Raponsje schreef:Hoezo zou de winkel een probleem hebben gehad als ik dat spel wel zou hebben mee gekregen?
Ik ben 9 jaar ouder dan de leeftijd die je nodig hebt om het spel te kopen.
Overigens zijn het alleen jonge meisjes die de leeftijd altijd lager in schatten hier.
Bij de wat oudere dames wordt er nooit naar mijn leeftijd gevraagd.
Mystery guests worden gebruikt om te kijken of een winkel de juiste leeftijdsgrenzen gebruikt.
Ik weet niet hoe het nu in Nederland zit (volgens mij is het hetzelfde, alleen hoef ik me er niet meer druk om te maken). Maar toen ik 20 was, waren ze mij verplicht een ID te vragen, terwijl ik vanaf 18 gewoon drank mee kon krijgen.
Stel dat ik een mystery guest was, van 19 en alcohol kocht. Ik krijg het mee zonder dat er naar mijn ID werd gevraagd... Dan ben ik verplicht als mystery guest hiervan melding te maken aan mijn manager. Die er vervolgens actie op onderneemt. Immers ben ik degene die kijkt of een winkel zich wel aan de alcohol-verkoop-wet houdt.
Dat zal voor spellen hetzelfde zijn.
Je bent zelf ook jong geweest, neem ik aan, dan heb je simpelweg wat minder mensenkennis, bovendien ben je beter te beïnvloeden door een baas (die waarschijnlijk best heel boos wordt als de alcohol-verkoop-wet overtreden wordt) en ga je daardoor liever voor het zekere dan het onzekere.
Ik kan het ze NIET kwalijk nemen!!
Bovendien ben ik sowieso verplicht me te kunnen identificeren met een ID-bewijs (dus geen rijbewijs). Weliswaar alleen toonplicht, geen draagplicht. Dus dan kan je het maar beter altijd bij je hebben.
Dacht dat dit in de hele EU wel hetzelfde was.