verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:23

Laten we vooral aandacht blijven besteden aan de discussie ipv aan de TS ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:40

Nou Bizzybijtje, inderdaad.

Sommige mensen hier LIJKEN het inlevingsvermogen van een theelepel te hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:41

TS, ik vind het heel moedig dat je het topic weer hebt laten openen! En ik denk, dat alleen toont al dat je het lef hebt om hier een weg in te vinden. Je hebt je geopend... je hebt je verhaal verteld en zelfs terwijl de reacties niet bepaald ideaal waren durf je het toch nog aan. Dat is stoer +:)+

Wat zou je zelf willen? Hoe gaat het bv op het werk, is dat een plek waar je kunt / wilt blijven of zie je daar tegenop?

Verder denk ik dat mensen die dicht bij je staan het wel willen weten, zodat ze je ook kunnen helpen. Als je het gevoel hebt dat je anderen er alleen maar mee belast, dat is niet waar. Mensen willen ook graag helpen, en je ontneemt ze ook de kans om het samen te doen als je niks vertelt. Dat maakt het voor jouzelf zwaarder... maar voor de ander ook, omdat zij dan ook een afstand voelen.
Dat hoef je allemaal niet overhaast te doen hoor :) Maar alles voor jezelf houden is vaak meer een bescherming van jezelf dan een bescherming van de ander.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:33

werkschaduw schreef:
dit is mijn laatste reactie hier. De telefoon lag boven in de woonkamer. ik heb boven de woonkamer beneden de slaapkamer. Hij was een goede vriend. mijn "pyjama " is een trainings broek met een oerlelijk oud shirt. Hij zei dat hij zichzelf wel uit zou laten en ik vertrouwde hem .Hij heeft alles bekend en mijn baas staat achter alles wat ik wil doen. Als ik aangifte wil doem staat hij achter mij en wil zelfs getuigen. ik ben gek op mijn werk en vreet mezelf nu kapot van binnen ! want ik zit in 2 strijd. ik heb er zwaar spijt van dat ik dit op bokt heb gegooid en heb me nooit kunnen bedenken dat mensen het in twijfel zouden trekken. Het is de enige echte waarheid. en hij heeft zelfs alles bekend. ik ben er klaar mee . ga wel zelf weer nadenken over alles .

Fijn dat je baas achter je staat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:36

Shadow0 schreef:
TS, ik vind het heel moedig dat je het topic weer hebt laten openen! En ik denk, dat alleen toont al dat je het lef hebt om hier een weg in te vinden. Je hebt je geopend... je hebt je verhaal verteld en zelfs terwijl de reacties niet bepaald ideaal waren durf je het toch nog aan. Dat is stoer +:)+

Wat zou je zelf willen? Hoe gaat het bv op het werk, is dat een plek waar je kunt / wilt blijven of zie je daar tegenop?

Verder denk ik dat mensen die dicht bij je staan het wel willen weten, zodat ze je ook kunnen helpen. Als je het gevoel hebt dat je anderen er alleen maar mee belast, dat is niet waar. Mensen willen ook graag helpen, en je ontneemt ze ook de kans om het samen te doen als je niks vertelt. Dat maakt het voor jouzelf zwaarder... maar voor de ander ook, omdat zij dan ook een afstand voelen.
Dat hoef je allemaal niet overhaast te doen hoor :) Maar alles voor jezelf houden is vaak meer een bescherming van jezelf dan een bescherming van de ander.

Kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn.
Ik vind het goed dat je ondanks de negatieve reacties (en de pagina's commentaar hier op) toch de boel open houd.
Ik hoop eigenlijk ook wel dat je nog wilt reageren, gooi alles er maar uit. Opkroppen is iig niet goed.

En de mensen om je heen zullen ook wel merken dat er iets aan de hand is en zullen toch een keer vragen wat er is. Ik denk dat je het dan beter zelf kunt vertellen dan dat mensen er naar gaan vragen.

werkschaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:03

Ik heb mijn ouders vrijdag het topic laten lezen. Ze zijn zich kapot geschrokken :( . Mijn vader zei al direct het liefst wacht ik hem op met de hal e familie en laat ik hem voelen wat hij heeft gedaan. Maar hij begreep dat dat geen optie is. Mijn baas komt komende werk terug en dan gaan we voor een vertrouwenspersoon kijken :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:06

Heel goed dat je ouders er nu vanaf weten.
Mijn pb box staat voor je open, hele dikke knuffel :(:)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:09

Goed gedaan TS, heel dapper!! +:)+
En nou doorzetten, laat die smeerlap krijgen wat hij verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:10

Goed dat je ouders er van af weten.
Die eikel mag hier ook niet ongestraft mee weg komen. Nu was jij het maar de volgende keer kan zomaar iemand anders slchtoffer worden. En dat mag nooit meer gebeuren.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:11

TS; fijn dat je in ieder geval met je ouders erover kunt praten. Gaat je baas er nog wat aan doen? Ik bedoel die kl....zak heeft bij hem bekend, gaat hij er nu ook wat mee doen? Dit lijkt mij toch wel voldoende reden voor ontslag? Hij kan dan toch aangeven dat er geen vertrouwen meer is over en weer en op die grond kan hij toch ontslagen worden. Het zou voor jou helemaal belachelijk zijn als jij ander werk moet gaan zoeken, terwijl jij het werk leuk vindt en dit jou juist door deze moeilijke periode heen zou kunnen helpen (qua afleiding...). Ik hoop dat je baas van aanpakken weet en dat jij niet nog meer slachtoffer wordt van deze hele nare situatie. Ik wens je heel veel sterkte toe bij het verwerken en ik hoop dat er gauw een tijd komt, dat je je in ieder geval weer schoon voelt! Sterkte TS!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:13

Ik hoop dat ze niet te erg geschrokken zijn van de reacties hier :)
Maar wel goed dat ze er vanaf weten, kan je daar ook heen gaan als dat nodig is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:14

Ik vind je heel stoer en dapper dat je je ouders dit topic hebt laten lezen! Echt super!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:29

Oh TS wat dapper dat je dit topic aan je ouders heb laten lezen!!
En wat goed dat je vanaf volgende week gaat kijken voor een vertrouwenspersoon op het werk, hopelijk vind je een geschikt persoon om mee te praten.
Ik vind het knap dat je de stappen gezet hebt die je tot nu toe gezet hebt. Petje af hoor!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:30

werkschaduw schreef:
Ik heb mijn ouders vrijdag het topic laten lezen. Ze zijn zich kapot geschrokken :( . Mijn vader zei al direct het liefst wacht ik hem op met de hal e familie en laat ik hem voelen wat hij heeft gedaan. Maar hij begreep dat dat geen optie is. Mijn baas komt komende werk terug en dan gaan we voor een vertrouwenspersoon kijken :)

Doet me goed om dit te lezen!!
Was erg benieuwd hoe het nu was!
Sterkte ermee!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:39

Dapper van je! Heel goed gedaan!
Sterkte meid.. zal niet meevallen allemaal.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:47

werkschaduw schreef:
dit is mijn laatste reactie hier. De telefoon lag boven in de woonkamer. ik heb boven de woonkamer beneden de slaapkamer. Hij was een goede vriend. mijn "pyjama " is een trainings broek met een oerlelijk oud shirt. Hij zei dat hij zichzelf wel uit zou laten en ik vertrouwde hem .Hij heeft alles bekend en mijn baas staat achter alles wat ik wil doen. Als ik aangifte wil doem staat hij achter mij en wil zelfs getuigen. ik ben gek op mijn werk en vreet mezelf nu kapot van binnen ! want ik zit in 2 strijd. ik heb er zwaar spijt van dat ik dit op bokt heb gegooid en heb me nooit kunnen bedenken dat mensen het in twijfel zouden trekken. Het is de enige echte waarheid. en hij heeft zelfs alles bekend. ik ben er klaar mee . ga wel zelf weer nadenken over alles .

Laat je niet gek maken door wat mensen zeggen, helaas is blaming the victim nog springlevend in deze wereld.
Je nee was duidelijk en had elke normale man gestopt, je hebt prima gehandeld, geen enkele normale man(mens) had je onduidelijk gevonden.

Deze man zit 100% fout en jij niet.
Gelukkig ben je er inmiddels achter dat je werkgever je steunt in wat je ook maar wil doen, dat je je dus geen zorgen over je werk hoeft te maken.

Je hebt de moed verzameld om naar je werkgever te stappen, ik hoop dat je ook de moed vind om naar de politie te stappen. Je hoeft niet gelijk aangifte te doen en die hele procedure in te gaan. Ze nemen daar de tijd voor je zodat je je verhaal kan doen en zij je een goed en eerlijk advies kunnen geven. Over hoeveel kans je hebt om deze man te laten bestraffen en hoe dat allemaal in zijn werk zal gaan.
Ze hebben een heel netwerk om zich heen met mensen en instantie's die je kunnen helpen bij de verwerking als je dat fijn vindt en die je kunnen helpen met wat een rechtszaak zou betekenen voor jou emotioneel.
Je kan en mag altijd voor advies bij de politie komen met dit soort zaken, je hoeft dan nog niet gelijk te beslissen.

Hier een citaat van de site van slachtofferhulp over aangifte van dit soort misdrijven bij de politie:

Citaat:
Nog geen aangifte doen?
Als u (nog) geen aangifte wilt of durft te doen van de verkrachting of aanranding kan het goed zijn om wel een afspraak te maken met de politie via tel. 0900-8844. In dit gesprek kunt u in het kort aangeven wat u is overkomen.
U hebt het gesprek met een rechercheur die speciaal is opgeleid op het gebied van seksueel misbruik. De rechercheur kan u informeren over het doen van aangifte en wat daarvan de gevolgen zijn. Na afloop van dit informatieve gesprek kunt u beslissen of u wel of geen aangifte wilt doen.

Misschien is het makkelijker om te beslissen als je wat beter weet hoe en wat rondom zo'n aangifte.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 16-03-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:48

Zit met echt verbijstering dit topic te lezen....wat een respectloze opmerkingen staan er tussen zeg pfff...en dan ook over dat ts in piama zit..wat maakt dit uit? Ik vind het heel normaal hoor dat je 's avonds alvast je gemakkelijke kleding of een normale piama aantrekt dat moet toch kunnen? (ik heb zelf ook zovaak sportbroek/piama broek en shirt aan al komt er visite savonds)

ts vind het echt vreselijk voor je mijn god wat moet jouw vertrouwen kapot gemaakt zijn zeg...vind het dapper de stappen die je al hebt gemaakt. Ik hoop echt voor je dat je het een plekje kan geven na verloop van tijd.

Sterkte
Laatst bijgewerkt door diesel83 op 16-03-15 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:49

Goed bezig TS! Nogmaals sterkte. Wat een nare periode moet dit voor je zijn... :(

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:51

Wat goed dat je het je ouders verteld hebt! Hopelijk voel je je nu minder alleen in deze situatie.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:53

Appelmoes_11 schreef:
Als justitie er niet voor TS is, zullen wij dat als mensen en maatschappij dan maar even wel doen? :)

Het is fijn om te zien dat er ergens nog mensen zijn die wel in staat zijn om even aan de ander te denken en daarbij hun eigen meningen en gedachtes even kunnen laten gaan. :j

Ik ben echt totaal verbijsterd door het lezen van dit topic. Ik weet niet eens wat ik moet zeggen....echt, echt heel erg om dit topic te lezen...het is droevig gesteld met de rechten van een vrouw in een land als je dingen moet doen of laten om te voorkomen dat iemand niet met zijn vingers van je af kan blijven..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:12

Goed dat je het verhaal gedeeld hebt in je familie. :(:)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:15

Wat ontzettend fijn om te lezen dat je je ouders het topic hebt laten lezen!
Top van je!

Heb veel aan je gedacht dit weekend :(:)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:23

meid ik wil je even heel veel sterkte wensen.!
niemand heeft het recht je aan te raken zonder toestemming!
hij is de gene die fout is niet jij!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:41

Even verwijderd :D
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 16-03-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:44

werkschaduw schreef:

Super +:)+ +:)+ Dat is iets om trots op te wezen, dat je het aangedurft hebt om je ouders dit te laten lezen.