Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:34

slimmerik schreef:
franka75 schreef:
Misschien is het juist goed om je ouders in te lichten ze zullen er van schrikken maar verder loopt alles al, daar zullen ze niet heel veel meer aan kunnen doen. En ze zullen ook begrijpen waarom je op dit moment er niet helemaal bij bent. wie weet wat voor steun je nog kan krijgen. van ze

TS heeft nu meerdere keren aangegeven hier niets voor te voelen. Dus misschien is het beter hier niet meer op terug te komen.

Dat ja.. alle bokt-ouders vinden het ongetwijfeld verschrikkelijk dat er mensen zijn die niet alles tegen hun ouders zeggen. Maar ongetwijfeld zitten daar ook een paar doorzagers tussen die compleet voorbijgaan aan de wensen en behoeften van hun kind in een dergelijke situatie.
Heb het zelf meegemaakt: IK was overvallen op mn werk, maar oh wat waren mijn ouders zielig dat ze niet het hele verhaal gelijk in drievoud in alle geuren en kleuren kregen. Dat zij "bezorgd" waren was namelijk blijkbaar vele malen erger dan mijn gemoedstoestand :+ En dus moesten ze me zonodig helemaal over de rooie helpen en me ook nog verbieden om nog gauw voor mn tentamen te leren die ik de dag erna zou hebben..
Snap de TS helemaal

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:28

Ik ben zelf ook ouder van 2 kinderen maar snap TS heel goed. Ik zou het wel aan mijn ouders verteld hebben en ik hoop ook dat mijn kinderen mij (later) dit soort dingen vertellen (al hoop ik natuurlijk dat ze zoiets niet mee hoeven maken). Maar ik ken TS en haar ouders en hun relatie en band niet. Wie ben ik dan om te zeggen dat ze haar ouders moet inlichten. Haar leven, haar ouders, haar keuze.

prulletje

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:45

Of je het wel of niet aan je ouders vertelt is helemaal je eigen keuze, TS. Ik vraag me wel af of er misschien andere mensen zijn in je privéleven aan wie je dit zou durven vertellen? Zo te lezen is de enige persoon waarmee je het er nu over kunt hebben de vertrouwenspersoon van school. Heel fijn dat je daar zo goed mee kunt praten, maar het kan ook erg opluchten om er met iemand over te praten die dichter bij je staat. Heb je daar al eens over nagedacht?

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:21

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:26

Ik vind het wel moeilijk om het voor mijn ouders geheim te houden, maar dat houd ik in ieder geval zo totdat ik hier helemaal klaar mee ben, dus als de uitslag van het onderzoek binnen is en ik indien gewenst nog een gesprek met de school en/of hemzelf heb gehad. Als ik het dan nog kwijt wil/ermee zit vertel ik het wel aan mijn ouders, maar dan heeft hun handelen geen effect meer.

Ik heb gisteren nog met de vertrouwenspersoon gesproken. Zij zei ook dat ze trots was op de manier waarop ik maandag mijn verhaal heb verteld. Helaas moet ik me er op dit moment verder buiten houden en krijg ik nu ook nog niet te horen hoe het gesprek met 'de tegenpartij' is verlopen. Het onderzoek wordt over 2 weken ongeveer afgerond en dan word ik gebeld met de uitkomst en eventueel nog vervolggesprekken/stappen. Aan de ene kant is het heel fijn om nu even afstand en rust te hebben, aan de andere kant wil ik er graag mee bezig blijven tot het volledig is afgesloten. Tja, rond 28 september gaat dit verhaal dus pas weer verder. Overigens voel ik me op dit moment wel goed, maar ik vind het heel moeilijk om de uitkomst in te schatten. Het gesprek maandag was zo objectief en niemand heeft zich uitgelaten over wat er is gebeurd, ook de jurist niet. Dus ik heb geen idee of dit tot ontslag gaat leiden of dat hij gewoon weer over twee weken aan de slag mag.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:28

Hmmm, ik vind nu toch dat ze je een beetje laten bungelen. Twee weken onzekerheid vind ik niet zo netjes. Probeert hij nu nog contact met je te krijgen??

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:39

Ik vind het wel normaal hoor. Dit is gewoon het beleid en daar kunnen ze niet omheen. Die man heeft ook gewoon recht op een eerlijke procedure. Omdat onze samenleving (gelukkig) gewoon zo werkt. Liever zo dat het goed gebeurd, dan dat hij er onderuit komt omdat er fouten zijn gemaakt. En ik weet zeker dat als ze daar behoefte aan heeft dat ze die vertrouwenspersoon zo mag bellen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:20

Oh ik vind ook wel dat de procedure uiterst zorgvuldig moet gebeuren hoor. Maar ik had verwacht en gehoopt dat de vertrouwenspersoon nauwer contact zou onderhouden. Maar inderdaad: als TS het nodig vindt, kan ze natuurlijk op ieder gewenst moment bellen.....

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:34

Ts, nu je na deze hectiesche dagen even in wat rustiger vaarwater komt, is het volgens mij tijd voor jou om jezelf eens lekker te verwennen. :j

Neem ook de tijd om het allemaal te laten bezinken. Ik geloof zeker dat het goedkomt met jou, topper! +:)+

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:26

slimmerik schreef:
Oh ik vind ook wel dat de procedure uiterst zorgvuldig moet gebeuren hoor. Maar ik had verwacht en gehoopt dat de vertrouwenspersoon nauwer contact zou onderhouden. Maar inderdaad: als TS het nodig vindt, kan ze natuurlijk op ieder gewenst moment bellen.....

Ik mag inderdaad altijd gewoon de vertrouwenspersoon bellen als het niet goed gaat, maar in principe hebben we geen contact meer in de tussentijd. Dat voelt heel erg 'leeg', hoewel er ook niks meer te bespreken is. Maar ik heb nog steeds geen emoties over wat er is gebeurd. Ik weet ook niet of dat nog komt of dat het zo 'goed' is.

Overigens heb ik alleen maar goede woorden over voor de school en de hele aanpak!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:55

De uitslag van het onderzoek is binnen. De directeur belde me met een positief bericht: de persoon in kwestie krijgt een officiële waarschuwing, maar mag wel weer zijn werkzaamheden oppakken. Hij zou me een mail sturen met de volledige uitkomst van het onderzoek. Die heb ik inmiddels gelezen, en inmiddels kan ik alleen maar janken want: ik mag niet meer terugkomen als medewerker |(

Ik heb meteen de directeur weer gebeld en hiernaar gevraagd en het klopt inderdaad. Niet eens vanuit persoonlijk oogpunt, maar vanuit juridisch oogpunt dat wij nooit meer bij elkaar komen te werken. Ik ben zo gehecht aan die school, ik heb het er zo gigantisch naar mijn zin gehad de afgelopen jaren en nu is alles voorbij. Omdat ik zo stom ben geweest om deze melding te maken... Ik ben helemaal kapot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:01

Helaas moet een werknemer van een school echt heel wat doen voordat hij ontslagen wordt. -O-

Minimaal iemand verkrachten vrees ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:02

Ach meid toch... je bent absoluut niet stom geweest dat je dit gemeld hebt! Echt, het leven is zoveel meer dan het baantje op die school. Ik vind het super rot voor je dat jij nu degene bent die hier toch ook deels (extra) de pineut van is (dat je er niet meer mag/kan werken) Maar echt meid, er zijn nog zoveel andere leuke werkzaamheden die je tijdens je zomervakantie zou kunnen doen. En dit is bijna net zo cliché als wanneer een relatie uitgaat en je zegt dat er nog meer vissen in de zee zwemmen. Maar je bent écht écht niet stom geweest door dit te melden. Hopelijk houden ze die man nu beter in de gaten en zal het nooit weer gebeuren!

enne als je wilt heb ik een heleboel leuke suggesties voor werk, heb zelf in de zomer super leuk vrijwilligerswerk met lichamelijk en geestelijk beperkte kinderen gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:25

schaduw15 schreef:
Ik ben zo gehecht aan die school, ik heb het er zo gigantisch naar mijn zin gehad de afgelopen jaren en nu is alles voorbij. Omdat ik zo stom ben geweest om deze melding te maken... Ik ben helemaal kapot.

Jeetje wat een tegenvaller... Maar nee, je bent niet stom. Je hebt het juiste gedaan en daar ben je sterker uitgekomen, dat weet ik zeker! Als je er volgend jaar had gewerkt met de last wat er dit jaar gebeurd is, was het namelijk ook niet geworden wat je gehoopt had, en had je jezelf waarschijnlijk ook niet fijn gevoeld.

Ik weet dan ook zeker dat er voor jou iets nieuws komt dat ook leuk en waardevol is, juist omdat je dit zo goed hebt aangepakt! :j Dat is nu misschien nog niet te zien, maar dat komt echt goed.

Ik snap overigens heel goed dat je nu wel heel verdrietig bent dat het zo gelopen is, en dat mag ook absoluut. Dat is gewoon een afscheid, rouwproces, gesloten deur, einde aan iets wat leuk was. Maar verwijt jezelf beslist niks. Keuzes uit kracht om voor jezelf op te komen zijn altijd beter dan keuzes uit angst om dingen te verliezen.

Veel sterkte.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:00

Wat een idiote uitkomst weer..... Nederland op zijn smalst.
Een tikje op de vingers en weer door.....
Zo'n man hoort gewoon niet thuis in het onderwijs!!!!!
Hoe ontmoedig je slachtoffers van een vergrijp om aangifte te doen? Nou zo dus!

Maar lieve lieve TS blijf er alsjeblieft niet in hangen, want dan verlies je naast de school ook nog jezelf.
Je hebt je integriteit en waardigheid behouden èn je hebt jezelf verdedigd, dus jij bent duidelijk bestemd voor iets mooiers en beters!

Verder sluit ik me aan bij shadow0

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:12

Jezus ts wat erg! Ik zou het nu echt hogerop gaan zoeken desnoods in de media of politie want dit kunnen ze niet doen. Dit mogen ze niet doen! Dit is onrechtvaardig. Desnoods wil ik wel helpen zit letterlijk te koken van binnen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:13

MissDD schreef:

Maar lieve lieve TS blijf er alsjeblieft niet in hangen, want dan verlies je naast de school ook nog jezelf.
Je hebt je integriteit en waardigheid behouden èn je hebt jezelf verdedigd, dus jij bent duidelijk bestemd voor iets mooiers en beters!

Hoe oneerlijk ook, ik ben er helaas niet verbaasd over.

TS, al had je komend jaar terug kunnen komen. Ik denk dat het nooit meer zou worden zoals het was. Hoe vervelend ook nu, ik denk uiteindelijk wel beter. Heel veel sterkte en ik hoop dat je het een plekje kunt geven en eventueel iemand (buiten de school) vind met wie je erover kan praten wanneer je daar behoefte aan hebt.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:22

ik heb steeds stil meegelezen maar dit slaat echt alles !

nu is het slachtoffer dus weer de pineut !
jij word gestraft en dat slaat echt nergens op !

weet wel dat het goed is dat je de melding hebt gemaakt _/-\o_ dat was heel knap .
en bedenkt dat je allicht ook andere hebt beschermd en door je topic ook andere inspireert om het niet over zich heen te laten komen !
je bent een goed voorbeeld voor meerdere +:)+

maar je vind echt nog wel een plekje om weer te kunnen werken :(:)
maar dan zonder poespas Y;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:23

Och meissie, wat vervelend voor je.

heb je de resultaten zelf ook gekregen? Weet je waarom het bij een waarschuwing blijft?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:42

Wat ontzettend balen TS. Maar werken op die school was volgens mij toch geen succes meer geworden. Wat mij zorgen baart dat tegen de dader foei jongen wordt gezegd en hij de volgende keer gewoon voorzichtiger zal zijn.....

Maar school kan natuurlijk ook niet meer doen omdat er geen aangifte ligt.

Probeer het een plaatsje te geven en pak je leven weer op.....of licht je ouders in en ga hoger op....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 18-09-15 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:44

Jeetje wat een blamage! Dit is de omgekeerde wereld! Hij krijgt een waarschuwing en jij mag er niet meer terugkomen?? Dat slaat echt nergens op.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:48

martine0503 schreef:
MissDD schreef:

Hoe oneerlijk ook, ik ben er helaas niet verbaasd over.

TS, al had je komend jaar terug kunnen komen. Ik denk dat het nooit meer zou worden zoals het was. Hoe vervelend ook nu, ik denk uiteindelijk wel beter. Heel veel sterkte en ik hoop dat je het een plekje kunt geven en eventueel iemand (buiten de school) vind met wie je erover kan praten wanneer je daar behoefte aan hebt.

Ik ben wel verbaasd, mijn man is docent op op het Hbo en hij zei, voordat deze uitkomst bekend was, dat de meeste scholen tegenwoordig een "zero tolerance" beleid hanteren als het gaat om ongewenste intimiteiten. Ze hebben immers een belangrijke voorbeeldfunctie.
Als leraar is het jouw taak om een veilige leeromgeving te creëren, het feit dat hij daarin verzaakt zou al grond moeten zijn voor ontslag.
Ik weet dat zij geen student meer is en dat het hier iets anders ligt, maar ze is dusdanig jong, dat het een volgende keer net zo goed een studente kan zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:50

Maar MissDD, dader is geen leerkracht...
Hoe zou de school reageren als TS zou zeggen dat ze dit niet pikt?

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 18:55

Jeetje, wat komt dit gigantisch hard aan. Zit nog steeds te janken. Ik ben echt blij dat de persoon in kwestie niet is ontslagen en ik voel nog steeds sympathie voor diegene, ook omdat ik nu weet dat hij alles wat ik heb gezegd erkent heeft en zelfs heeft gezegd dat hij een enorme sufferd is geweest, maar het wel vanuit goede emoties heeft gedaan en nooit om me te kwetsen. Ik geloof dat. Er komt ook nog wel een gesprek tussen ons en ik dacht dat dat vooral bedoeld was om vragen uit te spreken en de werkrelatie te herstellen - wat volgens mij ook echt nog kan. Ik wil dan ook geen aangifte doen, want ik ben niet boos, het is een uit de hand gelopen werkrelatie geweest, maar niet omdat hij mij wilde verkrachten ofzo. Hij heeft gedacht dat hij mij steunde omdat het voor de rest gezellig was en ik ook al die tijd vrolijk en open ben geweest. Het is dus eigenlijk bot gezegd één gigantisch misverstand geweest wat ik niet op tijd heb gestopt en hij niet voorzichtig genoeg mee is omgegaan. Nadat ik me die laatste dag heb verzet heeft hij ook via de app zijn excuses aangeboden omdat hij wist dat ik het niet leuk vond. Hij hoopte dat dat voldoende zou zijn voor mij om te realiseren dat hij geen kwade bedoelingen had.

Het klinkt zo kinderachtig, maar ik kijk het hele jaar uit naar die 2-3 maanden. Het is zo'n geweldige ervaring, ik voel me er zo thuis, ik kan er mezelf zijn. Dat gevoel ervaar ik nergens anders. Het is zo gezellig en ik kan het werk goed. En nu mag ik er nooit meer naar toe. Een lege zomer. Ik ben zelfs niet op vakantie geweest omdat ik liever wilde werken.

Nu heb ik ook nog de stress erbij van het weekend en het geheim houden voor mijn ouders. Dit is echt vreselijk zwaar. |(

En dubbele gevoelens. Ik heb al die tijd gehoopt dat hij niet ontslagen zou worden. Nu wens ik bijna dat hij wel zou zijn ontslagen, want dan mocht ik wel terugkomen. Het gaat echt om de samenwerking die niet meer wordt getolereerd. Dus ik ben het slachtoffer van mijn eigen melding geworden.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:02

slimmerik schreef:
Probeer het een plaatsje te geven en pak je leven weer op.....of licht je ouders in en ga hoger op....

Het enige wat dan kan is het inlichten van de pers, in de trant van: slachtoffer wordt gestraft. Maar dat gaat mij ook niet helpen om weer aan de bak te komen bij die school en de 'dader' zelf wil ik helemaal niet persoonlijk raken.