Young & out

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:41

Sunneva schreef:
Lienie_F schreef:
@Sunneva, ja die irritante kuspoppetjes. en X-en, die zijn echt nog altijd een drama. En jongens altijd maar, "je stuurt toch X-en?" eh ja, maar wat dan nog? :+
heeft deze jongen wel een kans om ooit een gemeende x te krijgen? :)

Uhm nou ja das dus een beetje het probleem he haha. Ik kan me dus niet voorstellen dat ik me aangetrokken tot hem kan voelen aangezien ik dat alleen kan als ik iemand echt goed ken.
Dus misschien als we gaan afspreken en ik leer hem kennen dat ik hem leuk kan gaan vinden. Maar het probleem is altijd dat voor ik de kans heb gekregen iemand leuk te vinden de jongen er al klaar mee is omdat ze denken ach dit duurt me te lang of het gaat toch nooit iets worden...

ja ik bedoelde ook meer of je hem wel of niet beter wilde leren kennen, soms ben ik gewoon niet zo duidelijk.
En ja dat is best wel onhandig als jongens er dan al weer klaar mee zijn. Al zijn jongens die zeggen dat ze "wachten tot jij er klaar voor bent" ook niet handig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:10

MarlindeRooz schreef:
Wat er in de bijbel staat hoef ik eigenlijk niet te weten, ben daar helemaal klaar mee. :=

Maar zoals ik het zei wordt het hier opgevat, en dat is gewoon DE waarheid.

Dat is uiteindelijk geen instelling die iets oplost. In de kern graaf je jezelf dan in dezelfde loopgraaf in als zij doen. Dat heeft in ieder geval nooit iets opgelost.

Er lopen overal mensen rond die blind volgen wat de voorganger zegt. 100% van alle ooit gevoerde oorlogen zijn daarmee begonnen.

Op het moment dat je mensen confronteert door de gevolgen van hun uitspraken op henzelf te projecteren, dan komt het meestal heel anders te liggen.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:21

@lumi haha ja precies! Uhm ik ga wel kijken waar dit heen kan gaan ja. Het is vgm een lieve jongen dus in ieder geval een keer afspreken verdiend ie wel ;)
Heb je wel eens een vriend gehad? En zoja, hoe dan? :')
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-02-19 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Sewri

Re: Young & out

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:30

Ook ik woon hier in het hartje van het oosten maar nog nooit iets naars naar mijn hoofd gehad eveneens mijn vrienden. Iedereen vat het heel goed op en vind het zelfs leuk!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:37

MarlindeRooz schreef:
Ach ik vind het hier in het oosten sowieso heel kortzichtig... Ze hebben het altijd over "die homo's van..." met zo'n toontje.

Als ik zelf lesbisch zou zijn zou ik dat niet van de daken schreeuwen zoals je dat in een grotere stad wel kan. Daarbij zou mijn familie heel verdrietig zijn want je komt dan natuurlijk wel in de hel. En dat vinden zij niet leuk.

Ik woon ongeveer in het oosten, hele familie woont in Winterswijk eo. Ik schreeuw het gerust van de daken hoor. Woon nu samen in een klein dorp waar je vaker kerkklokken hoort dan andere muziek, maar ik doe er niet stiekem over hoor. Ik ben wie ik ben, heb je daar problemen mee dan is het jouw probleem :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:39

Sunneva schreef:
@lumi haha ja precies! Uhm ik ga wel kijken waar dit heen kan gaan ja. Het is vgm een lieve jongen dus in ieder geval een keer afspreken verdiend ie wel ;)
Heb je wel eens een vriend gehad? En zoja, hoe dan? :')

en anders kun je altijd nog gewoon vrienden met hem blijven als hij zo lief is :)
haha nee nooit, wel een aantal jongens die mij heel leuk vonden, en die dus "wilden wachten tot ik zover was" ja net alsof dat ooit gaat gebeuren

edit: hier in het oosten vinden mensen homo's juist altijd extra schattig als stelletje (ja en alle andere varianten, maar daar wordt het te ingewikkeld van :+ )
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-02-19 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:41

@linnnh hier precies hetzelfde. Moet je me niet zoals ik ben dan is dat jouw probleem, niet het mijne zo simpel is het. Maar gelukkig ben ik nog niemand tegen gekomen die homoseksuelen anders behandelt of iets in die trant

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:47

Ik ga denk ik ook maar even onder mijn meeleessteen kruipen, al durf ik niet zo goed :+

Ik ben Mylène, 13 (dus waarschijnlijk de jongste :o ), enne... Ik weet het niet meer. :')

Soms denk ik op meisjes te vallen, andere keren op jongens. Ik heb het mijn ouders wel verteld, dat ik twijfel dus ik ben wel een soort van uit de kast. Momenteel heb ik wel de 'ik zie wel op wie ik verliefd word' instelling. Ik ben gewoon ik, en het heeft geen zin om me er druk over te maken :)

Hallo allemaal :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:48

StonedRomy schreef:
Nieuw bloed naar de Achterhoek brengen dan maar?

GRAAG! :)) :):)

Leest even 5 paginas terug... Zijn hier nou veel achterhoekers of is dat steeds dezelfde persoon? :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:08

Finliox schreef:
Ik ga denk ik ook maar even onder mijn meeleessteen kruipen, al durf ik niet zo goed :+

Ik ben Mylène, 13 (dus waarschijnlijk de jongste :o ), enne... Ik weet het niet meer. :')

Soms denk ik op meisjes te vallen, andere keren op jongens. Ik heb het mijn ouders wel verteld, dat ik twijfel dus ik ben wel een soort van uit de kast. Momenteel heb ik wel de 'ik zie wel op wie ik verliefd word' instelling. Ik ben gewoon ik, en het heeft geen zin om me er druk over te maken :)

Hallo allemaal :D

hoi :wave:

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:59

Hoi!!

@Giolli beiden :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:04

geen Achterhoekse maar een import Twentse. :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:11

gewoon sowieso Twentse :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:11

ikke schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat er in de bijbel staat hoef ik eigenlijk niet te weten, ben daar helemaal klaar mee. :=

Maar zoals ik het zei wordt het hier opgevat, en dat is gewoon DE waarheid.

Dat is uiteindelijk geen instelling die iets oplost. In de kern graaf je jezelf dan in dezelfde loopgraaf in als zij doen. Dat heeft in ieder geval nooit iets opgelost.

Er lopen overal mensen rond die blind volgen wat de voorganger zegt. 100% van alle ooit gevoerde oorlogen zijn daarmee begonnen.

Op het moment dat je mensen confronteert door de gevolgen van hun uitspraken op henzelf te projecteren, dan komt het meestal heel anders te liggen.

Hoeveel atheïsten ken jij die dat doen? Ik geloof niet, ben jaren lang gedwongen om te bidden, naar de kerk te gaan etc. Hoef er niks meer mee te maken te hebben.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:16

MarlindeRooz, uit een van je vorige berichten kan ik opmaken dat jij in het oosten woont en dat het daar nist zo makkelijk geaccepteerd wordt en dat is DE waarheid volgens jou, of heb ik het zo verkeerd samen gevat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:18

Giolli schreef:
MarlindeRooz, uit een van je vorige berichten kan ik opmaken dat jij in het oosten woont en dat het daar nist zo makkelijk geaccepteerd wordt en dat is DE waarheid volgens jou, of heb ik het zo verkeerd samen gevat?

Nee ik ben het juist helemaal niet eens met de bijbel, heb een afkeer tegen de kerk. Ik kom juist uit een heel gelovig milieu.

Zij vinden het DE waarheid, die gaan ze niet bijstellen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:40

Ah... Zij vinden het de waarheid. Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Ik kom ook uit een gelovige familie. Sinds wij 16 jr geleden van de betuwe naar het oosten zijn verhuisd, zijn we niet meer zo streng. Bidden nog wel voor en na het eten, maar meer omdag het gewenning is. En soms als we honger hebben 'zit het bidden er al bij in gekookt' :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:14

Ankimo schreef:
Hahaha ik weet het ook niet. Ik en namen is sws wel een vak apart. Een vriendin van mij heet Audrey no way dat ik dat kan uitspreken op de een of andere manier

Oeh foute chrushes daar ben ik bekend mee...ik heb helaas vaak het probleem dat ik altijd net op hetero meisjes val. Of het probleem dat je een gay meisje valt maar zij of een vriendin toch is of dat ze een ex van iemand is. En dan blijft er hier niet veel in de buurt meer over(achterhoek)

Nog een achterhoeker :D
Whoop whoop :P

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:19

Om even nog iets te zeggen over de 'labeltjes' discussie, jullie vragen je af waarom wel maar je kan ook vragen waarom niet? Je moet je niet per se labelen, niemand verplicht je ertoe, maar als je hier geboren wordt gaat iedereen ervan uit dat je hetero en cis bent. Sommige mensen voelen zich beter als ze zich een naam kunnen geven als ze anders zijn dan wat als 'normaal' gezien wordt.
Om even terug te komen op de vorige pagina waarom autisme en ADHD'ers labels moeten krijgen, het is nu eenmaal veel makkelijker om tegen iemand te zeggen 'Ik heb autisme' dan even alles op te gaan noemen waar je slecht in bent en wat je problemen zijn want dan gaan sommige je gewoon een aansteller vinden of denken van 'oke zo erg is dat toch niet?' Terwijl de symptomen van autisme vaak extreem zijn zeg maar maar zo komen ze eigenlijk niet over als je het gewoon verteld.
En ook zijn ze gewoon erg nuttig voor psychologen en psychiaters om bepaalde behandelingen toe te passen maar dat moet ik denk ik niet vertellen. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:22

Oh het geloof komt weer voorbij huppelen.
Jij vind dat zij vinden dat dat de waarheid is.
Als je meestal wat doorprikt blijkt dat ze er zelf niet zo'n heel erg moeite mee hebben maar dat het wel een zondige levensstijl is. Tjah, als dat het enige is.
Leven en laten leven zeg ik altijd maar.
Het is net de toon die de muziek maakt.

(Ik ben streng gereformeerd opgevoed)

Ik ben btw ook niet zo van de labels, omdat ze vaak als excuus worden gebruikt. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:24

Maar de mensen die echt autisme of ADHD hebben kunnen daar niet veel aan doen, wel spijtig dat ze zo gebruikt worden ja.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:27

Die gebruiken het net zo hard als excuus hoor :D
Heb rijles gegeven aan kinderen met een uitdaging zoals dat zo mooi heet, reken maar dat ze er prachtig voor konden zorgen dat ze niets hoefden te doen want ze hadden"....".
Maar goed er mankeert niets aan je handen dus doe je best maar :P

En dan nog een pa en ma die er met de oren bij stonden te flapperen, want hun kind kon dat niet want die had "...".
Dat je iets hebt is nog niet heiligmakend voor je gedrag, je hebt alleen meer uitdagingen en zult daarmee moeten leren omgaan of moeten accepteren dat je bepaalde dingen moeilijk vind.
Aan de andere kant heb je ook weer voordelen die andere mensen niet hebben.

Sorry, maar mensen met een labeltje zijn alles behalve zielig. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:31

Ja dat zijn kinderen natuurlijk.. Hoewel ik mijn neefje of een goede vriend van mij (hebben beide autisme) nog nooit heb horen zeggen dat ze iets niet kunnen doen omdat ze autisme hebben, zal heel erg van persoon tot persoon afhangen.

Ik zeg niet dat mensen met labels zielig zijn, maar het kan je wel helpen om hun gedrag op sommige momenten te begrijpen.:)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:36

Leeftijd tot 25.
Dat zijn geen kinderen meer hoor :P

Helaas leven we in een maatschappij waar bij een labeltje gelijk wordt gedacht dat je "minder"bent.
Labeltjes op je CV kunnen als heel negatief worden opgevat.
Ik zeg ook niet dat jij ze zielig noemt.
Bovendien zal een gemiddeld mens het best moeilijk vinden om met een bijv. autist om te gaan omdat er teveel stereotypes rondgaan. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:42

Stereotypering.. Dat is echt iets waar ik zo kwaad van kan worden hé. Dan zie je echt wel dat er nog steeds erg veel discriminatie is op het gebied van het vinden van werk etc./=

Als ik mijn eigen mening mag geven vind ik persoonlijk dat ze in elke richting op school een les gedragswetenschappen moeten geven, zo kunnen sommige mensen zich ook leren inleven in anderen en wat meer open-minded worden.