Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:56

Missouri"]
[quote="Lovely schreef:
Dan gaan we "Onbeteugeld" nog een keer lezen met een iets andere blik en wie weet welke schat we opgraven?

Heb ik al gedaan... je lacht je kapot!!
(of was dat dan toch de verkeerde instelling...? Haha! )
[/quote]

....... en sjef ook..............
wéér een sukkel die de Anky-kas spekt!

Coby heeft het indertussen ook al goed begrepen.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:58

Avanti schreef:
Komt er nog een herherhaling van?

www.novatv.nl staat het filmpje op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:59

CGJ12"]
[quote="Pipo schreef:
Even een andere vergelijking.

Stel je koopt een huis voor 350.000 euro. Het zakt volledig in elkaar na enkele weken. Je hebt geen huis meer, en de verkoper zegt: ja jammer dan!!!!

Sorry hoor, maar dat kan gewoon niet!

Sjonge jonge.
Wat weer een vergelijking Pipo.
Een van je betere postings...............

Zo lust ik er nog wel een paar.
[/quote]

Erg sterke reactie op mijn posting CGJ12, echt inhoudelijk fantastisch

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:59

Avanti schreef:
Maar ik vind het erger voor mensen die hun paard verliezen en er echt om gaven.......

juistem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:00

Ik zat me net even af te vragen... Als Anky nou gewoon wedstrijden was blijven rijden en de professionele aanpak niét had uitgebreid met allerlei zaken die niks met de A-C lijn te maken hebben, zoals haar boeken (Onbeteugeld is al oud hoor), haar kleding, andere winkelwaar en het alsmaar ambassatrice spelen, misschien was ze dan meer de sportvrouw gebleven die ze eigenlijk is, maar dan buiten al die belangstelling en commerciele geldklopperij?? Je bent of sportvrouw, of superster, maar niet allebei tegelijk????

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:00

Pipo schreef:
echt inhoudelijk fantastisch

Geldt voor het hele topic Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:05

CGJ12 schreef:
Coby heeft het indertussen ook al goed begrepen.

Die laat haar boek in het Engels en het Duits vertalen geloof ik.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:06

Ik heb het gisteravond ook gezien, die mensen zoeken nu echt vanalles om Anky maar de schuld te kunnen geven. Ook hoe het werd gezegd: Via deze trainingsmethode worden de paarden met hun hoofd strak op de borst vastgebonden met een hulpteugel.
En wat zag je dan op de video, een paard dat diep liep, maar met een losse hulpteugel Scheve mond
Waar zijn ze dan mee bezig zeg, die mensen van Den Haag Vandaag. Ze hebben er zelf geen reet verstand van en zeggen dat onderzoeken hebben uitgewezen dat de paarden door deze manier van rijden in ongelooflijke stress komen. En daar zou Idool een hartstilstand van hebben gekregen. Uhuh Scheve mond
Volgens mij toen hij nog niet dood was, was de trainingsmethode heel goed, want ze lesde toch bij Anky.
Da's wel een beetje krom.
Maar goed, hopelijk hebben ze hun lesje geleerd. Lijkt me overigens niet dat zij gelijk krijgen, dat zou wel heel krom zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:10

Ludo"]
[quote="Pipo schreef:

Stel je koopt een huis voor 350.000 euro. Het zakt volledig in elkaar na enkele weken. Je hebt geen huis meer, en de verkoper zegt: ja jammer dan!!!!

Een huis laat je toch ook keuren voor aankoop Verward
[/quote]

Voor degenen die gelijk roepen wat een domme vergelijking. Het is een hypothetische vergelijking. Een huis laat je inderdaad ook keuren, een paard ook. Dus niet zo handig dat dat in deze kwestie niet is gedaan.

Mocht er aan het licht komen dat het paard een kwaal had, en dat dus als verborgen gebrek aangetoond kan worden, denk ik dat de fam. van Aalderen wel degelijk een zaak hebben.

Daarnaast was het " product volgens mij nog niet afgeleverd of wel?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:11

Eleonoor, ik dacht dat die lieve Prisco inmiddels vrolijk over het eeuwige groen rondsjeesde.
En als ik het me goed herinner heeft Anky wél jaren met Bonnie bij Sjef getraind, ja toch? Of was die toen al ouder en kon hij het dan wél hebben? (jonge paarden zijn gevoeliger, tot het 8e jaar groeien gewrichten nl nog)
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zo heel veel uit, 't blijft (gelukkig maar) een ver van míjn bed show!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:12

Pipo schreef:

Dat wordt beweerd ja. Maar drie keer raden door wie...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:16

Mijn mening is dat een Anky veel op het spel heeft staan en echt niet zomaar deze Amazone de deur heeft gewezen na de dood van Idool.
In Nova vertelde Anky ook dat zij best op zoek was geweest naar een
goed dressuurpaard, maar deze liggen niet voor het oprapen en ik kreeg het idee dat alleen het beste goed genoeg was ( banketstaaf van Anky dat ze Salinero niet beschikbaar stelde hahaha) en mej. van Aalderen lijkt mij niet zo'n gemakkelijk typje ( nogmaals puur afgaand op de media).
Aan de andere kant kan ik mij deze mensen ook voorstellen, maar dat is het risico van het houden van dieren, zelfs een veulen kan een hartstilstand krijgen en natrappen is zo gemakkelijk.
Natuurlijk gaat het om een enorm bedrag, maar als verkoper sta je er
( mits er bewezen verborgen gebreken waren) eigenlijk helemaal buiten.
Al zou Idool gekeurd zijn geweest, dan nog kon dit gebeuren.
Zelf ben ik wel een voorstander van laag instellen, maar dan zonder hulpteugels,voor iedere methode zijn voor en tegen standers ( laat dan een paard helemaal met rust en ga er ook niet op zitten )
Of daar een paard door onder grote stress komt te staan, dat weet ik niet, maar mijn paarden leven nog steeds en zijn zeer sterk in de spieren en zeer relaxed in de omgang.
Waarschijnlijk krijgt Anky in deze zaak gelijk, al zal het nog gecompliceerd genoeg worden, maar je moet, denk ik, niet naar het bedrag kijken, want al zou het om 2000 euro gaan ipv 325.000 euro, het blijft net zo banketstaaf qua gevoel, maar het kan gebeuren( nogmaals als het geen verborgen gebrek was).
Dit alles is mijn eigen visie vanuit de luie stoel.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:18

banketstaaflig is niet MIJN woord hoor

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:19

In ieder geval zullen A&S in het vervolg de verkochte paarden meteen wegbrengen met een strikje erom heen.

Degene die een aanvullende trainingsstage bij S&A willen volgen hebben pech.
Pas na 6 maanden mag je terug komen.

Ik denk zelfs dat het zover gaat dat in het vervolg degelijke paarden worden verkocht met het beding dat het de eerste 6 maanden niet bereden mag worden, en zeker niet uitgebracht.
Stel je voor dat de nieuwe eigenaar 58% scoort na 5,5 maand.
Krijg je een verreden dier terug dat een half jaar ouder is...........

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:21

Beber schreef:
banketstaaflig is niet MIJN woord hoor

L u ll ig ???? Mischien???? Blond

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:23

ik zou niet weten waarom anky gelijk krijgt in deze zaak, de advocaat heeft namelijk juridisch gelijk. Je mag er vanuit gaan dat een verkoper als Anky zich aan de regels, normen en waarden houdt. Daarom zou de rechter best wel eens in het voordeel van jufrouwtje van Aalderen kunnen beslissen. Ze komt inderdaad vreselijk arrogant over, moet ook wel als je opa je dat soort "cadeautjes" geeft, maar daar heeft een rechter niets mee te maken, gelukkig. Ik vermoed dat hij het Anky en Sjef flink moeilijk gaat maken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:25

Beide partijen zijn professioneel dus het betreft hier geen oridnaire consumentenkoop als je het mij vraagt.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:26

Pipo"]
[quote="Ludo"][quote="Pipo schreef:

Een huis laat je toch ook keuren voor aankoop Verward
[/quote]

Voor degenen die gelijk roepen wat een domme vergelijking. Het is een hypothetische vergelijking. Een huis laat je inderdaad ook keuren, een paard ook. Dus niet zo handig dat dat in deze kwestie niet is gedaan.

Mocht er aan het licht komen dat het paard een kwaal had, en dat dus als verborgen gebrek aangetoond kan worden, denk ik dat de fam. van Aalderen wel degelijk een zaak hebben.

[/quote]

In het filmpje wordt duidelijk gezegt dat ongeveer 3 maanden na de AANKOOP het paard dood in de wei ligt.
Danielle zegt zelf dat ze hem tweeenhalve maand HEEFT wanneer hij dood gaat... Dus.. volgens mij toch wel hoor.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:29

Beber: dat is boktcensuur Knipoog

Schiet mij net nog een voorbeeldje te binnen. In 1995 (dacht ik) won Ajax de Championsleague. Het hele team werd in de periode erop verkocht. Zo gaat dat in het voetbal. Waaronder een fenomenale Keniaan: Kanu. Die ging naar AC Milan dacht ik (of was het Manchester oid? iig heeft hij daarna in Italie én Engeland gespeeld). Bleek die gozer een áángeboren hartafwijking te hebben. Ajax wist van niets, nieuwe club helemaal pissed natuurlijk. Maar uiteindelijk hebben ze vlgs mij het juridische getouwtrek NIET gewonnen. Nalatig van Ajax, dat stond als een paal boven water. Misscihen hebben ze geschikt. Later is Kanu geopereerd en kon hij toch nog op het hoogste niveau spelen, maar zoals bij Ajax, zo was het nooit meer.
't Zou mij in dit licht (denk nl. dat dit geen hele kromme vergelijking is, aan beide zijden is de voetballer nl. medisch gekeurd) dan ook niet verbazen als uiteindelijk A&S niets verweten wordt, hoogstens dat het 'een beetje dom' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:41

CGJ12 schreef:
Beide partijen zijn professioneel dus het betreft hier geen oridnaire consumentenkoop als je het mij vraagt.

Ten eerste.......wat is er ordinair aan een consumentenverkoop?

Ten tweede, de opa van Danielle heeft het paard aangekocht, en dat is geen prof!

Ik durf geen uitspraken te doen, wat de rechter gaat beslissen, we zullen zien.

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:43

fijn zeg, als die paardenexperts, veeartsen en advocaten hier op bokt. maar wel heel erg leuk om te lezen. Haha! Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:46

't Is gewoon één grote soap en hier maak je nog een kansje om er zélf in mee te spelen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:46

Sjonge jonge..

Ordinair is een ander woord voor "gewoon"
Je had kunnen lezen "gewone consumentenkoop"
(heb jij wel een opleiding gehad eigenlijk? Je moet me wel hebben)

En over het wel of niet prof zijn van de partij Van Aalderen kun jij niet oordelen. Dat zal de rechter wel doen.
Feit is dat de familie al meerdere van dergelijke prijzige paarden had gekocht en dus ervaring had met de risico's hiervan.

Zeker gezien het feit dat Festivo ook al doodging.
Ze kenden dus de risico's wel degelijk.
Dus extra dom dat ze het dier betaalden zonder dierenarts attesten.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:51

Dan nog kon dit gebeuren en waren ze net zo ver....

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:51

CGJ12 schreef:

Zeker gezien het feit dat Festivo ook al doodging.
Ze kenden dus de risico's wel degelijk.

Dit vind ik eigenlijk wel een goeie!
Ze hebben al eeder dergelijk iets mee gemaakt, dus gebrek aan ervaring ligt het niet. Ze zouden juist extra voorzichtig geweest moeten zijn...
Een normaal mens met dergelijke ervaring had er(bwv) tachtig dierenarsten en kenner bijgehaald om de kans zo minimaal te houden dat een tweede keer je zoiets overkomt.

Waarom niet gedaan???? Verward