In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:18

Ik zou het gewoon nog even afwachten en pas handelen als ik meer 'bewijs' had.
Sorry, maar ja, het kan ook gebakken lucht zijn. Ik heb ook eens onwijs tegen mijn man uitgevaren, omdat ik dacht dat hij achter mijn rug om een afspraakje met een andere vrouw maakte (niet dat ik nou zo jaloers ben, maar in die tijd was ik best onzeker en liep onze relatie ook niet zo makkelijk). Wat bleek nou, was een stokoude ex-buurvrouw van hem waar hij ff een bakkie koffie ging doen.
Eeeeeehm, stond ik me dood te schamen dus.

Ik vind trouwens dat je best het recht hebt om iets een beetje uit te zoeken als je iemand echt niet vertrouwd. Je kunt er naar vragen maar niet iedereen geeft dan eerlijk antwoord. Ik zou het gewoon wel doen. Maar dat geeft tegelijkertijd ook al aan dat er dan al iets mis is.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:31

Echt hoor ik snap wel waarom mannen soms moe worden van vrouwen :=
Wat is er nou zo moeilijk aan om gewoon te vrágen wat dat berichtje te beteken heeft? Er wordt de vriend verweten dat hij niet eerlijk is, maar TS hoeft niet eerlijk te zijn en te vertellen dat ze in zijn telefoon heeft gekeken omdat ze vond dat hij erg afwezig en veel met zijn telefoon zat?

En als je dan denkt dat je vriend (niet specifiek die van TS, maar ik heb opmerkingen gelezen in de trant van, maar dan kan hij liegen) je dan geen eerlijk antwoord geeft kun je er het beste maar meteen mee stoppen, dan heb je toch geen relatie als je alles van de ander in twijfel trekt?

Ik heb vertrouwensissues, mijn vriend ook, we kunnen soms behoorlijk jaloers zijn en dat verdiend geen schoonheidsprijs. Nu heeft het voor ons niet zo veel nut om in de telefoons te kijken omdat hij geen Nederlands kan en ik geen Hebreeuws, maar ik heb mezelf ook voorgenomen dat ik dat niet wíl. Als ik (of hij zich) me onzeker voel (wat altijd vanuit mij komt, niet omdat hij het idee wekt niet te vertrouwen te zijn) práát ik met hem.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:12

Huertecilla schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik vind het overigens wel nogal raar dat er hier overal geroepen wordt dat hij liegt en vreemdgaat. Misschien was het wel een lopend grapje tussen die twee, je weet nooit wat de intonatie van zo'n berichtje is tenzij je hem zelf stuurt. Je kan er alleen achter komen door het gewoon eerlijk te vragen. Voor hetzelfde geld is het gewoon een vriendin :=

Inderdaad.
Het enige wat zéker is:
- is dat ze stiekem in zijn telefoon heeft gekeken,
- ze van alles op Bokt ventileert,
- hém niets vertelt,
- nog eerst met hem op vakantie wil.

Maar doen, dit wordt modaal normaal, zelfs goéd gevonden, wat deze draad nuttige leesstof maakt en ík ga van mijn weekeinde genieten.
Zonder de ongezonde achterklap en dergelijke _/-\o_

De situatie zoals we die beschreven kregen is:
- een relatie waarin tijdens een vorige dip de mannelijke partner de vrouwelijke partner het gevoel gaf dat zij zich aan hem moest aanpassen, zo geschiedde
- de vrouw het gevoel heeft gekker te zijn op hem dan andersom omdat hij onverschillig doet
- de man veel appt, wegloopt om te gaan bellen
- de vrouw zich zorgen maakte en door de in haar aanvoelen onevenwichtige relatie in zijn telefoon heeft gespiekt en een bericht las waarin de man zich bij iemand uitnodigde en de andere daarop inging door hem te inviteren als ze een keer alleen is

Nu vind ik zelf privé mail of zo lezen niet nodig/best. Maar hetgeen er aan vooraf gaat en vooral dan dat haar partner haar een gevoel van minderwaardigheid geeft vind ik hier van groter belang dan de privacy van haar partner. Is dat gevoel helemaal zijn schuld? Weten we niet, maar we weten wel duidelijk dat de TS het gevoel heeft dingen niet te kunnen bespreken doordat ze zich als de zwakke partij in de relatie ziet.
Voor iemand met jouw ego HC is dat uiteraard een ongeziene situatie, die jij je niet kan inbeelden want je vindt jezelf toch oh zo geweldig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:14

Ok, dat was een fijne onnodige bite naar HC toe zeg :P

Nee dat er iets niet goed zit in de relatie van TS lijkt me wel duidelijk. Maar of dat een andere vrouw is, dat is een hele andere vraag.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:25

Dat is geeneens een bite. Een beetje verder kijken dan vanuit het eigen perspectief zou wel een keer een verademing zijn en zou hem veel weerstand van andere mensen besparen. Mensen staan gewoon anders in het leven en hebben een andere persoonlijkheid en achtergrond. Zijn perspectief is zo star dat het voelt als tegen een muur te praten. Niemand geeft kritiek op zijn perspectief op zich, wel dat hij zich nooit kan openstellen voor iets anders, wat elk topic verpest waarin hij deelneemt. Als iemand een topic opent gaat het over die persoon, niet hoe die situatie zich verhoudt tot het eigen maatschappijbeeld. Je kan raad geven of je mening, maar een beetje inlevingsvermogen in de TS en haar situatie is niet onzinvol.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:12

*Gooit knuppel in hoenderhok, het is tenslotte toch de hele tijd aan het regenen buiten, dus niks beters te doen.*

Wat mij betreft is een beetje inlevingsvermogen handig voor beide kanten...
Eerlijk gezegd vind ik het wel interessant om iemand als Huertecilla zijn mening te zien geven... het is een eerlijke mening, toch?

*Rent weg*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:19

Zoolgangster schreef:
*Gooit knuppel in hoenderhok, het is tenslotte toch de hele tijd aan het regenen buiten, dus niks beters te doen.*

Eerlijk gezegd vind ik het wel interessant om iemand als Huertecilla zijn mening te zien geven... het is een eerlijke mening, toch?

*Rent weg*

Ik kan me hier heel goed in vinden hoor :j Ik kan me zowel vinden in de mening van HC (ohjee, daar gaan we hoor) als dat ik me kan vinden in de Bokkers die zo veel tegengas geven. Je hoort gewoon niet stiekem in iemands telefoon te kijken, klaar. Dat praat het nog niet goed dat hij met een ander meisje spannend aan het doen is, maar daar had TS beter op een eerlijke manier achter kunnen komen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:36

Nee maar je hoort je partner ook niet te belazeren. Als je denkt dat iemand anders je belazerd heeft dan zoek je het toch ook uit? Waarom dan niet als het om je partner gaat? Het moge duidelijk zijn dat je dat tenslotte niet zomaar doet

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:38

Zoolgangster schreef:

*Rent weg*

Niemand probeert HC toch te overtuigen dat hij het zelf allemaal anders moet doen? Nog nooit iemand zien zeggen dat hij moet stoppen met zijn vrijheid blijheid of dat dit om te :r is. Omgekeerd is dat absoluut wel het geval, in elk topic waar hij aan deelneemt straalt het holier than thou gevoel er van af, met ook vaak denigrerende en kwetsende opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:40

HannahFrouk schreef:
Nee maar je hoort je partner ook niet te belazeren. Als je denkt dat iemand anders je belazerd heeft dan zoek je het toch ook uit? Waarom dan niet als het om je partner gaat? Het moge duidelijk zijn dat je dat tenslotte niet zomaar doet

Dat is toch precies wat ik zeg? Maar dat maakt het niet netjes om achter iemands rug bewijzen te gaan zoeken. Als TS had willen weten of hij haar belazerde had ze dat ook gewoon kunnen vragen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:27

Nou haar vraag is of ze hem
Moet confronteren. Niet of ze er goed aan gedaan heeft toen ze in zijn telefoon keek.

Mijn ervaring: confronteren.
Ik kreeg vorig jaar 2 dagen voor de vakantie een gevoel alsof er iets niet klopte.
Ik dacht ik zal het mij wel inbeelden.

Tot het op de 2de dag in Cuba klapte!
Drama... Moest ik nog 7 dagen 1 bed en 1 hotel kamer delen met mijn ex die ik niet kon zien of luchten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:20

daantjuhhh schreef:
Nou haar vraag is of ze hem
Moet confronteren. Niet of ze er goed aan gedaan heeft toen ze in zijn telefoon keek.

Mijn ervaring: confronteren.
Ik kreeg vorig jaar 2 dagen voor de vakantie een gevoel alsof er iets niet klopte.
Ik dacht ik zal het mij wel inbeelden.

Tot het op de 2de dag in Cuba klapte!
Drama... Moest ik nog 7 dagen 1 bed en 1 hotel kamer delen met mijn ex die ik niet kon zien of luchten

Precies, hoe je ook aan de info komt, je zult op een gegeven moment moeten confronteren. Vaak komen mensen er op manieren achter, dat je denkt, hoe is het mogelijk... zo had een zus van een getrouwde vrouw gezien dat haar man wel héél gezellig met een andere dame omging...
Ga er maar aanstaan, ga je dan je zus vertellen dat haar man waarschijnlijk vreemd gaat? Het is nogal een beslissing...

In dat geval was het : ja, en het huwelijk was acuut over... maar als zus ben je er waarschijnlijk niet trots op dat jij degene was die de zaak doorvertelde, ook al was het terecht.
Dit zijn gewoon rotdingen, hoe dan ook.

Maar er mee blijven rondlopen zonder iets te doen, gaat je ook opbreken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:14

Als iemand verdacht doet en bij navragen ontkent zou ik het diens partner aanraden om eerder aan de andere te twijfelen dan aan zichzelf.

Bij vreemdgaan hoort vaak ook liegen en als je privacy dan hoger inschat dan je eigen oordeel laat je je gewoon in de maling nemen.

En even off topic. HC's mening kan ik op zich soms best waarderen. Maar als ik bij zijn eigen mening weer een _/-\o_ zie of bij andermans mening bv een 8)7 , :r of :)* krijg ik meer de boodschap "andermans mening is achterlijk/om te kotsen" en daar kan ik het per definitie niet mee eens zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:42

Wow he, ik heb echt wat gemist. Zie dit topic nu pas.

Kloten voor je TS. Maar ik zou hem echt direct confronteren. Zeker als je dat eigenlijk niet durft, dan is er toch iets echt iets mis denk ik :\ In de zin van.. je verdient misschien beter?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:51

Zoolgangster schreef:
Vaak komen mensen er op manieren achter, dat je denkt, hoe is het mogelijk... zo had een zus van een getrouwde vrouw gezien dat haar man wel héél gezellig met een andere dame

Klopt, dan denk je echt van: Jee dat is toevallig, dat je er net via die en die achter komt.
Bijvoorbeeld via een nieuwe lesklant (die je nooit eerder hebt ontmoet) die een kennis heeft van het uitgaan die blijkbaar iets met jouw vriend heeft gehad een tijdje geleden en laat dat nu precies zijn geweest toen jullie al verkering hadden. Zoiets bijvoorbeeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:51

NiFallor schreef:
Lusitana schreef:
Mij ex gings scheiden, maar wel eerst op vakantie met zijn toekomstige ex. Ik vind dat het toppunt van schijnheiligheid en inhaligheid. De vakantie niet laten lopen is belangrijker dan eerlijkheid...

Mee eens. Egoïstisch, materialistisch en vooral laf.

...en dat dan ná stiekem in de telefoon kijken en een sprong naar conclusie maken op basis van eigen wantrouwen.

Erg triest dat zoveel dames hier niet inzien dat deze draad alléén iets over de ts zegt. Haar gebrek aan respect, haar geheimschrijven, haar slechtdenken en haar egoïsme.
Vóór dit al inderaad haar lafheid om niets laagdrempelig te bepreken voor het wringt.

Aangezien het weer hier een reden schijnt te zijn; hier weer een héérlijk {:} weekeinde weer.
Geen internet, zelfs geen telefoonbereik, ahhhhhh wat een oase van romantische rust.
Geluk dat we soort van op tijd wakker werden want ook geen wekker gezet :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:56

_Micha_ schreef:

Meer dat ze door de aannames van partner´rechten huiverig zijn voor een vorm binding welke defacto neerkomt op het schorsen van universele mensenrechten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:15

Persoonlijk maak ik me heel wat meer zorgen over de privacyschending door grote internet bedrijven dan door echtgenoten/echtgenotes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:15

De facto stap je in een relatie met alles erop en eraan. Zijn er verschillen dan stap je eruit. Dan ga je niet lopen emmeren als er problemen zijn dat dat maar bij één persoon ligt en daarmee diegene zijn zelfvertrouwen en dus vertrouwen ondermijnen.

Dat gebrek aan vertrouwen kan je dan alleen op TS schuiven maar ik neem toch aan dat hij er óók vóór de ander moet zijn en niet alleen zij. :)*

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:00

Huertecilla schreef:
_Micha_ schreef:

Meer dat ze door de aannames van partner´rechten huiverig zijn voor een vorm binding welke defacto neerkomt op het schorsen van universele mensenrechten.

Schorsing van de universele mensenrechten, beetje melodramatisch ;)

Alhoewel ik ook geen voorstander ben van dat doorpluizen van de ander vind ik wel dat je een beetje overdrijft. Een beetje maar met je schorsing van de universele rechten van de mens.
Het is gewoon een klein foutje gemaakt uit onzekerheid, een tekort aan communicatie. Kan ook zo weer rechtgetrokken worden door met de billen bloot te gaan, te vertellen dat je uit onzekerheid hebt gekeken op die foon. Dat is niet netjes, maar er zo'n ramp van maken lijkt me ook geen goed idee. Partners ben je samen, dat betekend dat je als de ander ook wel wat begrip op moet kunnen brengen voor onzekerheid en bereid moet zijn over foutjes heen te stappen.

Door er zo zwaar aan te tillen als jij doet hier leg je direct een gigantische bom onder de relatie. Sluit je de deuren voor een open communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:05

Emmaa_ schreef:
HannahFrouk schreef:

Dat is toch precies wat ik zeg? Maar dat maakt het niet netjes om achter iemands rug bewijzen te gaan zoeken. Als TS had willen weten of hij haar belazerde had ze dat ook gewoon kunnen vragen.

Mijn ex had een affaire met ons 17 jarig buurmeisje, wat hij tot de dag van vandaag ontkent. Helaas voor hem, heeft haar moeder hen (onbewust) verraden. Ik vertelde haar na onze breuk dat ik het gedrag van haar dochter niet netjes vond, waarop zij me doodleuk vertelde dat die meid daarvoor al 2 keer had aangepapt met een getrouwde man, maar dat de mijne de eerste was die effectief zijn vrouw bedroog met haar. Dus nee, mannen vertellen niet eerlijk wat ze uitspoken (of bedriegende vrouwen). Vandaar dat ik best snap dat mensen hun partner gaan controleren als zijn of haar gedrag veranderd. En nee, dat zegt nog niets. De beste vriend van mijne huidige partner sprak af met zijn minares de avond dat hij met mijn vriend ging stappen. Nadat mijn vriend naar huis was, ging hij naar haar. Iemand die wil bedriegen vindt altijd wel iets.
Waarom kunnen mensen die niet monogaam kunnen zijn dat niet eerlijk vertellen wanneer ze iemand leren kennen? Het zou zoveel leed besparen en het is voor iedereen toch veel fijner om het soort relatie te hebben waar beide partijen gelukkig in zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:13

Lekker generaliserend, 'mannen vertellen niet wat ze uitspoken'. Ten eerste is jouw ex gewoon duidelijk een rotte appel. Weet niet hoe oud jullie destijds waren maar aanpappen met een 17-jarig buurmeisje dat duidelijk daddy issues heeft getuigd voor mij van onderliggende psychische problemen. Dat jouw kerel niet vertelt wat hij heeft uitgespookt en het tot op de dag van vandaag niet kan toegeven zegt niet dat alle mannen zo zijn.

Mensen zijn geneigd om te kijken hoe ver ze kunnen gaan in een leugen, maar zijn ook geneigd om zich ontzettend betrapt te voelen op het moment dat ze geconfronteerd worden met deze leugen. Ik ben zelf wel eens vreemdgegaan en ik ben ook wel eens bedrogen. In beide situaties is natuurlijk niet het eerste wat in je opkomt je partner bellen om te vertellen dat je in een dronken bui hebt staan tongen met iemand anders. In mijn geval kon mijn ex het duidelijk aan me aflezen, hij heeft me ermee geconfronteerd en we hebben het er lang over gehad. Uiteindelijk zijn we nog driekwart jaar samen geweest en zijn we om compleet andere redenen uit elkaar gegaan. De keer dat ik zelf bedrogen ben heb ik wel 100 keer moeten vragen of hij iemand anders had, dat was elke keer nee. Totdat hij op de proppen kwam met een verhaal dat begon als 'ik heb eenmalig seks gehad met iemand anders' en uitliep naar 'ik ben verliefd op een meisje dat in Amerika woont en waar ik letterlijk twee dagen mee heb rondgehangen toen ik daar op vakantie was'. Aan het begin was hij er niet eerlijk over nee, maar aangezien ik dondersgoed wist hoe het zat voelde hij zich betrapt en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:23

Emmaa_ schreef:
Lekker generaliserend, 'mannen vertellen niet wat ze uitspoken'. Ten eerste is jouw ex gewoon duidelijk een rotte appel. Weet niet hoe oud jullie destijds waren maar aanpappen met een 17-jarig buurmeisje dat duidelijk daddy issues heeft getuigd voor mij van onderliggende psychische problemen. Dat jouw kerel niet vertelt wat hij heeft uitgespookt en het tot op de dag van vandaag niet kan toegeven zegt niet dat alle mannen zo zijn.

Mensen zijn geneigd om te kijken hoe ver ze kunnen gaan in een leugen, maar zijn ook geneigd om zich ontzettend betrapt te voelen op het moment dat ze geconfronteerd worden met deze leugen. Ik ben zelf wel eens vreemdgegaan en ik ben ook wel eens bedrogen. In beide situaties is natuurlijk niet het eerste wat in je opkomt je partner bellen om te vertellen dat je in een dronken bui hebt staan tongen met iemand anders. In mijn geval kon mijn ex het duidelijk aan me aflezen, hij heeft me ermee geconfronteerd en we hebben het er lang over gehad. Uiteindelijk zijn we nog driekwart jaar samen geweest en zijn we om compleet andere redenen uit elkaar gegaan. De keer dat ik zelf bedrogen ben heb ik wel 100 keer moeten vragen of hij iemand anders had, dat was elke keer nee. Totdat hij op de proppen kwam met een verhaal dat begon als 'ik heb eenmalig seks gehad met iemand anders' en uitliep naar 'ik ben verliefd op een meisje dat in Amerika woont en waar ik letterlijk twee dagen mee heb rondgehangen toen ik daar op vakantie was'. Aan het begin was hij er niet eerlijk over nee, maar aangezien ik dondersgoed wist hoe het zat voelde hij zich betrapt en klaar.

Euh, ik zet er toch ook bedriegende vrouwen tussen haakjes bij. Mensen die hun partner bedriegen geven dat pas toe wanneer er echt overduidelijke bewijzen zijn. In mijn geval, ik ga hem nooit zeggen dat ik het van de buurvrouw weet, dus zal hij het ook nooit toegeven. (Hij was 26 toen hij die affaire begon, zij was toen 16. Niet dat zij de enige was, hij probeerde die periode ook een 13 jarige te versieren. Dat laatste meisje heeft me alles een paar jaar geleden via fb verteld.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:25

Tsja, dan kan je toch zelf ook wel begrijpen dat er met deze specifieke ex iets behoorlijk mis is? Als 26-jarige achter een meisje van 16 aan gaan is al erg genoeg, maar er nog ff drie jaar vanaf halen is al helemaal niet de bedoeling. En strafbaar, overigens.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:40

TS: weet je zeker dat je op vakantie wilt gaan zonder erover te praten? Lijkt mij een heel onprettig gevoel geven..
In iemands telefoon kijken verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens gedaan heb (en de ene keer waren mijn vermoedens juist en de andere keer niet). Het is misschien slim om gewoon te vragen met wie hij steeds contact heeft? Mijn vriend was laatst ook erg druk bezig met whatsapp de hele tijd, bleek het gewoon zijn familie te zijn. Door eerdere vervelende ervaringen met dit soort dingen vind ik het heel moeilijk om hem te vertrouwen (en dat is absoluut niet zijn schuld, maar de schuld van mijn ex). Hij weet dit en accepteert het ook van mij (waar ik dan weer heel veel geluk mee heb). Maar ik vraag het dus gewoon, en als hij me dan geen antwoord zou willen geven, dan zou ik daar misschien wel wat achter zoeken. Zolang hij gewoon antwoord geeft (hij laat het ook gewoon zien dan) weet ik zeker dat er niets aan de hand is, en zo hoop ik dat ik uiteindelijk toch dat wantrouwen kwijt kan raken...