Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:59

Als ik naar mijn ouders ga is het ook vrijwel altijd raak :)) Moet dan eerst Utrecht C. - Rotterdam C en daar overstappen naar Goes. Al 100x gedonder bij Dordrecht gehad. Soms ook dat Utrecht - Rotterdam wel reed maar R'dam - Goes niet, dus dan moet ik weer terug naar Utrecht en via Den Bosch een poging wagen :')

Gelukkig ga ik maar eens per kwartaal dus het maakt me nooit zo heel veel uit. Heerlijk om totaal ontspannen al die gestreste, paniekerige heethoofden te zien. En dat alle gestrande mensen dan 'steun' bij elkaar gaan zoeken haha.
Tenzij ik ook nog eens op Roosendaal strand, dat station haat ik :+

Maartje1990

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:21

Ik kan er nog een toevoegen... Mensen die weliswaar zo netjes zijn om muziek met oortjes te luisteren maar m dan dusdanig hard zetten dat de hele (in dit geval ook nog eens stilte) coupe kan meegenieten...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:23

Ik vind stinkende mensen gewoon walgelijk... zweet, rook, of gewoon vies... iew. -O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:58

Pff ov kaart is gebroken dus kan niet in/uitchecken.. Godzijdank een aardige conducteur die uitlegde wat ik kan doen.
Ik helemaal in de stress.. Zo vaak gehoord en gezien dat mensen ongeveer het zelfde hebben, nee meneer/mevrouw u mag dan niet mee.

Want uiteraard heb ik geen geld mee voor ene kaartje als ik ene traject abbo heb..
Dus het kan gelukkig ook nog goed gaan! :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:14

puppy1128 schreef:
Pff ov kaart is gebroken dus kan niet in/uitchecken.. Godzijdank een aardige conducteur die uitlegde wat ik kan doen.
Ik helemaal in de stress.. Zo vaak gehoord en gezien dat mensen ongeveer het zelfde hebben, nee meneer/mevrouw u mag dan niet mee.

Want uiteraard heb ik geen geld mee voor ene kaartje als ik ene traject abbo heb..
Dus het kan gelukkig ook nog goed gaan! :)

Let er wel op dat je niet de fout maakt een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen maar een vervangende. Daar zit verschil tussen!

Hier trouwens laatst nog een mooie situatie. Intercity op de nipper gehaald doordat ik vlak voor de geplande vertrektijd het station binnen rende en zonder te kijken eerst naar het gebruikelijke perron liep. Niet handig als het vertrekspoor is gewijzigd, maar toch net mijn trein gehaald.
Blijven we vervolgens 10 minuten staan 'omdat het personeel de trein niet kon vinden'. Toch een hele geruststelling dat ik niet de enige ben die verkeerd loopt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:19

Ja komt als het goed is zaterdag aan. Begreep van mijn moeder dat het nog best 'makkeliuk' ging. Ja ze wist sommige dingen niet zoals hoe stuk (gebroken), dus moest ze mij even bellen. Maar is zover ik weet geregeld. :)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:40

Ov chipkaarten gaan snel stuk, tip van de buschauffeur berg hem op in een hard plastic hoesje en als je hem toch los in je portemonnee stopt let er dan op dat je bij het in en uit checken de kaart niet buigt.
Als ik soms zie hoe hard mensen die kaart tegen de lezer drukken dan vind ik het niet gek dat dat ding het begeeft.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:50

Ik zet hem vaak niet eens tegen dat apparaat.

Heb ov vaak tegen of 'in' mijn mobiel.. Als die buigt ga ik dat knap vinden _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:41

Ik heb hem altijd in mijn broekzak, hij heeft dan ook de ronding van mijn achterste. :+

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:51

Ik heb een hekel aan mensen die zich alvast naar binnen wurmen (vooral bij de trein en metro) terwijl de mensen er nog niet eens allemaal uit zijn. Ik kwam dan ook net uit de metro en heb zo'n klein brutaaltje van een jaar of 16 dan ook een douw naar buiten gegeven, ik kon er niet eens normaal uitstappen omdat hij zo nodig snel naar binnen moest. Bah. Wacht gewoon netjes, die secondes maken geen bal verschil of je een plekje hebt of niet en heb wat fatsoen voor de mensen die de trein/metro/bus/watdanook uit willen stappen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:55

Ik heb gelukkig zo'n geel hoesje gekregen voor mijn card. Ik hou hem altijd helemaal tegen de paal aan. Moet altijd beetje lachen om mensen die zo heel voorzichtig die card op 20 cm afstand van de paal houden en dan verbaast kijken omdat hij foutmelding piept. Wil ze dan altijd een duwtje tegen hun hand geven: hou dat ding gewoon tegen die paal aan, die paal bijt niet! En dan doet ie het prima.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:00

Amburtjoz schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die zich alvast naar binnen wurmen (vooral bij de trein en metro) terwijl de mensen er nog niet eens allemaal uit zijn. Ik kwam dan ook net uit de metro en heb zo'n klein brutaaltje van een jaar of 16 dan ook een douw naar buiten gegeven, ik kon er niet eens normaal uitstappen omdat hij zo nodig snel naar binnen moest. Bah. Wacht gewoon netjes, die secondes maken geen bal verschil of je een plekje hebt of niet en heb wat fatsoen voor de mensen die de trein/metro/bus/watdanook uit willen stappen..

Dat je t irritant vind oke, maar snap niet waarom mensen dan gelijk gaan duwen, als jij zegt dat die seconde niet uitmaakt maakt een seconde voor jou ook niet uit.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:09

Nou, als er iemand tegen mij aan botst omdat ie per se met 100 per uur naar binnen moet, dan ga ik ook echt niet aan de kant. Dat ie dan door z'n eigen vaart weer net zo hard naar buiten geduwd wordt, tja, niet mijn probleem :=
Laatst bijgewerkt door Foaly op 29-10-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:11

Het gaat om het feit dat ze geen fatsoen kunnen opbrengen om gewoon netjes buiten te wachten tot iedereen de trein (of ander vervoersmiddel) uit is. Ik word aan de kant geduwd terwijl ik door de deur loop om naar buiten te gaan omdat zo'n brutaal aapje haast heeft om binnen te komen: dan duw ik hem met alle liefde terug naar buiten want daar is zijn plek tot de overige passagiers uitgestapt zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:13

BeSen schreef:
Amburtjoz schreef:

Dat je t irritant vind oke, maar snap niet waarom mensen dan gelijk gaan duwen, als jij zegt dat die seconde niet uitmaakt maakt een seconde voor jou ook niet uit.

Dat heeft niets met die seconde te maken, maar met fatsoen. Je hebt nou eenmaal te wachten tot iedereen is uitgestapt tot je instapt. Dat duwen is dus meer een reactie op de onbeschoftheid.

Daarbij als er eentje instapt gaat vaak de rest erachteraan, zie er dan nog maar eens uit te komen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:17

Iemand die netjes opgevoed is wacht ook eventjes voordat de mensen uit de tram/bus/metro/trein zijn gestapt. Dat heeft met normen en waarden te maken.
Net zoals je even ophoud met bellen en de chauffeur groet als je bus instapt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:22

En inderdaad, dat is exact wat ik bedoel :D Gewoon een beetje fatsoen opbrengen lijkt soms al teveel gevraagd :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:23

Oke ik snap het :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:29

Ik vind het ook heel raar dat jij zegt dat je geen plek hebt als je niet instapt voor iedereen uit is gestapt. :o Als je redelijk vooraan staat ben je alsnog als een van de eerste binnen. :?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:42

Nou eigenlijk niet :') maar ik neem altijd de treinen voor school waar dus heel veel werk en school
Mensen in moeten en iedereen t dus altijd mega druk is en je dus echt moet zoeken naar een plekje en als je dan moet wachten heb je geen plek meer, oke dat is niet zo erg maar elke ochtend is niet zo leuk

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:50

Oeh dat vind ik ook zo irritant...ik kijk dan altijd heel charmant O:) ,dan doen ze netjes een stapje achteruit.
Eerst uitstappen...dan instappen.Is geen hogere wiskunde,ik laat mij niet opzij drukken.Lukt mijn paard van bijna 400kg ook niet,dus een doordrammer al helemaal niet :o

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:53

Nee opzijdrukken vind ik ook not done, maar als er gewoon ruimte genoeg is om in te stappen doe ik t gewoon O:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:07

BeSen schreef:
Nee opzijdrukken vind ik ook not done, maar als er gewoon ruimte genoeg is om in te stappen doe ik t gewoon O:)

Dan kun je blikken als in de post voor jou blijven verwachten. Als je niet het fatsoen kunt opbrengen om te wachten totdat men is uitgestapt, dan zul je aangekeken worden alsof je dat fatsoen niet hebt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:14

BeSen schreef:

Vind ik dus echt not done...sorry.Even het fatsoen nemen om een paar seconden te wachten.Niet iedereen is even goed ter been of even snel.Je houd de boel alleen maar op...en dan de ergernissen :n

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:16

Ik moet me vaak wel inhouden als de laatste bijv links uitstapt om dan rechts alvast in te stappen. Maar dan denk ik inderdaad joh die halve seconde stel je niet aan en wacht even.