FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:34

verootjoo schreef:
Thesserd schreef:
Ik snap Annemiek haar reactie wel, waarom helemaal eengezinswoningen en niet gewoon tijdelijk opvangen in gymzalen met sanitair en bedden? Als wij hier weg moeten vluchten vanwege een zeer onveilige situatie en we vragen in Engeland onderdak aan, dan verwacht ik niet voor mijn gezin helemaal een woning voor ons zelf :')

dat gebeurd ook tijdelijk. Maar na de asielprocedure krijgen ze een huis. Zodat ze ook een beetje verder kunnen met hun leven.
Je wilt toch niet zeggen dat je die mensen de komende 5/10/15 jaar in gymzalen of andere leegstaande panden wilt opvangen en die mensen niks wilt laten doen? :? Daar krijg je pas criminaliteit van..

Hopelijk zitten ze hier geen 5 jaar en dat is juist mijn punt. De bron van het probleem moet aangepakt worden terwijl hier tijdelijk vluchtelingen opgevangen worden, zodat zij daarna weer terug kunnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:38

Nee, ik hoop ook dat het geen 5+ jaar duurt. Maar de geschiedenis leert ons dat oorlogen over het algemeen wel wat langer duren :o de Duitsers waren ook pas na 5 jaar verdreven.

Ik hoop ook dat de bron gauw wordt aangepakt. Het probleem is alleen dat de bron verspreid over de hele wereld zit, het is moet simpel.

Tot die tijd zijn het wel gewoon mensen die we opvangen, die net zoveel recht hebben om een succes te maken van hun leven als wij. Die laat je niet weet ik veel hoelang wachten ergens met een hoop anderen. Daar krijg je pas ellende van. Ze moeten ook weer een leven opbouwen en hun kinderen een toekomst bieden. Als die kinderen tien jaar verder zijn en dus tien jaar geen onderwijs gehad hebben en ze blijven dan hier of gaan terug hebben ze niks.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:48

Waar ik me het meest zorgen maak is over de onverdraagzaamheid. Zelf hier op bokt worden mensen die de vluchtelingeninstroom niet zien zitten voor extremist, racist of fascist uitgemaakt. Met als gevolg dat men inderdaad polariseert omdat ze hun punt duidelijk willen maken.

Zo durft er straks toch niemand zijn angst meer te uiten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:53

sallandval schreef:
Waar ik me het meest zorgen maak is over de onverdraagzaamheid. Zelf hier op bokt worden mensen die de vluchtelingeninstroom niet zien zitten voor extremist, racist of fascist uitgemaakt. Met als gevolg dat men inderdaad polariseert omdat ze hun punt duidelijk willen maken.

Zo durft er straks toch niemand zijn angst meer te uiten?

Nou... Ik vind de opmerkingen die ik oa hier lees, maar ook op nieuwssites en facebook etc anders ook niet bepaald verdraagzaam :o
Sommige mensen stonden blijkbaar achteraan met het uitdelen van enkele empathie voor de medemensen.

Prima als je van mening bent dat we geen vluchtelingen moeten opnemen, prima als je angst hebt voor het onbekende. Maar geef er dan goede redenen voor en loop niet te blaten als een dom schaap en hoog van de toren te blazen met uitspraken die toch als erg racistisch over kunnen komen :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:08

verootjoo schreef:
Nou... Ik vind de opmerkingen die ik oa hier lees, maar ook op nieuwssites en facebook etc anders ook niet bepaald verdraagzaam :o
Sommige mensen stonden blijkbaar achteraan met het uitdelen van enkele empathie voor de medemensen.

Maar waarom is verdraagzaamheid tegenover vluchtelingen dan belangrijker of beter dan verdraagzaamheid tegenover medemensen die zich minder diplomatiek uitdrukken?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:10

Wat betreft die spullen die ze achterlaten...

Voor zover ik weet hebben ze helemaal nergens om gevraagd. Ze willen alleen doorreizen. Ze hebben al zo'n lange reis achter de rug, en op het moment dat ze hun doel bijna bereikt hebben gaan wij ze overladen met spullen. Die gaan ze echt niet met zich meeslepen op de laatste etappe. Vooral als je in een overvolle trein moet. Dan laat je alle kinderwagens, tenten en slaapzakken achter. Zeker als je verwacht morgen in het Walhalla aan te komen.

Als wij ze graag iets willen geven dan moeten we dat doen voor ze vertrekken, zodat ze er echt iets aan hebben onderweg. Of nog beter... stuur die spullen en eten naar de vluchtelingenkampen in de regio, dan hebben ze ook minder reden om daar te vertrekken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:21

Ik zie die vluchtelingenstroom helemaal niet zitten, al vind ik vluchteling een beetje te mooi woord voor de lui die hier alleen heen komen voor de luxe. Als iemand mij een racist noemt is dat voor hun rekening.

Edit, filmpje gezien dat ze soldaten wegjagen die ze pakketten aan willen bieden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:32

sallandval schreef:
verootjoo schreef:

Maar waarom is verdraagzaamheid tegenover vluchtelingen dan belangrijker of beter dan verdraagzaamheid tegenover medemensen die zich minder diplomatiek uitdrukken?

Verdraagzaamheid is altijd belangrijk.

Maar ik blijf het bijzonder vinden dat er in een topic waar in de OP gevraagd wordt wie er nog meer meedoet met die vluchtelingen actie, er doodleuk mensen gaan zitten verkondigen hoe slecht ze het wel niet vinden dat er überhaupt vluchtelingen worden binnen gelaten. -O-

Het hele topic gaat daar niet om...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:42

LindyH schreef:

Voor zover ik weet hebben ze helemaal nergens om gevraagd. Ze willen alleen doorreizen. Ze hebben al zo'n lange reis achter de rug, en op het moment dat ze hun doel bijna bereikt hebben gaan wij ze overladen met spullen. Die gaan ze echt niet met zich meeslepen op de laatste etappe. Vooral als je in een overvolle trein moet. Dan laat je alle kinderwagens, tenten en slaapzakken achter. Zeker als je verwacht morgen in het Walhalla aan te komen.

Als wij ze graag iets willen geven dan moeten we dat doen voor ze vertrekken, zodat ze er echt iets aan hebben onderweg. Of nog beter... stuur die spullen en eten naar de vluchtelingekampen in de regio, dan hebben ze ook minder reden om daar te vertrekken.

Ze gooien eten en drinken weg.... daar heb ik geen goed woord voor over

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:46

Dat weet je als je zo'n topic opent. Je kan niet verwachten dat we allemaal ja knikken.

8nnemiek

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:00

Helemaal als je dan ziet dat ze kisten vol appels en anders eten laten liggen om weg te rotten terwijl er hier mensen zijn die nauwelijks rondkomen en geen geld hebben voor vers fruit en groente.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:19

Gianti schreef:
LindyH schreef:

Als wij ze graag iets willen geven dan moeten we dat doen voor ze vertrekken, zodat ze er echt iets aan hebben onderweg. Of nog beter... stuur die spullen en eten naar de vluchtelingekampen in de regio, dan hebben ze ook minder reden om daar te vertrekken.

Ze gooien eten en drinken weg.... daar heb ik geen goed woord voor over

Bij mijn weten hebben ze niet om eten gevraagd. Ze hebben ook niet per se honger. Wij kunnen ons schuldgevoel niet afkopen door ze te overladen met (te veel) eten en ze dan dwingen om het mee te nemen. Of erger... ze erop afrekenen als ze het niet nodig hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:58

Dus dan gooi je het maar weg?
Je kunt het ook beleefd niet aannemen.
Schoenen die in de bus liggen.
Dus meerdere paar schoenen bij?

Nee dit sterkt mijn mening.
Opvang en hulp hoort niet hier. Maar ginds.
Daar waar de echte vluchtelingen zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:41

8nnemiek schreef:
Helemaal als je dan ziet dat ze kisten vol appels en anders eten laten liggen om weg te rotten terwijl er hier mensen zijn die nauwelijks rondkomen en geen geld hebben voor vers fruit en groente.

echte oorlogsslachtoffers gaan niet zo om met voedsel....ik trouwens ook niet,terwijl ik nog nooit een oorlog heb meegemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:57

Hier wordt ook nooit iets weggegooid, of het moet hariger zijn dan de kat :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:40

Maar hoe moeten ze dat meenemen dan? Je gaat toch niet met kisten appels lopen slepen als je naar Oostenrijk moet lopen? Ze kopen onderweg wel wat.

Het doet mij denken aan de Britse mijnstaking in de jaren '80, toen we met z'n allen schoenen gingen opsturen omdat de stakers geen inkomen meer hadden. Maar die mensen hadden het vooral koud en hadden honger, dus hebben ze de schoenen maar opgestookt. :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:49

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:49

Vrouw vond het ook raar dat een kruiptunnel voor kinderen niet werd aangenomen, hoe lief bedoeld... Dat houdt ze niet warm, neemt ruimte in die ze niet hebben en t is hartstikke onpraktisch.

Zag bij een rapportage op een station waar 2 Afghaanse tandartsen heen gingen om hulp te bieden, dat mensen gewoon fijn fruit pakten voor hun doorreis. Dus die beelden zijn er ook gewoon.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:59

Het zo neer smijten en leeg gieten, vertrappen etc vind ik respectloosheid uiten! Dan moet je ook niet straks om hulp gaan jammeren op tv...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:01

gohya schreef:
Het schijnt geen goed idee te zijn om jezelf als gastgezin aan te bieden.
Hoorde ik gister bij het nieuws of Nieuwsuur.

En wat gaven ze daar voor reden voor dan?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:02

En dat filmpje dan van dat tentenkamp waar ze proberen te laten zien hoe slecht ze het hebben... :') Sja... ik ben er zeker voor om échte vluchtelingen op te vangen. Maar ik zie vooral jongemannen die er prima uit zien, niet snel tevreden zijn blijkbaar en nergens vrouwen en kinderen te bekennen. Laat ze gezinnetjes incl. vrouwen en kinderen opvangen, de rest eerst even 3 keer checken of zij wel echt de opvang nodig hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:05

anneliesdj schreef:
gohya schreef:
Het schijnt geen goed idee te zijn om jezelf als gastgezin aan te bieden.
Hoorde ik gister bij het nieuws of Nieuwsuur.

Was al eerder gegeven; omdat je wel om moet kunnen gaan met de mogelijke angst en paniek omdat ze wel uit de oorlog komen. Trauma heli die overvliegt kan al voor hele intense angst zorgen en dat moet je als gastvrouw/heer ook mee om kunnen gaan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:08

Thesserd schreef:
En dat filmpje dan van dat tentenkamp waar ze proberen te laten zien hoe slecht ze het hebben... :') Sja... ik ben er zeker voor om échte vluchtelingen op te vangen. Maar ik zie vooral jongemannen die er prima uit zien, niet snel tevreden zijn blijkbaar en nergens vrouwen en kinderen te bekennen. Laat ze gezinnetjes incl. vrouwen en kinderen opvangen, de rest eerst even 3 keer checken of zij wel echt de opvang nodig hebben.

Bedoel je hier mee,dat goeduitziende vrijgezelle jonge mannen,die niet snel tevreden zijn,niet welkom zijn?
Ik denk dat veel dames er heel anders over denken....LOL....

(sorry...kon het niet laten)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:18

papagroom schreef:
Thesserd schreef:

Bedoel je hier mee,dat goeduitziende vrijgezelle jonge mannen,die niet snel tevreden zijn,niet welkom zijn?
Ik denk dat veel dames er heel anders over denken....LOL....

(sorry...kon het niet laten)

:')

Om er toch even serieus op in te gaan... deze jonge mannen hebben in hun opvoeding/cultuur wrs heel anders geleerd over hoe je om gaat met vrouwen en wat een vrouw voor ze betekent dus meh, neuh... :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:20

vuurneon schreef:
anneliesdj schreef:

Was al eerder gegeven; omdat je wel om moet kunnen gaan met de mogelijke angst en paniek omdat ze wel uit de oorlog komen. Trauma heli die overvliegt kan al voor hele intense angst zorgen en dat moet je als gastvrouw/heer ook mee om kunnen gaan.

Ja ik zag het, alleen is de insteek van de fb pagina niet dat je ze letterlijk in huis neemt, maar dat je iets voor ze doet, wat dan ook.