"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:25

Suzanne F. schreef:
Menino schreef:
Vaak is het echt net zo min een keuze, en zegt het net zo weinig over iemand als de rest van iemands uiterlijk.

Ik zou vaak willen vervangen door soms.
Soms is het geen keuze maar zijn mensen medisch niet in orde. Maar vaak ligt het gewoon aan het eetpatroon. Ik ben nu ook 10 kilo zwaarder dan 5 jaar geleden maar ik weet echt wel waar dat door komt. Je hebt altijd een keuze. Of vanwege medische redenen naar de dokter, of minder eten.

Nou ik bedoel eigenlijk dat het mss de keuze is om op een zwaarder gewicht te zitten dan je zou willen, omdat afvallen niet lukt/te zwaar is/het gewoon ruk is. Maar er zijn maar echt héél weinig mensen die echt zwaar willen zijn.
Ik weeg heel wat kilo's minder dan op mijn zwaarst, eet super uitgebalanceerd en sport (bijna) iedere dag. Omdat ik me daar fijn bij voel. Maar soms zou ik ook wel eens gewoon een zak patat willen eten zonder schuldgevoel. Lijkt me heerlijk, die vrijheid.. Maar helaas is dat niet voor mij weggelegd omdat ik instantly aankom.
Nu doe ik dat, voor mezelf, omdat ik me er niet fijn bij voel om aan te komen. Maar ik vind het pijnlijk omte constateren dat als ik dat wel zou doen dat iedereen klaar zou staan met z'n oordeel ( been there ) terwijl ik, imo, er vrij weinig aan kan doen dan dat die zak patat meteen aan m'n heupen plakt...
Ik kan echt geen gemiddeld eetpatroon volgen en een gemiddeld gewicht daarbij hebben, helaas voor mij.
Nu vind ik het best prima om te sportem/met eten bezig te zijn, maar soms vreet het letterlijk al mijn energie en het vergt veel van mijn leven en ik snap best dat veel mensen daar helemaal geen zin in hebben. Dat betekent volgens mij niet dat ze graag zwaar willen zijn, hoogstens dat ze dat geaccepteerd hebben en zich er bij neergelegd hebben.
Nou, daar kan ik alleen maar respect voor hebben, en dat lijkt me een gezondere levenshouding( afhankelijk van de mate van overgewicht) dan eeuwig te jojo'en en jezelf uit te hongeren en vervolgens weer te overeten etc. Zoals de meeste mensen met overgewicht die zichzelf niet kunnen accepteren.

Daarnaast, zijn AD volgens mij de meest voorgeschreven medicatie die er zijn, en laat je daar nou net van aankomen. Dus zo ontzettend zeldzaam en uitzonderlijk dat iemand overgewicht heeft door medicatie is het volgens mij ook niet.

Nouja, mijn punt is vooral dat ik het alleen maar toejuich als mensen 'tevreden' met zichzelf zijn, al voldoet het niet aa het plaatje, en dat ik het teleurstellend vind dat zoveel mensen er een negatief oordeel aan hangen als het niet binnen hun beeld van mooi of sterk ofzo past. Vooral omdat veel van diezelfde mensen vaak geen idee hebben hoeveel het vraagt om op gewicht te blijven als je genetische aanleg / setpoint op overgewicht zit :) ( wat volgens diezelfde mensen vaak niet kan :+ )
En nu heb ik al weer veels te veel woorden vuil gemaakt aan iets wat toch nooit zal gaan veranderen, maargoed.
Ik draag mijn persoonlijke standpunt graag uit :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:50

Menino schreef:
Suzanne F. schreef:

Nou het is voornamelijk gewoon ook ongezond. En de vrouw uit het filmpje vind ik niet 'wat gezetter', die is gewoon dik. En te dik is ongezond. En er zullen best vrouwen en mannen zijn die dik mooi vinden maar ik vind het niet mooi.

Maar te dun is ook ongezond en er zou geen commotie ontstaan als iemand met maat 34 zou willen paaldansen in een sexy pakje..

Maargoed. Het is vooral een maatschappelijk ding. Landen waar er een schaarste aan voedsel is, is molligheid het ideaal omdat de minderheid is en daarnaast welvaart aangeeft.
Culturen waar een overvloed is aan voedsel is (zo) dun (mogelijk) zijn het ideaal omdat dat in de minderheid is en zelfbeheersing etc. Symboliseert.
Dat westerse modellen dun zijn is wsl eerder een gevolg dan een oorzaak.
Maar ik vind het altijd wel pijnlijk om te constateren hoe diep die dingen ingeburgerd zijn, en wat voor oordelen mensen allemaal aan een gewicht/postuur kunnen hangen zeg.
Au. Echt au.
En ik ben niet eens te zwaar ( meer ) maar who cares... Niemand zou klagen als iemand met flaporen, een haakneus of iets anders wat in de ogen van de meeste 'minder' mooi is zoa paaldansen.. Waarom dan altijd dat gemiep op andermans gewicht. Vaak is het echt net zo min een keuze, en zegt het net zo weinig over iemand als de rest van iemands uiterlijk.

Maatje 34 te dun en ongezond? Oef kan je nagaan hoe ons beeld al is veranderd (wat extra vet is nu standaard). Maatje 34 is echt niet vaak ongezond en te dun.

Wat is er zo moeilijk aan het accepteren dat sommige mensen liever niet naar een ongezond vet lichaam kijken? Waarom vallen daar zoveel mensen over? Wat een aanstellerij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:07

Kinke schreef:
neeehheeeeee!! je snapt me nog steeds niet :+ :D
Heeft in het geval van het filmpje niets met aantrekkelijk te maken…dat haar lijf niet voldoet aan een bepaalde ''norm' maakt dus dat je ook haar dansen, het feit dat ze superlenig is en supersterk is, niet kunt aanzien? Dus geen waardering ervoor kunt hebben? (voor diegenen die dus roepen dat ze het maar een paar seconden konden aanzien)

Jawel hoor, dat snap ik wel. Maar ik val niet onder de mensen die het niet kunnen aanzien ;) dus vandaar dat ik daar niet op in ga. Dat staat er ook, dit was het enige wat ik er even over wilde zeggen.

JastieHorse schreef:
Kunnen jullie wel vrienden zijn met iemand die dik is? Dat vraag ik me dan af..lijkt net alsof een aantal mensen niks met dikke mensen te maken willen hebben. In mijn ogen zegt dit meer over jullie dan over de "dikke" mensen..

Natuurlijk :') ik heb heus niet allemaal slanke vrienden :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:28

Menino, ik geloof inderdaad ook niet dat je genetische setpoint op overgewicht zit (misschien bij uitzonderingen als er echt van binnen iets mis is, schildklierafwijkingen etc). Ja, iedereen heeft een andere bouw; de een zal van nature dun zijn, de ander dikker. De vorm van je skelet en spieren scheelt ook een hoop. Maar echt overgewicht wat je steeds meer ziet? Dat heeft imo toch gewoon te maken met je voedings/bewegingspatroon. Ik ken ook mensen die van nature wat molliger zijn en als ze afvallen er ook gewoon ongezond uit zien. Maar de gewichten die ik regelmatig voorbij zie komen zijn echt niet van nature...
Sneller aankomen is denk ik wel iets wat ook genetisch bepaald kan zijn. Er zijn ook mensen die standaard ondergewicht hebben en vreten als een paard maar dun blijven. De een zijn stofwisseling zal sneller zijn dan die van de ander.

Vervelend dat je snel aankomt, maar het lijkt me sterk dat je van één zak patat de gevolgen al merkt. Ik ben slank, maar dat wil niet zeggen dat ik elke dag zakken patat sta weg te stouwen.
Ik eet gewoon zeer gezond en beweeg normaal, als ik mezelf vol ga proppen met zoete troep en vet eten zal ik ook gaan aankomen.
Overigens ervaar ik mijn gezonde eetpatroon helemaal niet als vervelend of iets waar ik op moet letten. Het is een kleine moeite. Gezond eten is heel simpel!
Het is rot dat jij het als vervelend ervaart dat je die zak patat moet laten staan, terwijl ik die zak patat ook niet op eet maar daar geen negatieve gedachte aan koppel. Het is dus maar net wat voor mindset je hebt en wat je een gemiddeld eetpatroon noemt.

Ik vind het soms wel jammer dat sommige mensen er van uit gaan dat als je slank bent, je dat gewoon bent zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen. :+
Het voelt voor sommige slanke mensen misschien niet als moeite, als die van huis uit hebben meegekregen om gezonder te eten (want daar zit het probleem vaak) maar dat wil niet zeggen dat de meeste slanke mensen kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen. Voor een hoop mensen zou mijn voedingspatroon moeite kosten. Voor mij is het standaard, want ik ben het gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:31

Geryon schreef:
Menino schreef:

Maar te dun is ook ongezond en er zou geen commotie ontstaan als iemand met maat 34 zou willen paaldansen in een sexy pakje..

Maargoed. Het is vooral een maatschappelijk ding. Landen waar er een schaarste aan voedsel is, is molligheid het ideaal omdat de minderheid is en daarnaast welvaart aangeeft.
Culturen waar een overvloed is aan voedsel is (zo) dun (mogelijk) zijn het ideaal omdat dat in de minderheid is en zelfbeheersing etc. Symboliseert.
Dat westerse modellen dun zijn is wsl eerder een gevolg dan een oorzaak.
Maar ik vind het altijd wel pijnlijk om te constateren hoe diep die dingen ingeburgerd zijn, en wat voor oordelen mensen allemaal aan een gewicht/postuur kunnen hangen zeg.
Au. Echt au.
En ik ben niet eens te zwaar ( meer ) maar who cares... Niemand zou klagen als iemand met flaporen, een haakneus of iets anders wat in de ogen van de meeste 'minder' mooi is zoa paaldansen.. Waarom dan altijd dat gemiep op andermans gewicht. Vaak is het echt net zo min een keuze, en zegt het net zo weinig over iemand als de rest van iemands uiterlijk.

Maatje 34 te dun en ongezond? Oef kan je nagaan hoe ons beeld al is veranderd (wat extra vet is nu standaard). Maatje 34 is echt niet vaak ongezond en te dun.

Wat is er zo moeilijk aan het accepteren dat sommige mensen liever niet naar een ongezond vet lichaam kijken? Waarom vallen daar zoveel mensen over? Wat een aanstellerij.

Omdat het net zo gemeen is zeggen dag iemand met pukkels, flaporen of een haakneus niet zou mogen paaldansen ( of het zelfs vies noemen :oo )

En nee, maatje 34 hoeft geen ondergewicht te zijn, maar dat kan het wel. En denk je dat daar commotie om zou ontstaan? Niet iedereen met ondergewicht ziet er uitgemergeld uit, en in die gevallen wordt het ( met name door vrouwen.... Thigh gap, anyone? :+ ) eerder mooi dan lelijk gevonden.

En heu, denk je dat er dan iemand over valt dat iemand een sexy pakje aantrekt en zichzelf rond een paal slingert?
Ik vind het gezondheidsargument, en daarmee doel ik niet op jou, echt de grootste crap die er is :+ ....

Geryon

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:36

Apart dat je dat de grootste crap vind wat er is. Het is toch echt een reden waarom ik liever niet kijk naar zoveel vet. Lubberend vet, wetend hoe het eruit ziet en wat het doet. Nee ik kijk liever de andere kant op.

Liever niet kijken naar een paaldansend dik persoon betekent helemaal niet dat je vindt dat die niet mag paaldansen.. Maar dat je dat, zoals er al letterlijk staat, liever niet ziet.

Je vindt het gemeen om pukkels vies te noemen ook? :') Dat zegt genoeg over je mening :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:40

Een thigh gap heeft weinig met gewicht te maken, je kan jezelf uitmergelen en nog geen thigh gap hebben. Heeft met name te maken met je heupen. Als jij smalle heupen hebt kun je nog maat 32 hebben maar niet die thigh gap. Misschien als je dan zo extreem af gaat vallen dat je gewoon geen enkel vet meer op je benen hebt (mensen met eetstoornissen bijv) maar er zullen maar weinig mensen zijn die dat aantrekkelijk vinden.

Flaporen, haakneus etc kun je weinig aan doen en het is niet ongezond. Daar zit wel degelijk verschil in en hoogstwaarschijnlijk is dit grotendeels onbewust. Ik denk dat het niet onlogisch is om een natuurlijke "afkeer" (klinkt nogal heftig zo maar kan even geen beter woord vinden) te hebben tegen overgewicht, dit in combinatie met onze huidige cultuur waarin slank sowieso al wordt gezien als "beter".
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen (onbewust) kiezen voor de gezond uitziende persoon, dus niet extreem dik en niet extreem mager.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:44

JastieHorse schreef:
Kunnen jullie wel vrienden zijn met iemand die dik is? Dat vraag ik me dan af..lijkt net alsof een aantal mensen niks met dikke mensen te maken willen hebben. In mijn ogen zegt dit meer over jullie dan over de "dikke" mensen..

Mijn moeder is (na operaties, niet sporten, bepaalde tabletten, redelijk veel eten) ook flink geworden, dik kan ik het echt niet noemen, maar wel het nodige vet op de ribben. Kan er best heen kijken, maar had haar persoonlijk smaller gezien.

Ik zal ook geen jongen willen met vet op de buik of die gewoon dik is, brr, krijg al de rillingen als ik er aan denk dat ik die ooit naakt ga zien en er mee het bed in kruip. :')

Kan het niet hebben, kan best kijken naar dikke mensen (en dus ook de vrouw uit de OP) maar als het smaller gaat zie ik dat graag.

(zegt iemand met maatje 34, door lengte, heupen vaak een maatje groter)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:17

Sta er echt van te kijken hoe sommige van jullie over dikke mensen denken en praten. Jemig..het zijn ook maar gewoon mensen hoor. Natuurlijk is een goed gewicht gezonder, maar het wil niet zeggen dat ze vanwege hun overgewicht eerder overlijden of ziek worden. Deze meid hangt zelfs in de paal waar je extreem veel kracht voor moet hebben, ongezond bezig lijkt ze me dan niet. Nouja ik stop maar gewoon met het lezen van dit topic :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:20

Of ga iets beter lezen... ;) Er zijn maar weinig reacties van mensen die het niet knap vinden van deze dame.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:55

Inderdaad, het is als praten tegen een muur. :')
De meeste reacties beginnen met 'ik vind het knap wat ze doet, maar...'.
En dan komen daar reacties op als 'waarom vinden jullie het niet knap, waarom vinden jullie het verschrikkelijk om naar te kijken,....'
Dat wordt toch helemaal niet gezegd?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:59

Het is toch ook knap wat ze doet? Ik heb een normaal gewicht, maar zou dit echt niet zomaar even kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:04

Fiffill schreef:
Een thigh gap heeft weinig met gewicht te maken, je kan jezelf uitmergelen en nog geen thigh gap hebben. Heeft met name te maken met je heupen. Als jij smalle heupen hebt kun je nog maat 32 hebben maar niet die thigh gap. Misschien als je dan zo extreem af gaat vallen dat je gewoon geen enkel vet meer op je benen hebt (mensen met eetstoornissen bijv) maar er zullen maar weinig mensen zijn die dat aantrekkelijk vinden.

Flaporen, haakneus etc kun je weinig aan doen en het is niet ongezond. Daar zit wel degelijk verschil in en hoogstwaarschijnlijk is dit grotendeels onbewust. Ik denk dat het niet onlogisch is om een natuurlijke "afkeer" (klinkt nogal heftig zo maar kan even geen beter woord vinden) te hebben tegen overgewicht, dit in combinatie met onze huidige cultuur waarin slank sowieso al wordt gezien als "beter".
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen (onbewust) kiezen voor de gezond uitziende persoon, dus niet extreem dik en niet extreem mager.

Je kan een thigh gap vanuit je bouw hebben, maar het is wel degelijk óók een gevolg van ondergewicht en iets wat veel meiden ( die het dus niet van nature op een gezond gewicht hebben ) nastreven. Is niet echt heel gezond en heeft wel degelijk met (ongezond) gewicht(sverlies) te maken.
En dan ondertussen overgewicht vies vinden omdat het ongezond zou zijn...
Ik wil niet zeggen dat dit voor jullie geldt, maar cultureel gezien is dit toch wel een redelijk wijdverspreid fenomeen . En waar o waar is hier de tegenstrijdigheid?

Ik ben er van overtuigd dat culturele factoren een veel grotere rol spelen dan biologische (=gezondheids)factoren. Maar iedereen verschuilt zich maar al te graag achter het laatste om het af te kunnen keuren. Prima als je het niet mooi vindt en zelf niet met overgewicht wil leven, of naar een ' dikke ' paaldansende vrouw wil kijken.
Maar om beledigende veroordelende dingen tegen iemand te kunnen roepen, of iemand als persoon af te keuren, of andere normen hanteren voor zo iemand, dát zou je bij iemand zonder overgewicht met een minder mooi uiterlijk ook niet doen toch? Waarom worden beledigende/afkeurende reacties naar iemand met overgewicht dan veel makkelijker getolereerd ( niet eens zo zeer op bokt, hier is iedereen vrij tammetjes en behoorlijk politiek correct :D )

En imo gaat het vaak echt niet om gezondheid, waar het omgaat is dat iemand niet in het plaatje past en dat iedereen denkt dat ze het recht hebben om te (ver)oordelen omdat gewicht iets is wat je kunt 'controleren' of iets is wat je eigen 'schuld' is. Itt die haakneus, flaporen, of acne.
In de praktijk zijn er echter heel veel mensen die hun gewicht niet onder controle hebben ( wat zwak als wordt gezien ? ) . En daarnaast denk ik echt, dat mensen die van nature een lagere 'setpoint' hebben en daarom slank zijn ( en niet degene die er wel voor moeten werken )vaak overschatten wat mensen met overgewicht ( en dan heb ik het niet over ernstige obesitas) eten, en ervan overtuigd zijn dat ze zelf veel minder eten. Dat bevestigt je andere post wel, fiffil... Dat is precies de gedachtegang waar ik op doel.
Maargoed, ik kan wel weer een heel verhaal vertellen over mezelf, dat ik als baby, kleuter, tiener al chubby was en mijn eetpatroon lang niet altijd slecht is geweest maar altijd wel altijd een bmi van rond de 27/28 had. En dat ik WEET dat ik daarin de enige niet ben... ( mensen die vanuit een herstel voor eetstoornis een strikt voedingsschema volgen en stabiliseren op overgewicht. Net zo zeer als dat er mensen zijn die met dezelfde voedingslijst stabiliseren of ondergrens gezond gewicht) maar ik zal de wetenschappelijke artikelen, over setpoints en overgewicht wel eens opzoeken..

En geryon, je leest erg selectief. En ja, ik bekijk een puist ook niet graag van dichtbij. Maar om nou te zeggen dat (iemand met )acné vies is. Het heeft vrij weinig met hygiëne te maken :+ , en ik zal niet zeggen dat iemand met acné er ook maar iets om zou moeten laten..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:42

Fiffill schreef:

Daarnaast, bij de meeste gevallen is het toch "ieder pontje ging door het mondje". De meeste mensen hoeven helemaal niet dik te worden als er optijd actie word ondernomen. Het klinkt heel gemeen, maar zo is de werkelijkheid wel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:51

Er is maar een héél klein deel dat dik is en hier 'niks' aan kan doen, de rest eet te veel en sport te weinig.

Mijn moeder (en buurvrouw, en die, en die...) zeuren ook altijd 'maar ik kan er niks aan doen', nee nee, tuurlijk niet, eet maar nog een reep chocolade voor de TV. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:38

Ik heb echt geen dunne spillebeentjes (sterker nog ze zouden wel weer wat strakker kunnen :P ) en maat 36/38 met een thigh gap. Het ligt er vooral aan hoe breed je heupen zijn. En ja, als je veel afvalt kun je inderdaad een thigh gap creëren maar als je de bouw er niet voor hebt krijg je hem ook niet, al val je af.
Die meiden die zo ongezond bezig zijn met afvallen doen er hier niet zoveel toe lijkt me, die groep heb je ook en dat is ook niet gezond maar het gaat hier over dikke mensen (en paaldansen) :)

Er is inderdaad maar een klein deel van de mensen die om speciale redenen overgewicht hebben (ziekte, medicatie, etc). Het grootste deel eet gewoon teveel of verkeerd.
Dat wil niet zeggen dat die mensen zwak zijn of dat afvallen ineens makkelijk is. Totaal niet, het lijkt mij ook echt heel erg moeilijk om te diëten en af te vallen (heb dan ook veel respect voor mensen die het kunnen).

Zoals ik al eerder heb genoemd is het ongetwijfeld een deel cultuur en daarnaast zal het ook persoonlijke voorkeur zijn. Er zijn tenslotte mensen die wel van overgewicht (soms zelfs tot het extreme toe, denk aan feeders ed) houden.
Er werd in dit topic om meningen gevraagd dus dan worden die gegeven. Sommige op een niet zo nette manier maar dat zul je waarschijnlijk altijd houden.

Van mij mag deze dame paaldansen wat ze wil, vind het knap en ze moet vooral zo doorgaan als ze er vrolijk van wordt (en wat ze aantrekt moet ze ook zelf weten) dus daar ga ik niet verder op in, mijn zegje heb ik daar al over gedaan. Iedereen moet vooral doen wat 'ie zelf wil, dik of dun.

Het is niet alsof ik geen mensen met overgewicht ken (en niet weet wat ze eten), en het is ook niet voor niets dat overgewicht bijv vaak samenhangt met laag opgeleide mensen, je kunt er niet omheen dat het in de meeste gevallen toch écht door de voeding (en evt te weinig beweging) komt.
Ik ken zat mollige baby's en kinderen (was zelf een dikke baby :') ) maar de meeste groeien erover heen. Zoals ik al zei zijn er uiteraard mensen met een hoger setpoint, maar ik geloof gewoon niet dat veel mensen het setpoint zou hebben van de vrouw uit de openingspost. Een beetje mollig kan, iedereen is anders, maar zoveel overgewicht? Dat lijkt me toch echt veroorzaakt door iets anders. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen! Maar het gaat hier over het grootste deel van de groep.
Wbt het gezonder eten, als ik mijn voeding vergelijk met anderen dan eet ik echt gezond.

Ik voel me gewoon niet aangetrokken tot dikke mensen. En het kan aan mij liggen, maar vaak denk ik daar toch wel aan als ik mensen zie oid. Wil uiteraard niet zeggen dat ik iets tegen dikke mensen heb, ze minderwaardig vind of geen vrienden met ze kan zijn of dat soort vreemde dingen. Ik vind het gewoon niet aantrekkelijk en zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Punt is alleen dat je er normaal nooit wat over zegt aangezien iedereen erover valt (dat is ook wel weer duidelijk in dit topic)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:43

Fiffill schreef:
Ik heb echt geen dunne spillebeentjes (sterker nog ze zouden wel weer wat strakker kunnen :P ) en maat 36/38 met een thigh gap. Het ligt er vooral aan hoe breed je heupen zijn. En ja, als je veel afvalt kun je inderdaad een thigh gap creëren maar als je de bouw er niet voor hebt krijg je hem ook niet, al val je af.
Die meiden die zo ongezond bezig zijn met afvallen doen er hier niet zoveel toe lijkt me, die groep heb je ook en dat is ook niet gezond maar het gaat hier over dikke mensen (en paaldansen) :)

Er is inderdaad maar een klein deel van de mensen die om speciale redenen overgewicht hebben (ziekte, medicatie, etc). Het grootste deel eet gewoon teveel of verkeerd.
Dat wil niet zeggen dat die mensen zwak zijn of dat afvallen ineens makkelijk is. Totaal niet, het lijkt mij ook echt heel erg moeilijk om te diëten en af te vallen (heb dan ook veel respect voor mensen die het kunnen).

Zoals ik al eerder heb genoemd is het ongetwijfeld een deel cultuur en daarnaast zal het ook persoonlijke voorkeur zijn. Er zijn tenslotte mensen die wel van overgewicht (soms zelfs tot het extreme toe, denk aan feeders ed) houden.
Er werd in dit topic om meningen gevraagd dus dan worden die gegeven. Sommige op een niet zo nette manier maar dat zul je waarschijnlijk altijd houden.

Van mij mag deze dame paaldansen wat ze wil, vind het knap en ze moet vooral zo doorgaan als ze er vrolijk van wordt (en wat ze aantrekt moet ze ook zelf weten) dus daar ga ik niet verder op in, mijn zegje heb ik daar al over gedaan. Iedereen moet vooral doen wat 'ie zelf wil, dik of dun.

Het is niet alsof ik geen mensen met overgewicht ken (en niet weet wat ze eten), en het is ook niet voor niets dat overgewicht bijv vaak samenhangt met laag opgeleide mensen, je kunt er niet omheen dat het in de meeste gevallen toch écht door de voeding (en evt te weinig beweging) komt.
Ik ken zat mollige baby's en kinderen (was zelf een dikke baby :') ) maar de meeste groeien erover heen. Zoals ik al zei zijn er uiteraard mensen met een hoger setpoint, maar ik geloof gewoon niet dat veel mensen het setpoint zou hebben van de vrouw uit de openingspost. Een beetje mollig kan, iedereen is anders, maar zoveel overgewicht? Dat lijkt me toch echt veroorzaakt door iets anders. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen! Maar het gaat hier over het grootste deel van de groep.
Wbt het gezonder eten, als ik mijn voeding vergelijk met anderen dan eet ik echt gezond.

Ik voel me gewoon niet aangetrokken tot dikke mensen. En het kan aan mij liggen, maar vaak denk ik daar toch wel aan als ik mensen zie oid. Wil uiteraard niet zeggen dat ik iets tegen dikke mensen heb, ze minderwaardig vind of geen vrienden met ze kan zijn of dat soort vreemde dingen. Ik vind het gewoon niet aantrekkelijk en zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Punt is alleen dat je er normaal nooit wat over zegt aangezien iedereen erover valt (dat is ook wel weer duidelijk in dit topic)

Oei, op bokt mag je dat soort dingen niet zeggen!! Al zijn het gewoon feiten en hebben ze niets te maken met je eigen mening, of zijn het dingen waar je zelf niets aan kunt doen. :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:54

Als het had geheten "slanke" mensen en paaldansen.

Ja en?

Het feit dat er al zoveel pagina's vol geschreven staan...

Maar goed iedereen mag een mening geven over wat iemand mooi vind of niet. De voorkeur heeft voor.......

Als ik bv groene ogen mooier vind dan bruine. Wil niet zeggen dat de 1 meer waard is dan de andere.

Dus als ik bv slanke mensen minder mooi vind dan dikke, is dat MIJN voorkeur.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:01

Molfre schreef:
Ik kom er speciaal voor naar NL als jullie dat gaan doen :D Ik weet een hele leuke lerares in her noord oosten van het land (zuid drenthe) ^^

Kom maar op met die meeting <<) <<) <<)

Voor de paaldanseressen: er is een HK topic over paaldansen :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:34

Tja, paaldansen is een sport (op de stripclub strippers na).
Waarom zou je commentaar hebben op iemand die een sport beoefend maar niet het perfecte figuur heeft?

Gaan we volgende week commentaar hebben op mensen die niet het perfecte figuur hebben op de fiets of mensen met maatje 42 die willen hardlopen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:42

Een maat zegt ook niet alles. Met mijn brede schouders, heupen(botten die echt flink uitsteken ondanks dat ik op goed gewicht zit) en ook nog eens lang ben pas ik niet in een maatje S of M en heb ik toch snel een L of zelfs XL nodig. En toch heb ik geen overgewicht maar pas ook niet in het "ideale kleding maatje". En berekeningen zoals BMI zijn helemaal al vreselijk misleidend.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:50

Dat is waar. Toen mensen mij aan de dunne kant vonden, had ik al broekmaat 38. En BMI, tja, mijn vriend is nu aan de dunne kant, maar heeft overgewicht volgens de BMI en moet veel afvallen :+

Raponsje. Als ik dit filmpje gewoon zelf had gezien, had ik het weggeklikt zonder over na te denken. En ik denk velen met mij, maar hebben ''commentaar'' omdat onze mening hier werd gevraagd. Dus ja als je het zo bekijkt ook weer commentaar als een veel te zwaar persoon zowat halfnaakt gaat hardlopen :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:21

Al die dames die oordelen over het figuur van een andere dame.
Maar hoe denkt een man daar nu over.
Nou ben ik al een ietsie ouder,en zie het misschien iets anders als de jonge jongens,maarrr
Ik voor mij zelf zie liever een iets gevuldere vrouw die er gezond , en verzorgd uitziet dan een dunnetje met rimpels van het roken,een zonnebank huid,en een slecht gebit.
Als dit type vrouw naar de 50 loopt,is ze in de regel een stuk atractiver dan al die meiden die altijd dun zijn geweest.
Ik heb het dan natuurlijk niet over de extreme obesitas gevallen,en daar is hier ook geen sprake van.
Als je deze dame in gewone kledij op straat tegen zou komen zou ze heus niet opvallen.
Voorts vraag ik me hard op af.......waar om hebben vrouwen altijd hun oordeel klaarliggen voor sexegenoten,en waarom is dit vrijwel altijd negatief......en dan gaat het niet altijd over het figuur,maar ook over bv....te veel of te weinig makeup,kapsels kleding,borsten konten noem maar op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:22

papagroom schreef:
Al die dames die oordelen over het figuur van een andere dame.
Maar hoe denkt een man daar nu over.
Nou ben ik al een ietsie ouder,en zie het misschien iets anders als de jonge jongens,maarrr
Ik voor mij zelf zie liever een iets gevuldere vrouw die er gezond , en verzorgd uitziet dan een dunnetje met rimpels van het roken,een zonnebank huid,en een slecht gebit.
Als dit type vrouw naar de 50 loopt,is ze in de regel een stuk atractiver dan al die meiden die altijd dun zijn geweest.
Ik heb het dan natuurlijk niet over de extreme obesitas gevallen,en daar is hier ook geen sprake van.
Als je deze dame in gewone kledij op straat tegen zou komen zou ze heus niet opvallen.
Voorts vraag ik me hard op af.......waar om hebben vrouwen altijd hun oordeel klaarliggen voor sexegenoten,en waarom is dit vrijwel altijd negatief......en dan gaat het niet altijd over het figuur,maar ook over bv....te veel of te weinig makeup,kapsels kleding,borsten konten noem maar op.

Wat zie jij als iets gevuldere vrouw? De vrouw uit de OP. Hoe kun je die er nou gezond uit vinden zien? Het is een feit dat zoveel vet niet gezond is..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:22

PPG, normaal zijn jullie toch echt degene met negatief commentaar op ons. :))

Nee, je hebt een punt, maar de vrouw uit de OP is echt wel te dik.