Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:54

Huertecilla schreef:
Het heel wel mogelijk dat de onderwerpstartster het huwelijk in stand houdt :)* +:)+

Wanneer een partner dermate 'duidelijk' in opvattingen is dat gevoelens van ontevredenheid, frustratie niet besproken kunnen worden, dan is er weinig keuze. Over blijven dan
- Uit elkaar gaan
- Compenseren buiten de relatie

Met name wanneer er kinderen zijn, is het belang om de relatie in stand te houden met een minimum aan fricte GROOT.
Wanneer er niets besproken kan worden is er weinig keuze en is vreemdgaan wellicht de minst slechte van de twee.
.

Als er niets besproken kan worden/je hebt geprobeerd het te bespreken en er komt niets uit dan vind ik dat je er beter aan doet om uit elkaar te gaan. Kinderen of niet. Als ik nu zou moeten kiezen ben ik nogsteeds blij dat mijn ouders ervoor gekozen hebben om uit elkaar te gaan ipv het 'vol te houden' voor mij. Ik denk namelijk dat je als kind die 'afzijdigheid' van 1 van de 2 toch gaat merken.

Afin, misschien als hij vrachtwagen chauffeur is dat je het dan minder merkt...

Maarja, dit zijn keuzes (heb je ze weer). Zoals je later post, bedrog is heel pijnlijk. Gegrond of niet.

Je hebt zeker een punt.
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 13-01-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:54

Huertecilla heeft inderdaad een punt :j

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:58

Geef mij toch een eerlijk leven, dan leven in een leugen.
Onder het nom van wat niet weet kwetst niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:01

Magrathea schreef:
Met sommige hysterische reacties hier kan ik me indenken dat het voor de gemiddelde man makkelijker is om het dan maar geheim te houden onder het mom van "wat niet weet, wat niet deert".

Inderdaad en erg triest omdat het juist bedrog veel waarschijnlijker maakt.

DaarBIJ moet opgemerkt worden dat in NL vrijwel net zoveel vrouwen als mannen vreemdgaan. Mannen vaker naar de prostitutie, vrouwen met een bekende.
De boterberg op de hoofden van de beiden geslachten is even hoog.

Onder de streep vraag ik me bij die onbespreekbaarheid af wat er eigenlijk voor basis onder die relaties ligt. In ieder geval geen liefde VOOR de ander: Wat je liefhebt laat je vrij om gelukkig te zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:03

Huertecilla schreef:
Magrathea schreef:
Met sommige hysterische reacties hier kan ik me indenken dat het voor de gemiddelde man makkelijker is om het dan maar geheim te houden onder het mom van "wat niet weet, wat niet deert".

Inderdaad en erg triest omdat het juist bedrog veel waarschijnlijker maakt.

DaarBIJ moet opgemerkt worden dat in NL vrijwel net zoveel vrouwen als mannen vreemdgaan. Mannen vaker naar de prostitutie, vrouwen met een bekende.
De boterberg op de hoofden van de beiden geslachten is even hoog.

Onder de streep vraag ik me bij die onbespreekbaarheid af wat er eigenlijk voor basis onder die relaties ligt. In ieder geval geen liefde VOOR de ander: Wat je liefhebt laat je vrij om gelukkig te zijn.

Het gaat toch niet om de verhouding tussen man en vrouw wie er het meest vreemd gaat.
Het gaat er om dat het niet normaal is om te doen. Als partner er van af weet dan geeft dat niet.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:03

Zahlina schreef:
Percy, Je zult eens moeten weten hoeveel Mensen vreemd gaan, Ik sprak nu over een periode van 16 jaar geleden die in totaal 6 maanden heeft geduurt.
IK heb geen idee of Mijn vriend vreemd gaat of niet, hij weet in elk geval wel wat k allemaal heb uitgespookt, daar heb Ik echt geen geheim van gemaakt omdat dit mij om gevormt heeft tot de persoon die Ik nu Ben.

Maar kom op in dit topic lijkt iedereen in eens roomser Dan de paus, Ik kom er eerlijk voor uit, Ik vraag me eerlijk af hoeveel moraalridders in dit topic daadwerkelijk eerlijk zijn.

dus omdat heel veel mensen het doen is het niet erg ofzo? :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:07

Sicayes schreef:
Als er niets besproken kan worden/je hebt geprobeerd het te bespreken en er komt niets uit dan vind ik dat je er beter aan doet om uit elkaar te gaan. Kinderen of niet.

Dat zie ik anders.
Het voorzien in een stabiele veilige gezinssituatie voor de kinderen is mijns inziens HEEL zwaarwegend.
Los dus je persoonlijk zaken op zonder dat op de ruggen van het kroost te dumpen. Sluit compromissen. Wanneer er sprake is van liefde voor de partner dan is het heel makkelijk om VOOR het geluk van die partner te zijn :)*

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:08

Arme kinders ...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:10

jessdaniels schreef:
Zahlina schreef:
Percy, Je zult eens moeten weten hoeveel Mensen vreemd gaan, Ik sprak nu over een periode van 16 jaar geleden die in totaal 6 maanden heeft geduurt.
IK heb geen idee of Mijn vriend vreemd gaat of niet, hij weet in elk geval wel wat k allemaal heb uitgespookt, daar heb Ik echt geen geheim van gemaakt omdat dit mij om gevormt heeft tot de persoon die Ik nu Ben.

Maar kom op in dit topic lijkt iedereen in eens roomser Dan de paus, Ik kom er eerlijk voor uit, Ik vraag me eerlijk af hoeveel moraalridders in dit topic daadwerkelijk eerlijk zijn.

Ik ga er geen waardoordeel aan geven omdat Ik de situatie niet ken van de Mensen die vreemd gaan.
Maar Ik word wel moe van de reacties van alle moraalridders in dit topic en de kop in het zand stelen dat dit allemaal niet gebeurt.
Wat Mijn toemalige scharrels wel of niet vertelde aan Hun partners is niet mijn verantwoording.

Ts werd in dit topic voor van alles en not wat uit gemaakt wat Ik persoonlijk niet fair vind naar haar toe.

Daarnaast Ben Ik het met hc eens dat het bespreekbaar zou moeten zijn binnen een relatie, Maar in dit topic is dat niet de taak van ts maar van de man die een vrouw en kinderen thuis heeft zitten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:12

Allemaal leuk en aardig voor je kinderen HC tot het "wat ze niet weten deert niet" verandert in "wat ze wel weten deert wel". Want dan kan het natuurlijk nogal eens een stuk vervelender zijn voor het hele gezin als een scheiding op "goede voet".

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:13

Huertecilla schreef:
Sicayes schreef:
Als er niets besproken kan worden/je hebt geprobeerd het te bespreken en er komt niets uit dan vind ik dat je er beter aan doet om uit elkaar te gaan. Kinderen of niet.

Dat zie ik anders.
Het voorzien in een stabiele veilige gezinssituatie voor de kinderen is mijns inziens HEEL zwaarwegend.
Los dus je persoonlijk zaken op zonder dat op de ruggen van het kroost te dumpen. Sluit compromissen. Wanneer er sprake is van liefde voor de partner dan is het heel makkelijk om VOOR het geluk van die partner te zijn :)*

Helemaal mee eens, het hebben van kinderen brengt heel erg veel verantwoording met zich mee, verantwoording die een hoop Mensen in Mijn optiek niet willen/kunnen dragen.

quera

Maar de man doet dat dus niet.
Dan vind ik dat je dat als vrouw zijnde moet doen. Anders vind ik het not fair tegenover de vrouw.

Het ergste is niet het vreemdgaan maar bewust de vrouw en kinderen erbuiten houden.

Sicayes

Dat is zo, maar ik zou het zelf toch wel gek hebben gevonden als mijn pappa er naast mijn mamma een vrouw op na hield maar wel bij ons thuis woonde := of andersom natuurlijk. Mannen of vrouwen maakt in dit geval niet uit.

Maar misschien is het dan de optie om het de kinderen niet te vertellen.
Let wel - het gaat hier in TS haar situatie niet om 'kinderen' kinderen (dan heb ik het over leeftijd +/- 4 t/m 12 ) waarvan ik zou denken dat deze nog meer geneigd zijn steun te hebben aan de klassieke gezinssituatie. Ze heeft het over puber tot volwassen - daar is dan al meer mee te praten/ uit te leggen.

Tenminste, dat denk ik. Ik begrijp jou standpunt zeer zeker - met jonge kinderen lijkt het me ontzettend lastig. (ik vind het nu ook lastig om een leeftijd aan te wijzen waarop deze het 'kan' dus pin me aub niet op die getallen vast die ik eerder heb genoemd.)

Scheiden is zwaar, ik vond het ook heel zwaar. Zeker als enigs kind, want je bent alleen tussen het verdriet van je ouders. Je kan niet bij de ene uithuilen zonder de ander -misschien- tegen het hoofd te stoten. Gelukkig ging het bij ons nog redelijk.

Maar wel - ik zou het toch echt heel fijn vinden als mijn vriend bij mij zou komen en eerlijk zou zeggen dat hij het geluk elders vind en of ik open zou staan voor een aangepaste gezinssituatie in die zin.
Gezien mijn karakter zou ik dit waarschijnlijk niet aankunnen, maar ik gun hem dan wel de vrijheid om het zonder mij verder te proberen. Daar maak ik geen stampij van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:14

jessdaniels schreef:

Omdat heel veel mensen 'het doen' is er DUS iets fundamenteels verkeerd. Dat is fundamenteel nog veel erger dan 'het doen' op zich. Fundamenteel voorgeprogrammeerd falen/ongeluk.

@xEmily: kan je iets meer uitleggen wat je bedoelt?
In het geval van de ts houdt zij het gezin bij elkaar dus juist +:)+ voor 'de kinders'.

Wat betreft 'arme kinders' bij barsten is het eigenlijk nooit een kwestie van enkelzijdige 'schuld' van de vreemsgaander/ster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:15

quera schreef:
Het gaat toch niet om de verhouding tussen man en vrouw wie er het meest vreemd gaat.
Het gaat er om dat het niet normaal is om te doen. Als partner er van af weet dan geeft dat niet.

Normaal is slechts een gemiddelde van alle afwijkingen, dus wat is normaal? :+

Ik kan me absoluut vinden in wat Huertecilla schrijft.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:16

Ik denk dat er nogal een groot taboe op dit onderwerp rust. Monogamie is in mijn ogen ouderwets en opgelegd door de kerk.

Als we kijken naar de natuur, is monogamie echt heel erg ongewoon. Darwin gaf al aan dat polygamie een van de belangrijkste voorwaarden is voor een gunstige evolutie van een soort. Ook van de mensensoort. Zijn conclusie: de mens is van nature niet monogaam. De mens is van nature niet trouw.

Wel vind ik dat je er open over zou moeten zijn. Maar dat is lastig. Ik weet van mezelf nog niet of ik in staat ben mijn hele leven trouw te blijven aan één persoon, na een tijdje gaat het toch vervelen en ga je de spanning weer opzoeken. Het mooiste zou zijn als dat gewoon open zou kunnen worden besproken, maar daar heb je dat taboe weer.

Wat betreft de TS? Leven en laten leven. Zij maakt haar eigen keuzes en die zijn niet netjes natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar hoe we hier allemaal over 50 jaar in staan. Ik denk dat het namelijk flink gaat veranderen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:17

Sicayes schreef:
Dat is zo, maar ik zou het zelf toch wel gek hebben gevonden als mijn pappa er naast mijn mamma een vrouw op na hield maar wel bij ons thuis woonde := of andersom natuurlijk.

Dat kan je niet beoordelen omdat je in een andere situtaie op een andere manier bent opgegroeid/opgevoed.
In andere culturen met andere opvattingen denken de mensen net zo over westerse normen en waardes. Met goede reden ook, want we houden onszelf er niet aan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:18

Ik begrijp het wel. Boven de 40 en diverse mislukte relaties gehad, dan heb je gewoon geen zin meer in een fulltime relatie en op deze manier vind je wel je intimiteit.

De kans is heel groot aanwezig dat door jou zijn huwelijk juist in stand blijft. Dus als alle partijen er blij van worden................

Overigens is vreemdgaan iets wat duizenden jaren al gebeurd en het zal altijd blijven gebeuren. Heel veel huwelijken blijven juist in stand doordat een van de twee af en toe even wat spanning buiten de deur opzoekt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:18

Kayleigh_ schreef:
quera schreef:

Normaal is slechts een gemiddelde van alle afwijkingen, dus wat is normaal? :+

Ik kan me absoluut vinden in wat Huertecilla schrijft.

Dat mensen buiten de boot snoepen en het hun partner vertellen prima +:)+ open en eerlijkheid( dit vind ik normaal).
Maar sneaky buiten de boot snoepen zonder dat vrouw of kinderen het weten vind ik niet normaal.

_Reneee

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:19

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:19

Huertecilla schreef:
De reactie op dit onderwerp lezend word ik HEEL verdrietig voor de meeste schrijfsters. Met een rigide opvatting is de onbespreekbaarheid helder. Dat maakt hen heel 'kwestbaar' voor bedrog.
Tussen aanhalingstekens want het is niet erg liefdevol. Denk maar eens na over 'grenzenloze liefde'. Die kent geen voorwaardes. Voorwaardes is geen liefde, maar eigenbelang, egoisme.

<3 Ik zal geen moment ontkennen dat ik niet heel kwetsbaar ben voor bedrog, maar dat is mijn man ook.
Weet je waarom? Wij houden van elkaar, onvoorwaardelijk en zonder daar een ander voor 'nodig' te zijn. :+:

Ben het met het eerste deel van je reactie wel eens overigens, maar dat maakt deze hele situatie niet correct, er zijn ook andere manieren om het op te lossen. Als de vrouw ervan zou weten en het prima zou vinden zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben, maar dan zou dit topic er ook niet zijn gok ik zo.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 13-01-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:20

quera schreef:
Dat mensen buiten de boot snoepen en het hun partner vertellen prima +:)+ open en eerlijkheid( dit vind ik normaal).
Maar sneaky buiten de boot snoepen zonder dat vrouw of kinderen het weten vind ik niet normaal.

Ik vind dat zelf ook niet netjes. Of het normaal is of niet, kan ik niet beoordelen. Juist omdat het zoveel gebeurt, is het misschien wel 'normaler' dan wij vinden (als we het even bij de definite van normaal houden).

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:21

Ik kan ook alleen maar mijn eigen visie delen. Daarom staat er ook 'ik zou het zelf' en niet 'het is'.

Ik kan alleen maar meegeven wat ik denk, wat ik zou doen, wat ik geloof, in deze situatie. Wat TS of een ander daar uit wilt meenemen is aan hunzelf. Wat de kinderen van een ander zouden meemaken geen idee. Dat kan ik inderdaad niet beoordelen.

Voor mijn opa en oma werkte de situatie die jij beschrijft wel. Daar is ook nooit een geheim van gemaakt en heb ik al eerder genoemd in dit topic. Het was besproken, mijn vader en tante wisten het niet, maar oma wel en die vond het goed zo. Hij was als vrachtwagenchauffeur lang/ver van huis, ze vond het prima dat hij dan af en toe iemand had. Het kan zeer zeker ook zoals jij beschrijft.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:22

TS. Ik vraag me werkelijk af waarom jij dit topic daadwerkelijk op Bokt plaatst. Ik weet wel waarom, want je legt het netjes uit. Maar wat had je verwacht? Dat mensen je allemaal zouden adviseren? Je had kunnen weten dat er een volledige tank stront over je heen zou gaan komen.

Indien de man een open relatie zou hebben gehad, dan had je mijn zegen. Echter, je bent willens en wetens een gezin aan het stukmaken. Terwijl je zelf aan den lijve hebt ondervonden hoe het voelt om in de steek gelaten te worden.

Mijn advies, ga op Tinder, Lexa, RP, weet ik veel.. Zoek daar iemand die niet uit is op direct samenwonen, maar iemand die ook gewoon lol met iemand wil hebben. Het is waarschijnlijk al te laat, want je bent al verliefd. Bedenk je maar dat je hiermee ook jezelf erg gaat beschermen, want straks zit jij met een gebroken hart, dat je aan niemand kunt uitleggen omdat er een taboe op rust (en niet voor niets) en hij zit gewoon met zijn gezin te eten. Gewoon niet meer doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:23

quera schreef:

...of man het weet :)*

Wat IK niet normaal vind is dat zo vaak het niet besproken KAN worden omdat het taboe is door een fundamenteel verkeerd verwachtingspatroon.
Wat IS nu eigenlijk de norm van onze westerse samenleving wanneer de meerderheid van de partners in 'duurzame' (en dat is nog kort ook!) de ander bedriegt? Hypocrisie?