Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:30

Serieus.....
Ik heb m'n vriend vandaag opgehaald en tot mijn grote verbazing kwamen er serieus dus een citroen- en een olijfboompje uit zijn koffer _O- _O- _O-
Hij had de kluit verpakt en de boompjes zelf omgebogen en gewoon in zijn koffer gepropt, ze lijken het nog overleefd te hebben ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:08

Hahahaha hoe krijgt hij het voor elkaar :D . Hopelijk overleven ze ook het Nederlands klimaat :') . ik moet het al niet hebben, ik vind olijven echt vies :') . Maar mijn schoonouders hebben ook vanalles in de moestuin staan dat ze van daar hebben meegenomen. Maar hele bomen heb ik ze toch nog niet zien doen :D .

ilayda schreef:
Ik heb het Turks leren opgegeven :| we zijn nu 12 jaar samen en het is niet echt mijn ding volgens mij. Komt ook wel omdat de familie van mijn man tataren zijn en dat is dan weer met als fries hier im nederland. Dus haal alles door elkaar. Kan wel veel verstaan maar daar blijft het bij

Ik ben het weer volop aan het leren :j . Het lukt wel, maar ik moet veel nadenken. Elke dag een beetje. Maar de familie van mijn vriend spreekt ook een soort dialact onder elkaar, ik denk dat je dat in elke taal wel een beetje hebt.

Maar ik wil het eigenlijk gewoon kennen puur uit interesse voor andere talen. En arabisch leek me nog net iets moeilijker :+ .

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 10:51

Wat apart goof haha. Nu hopen dat de boompjes het hier gaan doen :)

Vroeger had ik echt een talenknobbel maar zrlfs frans ben ik vergeten....
heb ook nog niet echt tijd gehad om zijn taal te leren. Ook vind ik mezelf dan echt stom klinken hoor. Mss een x over de drempel stappen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:15

Ik mag me hier nu écht officieel gaan melden, kletste al een beetje mee met jullie, maar vanaf maandag heb ik dan toch een relatie met mijn Servische vriend. Er was hier toch nog iemand samen met een Serviër? Spreek jij de taal?

Ben benieuwd hoe het gaat lopen, hij gaat over tweeënhalve week richting Servië, maar ga dit jaar uiteraard nog niet mee. Volgend jaar maar eens kijken daar, ben nog nooit in Servië geweest eerlijk gezegd.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 02:48

Ha Cowgirl,
Klopt ikke, al ruim 9 maanden nu. Ik spreek het niet gezien hij hier gewoon woont en niet met regelmaat terugkeert. Eens per jaar een weekje ofzo, hooguit 2x.

Ben afgelopen januari 2 weken geweest. Dat vond ik dus toch echt wel te lang zo bij familie in. Dit kan ik ook nooit onder stoelen of banken steken dus hadden we daar ook een dag of 4 een huisje gehuurd. En in augustus gaan we 1 week.
Meer trek ik gewoon niet. Het is een mooi land, maar 0,0 engels sprekend. Als ik ergens een hekel aan heb ik het afhankelijk zijn aan iemand. Ja dan kan ik de taal leren, maar dat is nog niet gebeurd. Ik vind dat als hij in NL woont we eerst maar thuis eens de nederlandse taal gaan spreken.
Ook heb ik echt moeite met de privacy. Die had ik zo goed als niet. Iedereen wil aan je zitten hahaha
Ze pakken gewoon je telefoon om de fotos erop te bekijken. Het was echt even wennen dus.
Verder voel je je wel erg welkom.

vertel waar heb je hem leren kennen?

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:07

Ik heb iets gehad met een Iranese jongen, wel in Iran geboren, maar later naar NL gekomen. Het duurde maar kort. Hij was verschrikkelijk bezitterig, mocht niet stappen o.i.d. Als ik dan toch even de stad in ging met een vriendin bijv belde hij mij op om te zeggen dat ik naar huis moest gaan. (Hij had altijd overal zijn "mannetjes" rond lopen, die mij dus hebben gezien)

Inmiddels heb ik een vriend, maar hoe wel het daar ook niet zo goed mee gaat op het moment... Zit even in een dubio wat te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:23

Jess_vH schreef:
Ook heb ik echt moeite met de privacy. Die had ik zo goed als niet. Iedereen wil aan je zitten hahaha
Ze pakken gewoon je telefoon om de fotos erop te bekijken. Het was echt even wennen dus.

Pff, zou niets voor mij zijn :+
Ik doe sowieso (liever) niet aan schoonouders en mijn vriend is ook geen familiemens dus dat komt mooi uit.

Mijn vriend was ziek van het weekend, op zich niet zo'n probleem ware het niet dat hij een uitzondering is op de mensheid en hij serieus kan overlijden aan koorts >;)
Hij staat niet ingeschreven bij een huisarts ofzo, dus eigenlijk is dat dan weer helemaal niet slim.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 23:12

oh nou bezitterig is hij niet.
Dat weet ie ook dat dat nooit zou lukken hahaha

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:30

Zo, tijdje stil geweest hier! Geen nieuws is goed nieuws? :D

Ik heb afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd en via Facebook een aantal vrienden uitgenodigd, waaronder een paar internationale vrienden. Niet veel later kreeg ik een bericht van een vriend van me uit Spanje (Gran Canaria), dat hij voor mijn verjaardag naar Nederland zou komen!!

Ik heb hem vorig jaar in Oostenrijk ontmoet, tijdens mijn internationale semester daar. Gedurende het afgelopen jaar vrij regelmatig contact gehouden, alhoewel soms met een paar maanden er tussen dat we geen contact hadden. In de maand voor mijn verjaardag bijna elke dag geappt en toen besloten dat we op date zouden gaan. Ondertussen hintte hij al naar meer, met opmerkingen als 'ik hoop dat ik wel een kus krijg op onze date' (ik was aan het 'daten' met een vriendin, en had hem gezegd dat er niets gebeurd was :9 ).

Afgelopen donderdag heb ik hem opgehaald op Schiphol en diezelfde middag nog gaf hij me een kus en zei dat hij daar al een jaar op had gewacht :):) Needless to say, de vijf dagen dat hij in Nederland was waren erg gezellig en hij is onwijs lief. Uiteindelijk zelfs op drie dates geweest :D

Vanmorgen heb ik hem weer op Schiphol afgezet, best wel moeilijk, want na zulke fijne dagen wil je helemaal geen afscheid moeten nemen. Hij heeft een shirt van hem achtergelaten en een klein flesje van zijn parfum, zodat, als het shirt niet meer naar hem ruikt, ik er meer parfum op kan spuiten haha :D We hebben niets officieels, maar het voelt wel heel goed en ik ga hem in oktober of november opzoeken! Aan de ene kant ben ik heel dankbaar voor de afgelopen vijf dagen, aan de andere kant vind ik het heel lastig om nu weer alleen te zijn, alhoewel ik weet dat ik het best kan. Vandaar dat ik dit topic dus weer even heb opgedoken :o

Hoe is het met jullie liefdeslevens? Nog meer mensen met Spanjaarden of Spaans-sprekende ( <3 ) partners?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:03

Ahw, wat lief zeg, Nissima! Hopelijk wordt het wat :)
Spreken jullie Spaans tegen elkaar? Ik heb mijn vriend ook in Oostenrijk ontmoet trouwens :Y)

Ik ben net een paar dagen terug van onze vakantie naar Schotland. (inclusief familie ontmoetingen natuurlijk := maar ik heb alles goed 'overleefd' :P ). We hebben echt een fijne vakantie gehad. Was erg leuk om vriendlief als gids te hebben, die me alles van zijn thuisomgeving heeft laten zien <3

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:06

Zoals het ernaar uit ziet wordt het wel wat :D :o Ik spreek (nog) niet echt Spaans, dus we spreken voornamelijk Engels met elkaar. Hij spreekt wel een beetje Duits en woordjes Nederlands, dus we communiceren in vier talen met elkaar <3

Ahh Jetske, dat lijkt me ook echt fantastisch, om op vakantie te gaan naar het land van je geliefde en hem dan als gids te hebben! Hoe vond zijn familie het om jou over te hebben? Geen lastige situaties gehad?

Mijn vakantie in november is ook al helemaal uitgedacht door mijn Spanjaard haha :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:04

oh geweldig :D Leuk is dat soms he, met verschillende talen communiceren?!
Wordt vast een toffe vakantie voor jullie samen!

Nee hoor, geen lastige situaties :) Maar we zijn ook niet alleen maar bij zijn familie geweest gelukkig :P We hebben met de auto rondgereisd, dus grootste deel van de vakantie gewoon met zijn tweeën doorgebracht. In de omgeving waar mijn vriend zelf vandaan komt, zijn we wel een paar dagen bij zijn tante (die normaal gesproken in Ierland woont, maar nu op een huis van vrienden in Schotland pastte. Scheelde ons iig een tripje Ierland en dit huis was erg praktisch voor ons qua locatie daar) verbleven en vanaf daar een familie lunch gehad en de dag erna zijn wij nog met alleen zijn ouders uiteten geweest.

Wel grappig dat je toch cultuurverschillen tegenkomt ... bijvoorbeeld als men rustig om 1uur 's middags aan de whisky gaan zitten bijvoorbeeld en dan verbaasd vraagt of ik dan helemaal geen alcohol drink als ik dan een glas sinaasappelsap neem :=

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 05:24

wat leuk nissima, dat ie voor je verjaardag komt natuurlijk

ik ben in augustus een week naar Servie weer geweest.
Gelukkig veel minder indrukken en veeeel beter weer dan in afgelopen januari

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:13

Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe doen jullie het met de feestdagen? Ik denk dat ik Kerst wel overleef, maar oud en nieuw vieren zonder mijn lief vind ik nu al een onprettig idee. Zien jullie elkaar nog met dit soort dagen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:27

Ik denk dat dit jaar het eerste jaar wordt dat we elkaar in ieder geval kunnen bellen met feestdagen ipv brieven en een kaartje.. Zijn allebei in november jarig dus die maanden gaan duur worden haha!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:38

Ik lees al een tijdje mee, maar nu mag ik me dan zelf ook melden!

Ik heb sinds een tijdje een relatie met een Braziliaanse man. Wie van ons nu een andere nationaliteit heeft blijft de vraag, want we wonen allebei in Denemarken! :+

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:33

Welkom Sushilla! Leuk zeg, een Braziliaan, spreek je ook een beetje Portugees? Of Deens? Haha!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:28

Ook ik lees al een hele tijd mee en wil hier graag mee praten.

Sushilla :+ wij blijven elkaar tegenkomen :P. Blijft leuk om elkaar te volgen :D Alleen het emigratie topic houd ik echt niet bij.
Leuk dat je nu een braziliaan hebt ontmoet! Welke taal communiceren jullie?

Nissima ik spreek spaans en vind het een prachtige taal! Niet super lastig om te leren, vind ik persoonlijk.

Ikzelf ben enige tijd geleden naar Frankrijk verhuisd en heb hier een fransman ontmoet. Ik dit geval ben ik dus eigenlijk degene van de andere nationaliteit en het is soms best lastig. Hij helpt me wel enorm met frans leren (we spreken samen engels) dus dat is wel fijn! We spreken geen spaans meer met elkaar omdat ik daardoor helemaal in de war raakte met mijn frans :P
De schoonfamilie kende ik al voor hem haha dus dat was snel geregeld. Zijn broer levert mij hooi en stro en zijn vader is de burgemeester van het dorp :P. Hij woont zelf zo een 80 km verderop, maar komt bijna ieder weekend terug. En anders probeer ik naar hem te gaan als ik beestenoppas heb.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:59

Hahaha Leonie, jij ook hier! :+ Wij blijven elkaar inderdaad maar tegenkomen! (Ik houd het emigratie topic ook niet zo bij, probeer wel steeds bij te lezen, maar gaat zo hard!) Leuk hoor, een fransman!

We spreken Engels met elkaar, ik spreek geen Portugees, hij geen Nederlands, en Deens spreken we allebei niet. Dus dan maar Engels! We willen wel allebei Deense les gaan volgen, dus wie weet gaan we wel overschakelen ooit!
Overigens ken ik hem via Tinder... :') Na een maand chatten eens afgesproken, en sindsdien iedere dag contact. In het begin was afspreken lastig, omdat we allebei druk zijn met onze baan. Maarja na een tijdje bleken we toch zo gek op elkaar dat we meer tijd vrij maken voor elkaar. Over 2 weekjes gaan we samen naar Legoland.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:41

Sushilla,
Dat is apart. Kunnen jullie mooi later ooit samen op Deense les. :D

Hier al 3 jaar een relatie met een Amerikaan. En in December ga ik met hem samen wonen in de VS. *\o/*

En dat allemaal omdat mijn zus ons aan elkaar voorstelde met voorbedachte rade. :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:17

leonie87 schreef:
Nissima ik spreek spaans en vind het een prachtige taal! Niet super lastig om te leren, vind ik persoonlijk.

Ik vind het ook een supermooie taal, maar ik vraag me soms wel af of ik het ooit zo goed ga leren spreken dat ik ik in het dagelijks leven mee kan komen.. Heb eergisteren wel een aflevering van Grenzeloos Verliefd gekeken waarbij de vrouw ook een Spanjaard had, en met hem sprak ze voornamelijk Spaans. Dus er is hoop voor mij *\o/*

Sushilla88 schreef:
We spreken Engels met elkaar, ik spreek geen Portugees, hij geen Nederlands, en Deens spreken we allebei niet. Dus dan maar Engels! We willen wel allebei Deense les gaan volgen, dus wie weet gaan we wel overschakelen ooit!
Overigens ken ik hem via Tinder... :') Na een maand chatten eens afgesproken, en sindsdien iedere dag contact. In het begin was afspreken lastig, omdat we allebei druk zijn met onze baan. Maarja na een tijdje bleken we toch zo gek op elkaar dat we meer tijd vrij maken voor elkaar. Over 2 weekjes gaan we samen naar Legoland.

Wat leuk, via Tinder! Heb zelf eens een tinderdate gehad (met een Nederlandse jongen), maar dat viel toch behoorlijk tegen. Leuk om te lezen dat jij via deze weg iemand hebt gevonden :D Samen Deens leren klinkt wel tof!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:12

Haha via tinder :P. IS dat er ook al in het deens? :P Wel leuk. Samen op les!

Wat gaaf NYC! En spannend! Waar ergens? En is dat een beetje te organiseren? Kan me voorstellen dat het niet het makkelijkste land is om binnen te komen.

Nissima, helemaal vloeiend kost je natuurlijk jaren en jaren maar het is geen moeilijke taal!Weinig theorie en 1 woord betekent vaak vele dingen wat makkelijk is want je hoeft er dan maar 1 te leren :D. IK heb hoop voor je :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:55

Ik heb mijn vriend via plenty of fish leren kennen :')
Verder weet ik af en toe niet zo goed hoe we er voor staan.. dat is ook een van de redenen dat ik niet gereageerd heb in de laatste paar maanden. Heb nu sinds een week/anderhalf eindelijk wat meer rust in mn leven dus moeten nog maar eens goed om de tafel gaan zitten om te zien wat we gaan doen.. over iets meer dan 5 weken vlieg ik alweer terug naar NL ( :( ) en tsja, hoe en wat en voor hoe lang?!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:00

leonie87 schreef:
Nissima, helemaal vloeiend kost je natuurlijk jaren en jaren maar het is geen moeilijke taal!Weinig theorie en 1 woord betekent vaak vele dingen wat makkelijk is want je hoeft er dan maar 1 te leren :D. IK heb hoop voor je :D

Lief! Dank je :o

Blacky, in welk opzicht weet je niet hoe jullie er voor staan? Of jullie bij elkaar willen (of kunnen) blijven, of meer op hoe jullie er samen voor staan? Sterkte in ieder geval :(:)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:19

Beide, denk ik.. Het is ook voornamelijk een combinatie van vanalles en nog wat wat het de laatste paar maanden ook niet makkelijker heeft gemaakt en dat heeft nog niet eens per se allemaal met hem te maken.. En dan helpt het ook niet dat hij geen prater is. En ik ben ook deels bang dat als ik straks weer weg ben we misschien uiteindelijk alsnog tot de conclusie komen dat het zonder elkaar eigenlijk ook wel werkt. Don't get me wrong, ik ben nog steeds stapel op hem en doe niks liever dan samen met hem dingen doen maar het is vooral de onzekerheid die me momenteel ook parten begint te spelen.
Daarbij komt dan ook nog dat alles hier plattelands is. Hou ik van, maar tegelijkertijd kent iedereen elkaar al van de basisschool en is het dus vrij moeilijk om er tussen te "passen". Iedereen is hartstikke aardig etc maar de helft vd tijd kan ik niet echt meepraten omdat ik de mensen/gebeurtenissen of wat dan ook waar ze over praten niet ken. Ik had een aardige basis op stal, tot ik 1,5e week terug knallende ruzie kreeg met een vd nieuwe werknemers en de vriend van de eigenaresse. Nu scheelt het dat ik daar paarden van andere mensen reed, soort part board zonder te betalen (want anders was ik mét paard vertrokken als het de mijne was geweest) maar echt veel behoefte om daar naartoe terug te gaan heb ik ook niet meer. Zeker áls mn vriend thuis is besteed ik die tijd liever met hem (hijs veel van huis ivm werk)..
En ondanks dat ik veel liever in CA zit dan in NL mis ik daardoor vooral mn moeder (en vrienden)/een "basis" heel erg..
En de laatste keer dat ik het er met mn vriend over had wilde hij wel dat ik bleef, zolang ik maar alles regelde. Naja prima maar als ik het dan over een medische keuring heb en hij zegt dat eigenlijk niet te willen doen schiet het natuurlijk ook niet op. Hem kennende is het wrs gewoon de onzekerheid en het serieus moeten zijn, maar heb er sindsdien nog niet echt de tijd voor gehad om er eens goed over te praten, terwijl het me wel enigszins dwars zit..
Het laatste half jaar/jaar zijn vrij zwaar geweest en we hadden eigenlijk in juli ons huisje moeten krijgen (tot er asbest gevonden was en de deal niet doorging) en ik denk dat er dan al een grote last van mn schouders zou zijn gevallen (ik woon bij hem en zn ouders maar die wilde me eigenlijk toch wel weer uit huis; alhoewel ze van hem ook al zo lang ik hem ken willen dat ie een eigen huis koopt). Niet meer op mn tenen lopen, geen rekening hoeven te houden met anderen (vooral zn moeder is een behoorlijke neat freak; leef mens...)
Ik heb denk ik momenteel vooral behoefte aan rust en zekerheid...