Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:35

Yesterday, ja dat vonden blijkbaar meerdere mensen.. De halkast was uitverkocht, dus hebben we alles laten staan :( We vinden wel wat anders..

Meubels zijn gekocht! :):)
Net als een grote vriezer (220 liter) en een inductieplaat.
En een grote prullebak (die ook nog eens reteduur zijn!!) en frituur.

Dure week, vorige week..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:26

Yesterday schreef:
Renske_W schreef:
Ik heb het wat dat betreft vrij makkelijk Yesterday, de bedoeling is om op zijn bedrijf te gaan wonen.
Zijn ouders wonen bij het bedrijf in het huis, en de planning is om te gaan kijken voor een woonunit, die we daar neer kunnen zetten.
En dan in de toekomst, te verhuizen naar het huis. Maar dat is nog allemaal toekomst.
Eerst moeten we met de gemeente rond gaan krijgen dat we een unit mogen zetten.

Dat is idd wel een gaaf badkamer meubel Nancy!

Wat een leuke optie! Hopelijk gaat de gemeente meewerken, maar als het naast een bedrijf zit zal er vast geen zichtbelemmering zijn voor omwonenden etc toch?

Hun zijn het enigste huis in de straat, dus dat zal wel goed zitten. :D

Wat jammer Nancy dat het was uitverkocht.
Maar er zullen vast nog wel meer leuke meubels zijn/komen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:16

Goeie inkopen gedaan dus Nancy! Zo brabantia prullenbak? :D
Wel heel erg balen dat de gang spullen overal uitverkocht waren. Maar inderdaad, genoeg keus en de nieuwe collectie komt er al zo weer aan :)

Renske, dat scheelt al dat dat geen punt wordt! :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:00

Pff wij willen ook die brabantia prullebak, maar dan de 60L en die is bijna nooit in de reclame..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:05

Marktplaats? Wij hebben eentje van familie gekregen. Is volgens mij wel onverwoestbaar, zo'n brabantia. Ons cheapass prullebakje van de Ikea ging in no time toesten :n

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:50

Goed bezig mensen!!

Wij zijn zelf nog heeel druk met klussen, dus ik heb weinig te vertellen :')
Hopelijk is begin januari alles af..
Het was uiteindelijk iets meer opknapwerk dan ik had gedacht. De woning is al oud en beton brokkelde overal af dus mijn vriend kon steeds weer aan de gang met alles dichten, haha.
Intussen is alles gewit, hebben we een muur gemaakt waar eerst een schuifdeur van de slaapkamer naar de woonkamer zat, zijn alle gaten en ellende gerepaeerd, heeft de woningbouw hun afspraken nagekomen en is er twee dagen lang een bedrijf komen klussen om andere dingen te herstellen (zoals de grond) en staan alle kozijnen en deuren nu in de lak. Als het meezit einde van de week behangen :D.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:18

Wat een mooie vooruitzichten weer allemaal! Ik hoop dat er bij ons ook wat meer schot in de zaak gaat komen!

Wij gaan of vrijdag of begin volgende week een nieuw bod neerleggen hoop echt zo dat het wat gaat worden :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:07

Super leuk al die vooruitgangen en vooruitzichten! :D Echt leuk om te volgen, er ontbreken alleen nog foto's *hint* O:)

Weet niet meer wie het was, maar met die Avignon lijn is zooooveel gezeur geweest met betrekking tot de leverig etc. Super veel klanten moeten teleur stellen. Echt naar!

Mijn vriend heeft me gisteren als partner bijgeschreven op zijn zorgpolis. We staan op hetzelfde adres ingeschreven dus dan kan dat. Wel een gek idee hoor, dat een relatie op zulke manieren heel officieel wordt :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:26

Targaryen, dat was ik. Dat geloof ik meteen.. Geloof dat er heel veel mensen op af kwamen, bij zulke acties zouden ze meer moeten leveren...

Yesterday, geen idee meer eigenlijk.. Vriend heeft besteld, heb m nog niet gezien.
Heb wel bij de Blokker andere Brabantia prullebakken gezien, heb nog 2 kleintjes nodig voor wc en badkamer. Vind ze best duur, voor een prullebak!

In het huis naast ons toekomstig huis was een brandje uitgebroken, iets met kortsluiting op de 1e verdieping. Op de foto's ziet heel het raam zwart.. Bewoonster en kindje (die ken ik wel) naar t ziekenhuis, omdat ze rook in de longen hadden.
Hopelijk is er niks met ons huis..
Afbeelding
Het huis daar links van, met dat puntje, wordt van ons. Gelukkig stond de wind goed :')

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:49

Jeetje, dat is wel schrikken zeg.. Gelukkig zijn de bewoners er (relatief) goed mee weg gekomen! En inderdaad hopen dat er niks met jullie huis is, maar neem aan dat als er noemenswaardige schade was dat jullie daar wel over ingelicht zouden zijn toch?

Targaryen: op die manier worden dingen inderdaad een stuk 'officiëler'. Heb dat gevoel al met het samen naar huizen gaan kijken etc. :')

annika_s: spannend!

Wij zijn vorige week naar een huis wezen kijken. Zag er van binnen en van buiten ontzettend gaaf uit! In 2007 gebouwd, was ook echt helemaal instap klaar. Op het begin had ik heel erg zo iets van 'Yes dit is het!' maar na lang nadenken daar toch wel op terug gekomen. Huis heeft een 'woonkamer' beneden, en (leef)keuken boven, geen tuin. Daardoor toch wel wat beperkt in de mogelijkheden.
Hebben nu een andere op het oog, woonkamer is groot uitgebouwd met aan de tuinzijde over de volle breedte ramen. Daar vooral vanaf de foto's wel heel enthousiast over, rest van het huis moet het e.e.a. aan gebeuren. Volgende week dinsdag volgende bezichtiging. :):)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:45

Pff dat is wel even schrikken zeg, brand zo dichtbij je nieuwe huisje.. Hopelijk is er inderdaad geen schade!

Ik zal van de week wat uitgebreiden op de rest reageren, wij zitten sinds 3 dagen in ons appartementje maar er is nog geen internet thuis. Hoewel het echt nog een stort is door alle verhuisdozen enzo is het wel echt heerlijk om samen in ons nieuwe plekje te zitten. :):)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 09:39

Oe dat is schrikken Nancy!

Wij zijn bijna over!
Gisteren mijn spullen en vandaag die van haar.

Is nog niet helemaal af maar dat komy wel. Missen vooral nog gordijnen

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:24

Wij zijn nu bijna een weekje over! Alleen beetje pech en vriend moet nu 90% zelf klussen/poetsen want ik wordt maandag aan mijn pink geopereerd.

Ik zie leuke spulletjes voorbij komen, verbouwingen en bijna verhuizing :D leukleuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:50

Wij zijn aan het schilderen in ons huis... -O- En die *@$&@^!^!#*! verf dekt niet. Zitten al 4 (!) lagen op en nog niet egaal. Het is ook super dun, moeten heel hard ons best doen om geen druipers te krijgen. Zijn vandaag al bij de Praxis geweest, hebben een tweede pot van ze gekregen omdat zij geen flauw idee hebben wat er aan de hand is. Ook al contact gehad met de fabrikant, die gaan ons maandag bellen want die vinden het ook maar vreemd. We hebben de muur keurig voorbehandeld.. En de andere drie muren zijn geen probleem, daar zit wel een ander merk op en dat is ook niet zo dun.

Twee lagen.. En nee ik heb echt overal twee lagen over heen gedaan, lijkt net alsof ik dit met m'n ogen dicht gedaan heb :')
Afbeelding

Drie lagen:
Afbeelding

Vier lagen:
Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:52

Muur afgenomen en eventueel nog een grondverfje opgedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:57

Jep, muur geschuurd, stofvrij gemaakt, natte doek er over, laten drogen.. Zat al een witte grondlaag op maar voor de zekerhand van de voorbehandelspul van de fabrikant er opgesmeerd, ook laten drogen..

De andere drie muren zijn geen enkel probleem, maar daar zit dan ook verf van een andere fabrikant op. En die verf was niet zo dun al water.

Edit: Schuren was alleen maar om de spettertjes van het spackwerk er af te halen. Dus niet de hele grondlaag er af geschuurd ofzo.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 04:47

Ja, gewoon licht opgeschuurd :j.
Heel raar! Dat zal dan toch aan het verf liggen, denk ik.
Ik ben wel benieuwd waar de fabrikant mee aan gaat komen! Verf is echt ontzettend duur :n

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:47

Heel apart, het is inderdaad niet netjes egaal. Erg vervelend!! Mijn schoonouders hebben dit ook gehad, 1 pot ging prima en de volgende pot enorme vlekken en niet dekkend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:58

Wat was bij je schoonouders het probleem? Welk merk was dat?

Hebben vandaag weer andere muren gedaan met witte Flexa en dat is weer geen enkel probleem. Hebben ook nog de praxis gebeld over die bruine verf (geen Flexa), maar die weten het niet en hebben deze kleur ook niet meer op voorraad :| Krijgen het pas as vrijdag weer binnen, dus nu maar afwachten tot de fabrikant belt.:

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:14

Vervelend WiancaR.
Hopelijk gauw bericht van de fabrikant.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:03

Heehoi :)

Ik meld me ook even in dit topic.
Het lijkt me leuk om mee te praten.
Ikwil graag gaan samenwonen met mijn vriend eind 2015.
Hij woont in lelystad en ik in heukelum (2,5 uur met de trein, 5 kwartier met de auto :O ).
Het reizen is nogal een opgaaf en willen graag bij elkaar zijn dus gaan samenwonen.
Wilde het liefst een gulden middenweg, tussen amsterdam en leerdam (ivm ons werk).
Dus hebben gekozen voor Houten.
Nu zijn we er achter gekomen dat we niet in aanmerking komen voor huren via de woningbouwcorporatie omdat we niet werken of wonen in die regio (moet minimaal 6 jaar zijn 8)7 ).
Dus dat valt af helaas...
Nu moeten we of particulier huren, of kopen of in de buurt van zijn huis of in de buurt van mijn huis gaan huren..
Erg lastig allemaal.
Hebben jullie tips :)
Vind het lastig.. zie ook door de bomen het bos niet meer.

Wie van jullie heeft bijvoorbeeld jong een huis gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:22

Ik :Y) Mijn vriend en ik hebben net 1,5 week de sleutel en zijn beide 21 jaar. Wat wil je graag weten?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:28

WiancaR schreef:
Ik :Y) Mijn vriend en ik hebben net 1,5 week de sleutel en zijn beide 21 jaar. Wat wil je graag weten?

Mag ik je een PB sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:28

_Caitlinnn schreef:
[paard] schreef:

Mag ik je een PB sturen :)

Natuurlijk!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:02

Wij hebben net ons huis gekocht in Leerdam en zijn 22. Wij hebben inderdaad ook de gulden middenweg genomen.