ik wilde ook altijd een goede band met haar maar zij niet met mij. Nu jaren later hebben geen enkel van de vijf kinderen van mijn vader nog contact met hem door haar.

TS ik zou zeker de tips van Ayasha op volgen, laat het even los en kom er later in een brief of gesprek terug naar en leg duidelijk uit hoe jij je voelt.

Hoe stond jouw vader in dit verhaal? Gewoon benieuwd. :) Ik hoor het zo vaak en uit eigen ervaring dat de vader helemaal niet meer ziet wat zijn kind nodig heeft en de stiefmoeder de kans geeft om zo naar te doen.
Nou viel het bij mij reuze mee, was gewoon geen warm mens en kon daar zelf goed tegen gelukkig. Misschien daarom ook dat ik dan steeds weer terug kom op de vader die ook zijn keuzes maakt, hem nam/neem ik het meer kwalijk.

Heb trouwens een schat van een stiefvader. <3

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:48

De enige aandacht die ik kreeg van de alcoholist die zich vriend van mijn moeder noemde was als hij aan me zat.
Mijn mijn 16 dopte ik mijn eigen boontjes. Betaalde ik kostgeld aan mijn moeder daar waar ik nooit veiligheid van heb gehad.
Mijn rekeningen betaalde ik toen zelf.
En dan denk ik inderdaad dat er nu tegen een 15 jarige wordt gedaan alsof ze 10 is.
Nee ik gun haar mijn jeugd niet. Besef dat haar problemen voor haar echt problemen zijn en zo voelen.
Maar tegelijkertijd wil ik haar ook aangeven dat ze 15 is en tot veel meer in staat is dan ze zelf vermoed.
Meer in staat dan de mensen die haar goed bedoeld toepraten alsof ze een klein kind is.
Nee ze is niet volwassen maar ook geen klein kind meer.
Maar een 15 jarige die ik juist hoger inschat dan alleen maar met lieve woordjes te betuttelen.
ZE komt me wijs over en dat mag ze met trots gaan gebruiken. Om duidelijk aan te geven wat ze thuis verlangd.
Daar krijgt ze geen slaag om. Daar krijgt ze alleen maar respect voor terug.
Dus wat heeft ze te verliezen om dat te proberen en er van te leren.

anneliesdj

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:13

TS ik denk dat je gewoon eens aan haar moet voorstellen om samen op pad te gaan, of naar de kapper, of bios, of gewoon stappen.
Of vraag haar gewoon op de man af of ze even bij je komt zitten. Dus gewoon 'he leuk dat je er bent, kom je even gezellig bij me zitten?'. Zolang jij niet duidelijk maakt dat je dat fijn vind weet zij dat natuurlijk niet en aangezien zij ook 2 puberale zoons heeft, gok ik dat ze jou behandeld zoals ze denkt dat zij behandeld willen worden. (= ws zoveel mogelijk met rust laten)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:49

Kinke schreef:
Dat is helemaal waar, er ligt hier een schone taak voor de vader van TS

Het is alleen jammer dat veel vaders deze taak niet op zich nemen, of überhaupt het probleem niet zien, zoals hier ook wordt gezegd.

Daar heb ik zelf helaas ook ervaring mee, maar dan vanaf de andere kant.
Ik heb wel eens kort gedate (of nou ja, daar is het eigenlijk nooit van gekomen) met een vader van twee jonge kinderen (4 en 6 geloof ik). In de week dat de scheiding met zijn ex effectief een feit werd en voor de kinderen echt duidelijk, namelijk toen ze het oude huis verlieten en de ouders apart gingen wonen, vroeg hun vader of ik bij hem kwam eten. De kinderen zouden daar ook bij zijn. Ik heb dat geweigerd omdat ik vond dat je dat tegenover de kinderen niet kon maken, een nieuwe vrouw in de week van de scheiding nota bene. Bovendien vind ik dat je je kinderen pas mag confronteren met een nieuwe relatie als je daar behoorlijk zeker van bent. Hij zag het probleem totaal niet en later kreeg ik te horen dat ik 'bang' voor zijn kinderen was. :roll:
Nou, echt niet hoor. Ik probeer alleen die kinderen te behoeden voor een trauma. Dat is natuurlijk eigenlijk de taak van de vader. Hij moet de belangen van zijn kinderen behartigen, niet ik. Voor mij was het wel een reden om niet verder te gaan. Ik vond het een ongelooflijke afknapper.

Dat geldt ook voor de vader van TS. Het is zijn taak om alles in goede banen te leiden, en de belangen van zijn (minderjarige) kinderen te behartigen, ook al gaat dat ten koste van zijn eigen belang of dat van zijn nieuwe vriendin. Dat betekent niet dat TS maar overal haar zin in moet krijgen, maar ze moet wel het idee hebben dat ze gehoord wordt en dat iemand haar situatie in het oog houdt.

Misschien is dat ook wel wat TS nu bij de vriendin zoekt; het gevoel gezien en gehoord te worden. Daar is de vriendin alleen niet de aangewezen persoon voor. Dat is de vader.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:21

Yenni schreef:
Uhm maar zij krijgt mij erbij en steekt er niet veel energie in. Dat had ze dan moeten bedenkem voor ze met mn vader ging. (Sorry ook heel banketstaaf van mij...)

Yenni, je hebt helemaal gelijk. Bij jouw vader en jouw eigen moeder zou jij op de eerste plaats moeten komen. In ieder geval niet op een tweede. Je kunt het gedrag van een ander helaas niet veranderen en als je meerdere keren hebt aangegeven dat je een band met haar wilt en daar zelf moeite voor doet en de vriendin van je vader niet, is dat heel triest. (En dat blijkt uit je voorbeelden) Zij gaat blijkbaar vooral voor zichzelf en haar nieuwe lover en haar eigen kinderen. Zoek mensen op die je wel waarderen en waar jij je goed bij voelt en steek niet nog meer energie in dit soort types. Ze zijn je niet waard. :) Je verdient veel beter. En ik ben het ook helemaal eens met je dat jij pas 15 bent en zij 44. Zij zou jou moeten opvangen en helpen. Niet andersom. Ze zou moeten begrijpen dat dit een heel lastige situatie is voor je die veel meer met je doet dan dat je zelf zou willen. Maar ik denk dat ze zelf een groot kind is. Dat leer je als je zelf ouder wordt wel zien en begrijpen. Sterkte met de situatie!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:24

Lindy wat jij zegt slaat inderdaad de kop op de spijker (toch? Lol).
Maar idd waar moeders heel vaak bewust nog kinderen boven haar zet. Zien vaders alles niet zo helder meer door een roze zonnebril. Of zo is dat hier ook gegaan. (Allen dan niet ten gunste van onze relatie met hem)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:33

En inderdaad zou je vader dit in moeten zien en hier oog voor moeten hebben.
Maar waarom was de vrouw ook al weer aan de man gegeven? Als hulp tegenover hem, en die hulp is blijkbaar ook in deze situatie gewoon onmisbaar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:02

Coloured schreef:
En inderdaad zou je vader dit in moeten zien en hier oog voor moeten hebben.
Maar waarom was de vrouw ook al weer aan de man gegeven? Als hulp tegenover hem, en die hulp is blijkbaar ook in deze situatie gewoon onmisbaar.

Uhm, is dit iets bijbels?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 20:06

Ik ga idd een brief maken en mn gevoel opschrijven. Er word wel gepraat maar alleen als papa erbij is. Ik ga ook voorstellen om eens samen iets leuk te doen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 20:07

Nu net aan tafel was het heel gezellig en vind ik A heel lief en aardig maar toen was papa erbij en een vriendin.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:28

Kijk mijn stiefkinderen zijn veel jonger maar jij bent geen klein kind meer. Ik kan niet verwachten dat ze mij gaan vertellen wat ze in mij zoeken of nodig hebben.

Dus praat tegen haar en zeg dat je het leuk zou vinden om, op wat voor manier dan ook, meer aandacht te krijgen dan ze je nu geeft.

En inderdaad, ik heb een relatie met mijn vriend en niet met zijn kinderen. Ik zorg voor ze en ik ben er voor ze als ze mij nodig hebben maar ik ben niet hun moeder. Want die kan, en wil, ik niet vervangen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:55

Fred_Kroket schreef:
Kijk mijn stiefkinderen zijn veel jonger maar jij bent geen klein kind meer. Ik kan niet verwachten dat ze mij gaan vertellen wat ze in mij zoeken of nodig hebben.

Dus praat tegen haar en zeg dat je het leuk zou vinden om, op wat voor manier dan ook, meer aandacht te krijgen dan ze je nu geeft.

En inderdaad, ik heb een relatie met mijn vriend en niet met zijn kinderen. Ik zorg voor ze en ik ben er voor ze als ze mij nodig hebben maar ik ben niet hun moeder. Want die kan, en wil, ik niet vervangen.

Je hebt een relatie met je vriend maar zijn kinderen zouden het allerbelangrijkst voor hem moeten zijn, dus zal jij ook je allerbeste beentje met ze moeten voorzetten. Jij wil hun moeder niet vervangen maar je zal er wel verdomd dicht in de buurt moeten zitten, jij hebt altijd nog invloed op hoe ze uiteindelijk worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:24

Neen. In normale omstandigheden mag een stiefouder niet proberen om de andere ouder te vervangen. Dan krijg je de 'je bent mijn moeder niet' ruzies.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:27

Dat zeg ik ook niet, maar je moet er wel dicht in de buurt zitten. Je moet samen met je partner een front zijn en dezelfde regels en consequenties aanhouden, een steun zijn voor de kinderen en voor ze klaar staan, anders moet je niet aan kinderen beginnen en al zeker niet van een ander.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:13

Meid, ik geloof dat na het lezen van je andere topic dat je toch flink ook aan het puberen bent.
Maakt het niet makkelijk. Praat niet alles goed wat er gebeurd.
Maar zelf ben je ook voor een deel verantwoordelijk.
En puber zijn is echt niet makkelijk of leuk. Soms bedenk je naderhand dat je eigenlijk niet zo netjes was maar durft dit ook niet toe te geven

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 12:19

Hagelslag: hoezo ben ik niet netjes? En hoe praat ik alles goed? Dat andere topic is om oplossingen te vinden omdat ik astma heb. Wat een aannamens weer...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:24

Ik bedoel niet dat je alles goed praat.
En ook niet dat je niet netjes bent.
Misschien heb ik de zin verkeerd geformuleerd. Maar ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten schrijven

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 12:56

Maar wat bedoel je dan?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:18

Fred_Kroket schreef:

Je krijgt ook met de kinderen van je vriend/vriendin een relatie, hoe wil je het anders noemen en dat heeft niks te maken met de moeder/vader vervangen. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:21

Dat je misschien op het moment je er flink aan irriteerd.
Maar een paar dagen later bedenkt dat je zelf ook niet netjes hebt gereageerd

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:53

Ts je hebt gelijk sex met kinderen in de buurt is voor mij not done. Zit zelf ook in de situatie maar dan als man met een nieuwe vriendin met kind en zal er alles aan doen om te voorkomen haar ongewild me te laten genieten, zelfs van een kus. Dat is toch gewoon een stuk fatsoen.
Snap heel goed hoe jij je moet voelen en hoop dat er gewerkt gaat worden aan en oplossing want vindt dat jouw pa jou voorop moet hebben.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:43

BB1981 schreef:
Ts je hebt gelijk sex met kinderen in de buurt is voor mij not done. Zit zelf ook in de situatie maar dan als man met een nieuwe vriendin met kind en zal er alles aan doen om te voorkomen haar ongewild me te laten genieten, zelfs van een kus. Dat is toch gewoon een stuk fatsoen.
Snap heel goed hoe jij je moet voelen en hoop dat er gewerkt gaat worden aan en oplossing want vindt dat jouw pa jou voorop moet hebben.

Maar dit was dus helemaal niet het geval.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:51

Maanlicht en jij gelooft dat van haar vader?
Ja, die man gaat toegeven dat hij zit te flikflooien met zijn vriendin, hij snapte natuurlijk zelf ook wel hoe not done dat was.
Het feit dat hij zijn dochter bij hem en vriendin op de kamer laat slapen omdat vriendin haar kinderen niet zo opgevoed krijgt dat die voor een nachtje op 1 kamer slapen, is op zich al diep triest.
Kamers genoeg in dat huis maar niemand heeft zin om maar iets rekening te houden met TS.
Iedereen moet kunnen doen wat ze gewend zijn en TS moet zich maar schikken in een hoekje van de kamer met oordoppen in -:(-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:03

Alleen omdat haar vader zijn vriendin een kus geeft in bed en ze lacht?
Ik denk dat je het verhaal van TS met een korreltje zout moet nemen.
Zei denkt het namelijk ook alleen maar omdat ze dat zo bij biologie heeft geleerd.
Dus als ik mijn vriend een kus geef en moet lachen betekend dat dat je seks hebt?
Nee, ik vind het ook raar dat TS bij hun op de kamer moet slapen, dat is not done, maar de rest.. tja, vader is ook verliefd, dus ja dan wil hij zijn vriendin af en toe kunnen kussen.