de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:26

lady62 schreef:
Dus je man vind het zo wel best.
Denkt dat het probleem vanzelf wel weggaat.
Het komt op mij over dat hij heel makkelijk is en sorry wat er niet in zit komt er ook niet uit.
Heel triest voor jou maar zo blijf je met het probleem zitten.
Niet gezegd dat je man lui is maar z'n schouders er onder zetten doet hij dus ook niet.
Dat houd dus in geen dingen voor hem te gaan regelen want dat kan zich ook tegen je keren als het fout gaat.

Denk eerder dat het een probleem van "niet weten hoe" is. En dat oplossen daarvan alleen kan door middel van leren communiceren.
De kinderen hebben dat imo nodig. Ze zijn ontevreden en vertonen daarom onacceptabel gedrag. Wsl willen ze geen geld (al is dat makkelijk) maar vooral horen dat hun plek in de familie "hetzelfde is".
Nieuwe vriendin-vrouw maakt de familieplaatsen anders.
Denk dat ik ook zou moeten slikken als er een nakomertje zou komen, terwijl ik al jaren uit huis ben. Nu zou ik daarna wel blij zijn, maar wennen lijkt me logisch. Dus snap ook wel dat het gesprek over een baby wel bedreigend over kan komen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:28

Misschien is het voor TS ook een idee om dingen in excel of een ander programma vast te leggen ?

Als je dit namelijk zo hoort kan t best zijn dat de vader ook nooit goed geleerd heeft met geld om te gaan.

Misschien is het een idee een schema te maken? Ik zelf gebruik dit ook altijd en erg handig!

Ik heb bijvoorbeeld 1 kant de namen en bedragen van de verzekeringen/vaste lasten etc.
Erboven heb ik t bedrag wat maandelijks op mijn rekening binnenkomt, en recht wat er na de rekeningen overblijft.

Misschien kan de vader dan op die manier bekijken hoe en wat, en begrijpt hij het misschien beter wat je bedoeld ? Dat hij bv kan zien als voorbeeld:

Er komt 2000 binnen, vaste lasten en verzekeringen en boodschappen etc zijn 1500 totaal, houden we 500 over voor extra dingen of sparen. Ieder dan bij wijze van 200 voor uitgave extra en 100 naar een spaar rekening ? Is dat een idee ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:29

Bhriseis schreef:
Sakkia, dat klopt, maar het zit er duidelijk niet aan te komen dat manlief het zelf regelt. En soms kan het dan handig zijn dat je je vrouwelijk organiseertalent daarvoor aanspreekt ;) TS is getrouwd, de hele situatie is een probleem van hen beiden (niet alleen van de vader), dus kan ze hem ook even aanzetten om het op te lossen.

Ja ze kan haar man aanzetten om het te regelen maar dat houdt dus in dat TS het niet zelf gaat regelen. Die moet niet zelf die meiden op gaan bellen om te vragen of ze op een bepaalde dag in de week bij hun vader langs willen komen. Want juist dat zorgt er voor dat de TS dus geen mogelijkheid heeft om die afstand te bewaren.

TS kan haar man aansporen, maar hij zal zelf het initiatief richting zijn dochters moeten nemen IMO

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:41

Dat denk ik ook. De dochters willen 'gezien' worden door hun vader. Dat kan TS niet voor vader regelen.

Ik denk dat veel mensen dat gevoel van niet gezien worden herkennen, en weten hoe pijnlijk dat kan zijn. Daar hoef je geen gescheiden ouders voor te hebben. Het is een beetje een zweverige term, maar wel eentje die het het best omschrijft. Beter dan bijvoorbeeld 'aandacht'. Want het gaat niet per se om het samen doorbrengen van tijd. Het gaat erom dat de ander oprechte interesse in je toont en je belangrijk vindt, kennis neemt van jouw mening en die meeneemt in de besluitvorming.

Bhriseis

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:43

Maar de dochters zullen het toch wel waarderen van de TS dat zij dit regelt? Dan zien ze toch ook in dat ze van goede wil is? En eens de stap gezet is, kunnen ze het onderling met elkaar regelen, en hoeft de TS het niet meer te doen.
Of zie ik het nu verkeerd volgens jullie?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:46

Bhriseis schreef:
Maar de dochters zullen het toch wel waarderen van de TS dat zij dit regelt? Dan zien ze toch ook in dat ze van goede wil is? En eens de stap gezet is, kunnen ze het onderling met elkaar regelen, en hoeft de TS het niet meer te doen.

nee dat gaan ze niet waarderen :n Ik denk dat ze alleen maar denken: Heb je haar ook weer :roll: WE WILLEN HET NIET!!! of iets in die trant.
Daarbij kunnen ze idd het gevoel krijgen dat het helemaal niet van vaders afkomt en hij dus eigenlijk helemaal geen interesse heeft, maar het doet omdat hij van zijn nieuwe vrouw moet. Zij weer :roll: ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:47

Hm, op die manier.

Ik geloof zelf wel dat zo'n dingen organiseren helpt, maar langs de andere kant heb je zeker ook een punt, want zo had ik het nog niet bekeken.

Weer wat bijgeleerd!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:48

Nee, dit kan TS dus niet voor hem regelen. Dat moet vader echt zelf doen.

Als de dochters het gevoel hebben dat vader ze nog steeds belangrijk vindt, dan zullen ze zijn nieuwe vrouw ook veel makkelijker accepteren en niet als bedreiging zien. Pas daarna kan er eventuele waardering voor TS en haar acties komen.

EDIT: Wat SAKKIA zegt dus. :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:48

Bhriseis schreef:

Nee, ze willen hun vader die laat zien dat ze gewild zijn.

Het afpakken wat eerder naar voren kwam is daar een goed voorbeeld van. Heeft te maken met gevoel, niet met feiten.

TS moet zich echt buiten de schermen houden en pa moet aan het werk met communiceren

edit spuit 11. Denk dat het nu wel duidelijk is haha

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:55

chelle_dora schreef:
TS, ik heb echt behoorlijk met je te doen.

Want,even alles op een rijtje gezet;

je kent je inmiddels-man al 7 jaar, je hebt hem leren kennen toen hij al lang en breed gescheiden was, dus van 'afpakken' en 'huwelijk stukmaken' is hier geen sprake.

Tevens zet je in je OP al dit:
Citaat:
Zo vinden ze mijn kinderwens namelijk onacceptabel, ik smeer hun vader een kind aan en snuffelen ze door mijn spullen op zoek naar zwangerschapstesten. Ook een leuke is: ' Oh ja? en hoe ga je voor dat jong betalen dan? Je onderhoudt je eigen kinderen niet eens!'

Sorry, maar dan heb je in mijn ogen als ouders zijnde (zowel je man als de moeder van deze kinderen) toch echt behoorlijk de plank misgeslagen wat betreft de opvoeding...

Ik denk alleen niet dat het alleen aan die kinderen ligt, aan de vader of aan jou.. Ik heb het vermoeden dat moeder van deze ' lieve dochters' ook wel een flinke rol speelt. K bedoel, met co-ouderschap vermoed ik dat de ouders wel een beetje op de hoogte zijn van elkaar; dus dat d'r moeder ook echt wel had geweten dat dochterlief op tijd d'r prinsessenbed uit moest om klaar te staan voor het geluk van d'r vader. Als d'r moeder dan zo nonchalant zegt 'oh, maar die ligt nog in bed hoor', dan gaan bij mij de belletjes wel rinkelen dat de dochters misschien wel een niet al te best voorbeeld doen volgen van de moeder..

En of je nou 80 of 40 bent, dat moet geen hol uitmaken voor die dochters, want als hun moeder met een nieuwe lover thuis was gekomen van hun leeftijd en een beetje leuk lichaam was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

En ja, als je ouders scheiden is het hartstikke poedersuiker. Maar met 20 of 24 moet je als kind zijnde toch ook in staat zijn om in te zien dat geluk niet alleen in mooie jassen te vinden is, maar je moet ook inzien dat het leven door gaat; ook zonder dat je ouders weer bij elkaar komen.

TS, heel veel sterkte, rust en wijsheid gewenst. Geniet in ieder geval van je man, je hebt een hele fijne man aan de haak geslagen zo te lezen, alleen familie kan je nooit uitkiezen natuurlijk maar mag je ook je geluk niet in de weg laten staan.

Voor degene die begon over pedofilie; ga inderdaad heel gauw je mond spoelen.

Goed verwoordt en helemaal mee eens.
Laat die 2 maar werk gaan zoeken, 20 en 24, ze moesten zich schamen.
Stelletje profiteurs.
Ts al was je 35 geweest, was het nog het zelfde geweest.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 14:01

:) mijn man gaat heel bewust om met de financiën, als het echt niet gaat zegt hij ook nee. Maar nogmaals: ik heb er geen moeite mee als ze geld nodig hebben voor zaken die echt nodig zijn, maar niet voor een jas terwijl er 2 in de kast hangen en een fotoshoot met een vriendinnetje

ik zal het volgens mij vooral los moeten laten... maar hoe doe je dat?

de empatische wiebke denkt: ik snap de kinderen, het is allemaal niet makkelijk, ze zijn het zo gewend, ik houdt mijn mond en speel mooi weer

de nuchtere wiebke denkt: ze zijn volwassen en willen ook dat ze zo behandeld worden, maar gedragen zichzelf totaal niet volwassen. Vader chanteren als hij niet meewerkt vind ik echt niet kunnen, een grote mond hebben tegen wie dan ook vind ik niet kunnen.
En hoe erg is het als ze in huis zijn, ik niet eens mezelf kan zijn? Ieder woord en iedere blik op een weegschaal moet leggen omdat er anders de pleuris uitbreekt? Op eieren lopen? Kan toch ook niet...

ik zou best wat familie afspraken willen regelen, maar niet vertellen dat ik erachter zit en het mijn (of eigenlijk jullie) idee is.

zo heb ik vader ook geattendeerd dat dochter gewoon recht heeft op zorgtoeslag, want dat had ze ook niet. Is toch weer €72 per maand voor haar

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:04

Ik bekijk het verhaal van een heel andere kant.. En snap de dochters geheel, heb zelf in een dergelijke situatie gezeten.
Vader krijgt een nieuwe vriendin, komt zomaar bij je wonen zonder dat hier ook maar iets over gezegd is, vader kiest voor haar ipv voor de kinderen, ze is bijna net zo oud als de kinderen zelf, wil een kind met je vader, bemoeit zich met veel zaken en sinds zij er is krijg je ook ineens minder geld van je vader..

Volgens mij komt dit ontzettend vaak voor en om eerlijk te zijnn denk ik dat je al te laat bent. Is er gevraagd wat de meiden er van zouden vinden dat jij bij hun kwam wonen? Is er gepraat over wat je van elkaar verwachtte? Is er gepraat over wat ze er van zouden vinden als jullie zouden gaan trouwen? Wat zouden ze er van vinden als er een baby zou komen? Snappen ze dat hun vader verliefd is geworden op een ander?
Aangezien je het hebt over volwassen zijn, is er ook met hun omgegaan alsof ze volwassen zijn?

Ik weet niet zo goed hoe je dit weer op kunt lossen. Maar hou je er in ieder geval buiten. Zorg dat je man veel met zijn dochters alleen is. Zorg dat zijn band met zijn dochters in ieder geval goed blijft en zorg dat niet alles wat zijn dochters aan hun vader vertellen bij jou terecht komt. Op dat moment is hun vader namelijk geen veilige gesprekspartner meer.

Sterkte er mee..

Edit: hier boven heb je het over niet jezelf kunnen zijn in huis. Maar kunnen zij nog wel zichzelf zijn in hun huis?
Laatst bijgewerkt door san4nie op 11-09-14 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:05

wiebke schreef:
:) mijn man gaat heel bewust om met de financiën, als het echt niet gaat zegt hij ook nee. Maar nogmaals: ik heb er geen moeite mee als ze geld nodig hebben voor zaken die echt nodig zijn, maar niet voor een jas terwijl er 2 in de kast hangen en een fotoshoot met een vriendinnetje

ik zal het volgens mij vooral los moeten laten... maar hoe doe je dat?

de empatische wiebke denkt: ik snap de kinderen, het is allemaal niet makkelijk, ze zijn het zo gewend, ik houdt mijn mond en speel mooi weer

de nuchtere wiebke denkt: ze zijn volwassen en willen ook dat ze zo behandeld worden, maar gedragen zichzelf totaal niet volwassen. Vader chanteren als hij niet meewerkt vind ik echt niet kunnen, een grote mond hebben tegen wie dan ook vind ik niet kunnen.
En hoe erg is het als ze in huis zijn, ik niet eens mezelf kan zijn? Ieder woord en iedere blik op een weegschaal moet leggen omdat er anders de pleuris uitbreekt? Op eieren lopen? Kan toch ook niet...

ik zou best wat familie afspraken willen regelen, maar niet vertellen dat ik erachter zit en het mijn (of eigenlijk jullie) idee is.

zo heb ik vader ook geattendeerd dat dochter gewoon recht heeft op zorgtoeslag, want dat had ze ook niet. Is toch weer €72 per maand voor haar

Maar als het gaat waarom is het dan een probleem? Dan is er toch ruimte voor zulke extratjes, en dat dat opvoed technisch niet handig is. Dat is zijn keus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:12

Ts, de dochters moeten in totaal nog een groot bedrag terug betalen aan papa, 4000 euro.
Eén optie is om echt met vaste bedragen te gaan werken, 100 euro per maand per dochter. Voorlopig 50 euro tot de schuld is afbetaalt. Dan weet iedereen waar ze aan toe is en komen er geen vreemde apen uit de mouw. Dochters zullen steigeren en tekeer gaan, echter, als je man de poot stijf houd wanneer ze hem dreigen dat ze nooit meer zullen komen dan moeten ze hun dreigement maar ten uitvoer brengen en zou ik als vader per direct de financiele ondersteuning stopzetten.
Op dat moment kunnen ze twee dingen doen, of ze zoeken het maar uit of ze gaan op een normale manier met vader in gesprek, de zorgkosten zijn al dik 200 euro per maand dus als ze inzien dat dit dan ook het enigste is wat ze krijgen en zullen ze waarschijnlijk even wakker geschud worden, een koude douche kan soms zeer verhelderend werken en aan duidelijke grenzen stellen is nog nooit een kind doodgegaan, ze worden er alleen maar beter van. Laat maar aan je man lezen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:13

Pfoe TS, wat zit je in een lastig pakket verwikkeld.

Goed bedoeld, geef je aan, aan de stiefdochters als het ware, dat het zo niet kan. Onbewust heb je ze erg op de kast gejaagd. Maar ook omdat "pappie" toch alles wel geeft.

Het is natuurlijk niet jouw verantwoording, dat je man zijn geld uit geeft aan zijn kinderen.
Maar behoed wel op jezelf. Wees financieel zo min mogelijk afhankelijk van hem. Ik heb makkelijk praten, want ik zit niet in jou pakket, maar als jij financieel stevig op de bodem staat. Kan jij je tenminste wel redden.
Ik denk eerlijk gezegd, hoe hard het ook klinkt, en dat wil ik niet zijn, want dat zit verre weg van mijn aard, dat jou man een keer goed hard op zijn snuit moet gaan.

Laat die dochters maar zijn voor wat het is. Ook een makkelijke uitspraak, want je ziet de dames wel wekelijks, en daar sta je niet om te springen. Hardstikke logisch, na alles wat er is gebeurd.

Stel je open op tegen de dames. Maar blijf wel eerlijk.
"Ik wil behandeld worden, zoals ik gewenst behandeld te worden. Dan behandel ik jou, zoals je mij behandeld."
Eerst naar een ander toe... kort om: Jij bent vriendelijk en beleefd naar de dames toe.

Als ze door jou spullen snuffelen gewoon rustig, op een zo zacht mogelijke toon:
"Heb je een nieuwe tas? Of snuffel je door de mijne? Wat zoek je eigenlijk?"

Gaan ze in de strijd? niet in de strijd gaan!!! Blijf relaxed en beheerst! Is heeeeel moeilijk.
Maar als zij op de kast kruipen, en jij niet, ben jij degene die de overhand heeft in een conflict.
Wat er ook gebeurt blijf rustig.

"EN wat denk jij wel niet? Mijn vader afpakken! Jij wil gewoon een kind van hem zodat jij hem van jezelf hebt!"

Vast zal het in die richting gaan of niet?

Maar als jij als vrouw van vader, niet rustig kan blijven, wordt het nog moeilijker als dat jijzelf eigenlijk wil.
Oefen hiermee, voor de spiegel, bedenk situaties.

Blijf vooral buiten het feit van het geld en omgang van de kinderen.

Daarnaast vind ik jou man ook niet echt eerlijk geweest naar zijn dochters toe.
Als ik een nieuwe relatie had, zou ik dat als vader meteen vertellen aan zijn dochters of zonen, zodra het een stevige relatie is.
Jou man moet ook eerlijk zijn tegen zijn dochters, en dat mis ik op dit moment erg ik je verhaal.

De dochters zijn niet alleen verwend, maar ook nog eens lui.
Hebben de dames ooit wel een baan gehad?

En gaan ze nog naar een opleiding? En dan de vraag, waarom niet?

Praat hier rustig over met je man.

Schiet niet in de verdediging en probeer niet bazig over te komen, dat jij de boel over wil nemen.
Breng alles zeer voorzichtig. Maar wel duidelijk.

Als echtgenoot, mag je in mijn ogen best overleggen met je man over dat soort dingen.
Niet zo zeer om het geld, maar meer om het gedrag van de dames naar jou toe!

En tot slot.
Geweld is onmacht. Ik begrijp dat er in deze situatie alles op hete kolen liep.
Maar had madam papsie maar geslagen. En hard.
Want nu ben jij degene, waar aangifte tegen gedaan kan worden.
En als zij had geslagen... of ander manier van geweld. Dan had zij dat kunnen zijn geweest.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:17

Maar eigenlijk denk ik dat we allemaal nog niet eens tot de kern van het werkelijke probleem gekomen zijn.
Dat is namelijk nooit aan de meiden gevraagd. Ik denk namelijk, en meerdere met mij hier, dat er een onderliggend probleem is en dat al die andere dingen resultaten zijn van dit onderliggende probleem.

Het enige wat helpt om tot de kern te komen is dat vader met zijn dochters gaan praten. Liefst met iemand erbij die het gesprek kan leiden.

Dat je man dit niet wil, vind ik vreemd. Als vader wil je toch dat je gewoon met je dochters kunt omgaan en praten? Maar die cirkel moet wel doorbroken worden en ik heb het idee dat ze dat zelf niet kunnen.

Als ik altijd makkelijk mijn zin zou krijgen van mijn ouders zou ik die manier ook vast blijven houden. Niks makkelijkers dan dat toch? Dat de vader de weg van de minste weerstand kiest is alleen maar in het voordeel van de dochters. Die weten precies hoe ze hun vader in de tang moeten houden.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 11-09-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:20

@sakkia daarom raadde ik ook ergens in t begin ook aan, zoek een mediator. Ook al vind de man dat geen goed idee misschien, als je rust en vrede onder elkaar wilt is dit wel verstandig. Zo iemand is onafhankelijk, en zal alles objectief bekijken. Als hij ieder aanhoort, kan hij misschien tot 1 of 2 oplossingen komen. Misschien toch even harder pushen omdat je toch graag normaal met ze alle wil omgaan. Misschien ben jij als stiefmoeder t probleem helemaal niet, misschien is er woede omdat de ouders uit elkaar gegaan zijn er nog ? Of is het de hoop van... Er kan van alles zijn,maar zoals het nu gaat word er duidelijk niets tot weinig opgelost.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:22

Mioux schreef:
@sakkia daarom raadde ik ook ergens in t begin ook aan, zoek een mediator. Ook al vind de man dat geen goed idee misschien, als je rust en vrede onder elkaar wilt is dit wel verstandig. Zo iemand is onafhankelijk, en zal alles objectief bekijken. Als hij ieder aanhoort, kan hij misschien tot 1 of 2 oplossingen komen. Misschien toch even harder pushen omdat je toch graag normaal met ze alle wil omgaan. Misschien ben jij als stiefmoeder t probleem helemaal niet, misschien is er woede omdat de ouders uit elkaar gegaan zijn er nog ? Of is het de hoop van... Er kan van alles zijn,maar zoals het nu gaat word er duidelijk niets tot weinig opgelost.

Ja en je hebt de mogelijkheid tot een gesprek wat niet direct uitloopt op schelden en vloeken. Dit zal namelijk afgekapt worden door degene die het gesprek leidt. Iedereen kan daar zijn zegje doen en je bent min of meer verplicht om naar elkaar te luisteren. Pas dan is er tijd en aandacht voor elkaar en heb je de kans om elkaar te kunnen begrijpen.
Nu is het alleen maar schelden en klagen en verergerd de situatie alleen maar. Tot de volgende keer dat de bom barst.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:25

Ja elke keer is die emmer al vol, dus alles loopt altijd over, en kleine dingetjes worden in ene een hele grote ramp. Ik zou toch echt mediation proberen, misschien voorstellen we proberen t 1 keer en dan zien we verder. Denk dat je er verder mee komt dan met alles wat nu al geescaleerd is..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:35

Daarom denk ik ook dat dit niet het moment is om met financiële hervormingen te komen. Daarvoor moet eerst de relatie en het vertrouwen verbeterd zijn. Nu zal het alleen maar escalerend werken.

De financiële troubles zijn alleen maar een symptoom, niet de kern van het probleem.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:41

Nee ze moeten eerst met elkaar praten, elkaar leren begrijpen en daarna pas afspraken maken hoe dingen in de toekomst anders geregeld kunnen worden.

Nu alles omgooien zorgt alleen maar voor meer weerstand en dat is volgens mij het laatste wat je wilt.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:45

Zo, TS, wat een zooitje! Mijn eerste reactie toen ik het las was "waarom ben je in vredesnaam getrouwd?" maar dat doet niet toe aan de kern van het probleem.
De bokt-reacties zijn wel leuk om te lezen: de "jongere garde" die zich helemaal in kunnen leven in de dochters, de "oudere garde" (dacht ik, de meest zinnige opmerkingen komen van Chelle-Dora, volgens profiel 22...) die zeggen: ze zijn boven de 18, aan het werk en niet meer de baby uithangen!

Ik denk: dit komt voorlopig niet goed. Maar, jij hebt een toekomst voor ogen met deze man. Die niet heel daadkrachtig lijkt te zijn in zaken verduidelijken voor zijn dochters. Die, helaas voor jou, op een leeftijd zijn dat ze erachter komen dat ze ook voor zichzelf moeten kunnen zorgen, waar iedere 20-er achterkomt, alleen als je ouders niet gescheiden zijn of er geen nieuwe partner in het spel is is er niet zo'n makkelijke pispaal voorhanden als dat jij nu bent.
Dat je bij hem bent komen wonen zonder aankondiging? Dat wordt je de komende 35 jaar nog wel kwalijk genomen. Dat haren trekken? Poeh... en dan komt in de toekomst er mogelijk nog een halfzusje/broertje bij? Meid, je hebt geen kans. Hun brein is nog zo egoistisch ingesteld, ze kunnen het zich oprecht niet voorstellen dat ze hun eigen nummer 1 moeten gaan zijn ipv die van pappie. En ze willen al helemaal niet denken aan dat dochter zijn van een man iets héél anders is dan zijn partner zijn. Iemand trok de parallel met pedofilie? Draai het eens om, hoe noem je de ideeen dat een dochter denkt dat een nieuwe partner hun concurrent is?
Maak afspraken met je man over waar jij staat w.b. financien en privacy, en laat het aan hem om te proberen duidelijk te maken aan zijn meiden dat de wereld voor hen ook gewoon doordraait, en niet meer door hem. Dat idee van een mediator in een of andere vorm lijkt me wel aardig, omdat hij niet veel ruggegraat toont hun richting op.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:49

wiebke schreef:
mediation zie ik hem niet doen... zijn plannen zijn volgens mij beter opletten en doorvragen als ze iets vragen, heb je het echt nodig? Heeft dit prioriteit? Kun je ervoor sparen?

en verder.. probeer ik hem echt meer tijd met zijn dochters te laten doorbrengen, ga nog een keer praten, maak afspraken met je meiden.. maar hier zit niet echt schot in. Ik kan hem niet verplichten om naar zijn kinderen te gaan lijkt mij..

Dat is nogal zakelijk. Gaat hij ook echt de band verbeteren? Leuke dingen samen ondernemen? Actief tijd voor ze vrij maken? Ze hoeven er niet op in te gaan, het voorstellen en prioriteit geven is al heel wat.

Zodat ze het gevoel krijgen dat ze iets voor hem betekenen en betrokken zijn bij zijn leven.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:52

Kahawa, ik denk dat het niet mogelijk is hen momenteel dat gevoel te geven. Ze zijn te dwars en te verwend om ergens iets positiefs in te zien mbt tot hun vader. En oud genoeg om te bedenken dat dát is wat ze van hem willen, maar dan niet in willen zien dat ie z'n best doet. Het zal nooit genoeg zijn, of opgedragen door zijn vrouw, of niet spontaan, of niet gemeend... vul verder zelf maar in.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:19

Nou, vaderlief heeft best opties om aandacht te geven, die ze misschien best leuk vinden.
Maak op dezelfde dag 2 afspraken met dochters ( dus allebei benaderen masr afspraak niet op zelfde dag laten plaatsvinden) en vragen wat ze leuk vinden om te doen.
- lunchen
- winkelen
- bioscoop oid
Dus met ieders apart een afspraak zodat er oprechte interesse kan ontstaan.
Zal in begin wel onwennig zijn maar kan een begin zijn.
Maar
Dat mot vaders wel willen?!
Ik kan me voorstellen dat dat ook een puntje kan zijn :)!