Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:37

Betekent toch niet dat we hier niet meer kunnen kletsen? :D Ik ben zelf weer (tijdelijk) uit de groepsapp gestapt omdat ik gewoon te druk ben met mijn studie op het moment en het dan allemaal niet kan bijhouden (en ik er niet tegen kan als er zo'n rood meldingen stipje staat bij whatsapp :') ) dus ik heb op het moment ook gewoon dit topic nog. Plus in een groepsapp gaat het natuurlijk over vanalles en nogwat en aangezien dit geen HK topic is zullen we het toch over onze militaire partners moeten hebben. De groepsapp is dan wel weer fijn om wat persoonlijkere dingen te delen die je liever niet openbaar op internet zet.

Hier nieuws gehad dat mijn vriend met 99% zekerheid wel naar Mali zal moeten op uitzending, toch spannend 'onze' eerste uitzending. Heb gezegd ik vind alles goed maar dan wil ik wel een fatsoenlijk alarmsysteem ofzo thuis, ben echt een schijtlijster haha. Al is het natuurlijk eerst maar afwachten of de missie überhaupt wel wordt verlengd, 9 juni nemen ze een beslissing dacht ik uit m'n hoofd, ben benieuwd.

Ymke_Z

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:55

hoezo jammer?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:23

Ik voel zelf niks voor een groepsapp met mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken. Niks tegen de dames hier hoor. En misschien ook een beetje raar, omdat ik ook hier in het topic meeklets. Maar via whatsapp voelt toch op de een of andere manier te dichtbij ofzo...

Spannende tijd voor jullie Jodie! Hing de uitzending al een poosje in de lucht? Of 'onverwacht'?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:29

Ik lees even mee :) ben nog niet helemaal klaar om mee te kletsen ivm meelezers en omdat alles vrij snel gegaan is.
Maar ik merk wel dat ik met dingen in mijn hoofd zit over 'de toekomst'.

Spannend Jodie, mij lijkt een eerste uitzending ook spannend! :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:59

Welkom Darah :) ook prima toch! Ik waan mezelf nog vrij anoniem op Bokt, in ieder geval niemand uit mijn directe omgeving die er op zit of weet dat ik erop zit, dat scheelt wel. Misschien dat ik anders ook wel wat terughoudender zou zijn, geen idee.

Ja toch wel spannend hoor! Deze gaat het al een hele tijd over, telkens dan weer wel, dan weer niet, dan zou die weer niet mogen want hij moest eerst zo'n rode baret halen, dan mocht hij toch weer wel, maar het is nu in ieder geval redelijk zeker. Gister had hij nog de update dat als MINUSMA niet wordt verlengd, hij op de lijst voor Irak komt, dus hij zal sowieso ergens begin 2017 denk ik gaan, waarheen wordt nog even afwachten :))

Ik weet nog niet goed wat ik er van vind verder :') het hoort er toch bij maar leuk vind is anders denk ik. Het 'scheelt' in zekere zin dat vooral de rest van de omgeving er mega dramatisch over doet, z'n moeder zit nu al helemaal in zak en as en iedereen wil constant weten hoe en wat, terwijl wij allebei zoiets hebben van tja we zien het allemaal wel. Of misschien laat ik het gewoon minder merken haha!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:37

Ik heb vroeger vriendschappen opgedaan op Bokt en sommige zijn stuk gelopen. En soms zijn die mensen nog heel nieuwsgierig, maar laten ze in real life niks meer weten :=

Die onzekerheid lijkt me soms wel vervelend. Zo te horen heb je zelf wel een goede houding, ik denk dat je er weinig mee op schiet om je zo druk te maken vooraf.
Zo iemand ben ik :') ik ga zelf een half jaar weg (als au pair) en vraag me af hoe we dat gaan overleven..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:34

Oh wat jammer! Nieuwsgierige mensen dus haha!

Haha ik heb verder geen fantastische houding hoor :D van mij mag ie nu nog de burgermaatschappij in, vind die uitzendingen ook helemaal niks. Maarja hij wil hiervoor gaan en we zitten nu in ieder geval in een periode dat het prima kan (wonen net een halfjaar samen, 2 katten en ik ben bijna afgestudeerd, dus geen kids of iets waar je niet echt voor weg kan), dus als ie dan moet moet ie nu maar gaan haha. Ben er aan de andere kant wel weer hard in dat als we bijv over tig jaar kinderen willen, ik geen man wil die militair is. En ik klaag regelmatig tegen 'm dat ik het allemaal maar stom vind met zijn werk haha. :') ik steun 'm wel hoor, maar heb er ook zeker een mening over. En of dat nou de goede instelling is, wie zegt t :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:36

Jodie_ schreef:
Oh wat jammer! Nieuwsgierige mensen dus haha!

Haha ik heb verder geen fantastische houding hoor :D van mij mag ie nu nog de burgermaatschappij in, vind die uitzendingen ook helemaal niks. Maarja hij wil hiervoor gaan en we zitten nu in ieder geval in een periode dat het prima kan (wonen net een halfjaar samen, 2 katten en ik ben bijna afgestudeerd, dus geen kids of iets waar je niet echt voor weg kan), dus als ie dan moet moet ie nu maar gaan haha. Ben er aan de andere kant wel weer hard in dat als we bijv over tig jaar kinderen willen, ik geen man wil die militair is. En ik klaag regelmatig tegen 'm dat ik het allemaal maar stom vind met zijn werk haha. :') ik steun 'm wel hoor, maar heb er ook zeker een mening over. En of dat nou de goede instelling is, wie zegt t :))

Dit is echt exact hetzelfde zoals ik er over denk! Wij ondertussen 3 uitzendingen gehad en zou het niet erg vinden als daarbij zou blijven, maar weet ook dat vrij valse hoop is.
Wij wel steeds meer aan het settelen en vraag over kinderen krijgen we steeds meer maar ik wil dat echt nog niet zolang hij weg moet, dus we weten ook nog niet wat we er nu eigenlijk van vinden en willen

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:09

Wij hebben er nu 1 uitzending opzitten. Ik ga er nu vanuit dat mijn vriend nog een hele tijd bij defensie blijft. Als hij tenminste fase 3 contract krijgt.
Met ons nieuwe huis hebben we daar ook rekening mee gehouden. We wonen straks heel dicht bij mijn ouders. Dus als we over paar jaar kinderen willen heb ik mijn ouders als oppas en steun bij uitzendingen.

En Jodie moeten we dan maar alles slikken en leuk vinden? Lijkt mij heel normaal dat je tegen uitzending opziet en klaagt. Als het je koud laat dat je vriend weg gaat lijkt mij dat een slechter teken. :P

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:30

Fase 3 is hier ook maar de vraag inderdaad, daar hangt ook een hoop vanaf dus misschien dat ik maar eens naar z'n baas moet dat hij hem niet moet krijgen! }>

Haha ja das waar! Maar hier vinden mensen het wel raar dat ik er zo hard over ben dat ik 'eis' dat als we kinderen willen mijn vriend stopt bij defensie. Ik vind het zelf nogal wiedes want ik zit er echt niet op te wachten om straks alles alleen te moeten doen, plus ik wil zelf carrière maken en zal ook een drukke baan hebben, wat niet te combineren is met een vriend die regelmatig weken of maanden compleet weg is. Ik vind zelf dat ik dat mag eisen, het is niet zo dat ik hem dwing om ontslag te nemen, maar als hij het niet doet is voor mij de consequentie: geen kids. Of dat hard is geen idee, maar ach het is mijn leven :)) word er onderhand wel een beetje moe van dat m'n hele omgeving zegt ach neee als je straks kinderen hebt dan wil je zelf juist stoppen met werken of minder werken, en dan vind je het helemaal niet erg, en je wil het heus wel ook al blijft hij bij defensie werken. Shut up :')

Ik vind het best wel heftig dat de vrouw het maar moet opknappen als het ware, omdat de man nou eenmaal militair is. Zoals bij jou Bismarck dat je dichterbij je ouders moet gaan wonen zodat jij straks steun en oppas hebt, vind ik bijna weer zot want daar zou je je man toch voor moeten hebben, maar ik ben ook wel een klein beetje feministisch haha. Ik heb t volgens mij wel eerder benoemd maar ik ben zelf opgegroeid met een vader die militair is, en die was aaaltijd weg. Zit bijna heel mijn leven doordeweeks intern in Duitsland, en heeft ongeveer elke uitzending en oefening die er was meegepakt. Mijn moeder was altijd alleen en mijn vader was er nooit, op verjaardagen was hij altijd weg, met feestdagen bijna altijd, het was (en is, maar ik woon inmiddels niet meer thuis) dat als hij wel thuis was voor een langere periode we het zo niet gewend waren dat het gewoon botste na een week of 2. Ik weet niet of dat nou een extreme situatie is, maar ik zit er in mijn eigen leven in ieder geval niet op te wachten, en daar ben ik wel heel duidelijk in denk ik.

Verdorie, ik wilde niet voor niks geen vriend die militair is :') faal.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:40

Ik vind het niet gek inderdaad dat je liever hebt dat je vriend stopt als jullie kinderen krijgen Jodie :j
Dat is ook iets waar ik me zorgen om maak. Ik wil best voor onze toekomstige kinderen zorgen en hoef geen carrière te maken, maar het is niet erg praktisch als we dan ver van mijn familie gaan wonen (wat waarschijnlijk wel zal gebeuren).

Ik heb wel het geluk dat hij al een aantal keer op uitzending geweest is. Dit jaar hoeft hij gelukkig ook niet op uitzending :) Hij mag eerst lekker alleen thuis zitten :')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:06

Ik vind het in dit geval ook een kwestie van geven en nemen. Mijn vriend is super gelukkig bij defensie. Wij hebben de afspraak dat ik niet klaag over zijn werk en hij niet klaagt over mijn paarden. Natuurlijk klagen we wel eens, maar we vragen elkaar niet om er mee te stoppen. En als hij een civiele baan had was het dicht bij mijn ouders wonen ook fijn. Want dan kunnen de kinderen in de toekomst daar heen als ik wil gaan paardrijden en mijn vriend zou bijvoorbeeld nog aan het werk zijn.

Maar zo is gelukkig iedereen vrij om keuzes en afspraken met elkaar te maken. En ik kan jou heel goed begrijpen, ik zie ook niet in waarom jou geluk moet wijken voor dat van je vriend. Daarin zou je toch juist een evenwicht moeten hebben binnen een relatie.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:47

Haha precies! Misschien moet ik ook maar een paard kopen straks, en wordt het dan een ander verhaal :') het is vooralsnog natuurlijk mijn insteek, maar ik werk nog niet (bijna afgestudeerd) dus wie weet hoe het gaat lopen. Ik heb ook nog geen ontzettende kinderwens, dus misschien krijgen al die mensen wel gelijk en wil ik straks zelf juist minder werken. Het is zo lastig te voorspellen allemaal. Ik blijf het wel belangrijk vinden om over na te denken en het er over te hebben samen, soms heb ik het idee dat m'n vriend ook alleen maar carrièretechnisch vooruit denkt, nu had hij het over dat hij na deze functie dan wel een opleiding ernaast wilde doen, want die had hij nodig als hij straks majoor ofzo wilde worden (weet niet precies vanaf welke rang je uni nodig hebt). Hij staat er dan echt totaal niet bij stil dat ie dan alweer in de 30 is, en we ergens begin 30 toch wel serieus over kinderen willen nadenken.

Het is ook gek :D het is allemaal nog zooo ver weg, maar toch vind ik het wel belangrijk om het er nu wel al over te hebben.

Oh en Bismarck, ideaal toch dat er dan een topic/facebookpagina/groepsapp vanalles is om toch te kunnen klagen hihi :')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:26

Ik denk dat het ver vooruit moeten kijken ook bij het werk hoort. Wel of geen kinderen, waar ga je wonen, is de functie uberhaupt wel te combineren met een relatie?
Mijn vriend wilde eerst bij de commando's. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat hij destijds is uit gevallen want dat lijkt mij niet te combineren met een relatie. Dan weet je niet eens waar hij is en voor hoe lang.

En ja een klaag topic /app/ facebook is fijn. Ik wil andere niet altijd lastig vallen met mijn dilemma's

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:24

Haha ja precies, daar is zo'n lotgenootjes topic of wat dan ook ideaal voor. Lekker samen zeuren, dat schept een band :')

De commando's wil die van mij ook nog steeds, niet omdat hij het werk nou zo geweldig vindt maar hij vindt dat je dan een soort eindbaas bent ofzo. :+ Echt geweldige motivatie voor een functie ook haha. Maar het lijkt me behoorlijk heftig als je niet weet waar je partner is en hoelang hij weg is inderdaad, wat een stress moet dat opleveren aan beide fronten zeg!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:59

Ja mijn vriend zou het nog wel een keer willen proberen. Wat voor hem frusterend was dat de toelating in de groep na hem versoepeld werd omdat er te veel uitvielen.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik de commando's ook wel eindbazen vind.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:49

Dames, wat ik me afvraag zo de afgelopen pagina's meegelezen te hebben, zouden jullie tevreden zijn of blijven met je nu hebt, ook in de toekomst? Bijvoorbeeld kinderloos, of idd wel kinderen maar veel alleen doen? Ik vind de concessie, man weinig thuis door Defensie dus geen kinderen een hele redelijke, maar zou die kinderwens niet de overhand krijgen? Of gaan jullie er sowieso vanuit dat er in het werk van de mannen dingen zullen/moeten veranderen? Of ben je daar eigenlijk niet zo mee bezig en zie je het dan wel?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:55

Hihi eindbazen :D wat hield die versoepeling precies in dan? Zal zeker heel zuur zijn! De vriend van mijn zusje had iets vergelijkbaars, als ik het goed navertel dan. Hij zit nu in de opleiding korps mariniers en raakte geblesseerd, normaal mocht je dan geloof ik als je blessure over was weer in die week instromen in de volgende lichting geloof ik, maar een week voordat hij geblesseerd raakte besloten ze dat niet meer te doen en moest hij dus bij de lichting erna weer helemaal opnieuw beginnen. Zuur! Hij is nu wel bijna klaar, maar hij stond echt op het punt om er mee te kappen omdat je dan heel die hel weer opnieuw door moet.

Ik kan het me bij de commando's eigenlijk ook wel voorstellen als je zelf militair bent dat je dan zoiets hebt van hier moet ik ook bij horen of dit moet ik ook kunnen. :j Het zijn wel echt de mannen en het soort acties die je in de films ziet, het beeld wat je misschien als jongetje als je denkt 'later word ik militair' voor je ziet. Die van mij had in ieder geval niet echt verwacht dat ie ongeveer 90% van de tijd achter een PC zit denk ik. :')

@Allegra: Oh ik wilde op verzenden drukken en zag jouw post. Goeie vraag, ik heb het er toevallig een aantal weken terug met mijn vriend over gehad, toen ik zei goh prima als je straks bij defensie wil blijven, maar dan heeft dat dus wel de consequentie geen kids. Ik heb zelf geen ontzettende kinderwens zoals sommige mensen dat al vanaf hele jonge leeftijd weten, ben nu 24 en ik denk nog regelmatig ach misschien geen kinderen is ook wel prima. Maar ergens denk ik wel dat ik later kinderen wel, alleen zeker niet voor mijn 30e. Als mijn vriend op zo'n punt de dienst niet uit zou willen, kan ik nu wel zeggen goh jammer dan, dan maar geen kids, maar ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat dat onwijs tussen ons in zou gaan staan. Dat vind ik erg lastig om over na te denken, want het idee dat je misschien om zo'n kinderwens over iets van 10 jaar nog bij wijze van op zoek moet naar een andere partner, wat ik me vooralsnog niet kan voorstellen want verder heb ik echt mijn droomvent gevonden, lijkt me nou ook geen tof idee. En zo heb je dus als je 2,5 jaar een relatie hebt en een halfjaar samenwoont ineens diepe gesprekken over een kinderwens die er nu nog amper is, maar waarbij je nu al uitspraken doet of consequenties aan dingen verbindt puur omdat je er niet over tig jaar achter wil komen dat je het achteraf toch anders had moeten aanpakken.. :') Zot eigenlijk, maar tegelijkertijd ook weer heel realistisch vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:04

Ik heb altijd een kinderwens gehad, maar omdat ik mezelf inmiddels "te" oud vind worden (bijna 27) had ik me er bij neergelegd geen kinderen te krijgen.
Mijn vriend is 20, en wilt wel dol graag kinderen dus hebben we toch samen weer de wens. Nu nog niet, maar ooit.... Al wil ik niet dat dat veel te lang gaat duren....

Voor mij maakt dit niet uit wat voor baan hij dan heeft en of ik dus meer moet doen.
Ik ben samen met hem, en weet dat dit zijn droombaan is, en dit wist ik van te voren.
Als ik perse kinderen wilde, waar mijn man bij thuis zou zijn, had ik verliefd moeten worden op een andere vent!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:07

Ontzettend realistisch denk ik! Ik zie in mijn omgeving echt zoveel dat vriendinnen van (meestal pril) er vanuit gaan dat militair zijn een soort fase is ofzo, een soort pubertijd waar je overheen groeit waarna het echt leven begint. Of een soort studententijd. Maar dat is imo meestal niet helemaal hoe het werkt haha, het is toch wel een beetje in hart en nieren vaak. Meestal gaat dat dus ook niet lang goed. Ik zie de mijne echt geen ander werk doen voorlopig. Die heeft nog zoveel ambities binnen Defensie. Bijna de gezagvoerders opleiding in, daarna instructeursopleiding, en ondertussen natuurlijk lekker vliegen, uitzending, interessante oefeningen... Ik mag hem bijna weer ophalen na een maand Amerika bijv. Nou is die jaarlijks, maar dat zijn toch leuke dingen. De keuze 'je werk of ik' zou ik hem nooit stellen. Hoewel het lastig genoeg is dat je, of hij nou wil op niet, je toch op de tweede plaats komt, daar niet van.

Nikki jij hebt nog minstens 10 jaar de tijd joh om kinderen te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:10

Hahaha dat wel, maar ik heb altijd gedacht (en gezegt) voor mijn 25e kinderen te krijgen... Dus met dat in mijn hoofd ben ik nu "te oud". hahahaha

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:16

Hahaha ik heb altijd gezegd over 10 jaar ga ik erover nadenken. Ik heb het inmiddels opgegeven, ik wil geen kinderen. Ik ben nu 30, als er nog niet eens een greintje twijfel is denk ik niet dat het nog gaat komen. :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:23

Allegra schreef:
Hahaha ik heb altijd gezegd over 10 jaar ga ik erover nadenken. Ik heb het inmiddels opgegeven, ik wil geen kinderen. Ik ben nu 30, als er nog niet eens een greintje twijfel is denk ik niet dat het nog gaat komen. :')

Haha dan gok ik ook dat het wel redelijk duidelijk is :') ik heb aaaltijd geroepen dat ik nooit kinderen wilde maar ben daar sinds een jaar of 2 toch wel wat over aan het twijfelen. Moet er alleen op korte termijn echt nog niet aan denken, maar misschien ooit. Eens kijken hoe dat greintje twijfel bij mij gaat lopen haha.

Lijkt me wel lastig als je jong kinderen wil en het loopt niet zoals je wil! Een aantal vriendinnen of kennissen van mij hebben een vergelijkbare situatie, en dat is echt rot voor ze. Zeker omdat het vaak gepaard gaat met geen partner hebben, en dat lijkt me helemaal een onzekere situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:25

Dat is inderdaad duidelijk @Allegra

En ik ben benieuwd wat de toekomst doet @Jodie_

Ik heb er geen "last" van, tot de dag van vandaag zou ik het kind nog niet kunnen bieden wat ik het zou willen bieden. Dus die paar jaartjes wachten is misschien juist wel goed :D

Als het een onzekere situatie is, dan kan ik me heel goed indenken dat het lastig is....

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:25

27 is helemaal niet oud :)
Ik wilde graag ook vroeg moeder worden, maar helaas. Ik ben nu bijna 30 en heb nog steeds wel een grote kinderwens (sommige periodes wat meer of minder :)) ).