WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:57

Tijdens autorijden moet je sowieso al niet op je mobiel kijken..

Blijkbaar versta ik dan iets anders onder geen tijd. Als je de tijd hebt een gesprek te openen en te lezen tijdens een etentje, dan kan je vaak echt wel nog twee seconden erbij doen om te antwoorden :+ Die seconden niet daaraan willen besteden is iets anders :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:57

Een hoop WA berichten is gewoon prutsmuts bij mij. Dus dat heeft in veel gevallen ook geen hasst qua reactie.
Als ik iets wil weten en ik krijg geen reactie dan bel ik gewoon ff.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:58

PowerReiner schreef:
Geryon schreef:
Iedereen heeft het wel over 'te druk om te antwoorden' maar wat is dat voor bullshit? In welke situatie heb je wel allemaal wel niet wel tijd om te lezen maar niet om even snel een appje terug te sturen? Zeg dan gewoon eerlijk dat het niet aan de drukte ligt :+

Tijdens het werk bijvoorbeeld, tijdens etentjes, als je eigenlijk haast hebt maar toch even benieuwd bent wie er wat stuurt.
Genoeg situaties te bedenken hoor. Daarnaast heb ik ook weleens avonden dat ik er geen zin in heb, dan lees ik wel maar beantwoord ik niet, komt de volgende dag dan wel.

Precies, ik heb echt niet altijd mijn telefoon in mn hand (oke wel vaak :') ), maar ook echt niet altijd zin op te antwoorden, bv als ik in de kroeg sta, dan lees ik het wel (omdat ik bv een andere vriendin even moet appen, maar ga dan echt niet iedereen antwoorden..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:59

Wie zegt dat ik aan het rijden ben als ik kijk Geryon ?.... :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:03

Nieuwe volkswagen reclame :')

Afbeelding

xkimmx

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 13:08

Ja die van Volkswagen vond ik wel echt heel sterk! De bedrijven zijn er wel blij mee, die blauwe vinkjes :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:12

Geryon schreef:
Tijdens autorijden moet je sowieso al niet op je mobiel kijken..

Blijkbaar versta ik dan iets anders onder geen tijd. Als je de tijd hebt een gesprek te openen en te lezen tijdens een etentje, dan kan je vaak echt wel nog twee seconden erbij doen om te antwoorden :+ Die seconden niet daaraan willen besteden is iets anders :P

Antwoorden is maar soms 2 seconden. Daarnaast zijn er honderden scenario's te bedenken waardoor je geen tijd/zin hebt om te antwoorden maar wel te kijken. Je kiest er zelf voor om er maar op 1 te reageren dus ik denk dat je het zelf ook wel weet.

Ik krijg het idee dat jij er zo een bent die boos wordt als ie niet direct na het lezen reactie krijgt.

Gelukkig heb ik die mensen niet in mijn lijst.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:18

Ik doe daar ook niet zo moeilijk over hoor. Als ik iets dringend wil weten en hij/zij reageert niet op het smsje dan bel ik wel even.

Ik vroeg mijn vriend vanochtend of hij vanavond soep wilde eten en ik heb nog steeds geen antwoord maar wel blauwe vinkjes.. poepoe :+ zou hij misschien aan het werk zijn? :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:20

Ik maak meestal een onderscheid tussen: Moet nu meteen beantwoord worden en mwah kan morgen ook nog wel :')

Niet dat ik dan iemand negeer, maar gewoon even geen zin/tijd heb om er mee bezig te zijn :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:21

Barbabientje schreef:
Ik maak meestal een onderscheid tussen: Moet nu meteen beantwoord worden en mwah kan morgen ook nog wel :')

Niet dat ik dan iemand negeer, maar gewoon even geen zin/tijd heb om er mee bezig te zijn :')

Haha precies!

Ik kreeg laatst ook de vraag of wij zin hadden om bij een famillielid kerst te vieren.
Gezien beide ouders van ons gescheiden zijn (en de famillies niet echt lekker bij elkaar kunnen ) is dit best een 'ding' dus moeten we goed inplannen. Die antwoord ik dus ook niet meteen. Dit moet ik even overleggen.

Kreeg ik na een uur '??'

:') rot op.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:24

Sicayes schreef:
Ik doe daar ook niet zo moeilijk over hoor. Als ik iets dringend wil weten en hij/zij reageert niet op het smsje dan bel ik wel even.

Ik vroeg mijn vriend vanochtend of hij vanavond soep wilde eten en ik heb nog steeds geen antwoord maar wel blauwe vinkjes.. poepoe :+ zou hij misschien aan het werk zijn? :')

Of hij wil er gewoon even over denken... Ook een doodzonde natuurlijk.

Geryon

:') Nou nee. Daarbij ben ik interessant genoeg voor de mensen in mijn lijst om meteen beantwoord te worden :+
Geen zin hebben is iets anders dan geen tijd hebben. En heel veel mensen zeggen in dit topic dat ze geen tijd hebben om te antwoorden maar wel om te lezen en dat is gewoon in de meeste gevallen bullshit, dat weten zij net zo goed als ik.

Mews

Sicayes schreef:
Ik vind het eigenlijk sowieso bizar dat sommige mensen zich kunnen storen als iemand 'laat' antwoord. Ik kijk soms ook even snel tussendoor op mijn telefoon en denk dat 'ik reageer zo even in mijn pauze' of 'vanavond'. Simpelweg omdat ik nu misschien het antwoord niet heb, geen tijd heb om te antwoorden (Want die stroom smsjes erna wil je niet) of welke andere reden dan ook.

Inderdaad. Ik zou ook zelf nooit bewust iemand negeren, en ik ga er ook niet van uit dat mijn vrienden me negeren als ze niet reageren. :+ En als ze dringende dingen hebben moeten ze maar bellen :j

Sicayes, ik denk dat hij je negeert :oo Ik zou er even wat verontwaardigde berichtjes achteraan sturen hoor. :D

Geryon: Ik heb weleens situaties dat ik niet kan typen, maar wel lezen. Bijvoorbeeld als ik op de fiets zit, en een enkele keer te paard (doe ik normaal nooit, maar ik heb het wel 1 of 2 keer gehad dat ik dan meerdere berichten achter elkaar kreeg en dacht dat ik gebeld werd, en daarom m'n telefoon pakte). Of als de bus net aankomt bij de bushalte en ik moet instappen, of ik uit de bus moet stappen, of ik van huis weg moet, net een berichtje ontvang, en toch even kijk voor ik vertrek. Of als ik op werk zit, een berichtje krijg, kijk en er dan een collega binnenkomt met een vraag of ik gebeld wordt. Of uberhaupt dat je net gebeld wordt als je een bericht ontvangt. Kortom: Situaties zat, en dit zijn alleen degenen die ik zo kan bedenken. :)

Een antwoord duurt ook niet altijd 2 seconden, want een antwoord is niet altijd 'ja' of 'nee'.
Laatst bijgewerkt door Mews op 07-11-14 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Sicayes schreef:
Barbabientje schreef:

Haha precies!

Ik kreeg laatst ook de vraag of wij zin hadden om bij een famillielid kerst te vieren.
Gezien beide ouders van ons gescheiden zijn (en de famillies niet echt lekker bij elkaar kunnen ) is dit best een 'ding' dus moeten we goed inplannen. Die antwoord ik dus ook niet meteen. Dit moet ik even overleggen.

Kreeg ik na een uur '??'

:') rot op.

Ja precies!
Iemand vroeg of ik ipv 1e kerstdag 2e kerstdag wilde werken.. Euhm ja moet ik even overleggen met het thuisfront.. Na welgeteld 10 minuten: Weet je het al?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:26

gelukkig staat hier mijn internet enkel aan als er gratis wifi is :o
t enige balende is is dat men nu kan zien dat t gelezen is en je dus wel moet terug reageren enkel doe ik dat alsnog in mijn eigen tijd wanneer ik er tijd voor heb :')
dus ik ken nog steeds mensen negeren haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:27

Mews schreef:
Sicayes schreef:
Ik vind het eigenlijk sowieso bizar dat sommige mensen zich kunnen storen als iemand 'laat' antwoord. Ik kijk soms ook even snel tussendoor op mijn telefoon en denk dat 'ik reageer zo even in mijn pauze' of 'vanavond'. Simpelweg omdat ik nu misschien het antwoord niet heb, geen tijd heb om te antwoorden (Want die stroom smsjes erna wil je niet) of welke andere reden dan ook.

Inderdaad. Ik zou ook zelf nooit bewust iemand negeren, en ik ga er ook niet van uit dat mijn vrienden me negeren als ze niet reageren. :+ En als ze dringende dingen hebben moeten ze maar bellen :j

Sicayes, ik denk dat hij je negeert :oo Ik zou er even wat verontwaardigde berichtjes achteraan sturen hoor. :D

Geryon: Ik heb weleens situaties dat ik niet kan typen, maar wel lezen. Bijvoorbeeld als ik op de fiets zit, en een enkele keer te paard (doe ik normaal nooit, maar ik heb het wel 1 of 2 keer gehad dat ik dan meerdere berichten achter elkaar kreeg en dacht dat ik gebeld werd, en daarom m'n telefoon pakte). Of als de bus net aankomt bij de bushalte, of de bus net aankomt en ik erop moet stappen, of ik van huis weg moet, net een berichtje ontvang, en toch even kijk voor ik vertrek. Of als ik op werk zit, een berichtje krijg, kijk en er dan een collega binnenkomt met een vraag of ik gebeld wordt. Of uberhaupt dat je net gebeld wordt als je een bericht ontvangt. Kortom: Situaties zat, en dit zijn alleen degenen die ik zo kan bedenken. :)

Een antwoord duurt ook niet altijd 2 seconden, want een antwoord is niet altijd 'ja' of 'nee'.

In de meeste voorbeelden die jij opneemt kan je binnen een minuur wel weer antwoorden, dat vind ik meteen antwoorden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:30

Geryon: Maar waaaaaarom moet je persee direct een reactie hebben?

Sicayes: Dan maak je toch uiteindelijk gewoon soep? Ikzie het probleem niet.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:48

Geryon schreef:
In de meeste voorbeelden die jij opneemt kan je binnen een minuur wel weer antwoorden, dat vind ik meteen antwoorden.

Op de fiets en te paard sowieso al niet. Ik ga iig niet stilstaan om te beantwoorden. Op werk ook niet, want in al die situaties gaat mijn werk voor, en als je gebeld wordt ook niet altijd. Ook als ik de bus uitstap ga ik daar niet op het fietspad staan appen, dan ga ik toch echt op mijn fiets stappen en naar huis gaan en ik ben niet binnen een minuut thuis. :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:55

Overigens betekent het niet dat iemand "niet interressant" genoeg ik als die niet meteen beantwoord wordt. Beetje vreemd geformuleerd.

Ik begrijp het heel goed als mensen niet meteen antwoorden, vind het ook erg raar dat dat door sommigen niet begrepen wordt. Zal wel een stukje onzekerheid zijn of iets dergelijks

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:59

Veulen84 schreef:
Of hij wil er gewoon even over denken... Ook een doodzonde natuurlijk.

Mews schreef:

Misschien zit hij wel bij een ander :') hellup.

Geryon schreef:
En heel veel mensen zeggen in dit topic dat ze geen tijd hebben om te antwoorden maar wel om te lezen en dat is gewoon in de meeste gevallen bullshit, dat weten zij net zo goed als ik.

Naast het feit dat ik denk dat jij dit niet kan beoordelen klopt het dat sommige mensen inderdaad ook gewoon geen zin hebben om gelijk te antwoorden. Is dat dan ook heel erg?

Tuurlijk kan ik op die familliesituatie ook antwoorden 'ik ga het overleggen, je hoort het later' mja dan weet ik dat 'later' voor diegene niet altijd dezelfde tijd overbrugt als dat ik denk.

Dan nog. Waarom zou ik me verplicht voelen om gelijk te antwoorden? Als je dat van iemand verwacht..sorry.. maar dan vind ik je best sneu := heb ik zin/tijd/plek/antwoord om gelijk te (eh) antwoorden dan doe ik dat. En zo niet, dan niet. :+

Winged schreef:

Ja he, moet hij maar binnen een minuut antwoorden. Pff :+
Jou sarcasme stond ook aan toch? Ik twijfel soms nog zonder smileys :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:59

Als mensen bij mij zeuren van "je leest wel je reageert niet" ben ik heel makkelijk.

Dan zeg ik gewoon prima dan app je me toch helemaal niet? Ja ik lees soms wel en reageer niet direct, sta dan soms in de winkel of dergelijke. Als mensen daarom al zeuren pleuren ze bij mij toch lekker op?

Alsof iemand mij gaat verplichten wanneer ik moet reageren, nou dan hebben ze bij mij de verkeerde. Ik reageer als ik tijd heb en anders hebben ze pech :)

Als t nood is kennen ze bellen toch.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:06

Sicayes schreef:
Winged schreef:

Ja he, moet hij maar binnen een minuut antwoorden. Pff :+
Jou sarcasme stond ook aan toch? Ik twijfel soms nog zonder smileys :=

Vrijdags is vrijwel alles sarcasme :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:08

van mij hoeft het niet, jammer je het niet uit kunt zetten en als je het wel prima vind gewoon zo laten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:10

Mij maakt het niet zoveel uit alleen bij sommige mensen doen de vinkjes het niet. Krijg ik een reactie terug blijven me vinkjes grijs XD.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:13

Geryon schreef:
:') Nou nee. Daarbij ben ik interessant genoeg voor de mensen in mijn lijst om meteen beantwoord te worden :+
Geen zin hebben is iets anders dan geen tijd hebben. En heel veel mensen zeggen in dit topic dat ze geen tijd hebben om te antwoorden maar wel om te lezen en dat is gewoon in de meeste gevallen bullshit, dat weten zij net zo goed als ik.

Als jij zo makkelijk kan oordelen dat iets bullshit is ben ik wederom blij dat ik niet zulke mensen in mijn lijst heb.

Overigens, wat als ik whatsapp open maar het niet lees? Dat gebeurt soms omdat ik bv mijn telefoon wil openen om notities te maken of de rekenmachine erbij te halen.
Als ik tv kijk, in de les zit, of gezellig bij vrienden zit heb ik inderdaad geen zin en tijd om te antwoorden. Ik kan namelijk meestal wel lezen en luisteren, maar als ik moet schrijven (in geval van iets belangrijks) moet ik altijd de tv pauzeren, de les negeren of mijn vrienden vragen even stil te zijn. Ik kan mij echt niet concentreren op die twee dingen.

Weet je wat ik haat? Mensen die continue op hun telefoon kijken als je 'gezellig' met ze aan het bijpraten bent. :) ben super blij dat vrijwel iedereen die ik ken hun telefoon weg doet als we bij elkaar zijn. Wederom, die berichtjes kunnen wachten en als het belangrijk is dan bel je maar.