Is dit strafbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:22

Eulogy schreef:
Ja maar er werd geen boete gegeven voor alcoholbezit door een minderjarige, dus waarom alcohol er überhaupt bij gehaald wordt is mij ook echt een raadsel :+

Om de onredelijkheid van de boete recht te praten.

Doe mij eens een lol en kijk eens wat de boetes daar bij jou zijn voor het overtreden van dit soort regels.... }:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:22

Eulogy schreef:
Ja maar er werd geen boete gegeven voor alcoholbezit door een minderjarige, dus waarom alcohol er überhaupt bij gehaald wordt is mij ook echt een raadsel :+

Serieus? Is je dat een raadsel :D?

Waarom denk je dat minderjarigen een kroeg binnen proberen te komen waar alcohol geschonken wordt :')? Niet omdat de ranja er zo goddelijk lekker is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:23

Ranja is tegenwoordig niet eens te koop in kroegen helaas -O-

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:24

bruintje123 schreef:
Ja natuurlijk wel.
Maar begrijp je wederom niet.

Jij komt nu met het hele alcohol verhaal waar het aan ligt.
Maar dat was tot een paar jaar geleden niet eens van toepassing.
Dus snap niet wat je daarmee nou wilt zeggen.

Maar goed, wij begrijpen elkaar beide niet geloof ik. *D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:25

karuna schreef:
Ranja is tegenwoordig niet eens te koop in kroegen helaas -O-

Slechte zaak vind ik!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:25

Die hele ID-fraude waar het in dit topic om gaat is toch juist om ergens naartoe te gaan waar je alcohol kunt nuttigen? Hoe is de relatie tussen alcohol en ID-fraude dan ver gezocht :+?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:27

_Dribbel schreef:
bruintje123 schreef:
Ja natuurlijk wel.
Maar begrijp je wederom niet.

Jij komt nu met het hele alcohol verhaal waar het aan ligt.
Maar dat was tot een paar jaar geleden niet eens van toepassing.
Dus snap niet wat je daarmee nou wilt zeggen.

Maar goed, wij begrijpen elkaar beide niet geloof ik. *D

Nee, maar een paar jaar geleden was identiteitsfraude net zo strafbaar.

Weet je, probeer je in Amerika eens uit te geven voor iemand anders om zoiets simpels als een kroeg binnen komen.
Eens kijken wat je daarna nog zegt....

ElineCath

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 17:37

Het heeft niks met alcohol te maken hoor, als het mij daarom ging zou ik niet naar een club gaan! Enig idee hoe duur de alcohol daar is?:o

Ik ga er heen omdat het leuke feesten zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:38

ElineCath schreef:
Het heeft niks met alcohol te maken hoor, als het mij daarom ging zou ik niet naar een club gaan! Enig idee hoe duur de alcohol daar is?:o

Ik ga er heen omdat het leuke feesten zijn.

En waarom zijn die feesten zo leuk :D?

Ah, en jammer voor jou mag je er niet zijn :(:). Nog een jaartje wachten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 28-09-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:39

Wat ik me trouwens ook af vraag, van wie leen je dan zo'n ID kaart?
Iedereen moet zich kunnen identificeren dus ook degene van wie jij die ID leent, wat nou als diegene weg moet en aangehouden wordt of misschien wel erger een ongeluk krijgt??

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:40

_San87_ schreef:
Eulogy schreef:

Waarom denk je dat minderjarigen een kroeg binnen proberen te komen waar alcohol geschonken wordt :')? Niet omdat de ranja er zo goddelijk lekker is.

Maar nogmaals: anders word er ook wel gedronken :') Toen ik nog geen 18 was, mocht je drinken op je 16e en toen waren de meeste clubs ook 18+. En toen ik zo oud was had ik echt geen geld om daar dan drank te kopen hoor, dat deed je wel voordat je daarheen ging.

Alsof de aantrekkingskracht van clubs is dat er alcohol wordt geschonken :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:42

Al was het omdat ze het decor zo mooi vond. Dat maakt het niet minder strafbaar, begrijp ook niet goed hoe alcohol er bij gekomen is maar oke. :')

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:46

Nou dat is precies wat ik ermee wil zeggen. ID fraude was toen net zo strafbaar als nu, terwijl er toen gewoon ook alcohol onder de 18 werd geschonken. Dus om nu het verhaal coma zuipende jongeren erbij te halen vind ik niet gelijk relevant al is het natuurlijk goed dat de 18+ regel is ingevoerd en dat daar strenge controle op is. Daar ben ik een voorstander van.

Maar goed, ik heb mijn mening gegeven. Jammer dat je die tegenwoordig niet meer mag hebben. Maar blijf hem toch meedelen. :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:49

Toen het nog 16+ was waren veel clubs trouwens ook 18+, dat heeft meer met imago te maken dan met het wel of niet schenken van alcohol. Als club wil je gewoon geen minderjarigen binnen want je wil niet als kinderdisco gezien worden :D Moet je voor de grap eens naar de gemiddelde club in Amsterdam oid gaan, daar drinkt dan de helft water, 3 keer raden waarom :+

Ik heb overigens nergens gezegd dat ik de boete onredelijk vind en het zal best dat die boete in Engeland nog hoger ligt (neem aan dat dat was wat je wilde zeggen?) maar ik heb me er nog nooit in verdiept, ik ben namelijk niet minderjarig :P Maar de boete werd niet gegeven voor alcoholbezit, dus het is hier gewoon totaal niet relevant. Ook als er in die club geen alcohol zou wordenn geschonken had ze de boete gehad, of als ze was aangehouden en het ID van iemand anders had laten zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:54

Eulogy schreef:
_San87_ schreef:

Maar nogmaals: anders word er ook wel gedronken :') Toen ik nog geen 18 was, mocht je drinken op je 16e en toen waren de meeste clubs ook 18+. En toen ik zo oud was had ik echt geen geld om daar dan drank te kopen hoor, dat deed je wel voordat je daarheen ging.

Alsof de aantrekkingskracht van clubs is dat er alcohol wordt geschonken :+

Anders wordt er ook wel gedronken, ja. Maar een deel van de aantrekkingskracht is toch ook omdat er alcohol te krijgen is.

En er wordt sowieso wel gedronken, wat kinderen thuis doen moeten ze zelf weten, in het openbaar mogen ze gewoon niet drinken. Klaar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:59

Jennifuur schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb echt nog nooit ID-fraude gepleegd _O-. Voel me haast een uitzondering als ik dat zo lees.

Ik ben nu 19, als jij wat ouder bent dan ik kan het misschien een gevalletje generatiekloof zijn? :D Dat het nu gebruikelijker oid is? Niet dat ik het toejuich hoor.

Ik ben ook 19, maar ik heb nog nooit iemand anders haar ID gebruikt om ergens binnen te komen hoor :=
Ken eigenlijk ook vrij weinig mensen die het wel doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:11

Alcohol wordt er bij gehaald omdat er te vaak minderjarige op de seh terecht komen.
En de politie dan navraag doet waar ze zoveel gedronken hebben.

Dat wil de kroeg voorkomen en vraagt daarom naar het id.
En nee aan de deur weten ze niet of die persoon een coma zuiper is of niet.
Dus daarom iedereen onder de 18 geen toegang.

En ja id fraude blijft dan id fraude ook al was de intentie aan de spa rood te gaan.

Overigens ken ik maar weinig beveiligers die bij vals id direct de politie bellen.
Meestal als je dan zegt pech gehad ik vertrek is er niets aan de hand.
Maar als een opgeschoten puber daar dan stennis loopt te schoppen en zoals de OP begon gaat blaten dat die portier helemaal niet naar dat id mag vragen.
Is hij er op een gegeven moment wel klaar mee en belt de politie.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:16

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het er niet mee eens ben dat minderjarigen niet mogen drinken :')

Ik ken ook heel veel mensen die het deden, vrijwel iedereen die ik kende eigenlijk. Ik ook (toen ik 15 was zelfs, toen accepteerden ze het nog als je een kopie van je ID had dus dat was wel heel erg makkelijk :+ ) maar ik zou ook niet hebben gezeurd als ik gepakt was en een boete had gekregen. Dat is het risico dat je neemt. Keur het ook niet goed maar ja, er zijn dommere dingen die je op die leeftijd kunt doen.

Ben het verder met je eens hoor bruintje123, ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n portier zomaar de politie belt. Over het algemeen zullen ze je er gewoon niet inlaten, tenzij je inderdaad een scene maakt. Kan me heel goed voorstellen dat ze dan de politie erbij halen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:20

Ik zeg ook niet dat jij dat niet gezegd hebt :)

En dat is denk ik waarom dit topic is lang is geworden.
Hoe iemand kan bedenken dat de boete onterecht zou zijn.
En helaas ook oudere mensen rare dingen over boa enz rondstrooiden zonder te lezen.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 18:26

bruintje123 schreef:
Alcohol wordt er bij gehaald omdat er te vaak minderjarige op de seh terecht komen.
En de politie dan navraag doet waar ze zoveel gedronken hebben.

Dat wil de kroeg voorkomen en vraagt daarom naar het id.
En nee aan de deur weten ze niet of die persoon een coma zuiper is of niet.
Dus daarom iedereen onder de 18 geen toegang.

En ja id fraude blijft dan id fraude ook al was de intentie aan de spa rood te gaan.

Overigens ken ik maar weinig beveiligers die bij vals id direct de politie bellen.
Meestal als je dan zegt pech gehad ik vertrek is er niets aan de hand.
Maar als een opgeschoten puber daar dan stennis loopt te schoppen en zoals de OP begon gaat blaten dat die portier helemaal niet naar dat id mag vragen.
Is hij er op een gegeven moment wel klaar mee en belt de politie.

Er is nooit door mij beweert dat de portier er niet naar mag vragen, en dan is al helemaal niet door dat vriendinnetje tegen hem gezegd?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 18:28

Dit topic is zeker veel te lang geworden.

Ik had een vraag, daarna mijn mening over het antwoord nog uitgelegd. Maar blijkbaar vind bokt mijn vraag zo dom dat ik even de grond ingeboord moest worden, fijn top. Iets met domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:29

Volgens mij gaat de discussie al lang niet meer over jouw beginpost. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:29

Nee?
Hij is toch geen officiële instantie?

Nee vriendin laat vals id zien en portier belt direct de politie?
Dan kan beter de politie blijven staan. :+

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 18:32

Ayasha schreef:
Volgens mij gaat de discussie al lang niet meer over jouw beginpost. :=

Hier en daar nog wat posts over mijn extreem lage inteligentie, incl stomme plaatjes.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 18:34

bruintje123 schreef:
Nee?
Hij is toch geen officiële instantie?

Nee vriendin laat vals id zien en portier belt direct de politie?
Dan kan beter de politie blijven staan. :+

Vragen mocht hij wel, mijn vraag was of de politie hier een boete voor mocht geven. Naar mijn weet kon de portier je alleen weg sturen en is het pas id fraude wanneer je dit tegen politie oid doet, en dat in geval van uitgaan de boete pas gegeven kon worden als je met nep id binnen door politie gepakt werd.