In de ovenschotel zitten er maar drie, en zijn bijna net zo duur als een potje haricoverts en een pakje katenspek
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar ik denk dat zelf maken toch ook leuker is. 
NoName126 schreef:Wij hebben ons menu voor 1ste kerstdag klaar:
Paté en croute, cranberryconfiture, roompate op een toastje, gepofte appel met in het klokhuis ook wat cranberryconfiture met calvados.
Paprikasoep van gegrilde paprika's
Rosbief met champignonroomsaus, haricots verts in katenspek, spitskool, aardappelgratinrondje, pommes duchesse, perzik met cranberrycompote.
roomhangop met bosvruchtencoulis en bitterkoekjeskruimels.
Michelle77 schreef:Beetje jammer dat we om 11 uur van m'n schoonouders moesten horen dat mijn schoonzusje en vriendin niet kwamen... Tafel was volledig klaar, al het eten klaar. Naja, blijft er meer over voor ons zullen we maar zeggen.
die zijn overigens niet voor kerst maar voor de lekker!
.

Dacht zelf aan gepaneerde vleesjes oid Pieteritus1 schreef:Ik marineer kalkoen in karnemelk, in de karnemelk gaat knoflook, zout, peper en rozemarijn. Dat laat je 24 uur in de koelkast staan, dan uit laten lekken en op de gourmet (of in de pan). Zó zacht van smaak en zo lekker!
Je kan ook varkenshaas of kip pakken.
Verder marineer ik graag varkensfilet of fricandeau of varkenshaas met knoflook, ui en ketjap. Minstens 12 uur in de koelkast laten marineren. De ui en knoflook kun je er ook gewoon bij laten en meebakken.
! Ui voeg ik de laatste tijd ook al toe aan de marinade net zoals ketjap. En verse knoflook is ook een goede
Ook leuk om met de kruiden wat te experimenteren. Dankjewel
Hadden van te voren goed uitgedacht hoe en waar alles moest liggen (vooral omdat de parfait enorm snel smelt) en met super teamwork vloog alles de keuken uit. 

antje_vip schreef:Ik moet verplicht naar m'n vriend zijn ouders/familie. Waar ik totáál geen klik mee heb. Jippie-ya-jee! En wat krijgen we als dinee? Tapas. Echt fantastisch

Donna89 schreef:Ik heb het kerstdiner rond.
Voorgerecht:
Koude vistrio met broodjes
tussengerecht:
Broccoli soep met spekjes en zelfgemaakte soepstengels
hoofdgerecht:
Vleestrio (gevulde kip, wildzwijn en hert)
Na gerecht:
Diverse ijsbonbons