Hoe baby gaan huisvesten in een co-ouderschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Hoe baby gaan huisvesten in een co-ouderschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:56

Zat er bij mij allemaal bij, alleen lakentjes en dekentjes niet, maar die gebruik ik toch niet, direct in een slaapzakje hier.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:01

Waarom mag je maar drie maanden geven dan? Kun je niet een voorraad kolven en rond je controle weggooien? Nieuwsgierigheid hoor!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:03

Ts ik heb al die tijd mee gelezen en echt super hoe je je erdoor slaat!
Hoop dat je snel weer werkt hebt straks!

Is het misschien een idee i.p.v opvang naar een gastouder? Een vriendin van mij heeft dat en die zijn best flexibel

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:06

Ja, dat is me wel uitgelegd, maar helemaal precies weet ik het niet meer :D

Ik mag tijdens de zwangerschap en borstvoeding iig niet door de MRI. Normaal krijg ik namelijk een MRI met contrastvloeistof. Het borstweefsel van een vrouw van mijn leeftijd is te grillig om met een mammografie te controleren en mammografie mag officieel ook niet als je zwanger bent.
Tijdens de borstvoeding is het borstweefsel nog grilliger en kunnen afwijkingen niet voldoende gevoeld worden aangezien een MRI met contrast dan ook niet toegestaan is.

Jamie: Gastouder wil ik juist niet, want als je gastouder dan ziek is of een been breek zit je al. Ook is een gastouder in vergelijking een stuk duurder omdat je minder van de belasting terug krijgt en je wel je eigen voeding en luiers mee moet geven.
Daarbij komt nog dat ik een aantal gastouders ken en die toch niet zo pedagogisch verantwoord met de opvangkinderen om kunnen gaan zoals ze dat kunnen bij een opvang.
Heb me net vorige week ingeschreven bij een opvang. Zijn 5 dagen in de week open van 7 tot 18 (al zal mijn moeder ook gaan oppassen en ik ga minder werken) en alleen de officiele feestdagen gesloten

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:00

Ik heb er geen verstand nog geen kinderen hier maar als je het zo uitlegt snap ik het wel ja!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:40

Het gulliver bedje van Ikea doet ook goed dienst als cosleeper :) Gewoon de zijkant er uit en aanschuiven, is leuk betaalbaar ook, zeker via mp staan ze er voor een 10 je of 15 euro op :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:46

Ik ben ook met contrast onder de MRI geweest toen ik bv gaf. Toen moest ik wel een paar dagen kolven en weggooien, maar ik had vooraf genoeg in de vriezer. Daarna kreeg ik mijn diagnose waardoor ik nog snel moest afbouwen, maar ok. Ik was er ook al wel een beetje klaar mee. Ze was toen 8 maanden.
Maar kan best dat ze de beelden niet goed kunnen beoordelen als je nog bv geeft of iets anders.

Maargoed verder lijk je goed voorbereid. De hydrofieldoekrage snap ik dan weer minder. Ik had er een in bedje en een in de kinderwagen die wel vaak verwisseld werden. Verder een paar voor het afdrogen na het badje. Ik had er stapels van, maar nooit alles gebruikt. Die extra grote vind ik dan wel weer fijn en gebruik ik nog steeds.
Rompers kon ik er dan inderdaad weer niet genoeg van hebben. Lange mouwen, korte mouwen, zonder mouwen. Ligt er maar aan wat ze eroverheen krijgt voor kleertjes.
En spuugdoekjes had ik er veel van. Vooral tijdens de bv periode gebruikte ik er bergen. Bij bijna elke voeding nieuwe, want opgedroogde melk gaat snel muf ruiken. Bah!
Sowieso deed ik in het begin zo veel wasjes.
Oja, wat ik een handige tip vond is babyvlekken (bloed, poep, melk maakt allemaal lastige vlekken) eerst een nachtje te laten weken in koud water met biotex en dan pas in de was. Heeft me een hoop kleertjes gescheeld!
Succes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:52

Ik dacht wel dat bewezen was dat borstvoeding de kans op borstkanker kon verminderen, maar dan moest je een half jaar aaneengesloten hebben gevoed. Of zoiets was het....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:32

Hydrofielluiers zijn zó handig!

Onder het hoofdje in bed, over je schouder voor dat iets te grote mondje terug, op de commode omdat het zo snel alle vocht absorbeert na het badje/douche, voor allerhande opruimklusjes... Mijn jongste is 7 en nog mis ik die dingen soms.

Misschien haal ik binnenkort wel weer zo'n pak!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:32

Uk hier gaf in het begin hele gutsen melk terug...dan ben je blij dat je zo'n hydrofiel als slab kan gebruiken om de boel een beetje op te vangen / af te poetsen her en der :=

Slbbetjes bij de Zeeman zijn wel erg fijn trouwens, die zijn elastisch en rondom dicht, met een gat erin dus dat trek je als een kraagje over het koppetje heen en dan hoef je niet elke keer die slab recht te trekken. Ik leg ze al klaar op het aankleedkussen, uk er op met zijn koppetje in dat gat :') , nieuwe luier er omheen draaien, alles weer dichtmaken, met 1 hand slab er overheen klappen / trekken, oppakken en naar de melkplek :)

Als je toch flesjes nodig gaat hebben: Lansinoh Momma is echt een aanrader! Ook icm borstvoeding, techniek van drinken is erg goed vergelijkbaar met uit de borst drinken, klein gaatje in speen (kan ondersteboven schudden zonder dat er iets uit komt +:)+ ) en makkelijk met afwassen.

Hebben hier verschillende merken flesjes geprobeerd, van Avent en Difrax, maar wat een onhandige rotdingen zeg -O-

En hoe meer flesjes hoe fijner :j Heb je ze tenminste voor het grijpen en kun je volstaan met 1 keer per dag alles afwassen anders BLIJF je bezig :=

Veel flesjes hebben toch een wt raar speentje, teveel onderdelen (gepruts met afwassen), lekker aan alle kanten, hebben een te groot gaatje waardoor uk zich verslikt / te veel lucht binnenkrijgt met krampen tot gevolg (zielig! :(:) ) of het zijn rare modellen speentjes.

Die van Lansinoh zijn echt super +:)+ En je kan en er ook een handmatige of een hele fijne elektrische kolf aan koppelen, dan melk je direct in de flesjes ook.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:27

die over het hoofd slabbertjes zijn wel leuk, maar ik heb soms wel een probleem als het erg vies wordt met uittrekken, dan zit alles in de haartjes.. dan is een slab die los kan wel weer handig :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:29

Oprollen naar boven, en dan over t hoofdje trekken.
Geen viezigheid in haren. :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:48

Tenzij het kraagje juist onder zit :')

Primark heeft fijne slabbetjes, nauw bij het nekje en met klittenband :))

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:57

Nooit slabbetjes gebruikt, altijd gewoon een hydrofiel omgeknoopt (en nu nog steeds trouwens)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:06

Ik wou net zeggen, gewoon old school hydrofiel luier knopen. Deden mijn ouders ook bij hun kinderen :j

(Ik heb gewoon van alles wat liggen, zie wel wat mij bevalt tzt :') Dat spul is snel genoeg gekocht)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:18

Ik vind het aan die gaten-slabben zo handig dat ik die al gereed leg op aankleedkussen.

Dan babymans op aankleedkussen leggen met bolletje op het gat in de slab, luier verschonen, ventje weer aan alle kanten dichtmaken, en als laatste *floep* slabbetje er overheen trekken met 1 hand en dat zit gewoon altijd goed, geen gedoe met nog iets omknopen waarbij je dan eigenlijk weer een hand te kort komt +:)+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:48

Ik heb nog nooit een slabber gebruikt.... :+

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 00:01

Nog een kleine tip voor alle moeders met kinderen die rompertjes aan hebben:
Ze zijn heel makkelijk uit te trekken om eerst de armen uit de mouwen te halen en daarna naar beneden uit
te trekken. Iedereen trekt ze namelijk uit door ze over hun hoofd heen te trekken.
Scheelt heel erg als je een baby moet verschonen die diarree heeft en alles is vies.
( wist ik dat maar toen die van mij zo klein nog was)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 08:39

Suzanne F. schreef:
Ik dacht wel dat bewezen was dat borstvoeding de kans op borstkanker kon verminderen, maar dan moest je een half jaar aaneengesloten hebben gevoed. Of zoiets was het....

Niet bij de BRCA genmutatie helaas. Geloof dat het idd wel het geval is bij normale borstkanker.

pmarena: Heb nu de avent natural staan, met de 0 spenen erbij. Maar eens kijken of dat goed gaat en anders moet er inderdaad wat anders komen.

Slabbetje met gat erin lijken mij totaal niet handig om eerlijk te zijn :o Heb zelf niet eens slabbetjes gekocht en er nu al 4 liggen, gelukkig wel allemaal met drukknoopjes :D
Denk ook dat dit soort dingen idd heel persoonlijk zijn. Vind straks wel uit wat ik in werkelijkheid wel of niet handig vind.

Ikkeniet: Dat is een handige tip!
In 50 en 56 heb ik een aantal overslag rompers, lijkt me niet fijn om met zo'n pasgeboren kindje iets over het koppie te trekken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:45

ikkeniet schreef:
Ze zijn heel makkelijk uit te trekken om eerst de armen uit de mouwen te halen en daarna naar beneden uit
te trekken. Iedereen trekt ze namelijk uit door ze over hun hoofd heen te trekken.
Scheelt heel erg als je een baby moet verschonen die diarree heeft en alles is vies.

Ik heb dat ook weleens geprobeerd met een diarree luier maar ik vond dat helemaal niet handig. Haha

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:46

__Nathalie__ schreef:
ikkeniet schreef:

Ik heb dat ook weleens geprobeerd met een diarree luier maar ik vond dat helemaal niet handig. Haha

Ik vond dit een gouden tip toen onze mini nog ienimini was..

Het klinkt alsof je het allemaal goed op orde hebt TS. Hoe is het nu verder met je, nog veel last van de nierstuwing?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 08:48

Als ik gewoon rustig aan blijf doen gaat het opzich prima. Ik kan wel een uurtje of 2 a 3 wat doen, maar dan moet ik weer even op mijn linkerkant liggen. Na een paar uur begint de nier weer iets te krampen en als ik dan op links lig zakt het weer af. Als het zo blijft zoals nu doe ik het er voor :)
Ben gelukkig wel van de medicatie af, was niet mega zwaar, maar 4000mg paracetamol per dag samen met buscopan lijkt me toch niet heel fijn voor de ontwikkeling van de kleine

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:53

De avant flessen zijn hier afgekeurd door baby lief :) Ik heb nu difrax flessen en die zijn wel goed gekeurd :P

Slabbertjes voor smalle nekjes kun je bij de Ikea krijgen, is met een stukje klitteband dus makkelijk aan en uit te doen. De overslag rompertjes heb ik ook op warme dagen is het teveel en ligt ze gewoon in een luier. En boxpakjes vind ik ook heel fijn. Van die onsie's die je tot aan de beentjes kunt los knopen. Maar ook die vind de dame nu te warm ;) Het is nogal een warmbloedje :+ En ik vind zelf de rompers van de Hema erg fijn die passen goed om het lijfje van dochterlief.

Liselot schreef:
Suzanne F. schreef:

Niet bij de BRCA genmutatie helaas. Geloof dat het idd wel het geval is bij normale borstkanker.

pmarena: Heb nu de avent natural staan, met de 0 spenen erbij. Maar eens kijken of dat goed gaat en anders moet er inderdaad wat anders komen.

Slabbetje met gat erin lijken mij totaal niet handig om eerlijk te zijn :o Heb zelf niet eens slabbetjes gekocht en er nu al 4 liggen, gelukkig wel allemaal met drukknoopjes :D
Denk ook dat dit soort dingen idd heel persoonlijk zijn. Vind straks wel uit wat ik in werkelijkheid wel of niet handig vind.

Ikkeniet: Dat is een handige tip!
In 50 en 56 heb ik een aantal overslag rompers, lijkt me niet fijn om met zo'n pasgeboren kindje iets over het koppie te trekken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:56

Dan val ik toch in een andere categorie denk ik. Die ik had een stuk of 8 super schattige onsies en wij vonden ze verschrikkelijk hahaha

Wij zijn na 3 dagen over gegaan op 2 delen :))

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 08:59

Ik heb ook een stuk of 5 a 6 van die boxpakjes die je aan de onderkant open kan knopen. Lijkt mij iig heel makkelijk :) Heb inderdaad heeeeeeel veel rompers van de hema, die schijnen goed te zijn en zijn ook niet duur.
In 62 heb ik al een lading liggen van de zeeman, maar die lijken wel erg groot! Misschien dat ze nog wel wat krimpen als ze gewassen zijn.
Zit hier met een winterbaby, dus te warm zal het niet snel zijn gok ik zo :D