Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:33

Mijn verzorgpony staat buiten. Ze heeft ook alleen een schuilstal. Die kan wel dicht, maar ik ben bang dat die een boom ook niet zou overleven, dus dan heb ik liever dat ze buiten staat en eventueel weg kan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:34

Hmm wat baal ik van de verwachtIngen! Morgen word ik gewoon op stage verwacht. Nu dus de vraag wat ik doe waag ik het met het openbaar vervoer of ga ik toch met de auto (heeft eigenlijk m 'n voorkeur) maar ik weet het niet...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:35

De NS heeft nog geen aangepaste dienstregeling, dat hadden ze de vorige keer wel.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:36

Shenanigans schreef:
essie_blue schreef:
Oh yes, dit worden weer heel wat NS vertragingen :+

Alsof een trein van zoveel duizend kilo van de rails geblazen wordt.... ik snap niks van de NS :+
Of worden de wielen weer spontaan vierkant geblazen? -O-

Dat is het probleem niet, het was vorige keer zo dat er takken/bomen en dergelijke op de rails en bovenleidingen zijn gevallen.. Het opruimen daarvan heeft nogal wat voeten in aarde.

Ik woon ook in het meest heftige gebied en moet in principe van de kop van Noord Holland naar Haarlem met de trein, maar dat sla ik dus morgen maar even over. :)

Rennie89

Shenanigans schreef:
essie_blue schreef:

Alsof een trein van zoveel duizend kilo van de rails geblazen wordt.... ik snap niks van de NS :+

denk dat het vooral zit in die bomen die op het spoor blazen en ontsnapte dieren en rondvliegende dakpannen en weet ik het :')

friendly

Shenanigans schreef:
essie_blue schreef:

Lekke banden :P

SAKKIA

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:43

Moet zeggen dat ik de Nederlandse sites nog steeds mild vind hoor.
Ik woon op de grens paars/rood en weeronline geeft windkracht 6 ??
We gaan het zien morgen.

Eske_B

Zou het veilig zijn om te fietsen langs een weg met allemaal bomen (die de vorige storm ook hebben overleefd). Ik zit in het rode gebied.

Shenanigans

lifaya schreef:
denk dat het vooral zit in die bomen die op het spoor blazen en ontsnapte dieren en rondvliegende dakpannen en weet ik het :')

Ik las 'rondvliegende dieren' :') :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:45

Maar zeg....roze is orkaan....dus als je in het roze gebied woont, krijg je dan ook geld van giro 555??? :') :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:47

de oosterscheldekering doen ze dicht en nog een paar dingen. ook vanwege springtij.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:48

Ik moet nog zooooooooo veel doen morgen, zou het helpen als ik Jantje de Wind even lief aankijk? Kan het echt even niet gebruiken nu ^) Of zou het toch wel meevallen?

Heb niet heel het topic doorgelezen, maar hoorde dat de stormvloedkering (Zeeland) dicht gaat?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:49

Nog even wat info

Morgenochtend neemt de bewolking van het noordwesten toe en in de middag gaat het regenen. Later in de middag wordt de regen gevolgd door buien, mogelijk met onweer, hagel en natte sneeuw. De middagtemperaturen liggen tussen 5 graden in het zuidoosten en 8 graden aan zee. De zuidwestenwind draait in de middag naar het westen en neemt landinwaarts toe naar krachtig tot hard, in de kustprovincies naar hard tot stormachtig. Langs de kust staat een westerstorm, 9 Bft en in het Waddengebied komt een zware tot mogelijk zware storm te staan, 10 Bft. In de middag en eerste helft van de avond komen er boven land zware windstoten voor van 75-100 km/u, in de kustprovincies zware windstoten van 100 tot 120 km/u. In het Waddengebied mogelijk tot 130 km/u. Het hoogtepunt van de wind valt tijdens de tweede helft van de middag en de eerste helft van de avond. In de loop van de avond neemt de wind slechts langzaam in kracht af. (Bron: KNMI)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:49

BaileyMix schreef:
Ik moet nog zooooooooo veel doen morgen, zou het helpen als ik Jantje de Wind even lief aankijk? Kan het echt even niet gebruiken nu ^) Of zou het toch wel meevallen?

Heb niet heel het topic doorgelezen, maar hoorde dat de stormvloedkering (Zeeland) dicht gaat?

Staat op nos.nl ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:56

Jullie nederlanders zitten elke keer met de poepers :')
Ik hoop dat de schade niet erger zal worden..

Ik zit hier weer veilig in het belgland

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:57

Ik had NS getweet :') Maar voor alsnog geen aangepaste dienstregeling, ze zouden weerbericht in de gaten houden en zonodig bijstellen!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:09

Moet morgen om 20 voor 8 bus van hoogezand naar groningen hebben en dan loop ik samen met mijn vriend naar school toe.
15:15 ben ik vrij... Dat is echt poedersuiker, maar aangezien ik toets heb moet ik wel heen...
Nja ik hou echt alles in de gaten en zodra het te hevig begint te worden ga ik naar huis.
Ben ook erg benieuwd hoe ik vrijdag naar stage zal komen en wat de veiligheid is...

Anoniem

Maar, is er in het noorden ook zulk noodweer? Ene zegt van wel, andere niet. En mijn ouders zijn het er niet mee eens dat ik met de bus wil. Maar ik voel me niet bepaald veilig zo eigenlijk. :')

NienkeV1994

Ja ik heb ze ook maar even gevolgd om het in de gaten te houden.. Morgen voordat ik naar school ga in ieder geval maar even op de reisplanner kijken, al neem ik aan dat het om half 8 nog wel mee zal vallen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:10

Deetjeeuh schreef:
Maar, is er in het noorden ook zulk noodweer? Ene zegt van wel, andere niet. En mijn ouders zijn het er niet mee eens dat ik met de bus wil. Maar ik voel me niet bepaald veilig zo eigenlijk. :')

het is juist het noorden :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:10

Noorden en wadden/kustgebied is volgens mij het ergste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:11

unihorses schreef:
Deetjeeuh schreef:

het is juist het noorden :+

Ik bedoel zuiden, oeps. :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:13

Dat blijft afwachten denk ik.. Er wordt windkracht 6/7 en windstoten van 75 tot 100 km per uur verwacht in Noord Brabant, dat zeiden ze bij het NOS Journaal tenminste, kan ondertussen al weer anders zijn.

Vraag me toch wel af naar welke weersverwachting de NS kijkt? Kan me niet voorstellen dat alle treinen in het noorden en aan de kust gewoon rijden morgen..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:17

Wie kan mij vertellen hoe de wind stond met de vorige storm van oktober??

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:18

Ik ben bang dat wij morgen vroeg klaar zijn met werken.
aangezien ik in de kas zit en de vorige keer er al 1000 ramen uit gedonderd zijn denk ik niet dat ze het risico willen lopen en ons wel weer eerder naar huis sturen.
ben ik blij dat ik op kruipafstand van de kas woon. hoop alleen dat onze dakpannen dit keer blijven liggen.
ik woon overigens in sexbierum ong 10 km van de kust af