Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:49

CedriiC schreef:
Britt_Sisi schreef:
Ik heb de helft van het topic door gebladerd en toen werd het mijn hersenen teveel haha! Dat van die kleuren heb ik ook vaak overna gedacht en ik kwam er maar niet uit!
En over wat als we nou in een soort van sims zitten heb ik ook over na gedacht vroeger, ik dacht altijd dat wij gewoon een soort van poppenhuis waren van kinderen die dan gewoon een wereld bol hadden gekregen en lekker aan het spelen waren haha!
Later heb ik een keer een film gezien waar iemand in een soort van glazen bol geplaatst werd zonder dat hij dat wist en dat alles voor die persoon vooropgezet was voor een film. Dus alles wat er gebeurde was zo gepland en van die film was ik zo onder de indruk dat ik dacht dat dat hier ook wel aan de hand zou kunnen zijn..

Mijn verhaal is misschien een beetje warrig haha excuses daarvoor!

Edit oh ik lees net dat er al een hele andere discussie gaande is haha!

Ik denk dat jij de Truman Show bedoelt! :D Bizarre film, 't schijnt dat heel veel mensen na het zien van die film ineens dachten dat ze zelf ook in zo'n wereld zaten. :P

Ik herken ook heel veel vragen die er gesteld zijn, toch wel weer mooi dat veel mensen zich dezelfde dingen afvragen :D

Ik denk het inderdaad! Ik moest hem op de middelbare school kijken en ik was diep onder de indruk haha! Zelfs een beetje bangig!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:49

elle108030 schreef:
takkie_muis schreef:
Hoe waren vrouwen vroeger ongesteld? Steen erin of? :=

:')

oude versleten lakens in stukken scheuren en in het ondergoed stouwen, daarna uitkoken..

de dames op stand gebruikten sponsjes.. en dat gebruik, geloof het of niet is aan het terugkeren.
gebruik ze zelf als ik moet sporten, wil zwemmen of al een afspraak had gemaakt om naar de sauna te gaan, of wil voorkomen dat mijn vriend de rode zee moet bevaren en we toch aan het hobbyen willen .. ik overweg helemaal over te stappen omdat ik ze vele malen fijner vind zitten dan ob, ze zijn alleen nog schofterig duur, misschien toch heel ouderwets overstappen op natuurspons lol..

in tegenstelling tot vroeger is het geen 'pak een spons en scheur m in stukken' maar nette voorgevormde sponsjes met een inkepinkje zodat je ze ook makkelijk kunt verwijderen.. al kun je heb ik gehoord ook gewoon een natuurspons nemen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:53

Anoniem schreef:
EDIT: Wat betreft je tweede vraag, door wrijving met de lucht kom je er aan de andere kant niet meer uit. Als je dat wel zou doen zou het met je voeten zijn. Het binnenste van de aarde is trouwens heet genoeg om je lekker te roosteren terwijl je erdoorheen valt.

Het hangt er toch ook vanaf (even er van uitgaande dat het zou kunnen) of je als je valt met je voeten eerst valt of met je hoofd? Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:56

elenaMM77 schreef:
elle108030 schreef:

:')

oude versleten lakens in stukken scheuren en in het ondergoed stouwen, daarna uitkoken..

de dames op stand gebruikten sponsjes.. en dat gebruik, geloof het of niet is aan het terugkeren.
gebruik ze zelf als ik moet sporten, wil zwemmen of al een afspraak had gemaakt om naar de sauna te gaan, of wil voorkomen dat mijn vriend de rode zee moet bevaren en we toch aan het hobbyen willen .. ik overweg helemaal over te stappen omdat ik ze vele malen fijner vind zitten dan ob, ze zijn alleen nog schofterig duur, misschien toch heel ouderwets overstappen op natuurspons lol..

in tegenstelling tot vroeger is het geen 'pak een spons en scheur m in stukken' maar nette voorgevormde sponsjes met een inkepinkje zodat je ze ook makkelijk kunt verwijderen.. al kun je heb ik gehoord ook gewoon een natuurspons nemen.

Oh wat lijkt me dat oncomfortabel.. , lakens in het ondergoed :7 Sponsjes klinken veel vriendelijker :j

elenaMM77

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:21

ik heb eerst beppies gebruikt, maar vond die wat duur (18+ shops waren eigenlijk de eerste die het weer verkochten ipv tampons)..

maar inmiddels heb ik een paar van gynotech in huis http://www.gynotex.com/index-nl.html
wel de droge variant, je betaald veel voor vochtige, even onder de kraan gaat net zo makkelijk.

voordeel van sponsjes in tegenstelling tot tampons is dat het minder een broedplek voor bacterien blijkt te zijn.

vond ook iets over de natuursponsen die in trek beginnen te komen

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... atuurspons

eruit krijgen is even een keer oefenen want je mist natuurlijk een touwtje (door je hurken even druk zetten (alsof je moet hoesten zeg maar) zodat de bodem m naar 'benden' duwt'.. eerste keer moest ik echt even prutsen lol.. nu vis ik ze er zo uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 01:20

Zijn dat die dingen die je schoonmaakt en vervolgens weer terug stopt? Die lijken me zo smerig. :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 02:07

Anthea schreef:
Zijn dat die dingen die je schoonmaakt en vervolgens weer terug stopt? Die lijken me zo smerig. :=

kan hoeft niet..
ze zijn niet om je hele periode te gebruiken.. in principe kun je ze rustig een keer of twee uitspoelen.. meestal gebruik ik ze zelf maar 1x als ik naar de sauna ga, wil zwemmen of een horizontale tango wil dansen met mijn partner.. maar was ook een keer uit logeren, groot feest daarna slapen, dus laat op en niets bij mij.. alleen een sponsje toevallig (heb er altijd een in mijn tas zitten).. die heb ik dus rustig 2x uitgespoeld idd.. ze zijn daar niet ongeschikt voor of zo, meer het idee..

die natuursponsen kun je ook rustig meerdere malen gebruiken.. als je ze niet meer echt schoon krijgt dan weggooien..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:50

Dit topic gaat in de richting "wat ik me nooit afvroeg, en nooit had willen weten..."
%)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:58

Ik had nog nooit van die sponsjes gehoord..
Vraag me nu af of je ze er nog wel normaal uit krijgt na de 'horizontale tango' en of je er echt geen last van hebt.
Dingen uitspoelen vind ik niet fris.
Ik houd het wel gewoon bij de OB voor die 2 keer per jaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:07

dees_daan schreef:
Vraag me nu af of je ze er nog wel normaal uit krijgt na de 'horizontale tango' en of je er echt geen last van hebt.

na de horizontale tango kun je misschien het beste even douchen, zodat het weer tijd krijgt om weer wat uit te deuken.. direct eruit proberen te vissen is dan niet het makkelijkst..

met de tango zelf heb je er totaal geen last van.. kijk maar eens hoe klein je een sponsje kunt maken.. voor de man er is vrijwel geen verschil te voelen tussen lichaam en het sponsje.. als je goed 'rondroert' kun je dan wel voelen dat er iets zit, maar het voelt niet echt anders dan de omgeving.

voor wat betreft het uitspoelen.. als je nagaat hoevaak de horizontale tango wordt uitgevoerd.. en die wassen we ook netjes maar die gaat er ook best vaker in dan 1 keer gebruik (sterker nog, die gooien we niet weg na gebruik echt niet). het echt meer het idee denk ik.. maar de paar maal dat ik gespoeld heb, moet ik zeggen dat ze ook meteen weggingen als ik ze niet meer netjes schoon kreeg.. als er ook maar een lichte verkleuring was, hop weg er mee.

twee maal per jaar? dang hoe doe jij dat? zit hier er toch echt iedere 4.5 week ruim 5 dagen aan vast (vandaar ook dat ik niet vol overstap op die sponsjes want dat is mij echt te prijzig)..

voor mij dus meer voor sport (daar 'past' een sponsje beter dan een ob, betere pas en afsluitvorm), sauna en de tango.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:08

Kuggur schreef:
Dit topic gaat in de richting "wat ik me nooit afvroeg, en nooit had willen weten..."
%)

lol kuggur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:14

elenaMM77 schreef:
dees_daan schreef:

na de horizontale tango kun je misschien het beste even douchen, zodat het weer tijd krijgt om weer wat uit te deuken.. direct eruit proberen te vissen is dan niet het makkelijkst..

met de tango zelf heb je er totaal geen last van.. kijk maar eens hoe klein je een sponsje kunt maken.. voor de man er is vrijwel geen verschil te voelen tussen lichaam en het sponsje.. als je goed 'rondroert' kun je dan wel voelen dat er iets zit, maar het voelt niet echt anders dan de omgeving.

voor wat betreft het uitspoelen.. als je nagaat hoevaak de horizontale tango wordt uitgevoerd.. en die wassen we ook netjes maar die gaat er ook best vaker in dan 1 keer gebruik (sterker nog, die gooien we niet weg na gebruik echt niet). het echt meer het idee denk ik.. maar de paar maal dat ik gespoeld heb, moet ik zeggen dat ze ook meteen weggingen als ik ze niet meer netjes schoon kreeg.. als er ook maar een lichte verkleuring was, hop weg er mee.

twee maal per jaar? dang hoe doe jij dat? zit hier er toch echt iedere 4.5 week ruim 5 dagen aan vast (vandaar ook dat ik niet vol overstap op die sponsjes want dat is mij echt te prijzig)..

voor mij dus meer voor sport (daar 'past' een sponsje beter dan een ob, betere pas en afsluitvorm), sauna en de tango.

Ok, nou dat is wel een 'mooie' oplossing dan.
Het is vooral het bloed wat er in zit denk ik waardoor ik denk oh bah.. Moet je hem uitknijpen en onder de kraan houden.. (Sorry voor de beelddenkers)
De horizontale tango is wat dat betreft sowieso niet fris als je er te lang over na gaat denken maar daarna zit hij als het goed is niet onder het bloed.

Ik moet de pil doorslikken van de neuroloog en stop om de 6 maanden. Dat is dan weer een voordeel van een nadeel :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 17:36

Please hou op over horizontale tango's :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:17

antje_vip schreef:
Please hou op over horizontale tango's :')

maar maar maar

ik ben al wat ouder,

een verticale tango, dat gaat mij mijn rug kosten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:31

Elena.. TMI. := :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:36

42% hot. Seriously? :')

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:26

amber15 schreef:
Leuk topic!
Ik denk altijd heel veel en heb ook altijd megaveel vragen. Dit topic komt dus als geroepen :j

Twee waar ik al over nadenk vanaf dat ik een klein kind was:
Hoe kan het dat de letters die je bijvoorbeeld typt zo netjes zijn. Wie kan er zó netjes schrijven? En hoe zijn die letters anders ontstaan?
En nog een hele leuke. Hoe is bij iedere klank een letter ontstaan? En dan bedoel ik: hoe hebben we kunnen onthouden welke letter bij welke klank hoort? En dan ook nog internationaal! Het is immers niet op te slaan zonder opname apparatuur? Als kind had ik mijn eigen theorie. Er waren 26 mensen (en dan zag ik zo'n stam voor me midden in de jungle van Afrika :') ) ieder persoon moest een letter onthouden met de bijbehorende klank. Tja... :+

In Nederland zijn 38 klanken (fonetisch alfabet) en er zijn 26 geschreven letters, het is niet zo dat elke letter een eigen klant heeft. De e kan je bijvoorbeeld op verschillende manieren uitspreken namelijk de E in het woord eten is de E meer een 'ee'' en in lepel echt een duidelijke ''e''. Hier zit dus het verschil tussen het fonetisch alfabet en het gewone abc alfabet.
Daarnaast zijn er in diverse landen verschillende soorten klanken, de meeste landen hebben 35 of 45 klanken (Nederlands is dus gewoon gemiddeld) en het land met de meeste klanken in namibie geloof met 115.
Hoe dit is ontstaan weet ik nog niet, naar mate mijn lessen zijn gevorderd zal ik dat vertellen :+ Nu mist het echte antwoord eigenlijk nog.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:32

ik vraag mij wel eens af hoe het komt dat ik in de ochtend plots zo'n last van mijn gehemelte kan hebben. Zo dat ik nog geen hap brood weg kan krijgen. Zonder mij ziek te voelen of dergelijks....

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:34

Wat ik al die tijd gedaan had als er geen Bokt was :P

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:39

SindyKaya schreef:
Wat ik al die tijd gedaan had als er geen Bokt was :P

Dit vind ik nog best een goeie :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:27

Oke dit spookt in mn hoofd.
Hoevaak slikt een mens op een dag (als hier niet bij nagedacht wordt..) Ik heb het idee dat als ik er niet over na denk ik bijna niet slik. Terwijl ik dit nu typ heb ik al 4 keer geslikt hahaha

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:57

Britt_Sisi schreef:
Hoevaak slikt een mens op een dag (als hier niet bij nagedacht wordt..) Ik heb het idee dat als ik er niet over na denk ik bijna niet slik. Terwijl ik dit nu typ heb ik al 4 keer geslikt hahaha

Haha, dat heb ik ook. Misschien is slikken wel gewoon iets dat je alleen merkt als je er op let, en gebeurt het gewoon de hele dag door. Nu ik dit typ heb ik pas twee keer geslikt haha :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:26

Britt_Sisi schreef:

Dit is netzoiets als je ademhaling, als je er over na gaat denken ga je waarschijnlijk heel duidelijk op je ademhaling letten en het 'zelf' regelen, terwijl het ook gewoon vanzelf gaat. Op Google lees ik wat over 2000 swallows per day, maar ook lees i ergens anders 600

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:48

Waarom heb je zo'n zin in chocola als je ongesteld bent maar geen zin hebt om op de fiets te stappen om naar de winkel te gaan :')