Cowboy55 schreef:Tazzey schreef:Ik ben dol op paradoxen, zoals dus het opa doodschieten.
Dat is geen paradox, DAT is gewoon een misdaad!Je moet hem wel doodschieten in het verleden natuurlijk! Oh wacht.....
Dan ken je mijn opa zeker nog niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Ik ben dol op paradoxen, zoals dus het opa doodschieten.
Voor de meer taalkundigen onder ons. Is het woord heterologisch autologisch?
Marije112 schreef:Het verhaal over het tijdreizen met opa, kijk eens naar de film Predestination. Als je de film helemaal snapt begrijp je pas wat voor een mindfuck het is.
Cowboy55 schreef:topsylover schreef:Dit!! Vraag ik me de laatste tijd ook heel erg af.
Waarom fokken we geen paarden met scheve benen, maar wel mensen met een slechte kwaliteit?
Op die manier roeien we onszelf vanzelf een keer uit, omdat we ons ras alleen maar zwakker aan het maken zijn.
Wie bepaalt wie 'mensen met een slechte kwaliteit' zijn? En wanneer is iets 'slecht'? En wat doen we dan daarmee?
Weissjee schreef:Ik vraag mij af wat het nut van ons leven is. Wanneer we geboren worden beginnen we eigenlijk aan onze dood.
Waarom de mens niet ophoudt met zichzelf voortplanten terwijl veel mensen klagen dat de wereld slechter wordt.
Ik vraag mij ook af waarom de mens natuurlijke selectie niet heeft doorgezet. Zoals bij dieren de zwakste overlijden en er een 'sterk' soort overblijft. Als we dan zo 'slim' zijn waarom niet een sterk soort er van maken?
Verder sta ik gewoon positief in het leven hoor
Tazzey schreef:Nog een leuke.
Stel, je bouwt een boot. In de loop van de jaren vervang je oude delen met nieuwe. De oude delen bewaar je. Er komt een moment dat je alle delen vervangen hebt.
Als je nu alle ouden delen in elkaar zet, welk van de twee schepen is het origineel?
Leffroi schreef:Dat weet ik nog zo net niet hoor. Ik weet ook echt niet of we kanker wel moeten willen kunnen genezen. Het is zo ongeveer het gene waar iedereen aan dood gaat buiten ongelukken om. Blijft dan straks iedereen leven tot ze eindelijk eens een keer onder een auto lopen? Kanker op je 30e is natuurlijk heel verschrikkelijk, maar kanker op je 90e zie ik het kwaad niet van in, de dood moet toch ooit eens komen.Cowboy55 schreef:Wie bepaalt wie 'mensen met een slechte kwaliteit' zijn? En wanneer is iets 'slecht'? En wat doen we dan daarmee?
Wie dat bepaalt? Nou, iedereen met elkaar. Kanker bijvoorbeeld, is een slecht iets, daar zijn we het hopelijk met elkaar overeens. Als jij Weet dat het erfelijk is, omdat dat bewezen is en dus veel in de familie voor komt, waarom zou jij een kind op de wereld willen zetten, die dezelfde vreselijke ziekte krijgt, waar we vervolgens medicijnen voor moeten maken. Waarom slecteren we bij dieren de besten, maar krijgt de mens lukraak kinderen, 'omdat dat zo hoort'.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag een kindje willen en zou het doodzonde vinden, mocht dit niet mogelijk zijn, maar mocht er bij mij iets vreselijks geconstateerd zijn, wil ik dan echt een kind op de wereld zetten die dit mogelijk ook kan krijgen?
Leffroi schreef:Wie dat bepaalt? Nou, iedereen met elkaar.
Leffroi schreef:Cowboy55 schreef:
Wie bepaalt wie 'mensen met een slechte kwaliteit' zijn? En wanneer is iets 'slecht'? En wat doen we dan daarmee?
Wie dat bepaalt? Nou, iedereen met elkaar. Kanker bijvoorbeeld, is een slecht iets, daar zijn we het hopelijk met elkaar overeens. Als jij Weet dat het erfelijk is, omdat dat bewezen is en dus veel in de familie voor komt, waarom zou jij een kind op de wereld willen zetten, die dezelfde vreselijke ziekte krijgt, waar we vervolgens medicijnen voor moeten maken. Waarom slecteren we bij dieren de besten, maar krijgt de mens lukraak kinderen, 'omdat dat zo hoort'.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag een kindje willen en zou het doodzonde vinden, mocht dit niet mogelijk zijn, maar mocht er bij mij iets vreselijks geconstateerd zijn, wil ik dan echt een kind op de wereld zetten die dit mogelijk ook kan krijgen?
KingYasFenn schreef:(SCHRIK NIET)
Kan het zo zijn dat mensen kleuren anders zien?
als in, dat mijn paars helemaal niet gezien wordt als jouw paars..
en dat doordat wij als kinderen plaatjes voor onze neus krijgen waarbij dan wordt gezegd 'dit is paars'..
dan nemen wij het over.. en weten wij allebei als wij paars zien, dat wij het over paars hebben.
Maar, kan het dan zo zijn, dat onze ogen toch net wat anders werken en communiceren..
dat in mijn hoofd het beeld paars er net wat anders uitziet als het beeld wat jij bij paars hebt?
uiteindelijk merken wij dat natuurlijk niet van elkaar.
omdat wij die kleuren zo geleerd hebben.. en dat paars paars is, en geel geel is, en rood rood is,
maar of wij het in ons hoofd allemaal gelijk zien is natuurlijk maar de vraag..
(en dan bedoel ik niet kleurenblind!)
maar echt puur dat we onderling de geleerde kleuren toch net wat anders zien.. maar door de benaming weten we allemaal waar we het over hebben..maar in ons hoofd zien ze dus misschien anders..?
lisaxrobby schreef:hele aparte vraag maar vragen ik een vriendin ons altijd af![]()
Als je nou een jaar lang op de wc gaat zitten en je gaat dat hele jaar alleen maar water drinken, zou je dan eeuwig kunnen plassen?(even ervan uitgaande dat je niet doodgaat door ondervoeding en dergelijke)
Onze eigen conclusie was ja, maar wel in druppeltjes omdat je drinken ook de hele weg naar je blaas moet volgen en dat gaat niet zo heel snel. Ben benieuwd wat jullie denken!
lisaxrobby schreef:hele aparte vraag maar vragen ik een vriendin ons altijd af![]()
Als je nou een jaar lang op de wc gaat zitten en je gaat dat hele jaar alleen maar water drinken, zou je dan eeuwig kunnen plassen?(even ervan uitgaande dat je niet doodgaat door ondervoeding en dergelijke)
Onze eigen conclusie was ja, maar wel in druppeltjes omdat je drinken ook de hele weg naar je blaas moet volgen en dat gaat niet zo heel snel. Ben benieuwd wat jullie denken!
topsylover schreef:Niet alleen kanker, maar kijk eens naar het aantal mensen die lenzen, steunzolen, een beugel, of wat dan ook heeft! Bijna niemand is meer helemaal gezond, en iedereen ontwikkelt wel een probleem, wat "tijdelijk" (ons mensenleven) verholpen wordt, maar als we zo doorgaan lopen we over 200 jaar allemaal als quasimodo's rond.
Het sentiment in de mens is inderdaad wat het lastig maakt voor ons om met dit proces om te gaan, maar de mens moet zich toch een keer afvragen of hij dit wel voor zijn nageslacht wil.
EskeGirl schreef:Wat zijn hurken en hoe kan je erop zitten?
Edit: typo