Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:38

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:
Hetzelfde als dat mensen 2 minuten voor sluiting nog even uitgebreid boodschappen gaan doen...

Ja jammer dan, tot 8 uur open is echt tot 20:00 en niet tot 19:56. :')

Ja, maar als er dan om kwart over 8 nog mensen bij de pasta's en spagetti's staan te kijken welke vorm pasta ze willen...

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:41

Misschien hebben de mensen het niet door dat de meiden achter de kassa ook heel graag naar huis willen en avond vieren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:43

Ben allang blij dat de supermarkten nu handige tijden hebben. Op zaterdag tot 5 uur en op zondag dicht, dat was pas erg. (Wel grappig. De studentensupermarkt stond dan inderdaad altijd stampvol en roosterde aan het eind van de zaterdag altijd wat extra mensen in. Die hield er ook gewoon rekening mee, dat was week in week uit hetzelfde en ging ook niet veranderen.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:44

Ja dat wil ik ook wel graag ja, maar tot 20:00 werken is gewoon tot 20:00 werken. :')

Na 20:00 mag je ze inderdaad de deur wijzen. :P

Eh hier is de supermarkt ook op zondag dicht en dat gaat ook niet veranderen. := (CU, CDA en een lokale partij zitten in de gemeenteraad...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:45

20:00 dicht is inderdaad 20:00 dicht, maar dat betekent ook dat wij om 20:00 klanten mogen verzoeken om richting de kassa te gaan wandelen. Als je grote boodschappen wilt doen moet je immers niet om 19:56 naar binnen lopen.

Overigens is de supermarkt waar ik werk tot 10 uur 's avonds open, elke dag. Vanaf kwart voor 10 is het gelukkig altijd rustig :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:47

MarlindeRooz schreef:
Ja dat wil ik ook wel graag ja, maar tot 20:00 werken is gewoon tot 20:00 werken. :')

Tsja, het is dan de winkel die dat zo krap inroostert. Mij lijkt het bv veel logischer dat tot 20:00 open inhoudt dat je in elk geval tot kwart over acht in dienst bent.

En ik geniet nog ongeveer om de week van de zondagsopening, wat een verademing. Blij dat hier geen christelijke partijen zijn die dat tegenhouden.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:51

Shadow0 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Tsja, het is dan de winkel die dat zo krap inroostert. Mij lijkt het bv veel logischer dat tot 20:00 open inhoudt dat je in elk geval tot kwart over acht in dienst bent.

En ik geniet nog ongeveer om de week van de zondagsopening, wat een verademing. Blij dat hier geen christelijke partijen zijn die dat tegenhouden.

Bij ons waren we inderdaad tot kwart over acht ingeroosterd. Maar in dat laatste kwartier was het de bedoeling dat we de Kassa's schoonmaakte, rekjes bijvullen, counter bijvullen en kassa's in de kluis stoppen. Als je dan mensen hebt rond lopen die je al drie keer gewaarschuwd hebt, en die om 20 over 8 nog even bij de kassa aan komen kakken met een overvolle kar. dan zit je dus ongeveer tot kwart voor 9/9 uur vast...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:01

Wat het kopen betreft, wij mogen om 8 uur even wat eten halen en dat bij het servicepoint afrekenen. Ik begin om 7 uur dus kan het niet voor werktijd halen, maar als er écht veel brood is dan is het bij mij ook wel eens iets later, mijn collega is dan nog bezig met de bolletjes en het gebak en ik wil dan eerst alles opgeruimd hebben zodat ik daarna meteen kan beginnen en zij niet hoeft te zoeken als er iemand om brood vraagt.
Als er om 8 uur veel klanten zijn die om brood vragen dan kies ik er ook wel eens voor om het vlak voor de pauze te halen zodat we eerst door kunnen en klanten niet hoeven te wachten, als er dan bij de andere kassa's mensen met karren vol staan en ik heb 1 product en mijn collega zegt nou kom nog maar even snel dan zie ik daar het probleem niet van in.
Ik deed het zelf ook bij klanten als ik mijn kassa net gesloten had en er was iemand met 1 of 2 producten dan liet ik ze ook nog even snel bij mij afrekenen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:52

Ik heb dit in een soortgelijk topic ook al gezegd, maar wil het hier toch nog even herhalen: beseffen de kassamensen hier wel dat veel klanten totaal niet weten dat jullie wisselgeld zo beperkt is? Ik ben hier pas bewust van geworden sinds ik dit in zulke topics steeds voorbij zie komen. Nu snap ik ook pas waarom een cassiere dus geirriteerd kan raken als je iets kleins met 50 euro wil betalen. Want dat is voor mij dus altijd een ergenis. Ik kan er niks aan doen dat je la leeg is, ik wil gewoon mn spulletjes netjes betalen. En als ik dat met 50 euro wil doen, moet dat mogelijk zijn imo. Ongeacht wat er verder in mijn portemonnee zit, want dat gaat niemand iets aan. Ik lieg ook wel eens dat ik niet kleiner heb, omdat ik de muntjes bijv wil bewaren voor parkeren of toiletten.
Ik heb nooit in een winkel gewerkt dus ook geen idee van de bedrijfsvoering. Wisselgeld op? Dan vraag je toch nieuwe? Dat was mijn gedachte altijd, had geen flauw idee dat dit in veel zaken niet zo eenvoudig werkt.
Ik blijf het ook vreemd vinden. De leiding bepaald hoe zoiets gaat, de cassieres moeten het maar zien te regelen, de klanten weten van niks.... Eigenlijk is volgens mij de ergenis die nu naar de klanten gaat, eigenlijk bedoeld voor de leidinggevende.....want die bepaald dat jij maar x wisselgeld mag hebben, waardoor je service richting klanten erg beperkt wordt.

Dus voordat jullie meteen iemand over de kassa heen willen trekken, bedenk je eens dat ze misschien totaal niet weten dat dit voor jullie lastig is EN dat deze ergenis zich projecteert op de verkeerde persoon...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:59

Wij kopen nooit wisselgeld bij een bank, we krijgen het altijd van mensen. :')
Die komen soms met honderden euro's klein geld aan zetten. _O-
Leuk joh, natellen. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:41

Ik verbaas me erover hoeveel mensen (hier en in het echt) lijken te vinden dat wij als winkelpersoneel maar gewoon dood moeten hongeren of vies oud brood moeten eten omdat ze te besodemieterd zijn ons even voor te laten aan een geopende kassa en nog erger gaan flippen als we het dan maar zelf oplossen aan een gesloten kassa.
Als ik op maandag om 6 uur in de ochtend begin kan ik niet voor werktijd winkelen, dus dan zou ik brood van zaterdag mee moeten nemen? En bedankt hè... Vinden jullie het nog gek ook dat het personeel vaak kortaf is. Hoe zou jij je voelen als je constant honger en een droge bek had?
Als ik dan ein-de-lijk om pauze mag ga ik inderdaad geen klanten meer helpen, ook niet die ene persoon met die twee productjes, want dan blijf ik bezig. Maar mijn collega is wel van harte welkom aan mijn kassa, als die dan ook meteen even mijn hekje wil sluiten.

Gelukkig zit ik weinig kassa, daar word ik niet vrolijk van. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:44

Konstantine schreef:
Ik verbaas me erover hoeveel mensen (hier en in het echt) lijken te vinden dat wij als winkelpersoneel maar gewoon dood moeten hongeren of vies oud brood moeten eten omdat ze te besodemieterd zijn ons even voor te laten aan een geopende kassa en nog erger gaan flippen als we het dan maar zelf oplossen aan een gesloten kassa.
Als ik op maandag om 6 uur in de ochtend begin kan ik niet voor werktijd winkelen, dus dan zou ik brood van zaterdag mee moeten nemen? En bedankt hè... Vinden jullie het nog gek ook dat het personeel vaak kortaf is. Hoe zou jij je voelen als je constant honger en een droge bek had?
Als ik dan ein-de-lijk om pauze mag ga ik inderdaad geen klanten meer helpen, ook niet die ene persoon met die twee productjes, want dan blijf ik bezig. Maar mijn collega is wel van harte welkom aan mijn kassa, als die dan ook meteen even mijn hekje wil sluiten.

Dan stop je het brood zodra je thuiskomt in de vriezer, dan is het nog prima op maandag. Je doet alsof je in 3de wereld omstandigheden moet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:51

Het gaat niet om werken in derde wereld omstandigheden, maar achter de kassa zitten is ook lang niet altijd een pretje. Als mijn teamleider mij om kwart over 3 belt dat ik een kwartier pauze mag houden, gaat om kwart over 3 mijn pauze in en mag ik gewoon om half 4 weer achter de kassa zitten. Dan ga ik inderdaad niet nog even al die klanten helpen die maar twee boodschapjes hebben helpen, want ik wil heel graag even een glaasje water drinken en een koekje eten in dat kwartiertje :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:54

Konstantine schreef:

Een beetje dubbel. Ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord... boodschappen doen is een stuk fijner als je geen haast hebt en je bij de kassa gewoon kunt zeggen 'doe maar rustig aan' als de pinautomaat flipt, de oude mevrouw of de vader met kinderen aan het goochelen is met andere zaken, of al die andere redenen dat dingen niet vlotjes gaan. En dat iemand aan een andere kassa een voordeeltje heeft raakt me ook niet echt.

Aan de andere kant, je kunt ook overdrijven :) Iedereen doet in z'n vrije tijd boodschappen, dat is voor mensen in de winkel niet anders. Iets kunnen kopen op de plek waar je werkt is een voordeel, even erlangs glippen bij een kassa die eigenlijk al dicht is, is ook een voordeel... maar geen bittere noodzaak. Ik vind het dus niet erg dat het gebeurt, maar de manier waarop het gebracht wordt, roept bij mij niet meteen heel veel begrip op.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:56

Konstantine schreef:

Bij ons kunnen we als medewerker ook bij de service balie afrekenen in de pauzes. Daar staat meestal niet zo'n lange rij :)
Maar bij mij word ik juist wel vaak voorgelaten door klanten als ik in mijn pauze wat wil halen, dan zeggen ze ook van: 'ga maar voor, dan kan je sneller van je pauze genieten' O:) .
Maar het klinkt wel erg extreem zoals je het verwoord :+ Je gaat niet dood als je een keer geen (vers) brood hebt hoor O:)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:59

Konstantine schreef:
Als ik op maandag om 6 uur in de ochtend begin kan ik niet voor werktijd winkelen, dus dan zou ik brood van zaterdag mee moeten nemen? En bedankt hè...

Dat doet de gemiddelde werkende en schoolgaande mens ook hoor. Inderdaad brood in de vriezer, probleem opgelost. Dat je in een winkel werkt betekent niet automatisch dat je daar dan ook je lunch hoeft te halen...

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:01

Sleeper schreef:
Konstantine schreef:
Als ik op maandag om 6 uur in de ochtend begin kan ik niet voor werktijd winkelen, dus dan zou ik brood van zaterdag mee moeten nemen? En bedankt hè...

Dat doet de gemiddelde werkende en schoolgaande mens ook hoor. Inderdaad brood in de vriezer, probleem opgelost. Dat je in een winkel werkt betekent niet automatisch dat je daar dan ook je lunch hoeft te halen...

gooi mijn brood altijd in de vriezer. elke dag lekker vers brood.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:01

Overigens laat ik ook lang niet altijd de medewerkers van n winkel voorgaan, net als dat ik andere mensen alleen maar voor laat gaan als ik echt heel veel heb en zij echt heel weinig. Heb me ook nooit gerealiseerd dat het blijkbaar de bedoeling is dat ik dat wel doe...

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:02

Bij ons wordt de kassa gewoon over genomen als wij pauze hebben. Voor iedere medewerker wordt de pauze die ze krijgen ingeroosterd (de een een half uur, ander een kwartier, hangt af van het aantal uur dat je werkt) Als ik om 4 uur ben ingeroosterd en om 10 over 4 pauze heb, interesseerd mij dat echt niet. Dan neem ik toch gewoon 10 minuutjes langer pauze? Mijn collega neemt mij direct over, zodat er geen kassa wordt gesloten en de klanten niet onnodig hoeven te wachten.

Brood, boodschapjes etc, wordt in onze vrije tijd gehaald. Mocht er nou een hele lange rij staan, ga ik 5 minuutjes eerder met pauze. Wij staan net zoals de klanten netjes in de rij (behalve bij de take away) om onze boodschappen af te rekenen.

Ik maak mijn brood altijd een dag van te voren en stop dit in de koelkast, mijn brood is de dag erna nog lekker vers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:06

Konstantine ik vind ook dat je overdrijft.
Als ik om 7 uur begin dan kan ik om 8 uur eten halen, als ik op dat moment nog niet klaar ben met de broden klaar leggen en sorteren dan kies ik er zelf voor om dat eerst te doen zodat ik rust heb en meteen kan beginnen en klanten niet hoeven te wachten als ze om 8 uur brood willen hebben.
Ik vind dat dat even voorgaat, ik kan er ook voor kiezen om dat niet te doen en om 8 uur van de afdeling weg te gaan, maar dat vind ik niet klantvriendelijk en niet collegiaal want mijn collega kan dan gaan zoeken in welk krat het brood zit dat ze moet hebben.
Ik vind het ook vervelend als er iemand met een kar vol voor me staat en stug blijft opladen terwijl ik al klaar had kunnen zijn maar goed, dat is het risico.
Al heb ik door deze reacties wel de neiging om gewoon om 8 uur te gaan als mensen het zó vervelend vinden als iemand nog even snel geholpen word als de kassa net sluit.
Zoals ik al zei deed ik dat ook bij klanten die maar 1 of 2 dingetjes hadden en ze anders lang moesten wachten omdat diegene ervoor een volle kar had.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:08

Konstantine schreef:

Sorry hier moet ik gewoon om lachen!!
Ik kan bij godsgratie op zaterdag wat boodschappen scoren en moet daar de hele week mee toe...
Je doet net of kassieres de enige mensen met een job zijn :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:08

Alsof andere mensen niet in hun pauze nog even wat eetbaars moeten halen. Supermarktmedewerkers zijn niet de enigen die om 7 uur beginnen en niet altijd in staat zijn vers brood te halen, en ook niet de enigen die gebonden zijn aan pauzetijden. Maar die anderen mogen niet eventjes snel voor zodat ze binnen de tijd hun broodje kunnen eten...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:18

Konstantine schreef:

Maar waarom schuif je dit op de klanten? En niet op degenen die verantwoordelijk zijn voor deze situatie, namelijk je leidinggevende en jezelf?
Slaap je ook in de winkel dan? Want anders kan je prima in de ochtend je broodjes thuis smeren toch? Je hoeft het toch niet te kopen op de dag zelf?
Dat je pauzes kort zijn en je te lang achter elkaar moet werken, ligt totaal NIET aan de klanten. Ook niet aan degenen die vinden dat je ze nog best even snel kan helpen. Dat je die niet helpt snap ik helemaal hoor, daar ben je ook niet toe verplicht. Maar die ergenis richting zulke klanten stoort me dus wel. Wij zijn niet de schuld van je werkomstandigheden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:21

Konstantine schreef:

De meeste werknemers in Nederland hebben helemaal geen tijd om voor en/of tijdens hun werk eten te kopen.
Mijn man neemt rustig "oud" brood mee van 4/5/6 dagen oud.
Gewoon uit de vriezer zoals (bijna) elke werkende man/vrouw?!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:22

Benfan schreef:
Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit. Dan komen ze wat kleins halen om het geld te breken zodat ze verder kunnen winkelen. Ik vraag ze elke keer steenvast of ze willen pinnen, ivm tekort aan kleingeld in de kassa. Heb al meerdere winkeliers horen klagen hierover, zeker s morgens heb je niet genoeg kleingeld voor zulke grappen. En helemaal als mensen daarna het maar gepast uit hun portemonnee halen.. nou!! NNOOUUU!!!

Ik pin nooit! Heb niet eens een pinpas. Meestal heb ik wel kleingeld bij me.
Maar je doet net of je het uit eigen zak moet wisselen. Neem aam dat er genoeg wisselgeld is in een supermarkt.