Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Petpa schreef:Maar is taxivervoer dan voldoende bescherming?

Petpa schreef:TS heeft eind november een topic geplaatst dat ze op zoek is naar een uitdaging. Het lijkt me dat haar dochter een uitdaging is...
marleen_usar @ [LZP] Iets op zetten iets goeds doen
eens! Waar het ook op uitdraait, wel of geen taxi meer. Het is een flinke uitdaging om hiermee aan de slag te gaan. En ook ik mis het stukje "aan de slag gaan" bij ts. Of ze vertelt hier niet wat ze er al aan heeft gedaan of er gebeurt niets. Dat laat ik in het midden. Wil niemand afzeiken want ik weet écht Hoe lastig het probleem is. (Werk Op cluster 4) Ceriadwen schreef:Daarnaast denk ik dat de kans groter is dat er in het OV iemand is met een zorgachtergrond dan bij taxibusjes vervoer. Ik vind dus de redenering dat aanvallen in taxibusjes veiliger zijn dan in het ov een drogredenering omdat de taxibuschauffeurs geen zorgachtergrond hebben en geen opleiding hebben genoten om jouw kind te begeleiden in zo een woede/angst aanval. De kans dat ze bij iemand in het OV zit die dat wel heeft en herkent daarnaast adequaat in zo een geval kan handelen is vele malen groter.
Sorry maar dit vind ik een erg onzinnig vergelijk Ceriadwen schreef:Maar je hebt GEEN zorgopleiding voor deze doelgroep
mamamier schreef:Bij de kleintjes en "extreme" gevallen rijdt er bij ons zelfs nog een gediplomeerde begeleider als busbegeleider mee. Is wel handig als er eentje de boel begint te verbouwen of zo...
gohya schreef:Iedereen die denkt dat zulke kinderen best met het OV kunnen reizen of alleen kunnen reizen,bedenk je eens in als dit je eigen kind is.Dat je s'morgens om kwart voor 9 word gebelt door school en er word gezegd dat je kind niet op school is.Om 12 uur is ze nog steeds niet op school,dus de hele morgen al vermist.Weet je wel wat er dan door je heen gaat?
Denk je dan nog steeds: ze kan best wel alleen reizen of met het OV reizen.
Dat risico neem je dan toch niet meer?
gohya schreef:Dan kun je elk kind wel de hele dag binnen houden op de bank.Iedereen die denkt dat zulke kinderen best met het OV kunnen reizen of alleen kunnen reizen,bedenk je eens in als dit je eigen kind is.Dat je s'morgens om kwart voor 9 word gebelt door school en er word gezegd dat je kind niet op school is.Om 12 uur is ze nog steeds niet op school,dus de hele morgen al vermist.Weet je wel wat er dan door je heen gaat?
Denk je dan nog steeds: ze kan best wel alleen reizen of met het OV reizen.
Dat risico neem je dan toch niet meer?
gohya schreef:Ceriadwen schreef:Dat gebeurd Gohya, ook met "normale" kinderen, alleen is dan de uitkomst/afloop vaak dramatischer dan bij verdwaling.
De verwerking ervan is bij 'normale' kinderen veel minder dramatisch dan bij kinderen met een beperking.