Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:44

Die rechtsboven is wel erg mooi (laminaat)

Fijn dat jullie zo door kunnen werken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:03

Ja Riannab heel verschil :j , van het ene uiterste naar het andere uiterste .

Ik vind de rechter laminate mooi :j

Had echt geluk dat dit huis gesloopt word,echt een lijst met inspectie wat niet mag eigenlijk en allemaal kleine dingetjes. Hoef bijna niks te veranderen en laminaat hoef ik niet eruit te halen

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:25

Jeetje hard gewerkt kirr! Maar het resultaat mag er zijn! Mooi hoor!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:49

mooi zeg.

Bij ons is het nu bijna allemaal rond.
We zijn van de week wel in 'ons huis' geweest en die mevrouw bood aan dat we zo vaak mochten komen als we wilde omdat we nog wel even moeten wachten.

Pff duurt nog wel lang hoor!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:22

linn1502 schreef:
mooi zeg.

Bij ons is het nu bijna allemaal rond.
We zijn van de week wel in 'ons huis' geweest en die mevrouw bood aan dat we zo vaak mochten komen als we wilde omdat we nog wel even moeten wachten.

Pff duurt nog wel lang hoor!

Wanneer mag je erin? Ik krijg 20 november de sleutel...

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:27

wij 2 november,
met een ieniemienie kans 1 oktober.

We hebben nu de offerte van de bank binnen, morgen naar de hypotheekadviseur!
bij jullie alles al rond?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:53

linn1502 schreef:
wij 2 november,
met een ieniemienie kans 1 oktober.

We hebben nu de offerte van de bank binnen, morgen naar de hypotheekadviseur!
bij jullie alles al rond?

Bij mij (niet ons... mijn huis ;) ) heb ik twee weken geleden de offerte al aangevraagd. Alle papieren waren toen al ingevuld en opgestuurd behalve het koopcontract en het taxatierapport, wel incl. de getekende hypotheekofferte enzo. 1,5 week geleden koopcontract getekend en opgestuurd, afgelopen vrijdag taxatierapport binnen en opgestuurd. Alles is dus geregeld, nu alleen nog wachten op definitief groen licht van de hypotheekinstantie, maar dat mag volgens de adviseur geen issue zijn.

Maar waarom gaan jullie pas na de offerte naar de hypotheekadviseur? Jullie proces loopt iets anders dan dat van mij geloof ik..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:12

uumh even denken hoor, toen wij een overeenkomst hadden met de verkopers. Hebben wij een gesprek gehad met de H.A. Hij is toen direct met onze gegevens aan de slag gegaan.

Maar hij had van ons het voorlopig koopcontract nodig voor hij iets kon aanvragen,
Nou daarna hebben wij weer een afspraak gehad om keuze te maken betreft het hoe en wat met afsluiten van de hypotheek en onze keuze gemaakt.

Dit was twee weken terug, vorige week bleek er iets fout gegaan te zijn waardoor het op nieuw moest, dus afgelopen donderdag opnieuw ingestuurd, en nu is de offerte binnen.

Taxatie rapport hebben wij vorige week ontvangen.

Wij moeten ons ook aanmelden voor een starterslening, dit kan weer alleen met een offerte van de bank. Die kan dus na morgen ook aangevraagd worden.

Hoop dat je het nog snapt.

Maar waarom heb jij niet alles tegelijk verstuurd dan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:23

linn1502 schreef:
uumh even denken hoor, toen wij een overeenkomst hadden met de verkopers. Hebben wij een gesprek gehad met de H.A. Hij is toen direct met onze gegevens aan de slag gegaan.

Maar hij had van ons het voorlopig koopcontract nodig voor hij iets kon aanvragen,
Nou daarna hebben wij weer een afspraak gehad om keuze te maken betreft het hoe en wat met afsluiten van de hypotheek en onze keuze gemaakt.

Dit was twee weken terug, vorige week bleek er iets fout gegaan te zijn waardoor het op nieuw moest, dus afgelopen donderdag opnieuw ingestuurd, en nu is de offerte binnen.

Wij moeten ons ook aanmelden voor een starterslening, dit kan weer alleen met een offerte van de bank. Die kan dus na morgen ook aangevraagd worden.

Haha, dat is inderdaad heel anders gegaan. Ik wilde zekerheid over wat ik kon kopen en heb eerst met de hypotheekadviseur gepraat over mijn budget en de maximale verkoopprijs en daarvoor al alle papieren aangeleverd die ik had. Die had hij toch nodig om mijn budget te bepalen. De werkgeversverklaringen, jaaropgaaf, intake-vragenlijst, enz. heb ik dus allemaal in één keer verstuurd. Daar kwam een bepaald budget uit.

Met dat budget in mijn hoofd ben ik woningen gaan bezichtigingen en heb ik uiteindelijk overeenstemming bereikt met de verkopers over de prijs. Ik heb die prijs meteen doorgegeven aan de hypotheekadviseur en die heeft vervolgens een offerte aangevraagd. Die heb ik vervolgens getekend en wel teruggestuurd en zo snel mogelijk daarna (tekenen van koopcontract duurde nog dus nog een week en het taxeren nog een halve week) het koopcontract en taxatierapport opgestuurd.

Wel grappig dat die van jullie zonder koopcontract niks wilde aanvragen. Nou begreep ik van een ander forum dat dat ook niet bij elke bank hetzelfde gaat (er moesten mensen bij abn amro bijv. heel veel aanleveren voor een offerte en daar dan ook heel lang op wachten, terwijl dat bij mij dus heel anders gaat), maar ik kon op basis van mijn inkomensgegevens en koopprijs van de woning wel al een hypotheekofferte krijgen.

En ik heb geen starterslening, dit is de tweede woning die ik koop. De vorige heb ik twee jaar geleden gekocht en daar ben ik een half jaar geleden weggegaan en toen ontslagen uit de hoofdelijke aansprakelijkheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:28

Offerte kon ik al wel aanvragen maar daarna moest ik best veel stukken insturen. Die moesten dan akkoord worden bevonden en dan krijg je een akkoord en wordt de brief naar de notaris verzonden.

Hier ook alvast de verhuizing doorgegeven. Kon via DigiD bij de gemeentesite.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:41

Tink89 schreef:
linn1502 schreef:

Haha, dat is inderdaad heel anders gegaan. Ik wilde zekerheid over wat ik kon kopen en heb eerst met de hypotheekadviseur gepraat over mijn budget en de maximale verkoopprijs en daarvoor al alle papieren aangeleverd die ik had. Die had hij toch nodig om mijn budget te bepalen. De werkgeversverklaringen, jaaropgaaf, intake-vragenlijst, enz. heb ik dus allemaal in één keer verstuurd. Daar kwam een bepaald budget uit.

Met dat budget in mijn hoofd ben ik woningen gaan bezichtigingen en heb ik uiteindelijk overeenstemming bereikt met de verkopers over de prijs. Ik heb die prijs meteen doorgegeven aan de hypotheekadviseur en die heeft vervolgens een offerte aangevraagd. Die heb ik vervolgens getekend en wel teruggestuurd en zo snel mogelijk daarna (tekenen van koopcontract duurde nog dus nog een week en het taxeren nog een halve week) het koopcontract en taxatierapport opgestuurd.

Wel grappig dat die van jullie zonder koopcontract niks wilde aanvragen. Nou begreep ik van een ander forum dat dat ook niet bij elke bank hetzelfde gaat (er moesten mensen bij abn amro bijv. heel veel aanleveren voor een offerte en daar dan ook heel lang op wachten, terwijl dat bij mij dus heel anders gaat), maar ik kon op basis van mijn inkomensgegevens en koopprijs van de woning wel al een hypotheekofferte krijgen.

En ik heb geen starterslening, dit is de tweede woning die ik koop. De vorige heb ik twee jaar geleden gekocht en daar ben ik een half jaar geleden weggegaan en toen ontslagen uit de hoofdelijke aansprakelijkheid.

nu is het eerste deel wel het zelfde gegaan geloof ik. WIj hadden bij banken zelf al laten berekenen wat we konden dus konden al gericht zoeken. Daardoor hadden we alle papieren al snel bij de HA toen ons bod geaccepteerd was iig voordat we koopcontract getekend hadden, dus alles lag ook al klaar.

Nu is de offerte zelf wel snel geregeld. donderdag hadden ze hem en vandaag terug.

WIj wilde ook zekerheid omwille de regeling die per 1 juli gaat veranderen.

Bij ons was het sws een verrassing hoor. Bod was afgewezen, nog via omweg geprobeerd, weer afgewezen.
Toen maar uit ons hoofd gezet, andere huizen gaan kijken.

In totaal hebben we alleen op woensdag nog een huis bekeken en toen een gepland voor zaterdag. Maar werden vrijdag avond gebeld met de vraag of we nog wilde

Nou dat lieten we ons geen 2 x vragen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:44

Laten jullie een huis ook nog keuren?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:46

nee was niet nodig zeiden ze. Huis is van 1991.
Jullie wel?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:29

Ik ga ieder geval met mijn aannemer kijken aangezien ik waarschijnlijk toch wel aan een oud huis begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:54

Ooit als ik rijk ben wil ik een stadspand , monument met al die mooie ornamenten en elementen <3 -kwijlt-

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:51

Ons huis is verder goed onderhouden. Alleen jr ziet wel dat er een omaatje in heeft gewoond. Gelukkig is mijn vriend stukadoor dus het maakte niet veel uit wat er op de muren zat haha en tja de vloer.. neven tapijt en beneden laminaat.

Ik vind tapijt van een ander nooit zo fris. Dus dat gaat er gelijk uit haha.

Verder moet er wel een nieuwe keuken in en douche. Maar hoeft niet ala minuut omdat het zeer schoon en netjes is

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:51

Moet er bij jullie veel gebeuren

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:54

Muurtje eruit, nieuw muurtje bouwen, nieuwe keuken, vloer, gordijnen, enz.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:16

Trouwens: als er iemand zin heeft om eind november te komen klussen, stuur dan gerust een PB'tje :D Vooral mensen die goed kunnen schilderen zijn welkom, net als iemand die keukens kan plaatsen!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:45

haha welke omgeving woon je dan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:07

linn1502 schreef:
haha welke omgeving woon je dan?

Tussen Tilburg en Breda, vlakbij een treinstation. Ik wil best ruilen hoor, ik heb pas eind november hulp nodig en kan best voor die tijd in het weekend ergens een dagje helpen poetsen/klussen. Echt zware dingen sjouwen zit er alleen niet in...

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:28

Oo echr ouders wonen in omgeving Breda. Ik in putten. Maar ik kan ook pas wqt doen in november haha dusja

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:54

linn1502 schreef:
Oo echr ouders wonen in omgeving Breda. Ik in putten. Maar ik kan ook pas wqt doen in november haha dusja

Tot 20-11 heb ik alle tijd... alleen jij na de 20e waarschijnlijk nog niet, haha!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:18

wij krijgen 2 november de sleutel.
heel misschien oktober

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:26

Precies! Dan heb jij vanaf 20-11 echt nog geen tijd om bij iemand anders te gaan klussen, haha!