Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 17:18

Yay, de dealer belde en mijn auto is gereed! Ik ga hem zometeen ophalen (als ik heb uitgevogeld hoe ik bij de dealer kom vanaf mijn werk :')). Nog even voor mijzelf alles op een rijtje zetten wat ik moet vragen bij de dealer; sowieso de papieren van de motor (evt. kenteken, NAP) en de vorige factuur.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:19

milatje schreef:
En ik zou vooraf die papieren eisen.. Niet als de motor er al in zit.
Wat een gedoe TS! Hopelijk heb je nu wat meer geluk met je auto.

Heb je dit wel gedaan?

Hopelijk is hier mee de kous af ;)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:20

Ik duim voor je TS! +:)+

Hopen dat ze alle papieren willen meegeven..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 17:23

Lienek schreef:
milatje schreef:

Heb je dit wel gedaan?

Hopelijk is hier mee de kous af ;)

Ik heb wel vooraf aangegeven papieren te willen hebben van de motor, kreeg hier alleen niet echt een heel duidelijk antwoord op. Ik hoop ook echt dat het hiermee klaar is en dat ze niet al te moeilijk doen m.b.t. de papieren. Mijn baas brengt me even langs zometeen, wellicht dat ik kan vragen of ze even mee naar binnen wilt lopen. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:32

GrumpyCat schreef:
Lienek schreef:
[quote="
[/quote
Heb je dit wel gedaan?

Hopelijk is hier mee de kous af ;)[/quote

Ik heb wel vooraf aangegeven papieren te willen hebben van de motor, kreeg hier alleen niet echt een heel duidelijk antwoord op. Ik hoop ook echt dat het hiermee klaar is en dat ze niet al te moeilijk doen m.b.t. de papieren. Mijn baas brengt me even langs zometeen, wellicht dat ik kan vragen of ze even mee naar binnen wilt lopen. :)

Doen! En niet zonder papieren en nap km stand de deur uitlopen! Waar zit deze garage? Mag ook pb aangezien je zei dat je toen bij de wittebergen stil stond ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 17:35

Lienek schreef:
Doen! En niet zonder papieren en nap km stand de deur uitlopen! Waar zit deze garage? Mag ook pb aangezien je zei dat je toen bij de wittebergen stil stond ;)

Ik stuur je even een pb. :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 18:20

Nou heb ik weer. Ik stap in mijn auto..stuurt hij ZO vreselijk zwaar dat ik amper de rotonde rond kom. Ben gelijk terug gereden. Auto staat nu weer in de werkplaats en ik in de wachtruimte, hopelijk kan ik er wel zo mee naar huis :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:21

Klinkt als een niet werkende stuurbekrachting.. Niet dat je daar veel aan hebt.. Had je wel alle papieren mee gekregen?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:22

-O- Nooooo!!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:25

Verdorie zeg, testen die niet even ofzo?! Wat een op en top baggere garage! :r

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:40

Klinkt als een kapotte servopomp...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:46

Nou ja zeg. Tegen de tijd dat die auto goed rijd zijn alle onderdelen gewoon vervangen, had je net zo goed een nieuwe kunnen kopen. :+

Dit kun je toch niet maken om zoiets te verkopen als garage. :wow:

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:54

Nou ik ben veilig thuis gekomen mét mijn eigen autootje haha. De monteur zei doodleuk tegen mij; "ja ik vond hem ook al zwaar sturen." >;)

Euh pardon, als je hem zwaar vind sturen, dan ga je toch even kijken waar het aan ligt in plaats van de auto mee te geven? Uiteindelijk bleek het mee te vallen. Ze zeiden dat er te weinig stuurbekrachtiging olie in zat. Die hebben ze bijgevuld en daarna stuurde hij weer soepel! Papieren gingen ze morgen naar kijken, de juiste persoon was niet aanwezig.. zucht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:56

GrumpyCat schreef:
Nou ik ben veilig thuis gekomen mét mijn eigen autootje haha. De monteur zei doodleuk tegen mij; "ja ik vond hem ook al zwaar sturen." >;)

Euh pardon, als je hem zwaar vind sturen, dan ga je toch even kijken waar het aan ligt in plaats van de auto mee te geven? Uiteindelijk bleek het mee te vallen. Ze zeiden dat er te weinig stuurbekrachtiging olie in zat. Die hebben ze bijgevuld en daarna stuurde hij weer soepel! Papieren gingen ze morgen naar kijken, de juiste persoon was niet aanwezig.. zucht

Lees: die papieren moeten nog even gemaakt worden.......

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 20:13

ikke schreef:
GrumpyCat schreef:

Lees: die papieren moeten nog even gemaakt worden.......

Dat zou me niks verbazen. :n

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:14

Ik had de auto niet meegenomen... Snap dat je graag je auto hebt. Maar wat nu als er een slang lek is? Ik zou zo kwaad zijn |o

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:21

Natuurlijk moeten ze die papieren zelf maken. De papieren die bij de gehele auto zitten kunnen ze niet meegeven want je hebt alleen de motor. Dus zullen ze wel een papier maken met het kenteken van de auto van de nieuwe motor, serienummers en de kilometer stand. Verder is er ook niks, dus daar ben ik niet verbaasd over. Hopelijk is het nu klaar en kan je hier nog jaren zonder problemen in rijden.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:19

Zorro, een zelfgetypt A4'tje zou ik niet pikken als bewijs van de kilometerstand, dat kan iedere gek typen natuurlijk ;)
Ik zou eerder een copy van een officieel blaadje willen zien met daarover een watermerk..

Ik had de auto ook niet aanvaard zonder papieren, hoe vervelend ook.. denk dat je nu weer aan het lijntje gehouden word net als de factuur van de vorige reparatie. Vrees dat je nu geen pressiemiddel meer hebt :(

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 23:18

Nee dat ik geen pressiemiddel meer heb is inderdaad duidelijk. In overleg met mijn baas heb ik de auto gewoon meegenomen en genoegen genomen met hun woord dat ze er nog naar gaan kijken. De auto laten staan was voor mij ook geen optie. Ik heb de afgelopen weken dusdanig veel OV kosten moeten maken.. dat is bijna 3x tanken met mijn autootje. Helaas kan ik mij dat als student ook niet veroorloven.

Ik ben voor nu even blij dat ik niet meer afhankelijk ben van het OV en gewoon weer kan gaan en staan waar ik wil, althans.. als de auto het blijft doen. :') Hopelijk kan hij nog 3/4 jaar mee zonder al te veel grote reparaties.. na die tijd mag hij lekker naar de sloop.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:28

Haha omg ik heb een hoop geduld maar ik zou echt witheet daar het terrein weer op gekomen zijn.
Ik vind overigens je baas ook wel erg makkelijk en tolerant. Hoe ga je nu straks controleren of dat papierwerk klopt?

Kun je geen contact opnemen met radar om ze een koude douche te geven? Dat is wel het minste :')

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:43

Jeee wat een prutsers zeg, sorry dat ik het zeg, maar jouw baas begrijp ik in deze ook absoluut niet.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 23:45

Baas was inderdaad wel erg makkelijk ja.. was ik zelf ook niet zo blij mee. Had op iets meer advies gehoopt.

Koude douche is niet eens zo'n slecht idee. :') Anderzijds hebben ze het nu wel opgelost.. min of meer. Heb onder de motorkap gekeken en het nieuwe motorblok ziet er wel netjes uit (aldus, een auto leek :+)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:54

Juist daarom de koude douche, het heeft veel pijn en moeite gekost en het is maar afwachten of het nu klopt. En je hebt de papieren nog niet... Als het niet opgelost zou zijn zou je naar de rechter gaan.

Ik zou het doen hoor, al was het alleen maar om ze even goed duidelijk te maken dat dit echt suck service is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:20

Ik zou de andere vloeistoffen dan ook maar even checken voordat je straks weer staat. Nieuw/ander motorblok betekend ook nieuwevloeistoffen en als ze die olie al vergeten....

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 08:56

cissy schreef:
Ik zou de andere vloeistoffen dan ook maar even checken voordat je straks weer staat. Nieuw/ander motorblok betekend ook nieuwevloeistoffen en als ze die olie al vergeten....

Vloeistoffen controleren is wel een goed idee, zal ik morgen overdag even doen. Heerlijk om zometeen met mijn auto weer naar het werk te kunnen. :D