maaikiemike schreef:Ik denk ook niet dat je op een eerste date in kan schatten of iemand voor jou gaat, of jij voor diegene.
Kijk eens naar de chemie welke ons regelt
Vrijwel zeker resulteert dit binnen een kwartier al tot een biologische ja/nee.
Citaat:
Maar wel of er potentie in zit om vaker af te spreken.
De hoogst twijfelachtige ratio over de sociale/materiële/etc bijzaken.
Citaat:
Dan vind ik het wel prettig, dan wel noodzakelijk om bij zo'n persoon te benoemen hoe jij in het leven staat en relaties ziet/ervaart, zeker om geen 'valse' verwachtingen te scheppen wanneer je er minder conventionele/traditionele ideeën over een relatie hebt.
Is hoe dan ook verhelderend om aannames te voorkomen en bepááld niet alleen of samenlevingsvormen van toepassing!!!
Tegenwoordig zou je eigenlijk op date1 moeten vragen hoeveel chirurgosche opwaardering je chemie nept: In hoeverre wat je ziet is wat je genetisch krijgt. Bepaald geen bijzaak voor het eventuele nageslacht bijvoorbeeld.
Citaat:
Wanneer je zelf geen 'toekomst' in de persoon ziet, lijkt mij dit sowieso overbodig.
Uiteraard en als je eerlijk bent zeg je dit ook.
Wees gewoon eerlijk en oprecht.
Eerlijk zijn is én het makkelijkste én duurt het langst én is in jouw eigen belang omdat je zo het meest effectief de partner(s) selecteert welke je zoekt.
@ Snorlex: het betreft de biologie van de mens. Op uitzonderingen na werkt het zo. Hoe de rátio het tot gedrág laat leiden is veel meer individueel verschillend.
Of dat met de ballast van alle maatschappelijke conventies een groot goed is, is maar de vraag.