Misschien moet je het dan eens anders gaan uitleggen, want met jouw uitleg komt het er op neer dat je helderziend bent. Aangezien je alles kan voorspellen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Air schreef:Wat versta jij onder zonder enig teken? Wat is het verschil tussen een teken en een signaal?
Misschien moet je het dan eens anders gaan uitleggen, want met jouw uitleg komt het er op neer dat je helderziend bent. Aangezien je alles kan voorspellen.
ikke schreef:Air schreef:Wat versta jij onder zonder enig teken? Wat is het verschil tussen een teken en een signaal?
Nou, simpel, de manier van rijden, merk en type auto en, als je het kunt zien, type inzittende/chauffeur.
Ja, dat lijkt heel generaliserend en dat is het ook maar veel chauffeurs gedragen zich volgens deze generaliserende lijnen. Daarmee is weggedrag simpelweg te voorstellen op basis van wat er rijdt en hoe het rijdt.........
Goof schreef:Echt, mijn mond valt open van verbazing hier....
Dat jij je waagt in het verkeer en op basis van type auto en bestuurder voorspelt wat een ander gaat doen in het verkeer..... Ik zou bijna zeggen dat je gevaarlijk bezig bent door acties van een ander te voorspellen en daar al op in te spelen ook.
Goof schreef:Echt, mijn mond valt open van verbazing hier....
Dat jij je waagt in het verkeer en op basis van type auto en bestuurder voorspelt wat een ander gaat doen in het verkeer..... Ik zou bijna zeggen dat je gevaarlijk bezig bent door acties van een ander te voorspellen en daar al op in te spelen ook.

Goof schreef:ikke schreef:Voor de oplettende chauffeur is verkeersgedrag gewoon voorspelbaar op basis van de geanticipeerde gegevens/gedragingen.
Ik heb jarenlang iedere ochtend en avond snelweg gereden in de spits en niemand op de weg, werkelijk niemand is voorspelbaar.
Shadow0 schreef:Air, het gaat ook om 'rekening houden met'. Maar de combinatie van al die factoren geeft mij toch meestal wel behoorlijk veel mogelijkheden om te voorspellen wat iemand gaat doen. De meeste asociale acties overvallen mij niet helemaal zomaar.
topsylover schreef:Ik vind het zó vreemd dat er zoveel mensen met een rijbewijs zijn, maar er zo weinig mensen zijn die auto kunnen rijden.. :/
Elke dag houd ik weer mijn hart vast omdat er van die idioten met 90 proberen in te voegen op een A weg, waardoor iedereen bovenop de rem moet, mensen van links naar rechts schieten om die slome te ontwijken, waardoor er een kettingreactie ontstaat en je dus files krijgt. (En dat maar op een stukje A weg van 8 km)
En niet alleen op A-wegen gaat dit zo, op N-wegen kunnen mensen er ook wat van! Rij gewoon de maximum snelheid, dat scheelt je een hoop ongelukken en stress.![]()
![]()
Echt hoor, geef mij maar Duitsland! Lekker 180 op de rechterbaan, mensen die voor je aan de kant gaan als jij er met hoge snelheid aankomen en geen idioten die met 100 een vrachtwagen proberen in te halen (die het voorbeeld van mij hierboven weer schetsen)
Janine1990 schreef:Shadow0 schreef:Air, het gaat ook om 'rekening houden met'. Maar de combinatie van al die factoren geeft mij toch meestal wel behoorlijk veel mogelijkheden om te voorspellen wat iemand gaat doen. De meeste asociale acties overvallen mij niet helemaal zomaar.
Maar is dat niet ook wat je leert met autorijles.... Expect the unexpected?
Heeft in mijn ogen niets met voorspellen te maken.
Al het overige wat jij in je vorige bericht noemt is in mijn ogen ook iets dat je in de basis moet hebben geleerd met rijles, wat je verder ontwikkelt door te doen.
Maar niet iets dat je kan voorspellen. Want je mag nooit ergens vanuit gaan...
) dus moet je dat voor zijn/zien en er rekening mee houden.
Janine1990 schreef:Maar is dat niet ook wat je leert met autorijles.... Expect the unexpected?
Shadow0 schreef:Janine1990 schreef:Maar is dat niet ook wat je leert met autorijles.... Expect the unexpected?
Nee, want met ervaring ga je door allerlei kleine signalen steeds meer zien wat iemand gaat doen. Dan ben je niet meer willekeurig van alles aan het verwachten, maar zie je steeds beter het specifieke gedrag. En dan kun je dus ook veel specifieker reageren op dingen (of niet.)
En nee, dat leer je niet in je rijles, omdat je dan over het algemeen gewoon nog niet voldoende ervaring hebt om dat te kunnen doen, er zijn nog veel te veel zaken die belangrijker zijn. Wat ik wel van mijn rijinstructeur heb geleerd: als je je rijbewijs hebt, weet je de basis. Daarna heb je nog heel veel te leren. En dit is een van die zaken.
Janine1990 schreef:Al het overige wat jij in je vorige bericht noemt is in mijn ogen ook iets dat je in de basis moet hebben geleerd met rijles, wat je verder ontwikkelt door te doen.
Maar niet iets dat je kan voorspellen. Want je mag nooit ergens vanuit gaan...
Shadow0 schreef:Air, het gaat ook om 'rekening houden met'. Maar de combinatie van al die factoren geeft mij toch meestal wel behoorlijk veel mogelijkheden om te voorspellen wat iemand gaat doen. De meeste asociale acties overvallen mij niet helemaal zomaar.
sflj schreef:topsylover schreef:Ik vind het zó vreemd dat er zoveel mensen met een rijbewijs zijn, maar er zo weinig mensen zijn die auto kunnen rijden.. :/
Elke dag houd ik weer mijn hart vast omdat er van die idioten met 90 proberen in te voegen op een A weg, waardoor iedereen bovenop de rem moet, mensen van links naar rechts schieten om die slome te ontwijken, waardoor er een kettingreactie ontstaat en je dus files krijgt. (En dat maar op een stukje A weg van 8 km)
En niet alleen op A-wegen gaat dit zo, op N-wegen kunnen mensen er ook wat van! Rij gewoon de maximum snelheid, dat scheelt je een hoop ongelukken en stress.![]()
![]()
Echt hoor, geef mij maar Duitsland! Lekker 180 op de rechterbaan, mensen die voor je aan de kant gaan als jij er met hoge snelheid aankomen en geen idioten die met 100 een vrachtwagen proberen in te halen (die het voorbeeld van mij hierboven weer schetsen)
Wat een onzin! Jij komt niet vaak in Duitsland?
Air schreef:De acties die je overvallen zijn imo juist het meest asociaal? Anders kan je nog anticiperen.
) maar als ik niet weet wat iemand gaat doen, minder ik ook vaart en iemand in een bmw kan ook invoegen zonder te kijken net zo goed als iemand in een daihatsu move 
Shadow0 schreef:Air schreef:De acties die je overvallen zijn imo juist het meest asociaal? Anders kan je nog anticiperen.
Eh nee. Dat ik aan zie komen dat een of andere mafkees gaat slalommen over de rotonde (via de voorsorteerstrook voor links, dwars door het rode licht, en dan vervolgens rechts langs de volgende) maakt het niet minder asociaal. Het zorgt ervoor dat ik uit de problemen blijf, maar het is in alle opzichten puur asociaal.
En bumperkleven en rechts inhalen over een doorgetrokken streep valt daar ook onder trouwens. Dat ik het zie en er rekening mee kan houden maakt het nog niet minder link of asociaal.
Poiuytrewq schreef:Anticiperen doe je niet op type auto (hoe kom je er in godsnaam bij)
Want het zegt wel degelijk wat. Alleen... je moet natuurlijk wel iets genuanceerder denken dan 'alle golfjes doen altijd dit of dat, en daihatsu's nooit'. Maar ja, ik hoop dat mensen die aan het verkeer deelnemen uberhaupt een beetje in nuance denken

)