Liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:22

Het boek is gesloten, nu mag ik van mezelf even heel hard huilen en vanaf morgen weer beginnen leven!

Heb mijn ex wel duidelijk gemaakt dat ik niet aan het daten ben, dat er geen reden meer is voor enige vorm van contact en dat ik het vervelend vind dat het zo moet gaan.

Blijkbaar heeft ze geen nieuwe liefde, ze heeft erg leuke vrienden die zeggen van wel. Ik geloof haar dat ze die niet heeft, maar een discussie ik uitgesloten. Daar waag ik mij ook niet meer aan, zij rust en ik rust en ik hoop dat ik ooit alle herinneringen terug kan halen zonder verdriet, hoop en liefde.
Ik ben dan wel mijn ware liefde kwijt, maar ooit zal iemand haar dankbaar zijn dat zij mij heeft laten gaan. (Dit even heel vaak tegen mijzelf zeggen, werkt misschien)

Ik heb overigens geen spijt van de relatie, ik heb heel veel van iemand gehouden en veel liefde terug gekregen. En het doet dan ook erg veel verdriet dat dat voorbij moet zijn, maar it takes 2 to tango. Ik kan haar wel terug willen maar als de ander dat niet wil of kan moet ik dat accepteren.

Nu dat laatste restje hoop het hart en hoofd krijgen. Het doet erg veel pijn om van iemand te houden en iemand in je leven te willen terwijl dat niet kan.

I hoped we'd last forever, unfortunately forever was a short amount of time.

Urbanus

Re: Liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 02:36

Ah moppie! Dikke knuffel. Het komt goed, echt waar. Deze pijn en dit verdriet gaat over! Nóg een dikke knuffel!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:52

Balou_k, heel veel sterkte! Je hebt absoluut gelijk, je hebt 2 mensen nodig voor een relatie.
Je hebt een dapper besluit genomen! Houden van betekend ook loslaten als dat moet en zoals mijn moeder altijd zegt, als je dan toch echt voor elkaar gemaakt bent dan vind je elkaar weer terug onder betere omstandigheden in een betere tijd waarin jullie liefde weer tot bloei kan komen!

Maar eerlijk? Nu kunnen we nog zoveel waarheden zeggen, maar het is gewoon het beste om nu even keihard te huilen. Laat het lekker gaan en laat het los! Je hebt een verstandige beslissing gemaakt!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:57

Heerlijke dag vandaag met veel zon! Zo maar op naar stal, de pony pesten.

Voel me vandaag wonderbaarlijk goed eigenlijk, vermoedelijk omdat ik mijzelf de schuld niet (meer) geef. Het ligt niet in mijn macht, ik kan niemand dwingen. En daarom heb ik het wel los gelaten denk ik, ik heb alleen controle over mijzelf en mijn leven, keuzes en gedachten. Nu ik het vanaf deze kant bekijk zorgt dat wel voor een stuk rust, ik kan er niet voor zorgen dat iemand terug bij mij komt maar ik kan er wel voor zorgen dat ik plezier heb in wat ik wel heb en doe.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:22

goede zo balou!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:45

Heel goed en knap Balou

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:11

Vooral ook heel volwassen Balou! Petje af!
Het is zoals het is en nu weer vooruit kijken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:18

Betekent natuurlijk niet dat ik geen verdriet heb hoor! Maar ik kan het zo wel een plaatsje geven. :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:45

Nee dat snap ik Balou, maar de manier waarop je er mee omgaat is gewoon heel knap. _/-\o_

Ik heb ook 1 dag hard gehuild en de dagen daar na proberen door te gaan met mijn leven. Wat best moeilijk was want ik kreeg hem niet uit mijn gedachte.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:06

Heeft me twee maanden tijd gekost om dit te bedenken.. :o

Het zou makkelijk zijn soms om gevoelens en gedachten uit te schakelen!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:48

Oh echt wel Balou :)) Kon het maar!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:33

Verdriet is ook goed, het betekent dat het iets betekend heeft. Maar je doet het goed!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:52

Zo eindelijk de tijd om mijn verhaal te vertellen.

Ik kreeg dinsdag van mijn vriend bericht dat hij niet met mij verder wil en dat hij het dus afkapt. Ik zou hem teveel verdriet hebben gedaan en nu nog steeds ondanks het uit is. Hij concludeerde op Facebook dat ik me wel vermaakte en vond het niet normaal dat ik een profielfoto op app heb met mezelf in een rokje en topje. Verder had ik en vrolijke status en dat vond hij ook niet normaal. Ik heb hem een bericht gestuurd met de duidelijkheid dat ik verder ga zonder hem en vind dat hij me aan het lijntje heeft gehouden. Zijn ouders stoken en dat is de reden dat hij niet komt praten, heb ik er ook ingezet. Ben er zo klaar mee. Hij hoopt dat ik de hele dag aan het huilen ben en nu hij ziet sar ik verder ga en leuke dingen probeer te doen word hij boos. Hij vond het al niet normaal dat ik Facebook had aangemaakt en zelf heeft hij het ook gedaan.

Hij heeft me behoorlijk zwart gemaakt ook, wat echt niet eerlijk is alles is in zijn eigen belang.

Vanmiddag moest ik wel huilen. De paarden en stalling deden we samen en nu sta ik er alleen voor. Alles doet me aan hem herinneren en wat moet ik in mijn eentje met 5 paarden. Voeren mesten ook de weides elke dag mesten en alles schoon houden. Trainen van de paarden. Het word me teveel. Samen 2 veulens gekocht voor een tijd terug en nu moet ik het er maar mee uitzoeken. Dat word toch minimaal de veulens weer verkopen want anders is het voor mij alleen ook geen doen. Als ik dit had verwacht had ik het ook nooit gedaan maar er was geen reden of twijfel om uit elkaar te gaan daarom doet dit ook zo pijn.

De tattoo laat ik weglaseren. Er iets overheen zetten word niet mooi.. krijg ik een grote donkere bloem en dat wil ik ook niet. 27e eerste afspraak staan.

Al met al geen leuke situatie en had niet verwacht dat hij me zo in de steek zou laten en we zo uit elkaar zouden gaan. Zoveel kopzorgen nu en heb nergens meer energie voor.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:07

Ann_moi schreef:
*

Gevoel gooit inderdaad soms (vaak) veel roet in het eten haha!

Ik heb ook een gezamenlijke tattoo, ondanks dat het slechts een hoefijzer is doet het elke keer weer verdriet als ik de tattoo zie. Ben er nog niet over uit wat ik daarmee moet...Laatste restje hoop of zo..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-15 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:36

Balou_k, wat ben jij super bezig!
Goed van je dat je de knop zo om hebt gezet zeg!

Guess, sterkte maar ook goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.

Gezamenlijke tatoo's, juist om deze reden zou ik dat dus nooit durven zetten :o

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:51

Heyy, mag ik ook meepraten..? :)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:19

Ja tuurlijk welkom

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:16

Okey bedankt!

Nouja goed, het zit zo: Vorig jaar na de zomervakantie kreeg ik een nieuwe klas, veel bekenden, maar ook een stuk of 6 nieuwe leerlingen. Een daarvan sprong er 1 heel erg uit voor mij. Hij heet Rico, zwart haar, getinte huid, groene ogen en aardig voor iedereen. Na een maand bij hem in de klas te hebben gezeten realiseerde ik me dat ik hem wel heel erg leuk vond. En gevoelens werden met de weken meer. Sinds die tijd (november) ben ik verliefd geweest. Maar ik kon het aan niemand kwijt die het echt begreep. En ergens hoopte ik heel erg dat hij net zoveel voor mij voelde als ik voor hem. Maar ik ging ervanuit van niet. En hoe pijnlijk het ook allemaal was, ik kwam er niet vanaf en hield me stevig vast aan mijn gevoelens alsof het een reddingsboei in noodweer was. In de zomer heb ik verteld wat ik voor hem voel en hij bevestigde mijn verdrongen vermoeden, het was niet wederzijds. De maanden daarna heb ik mijn uiterste best gedaan om hem te vergeten. Maar ik zag hem nog bijna iedere dag, en dat is nu niet anders. Als we elkaar tegenkomen kijken we elkaar wel aan, maar zeggen niet meer dan "hey". En hoe graag ik ook van de pijn die het gevoel met zich meebrengt afwil, het lukt me niet. En ik word er eerlijk gezegt een beetje radeloos van. Maar loslaten lukt niet en dat is errug vervelend om het maar even zacht uit te drukken. ;(

Nouja, dit was een long story short. Heeft iemand tips?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:28

Vervelend meid. Helaas moet het van 2 kanten komen..

Lekker gaan daten en andere jongens leren kennen. Zoveel vissen in de zee daar moet toch een leuke bij zitten! Praat erover met vriendinnen want dat lucht echt op.

Of schrijf je gevoel van je af

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:30

Balou_k schreef:
Het boek is gesloten, nu mag ik van mezelf even heel hard huilen en vanaf morgen weer beginnen leven!

Heb mijn ex wel duidelijk gemaakt dat ik niet aan het daten ben, dat er geen reden meer is voor enige vorm van contact en dat ik het vervelend vind dat het zo moet gaan.

Blijkbaar heeft ze geen nieuwe liefde, ze heeft erg leuke vrienden die zeggen van wel. Ik geloof haar dat ze die niet heeft, maar een discussie ik uitgesloten. Daar waag ik mij ook niet meer aan, zij rust en ik rust en ik hoop dat ik ooit alle herinneringen terug kan halen zonder verdriet, hoop en liefde.
Ik ben dan wel mijn ware liefde kwijt, maar ooit zal iemand haar dankbaar zijn dat zij mij heeft laten gaan. (Dit even heel vaak tegen mijzelf zeggen, werkt misschien)

Ik heb overigens geen spijt van de relatie, ik heb heel veel van iemand gehouden en veel liefde terug gekregen. En het doet dan ook erg veel verdriet dat dat voorbij moet zijn, maar it takes 2 to tango. Ik kan haar wel terug willen maar als de ander dat niet wil of kan moet ik dat accepteren.

Nu dat laatste restje hoop het hart en hoofd krijgen. Het doet erg veel pijn om van iemand te houden en iemand in je leven te willen terwijl dat niet kan.

I hoped we'd last forever, unfortunately forever was a short amount of time.

misschien als mosterd na de maaltijd.
Meisje, je bent een supermooie en superleuke meid.
Het doet misschien nu nog pijn maar je bent het echt waard om een leuke relatie te hebben.
Neem je tijd en geniet van de dingen die je nu doet.

@Lucaa, afkicken van iemand is heel moeilijk maar soms wel noodzakelijk.
blokkeer hem, ontwijk hem en zorg dat je je aandacht ergens anders op kan vestigen :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:02

Met mij gaat het eigenlijk super goed.. :o

Ik hoop dat het met andere ook goed gaat of snel beter gaat!

Gewoon cold turkey, nummer uit telefoon verwijderd, geblokkeerd op whatsapp, en lekker bezig. Het gaat onwijs goed op school wat ook wel mee helpt!

Ik ben helemaal omgedraaid zo van moeite doen voor iemand die dat niet voor mij doet? Iemand missen of van iemand houdhouden als dit niet duidelijk wederzijds is? Nee hoor, puur destructief gedrag. Graag of niet, en zo niet? Prima hoor, ik heb niks weg gegooid dus ik geef mezelf ook nergens de schuld van!

When she pushes you away, then just walk away!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:41

Hier gaat het ook heel goed. Ik heb het geaccepteerd en ben eigenlijk wel opgelucht, we pasten gewoon eigenlijk niet bij elkaar... hadden alleen bijna 7 jaar nodig om daarachter te komen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:52

Goed bezig Balou!

@Lucaa
Erg lastig als je hem nog ziet.
Zou in ieder geval proberen hem zo min mogelijk te zien en leuke dingen te gaan doen.

@Suuskipje
Fijn dat het goed met je gaat
Zeven jaar is wel een lange tijd!

Ik had al geen liefdesverdriet meer (gelukkig) maar bij mij is het alweer een jaar geleden.
Maar ben zeker tot ongeveer Maart met mijn ex bezig geweest.
Sindskort date ik wel weer met iemand, tot nu toe is het allemaal erg leuk O:)
Merk wel dat ik heel erg onzeker over alles ben, ben een beetje mijn vertrouwen kwijt denk..

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:56

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga mijn best doen..!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:44

Van mijn kant ook even kleine update. Ben nu na 7 jaar bijna 2 maand vrijgezel (ik heb de knoop doorgehakt) en voel me prettiger dan ooit te voren! :D Geniet met volle teugen en heb de eerste dates ook al weer achter de rug ;)