Fijn dat jullie zo door kunnen werken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, van het ene uiterste naar het andere uiterste . 
linn1502 schreef:wij 2 november,
met een ieniemienie kans 1 oktober.
We hebben nu de offerte van de bank binnen, morgen naar de hypotheekadviseur!
bij jullie alles al rond?
) heb ik twee weken geleden de offerte al aangevraagd. Alle papieren waren toen al ingevuld en opgestuurd behalve het koopcontract en het taxatierapport, wel incl. de getekende hypotheekofferte enzo. 1,5 week geleden koopcontract getekend en opgestuurd, afgelopen vrijdag taxatierapport binnen en opgestuurd. Alles is dus geregeld, nu alleen nog wachten op definitief groen licht van de hypotheekinstantie, maar dat mag volgens de adviseur geen issue zijn. linn1502 schreef:uumh even denken hoor, toen wij een overeenkomst hadden met de verkopers. Hebben wij een gesprek gehad met de H.A. Hij is toen direct met onze gegevens aan de slag gegaan.
Maar hij had van ons het voorlopig koopcontract nodig voor hij iets kon aanvragen,
Nou daarna hebben wij weer een afspraak gehad om keuze te maken betreft het hoe en wat met afsluiten van de hypotheek en onze keuze gemaakt.
Dit was twee weken terug, vorige week bleek er iets fout gegaan te zijn waardoor het op nieuw moest, dus afgelopen donderdag opnieuw ingestuurd, en nu is de offerte binnen.
Taxatie rapport hebben wij vorige week ontvangen.
Wij moeten ons ook aanmelden voor een starterslening, dit kan weer alleen met een offerte van de bank. Die kan dus na morgen ook aangevraagd worden.
Hoop dat je het nog snapt.
Maar waarom heb jij niet alles tegelijk verstuurd dan?
Tink89 schreef:linn1502 schreef:uumh even denken hoor, toen wij een overeenkomst hadden met de verkopers. Hebben wij een gesprek gehad met de H.A. Hij is toen direct met onze gegevens aan de slag gegaan.
Maar hij had van ons het voorlopig koopcontract nodig voor hij iets kon aanvragen,
Nou daarna hebben wij weer een afspraak gehad om keuze te maken betreft het hoe en wat met afsluiten van de hypotheek en onze keuze gemaakt.
Dit was twee weken terug, vorige week bleek er iets fout gegaan te zijn waardoor het op nieuw moest, dus afgelopen donderdag opnieuw ingestuurd, en nu is de offerte binnen.
Taxatie rapport hebben wij vorige week ontvangen.
Wij moeten ons ook aanmelden voor een starterslening, dit kan weer alleen met een offerte van de bank. Die kan dus na morgen ook aangevraagd worden.
Hoop dat je het nog snapt.
Maar waarom heb jij niet alles tegelijk verstuurd dan?
Haha, dat is inderdaad heel anders gegaan. Ik wilde zekerheid over wat ik kon kopen en heb eerst met de hypotheekadviseur gepraat over mijn budget en de maximale verkoopprijs en daarvoor al alle papieren aangeleverd die ik had. Die had hij toch nodig om mijn budget te bepalen. De werkgeversverklaringen, jaaropgaaf, intake-vragenlijst, enz. heb ik dus allemaal in één keer verstuurd. Daar kwam een bepaald budget uit.
Met dat budget in mijn hoofd ben ik woningen gaan bezichtigingen en heb ik uiteindelijk overeenstemming bereikt met de verkopers over de prijs. Ik heb die prijs meteen doorgegeven aan de hypotheekadviseur en die heeft vervolgens een offerte aangevraagd. Die heb ik vervolgens getekend en wel teruggestuurd en zo snel mogelijk daarna (tekenen van koopcontract duurde nog dus nog een week en het taxeren nog een halve week) het koopcontract en taxatierapport opgestuurd.
Wel grappig dat die van jullie zonder koopcontract niks wilde aanvragen. Nou begreep ik van een ander forum dat dat ook niet bij elke bank hetzelfde gaat (er moesten mensen bij abn amro bijv. heel veel aanleveren voor een offerte en daar dan ook heel lang op wachten, terwijl dat bij mij dus heel anders gaat), maar ik kon op basis van mijn inkomensgegevens en koopprijs van de woning wel al een hypotheekofferte krijgen.
En ik heb geen starterslening, dit is de tweede woning die ik koop. De vorige heb ik twee jaar geleden gekocht en daar ben ik een half jaar geleden weggegaan en toen ontslagen uit de hoofdelijke aansprakelijkheid.
-kwijlt-