Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:24

Wauwie! Wat goeeeed! Gefeliciteerd!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:23

Punt terug van mijn scriptie, een 8.4...

Maar 't commentaar, haha. Het is té goed voor een eerste jaar student, woordkeuze, etc. is op academisch niveau... Ook de enige in mijn klas en een van de weinige die m gehaald heeft (en de enige met een goed). Nu mag ik op gesprek komen. Owjee, was er zo blij mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:24

Eve een vraagje. Als je artikelen gevonden hebt, en van deze artikelen de literatuurlijst raadpleegt en op die manier weer andere nuttige artikelen vindt die je ook gebruikt, hoe noem je die manier van zoeken dan? :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:31

Wij noemen het "sneeuwbaleffect". Zo moeten we het in de literatuurstudie (in de methode en de flow-chart) ook noemen. :)

Ik heb mijn scriptie uiteindelijk met een 8.1 afgerond (scriptie 8.4 (telt x2) en presentatie 7.5 (telt 1x)). Andere docent had mijn scriptie ook gelezen, zij vond de 8.4 flink onterecht. In haar ogen was het minimaal een 9.5 waard, maar ben alsnog blij met de uiteindelijke 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:40

Bedankt! Ik wist even niet hoe ik die manier van zoeken onder woorden moest brengen, stond nog steeds als een comment langs de zijlijn. :D Vandaag lever ik mijn inleiding, methode en resultaten weer in. Dus alleen de discussie hoeft nog! *\o/* Hoewel ik natuurlijk nog wel even de feedback moet afwachten. ;) Ik loop gelukkig erg voor op schema doordat ik in het begin keihard gewerkt heb. *\o/*

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:34

Mag ik me melden voor wat motivatie? :D

Ik ben nu bezig met mijn bachelor scriptie, ik ben officieel denk meer dan een maand bezig, maar ik ben nog maar bij het theoretisch kader. Die heb ik zo ongeveer af, maar ik denk dat er nog meer in kan. Ik wil morgen gaan beginnen aan de methode en hopelijk lukt het me dan ook een keer een hoofdvraag etc te formuleren. :=

Ik vind een scriptie schrijven toch best lastig. Normaal gesproken als je een paper oid moet schrijven dan heb je datelines etc, dus echt veel meer een stok achter de deur om op te schieten. Ik wou eigenlijk begin dit schooljaar al beginnen met mijn scriptie, maar heb het dus steeds uitgesteld. := Ik hoop nu eind mei toch wel zo'n beetje alles af te hebben, of anders begin juni!
Wat ik trouwens wel altijd heb, is dat het TK enzo maar af moet zijn. Daarna gaat het allemaal wel snel bij mij, met de analyse enzo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:32

Mijn begeleider wil graag dat ik een leuke, pakkende kreet bedenk voor bij de titel van mijn onderzoek. -O-

Mijn titel en ondertitel zijn nu als volgt:

Stotteren
Een onderzoek naar de motieven van logopedisten op het Speciaal Basis Onderwijs om kinderen die stotteren zelf te behandelen of door te verwijzen naar een stottertherapeut

Weet iemand een leuke kreet? Ik ben niet zo van de kreten eigenlijk. Vind het niet echt professioneel. :+

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:27

Het is wel stilgevallen hier...

Ik heb in iedergeval goed nieuws, mijn scriptie is met een mooie voldoende beoordeeld!! Helemaal happy nu, alleen nog verdedigen en dan ben ik gewoon klaar! :D :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:41

Wat goed, gefeliciteerd! Ik kan er alleen maar van dromen!

Ik heb na het drama in maart een klacht ingediend. Uiteindelijk een nieuwe examinator gekregen waar ik super blij mee ben. Hij is rustig, kan goed uitleggen en geeft ook duidelijke feedback. Eerste helft van mijn scriptie nu volledig aangepast en vond hij zeer goed. Nu de laatste helft nog. Heb helaas nog maar 1,5 week dus dat is aanpoten! Hij vertelde dat ik veelte veel onderzoek heb gedaan voor mijn scriptie. Als ik dat had geweten. Had mij zoveel stress gescheeld.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:12

Fijn N0a, beetje jammer dat je daar nu achter komt :(

Hier gaat het wel ok. Ik ben nu bezig met het herschrijven van mijn inleiding en onderzoeksmethode. Net mijn resultaten ingeleverd. Ik hoop daar volgende week feedback op te krijgen.

17 juni heb ik mijn referaat en ik ben al redelijk op weg naar een leuke presentatie.

Hopelijk krijg ik het allemaal af voor 1 juli (conceptversie) en dan 2 week later lever ik het officieel in. Ik moet dus nog even doorwerken :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:24

Denk dat het stil is omdat iedereen aan z'n thesis aan het werken was :P

Hier 28 mei de masterthesis ingediend, 30 juni volgt de verdediging (presentatie van een halfuur + vragen) en dan hoor ik 3 juli mijn punt. Vind het mega spannend! Achteraf had ik liever een typisch biologie-onderzoek gedaan ipv enquêtes, heb geen idee hoe de lezers het gaan onthalen... maar kan er niks meer aan veranderen ook niet :P dus afwachten maar!

Vind het Nederlandse systeem daar precies wel beter in, met die tussentijdse punten/feedback :j Weet je veel meer waar je staat. Voor mijn gevoel kan ik gewoon eender welk punt krijgen nu..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:46

Mijn scriptie is vorige week afgekeurd. Veel aanpassen en kan me er as usual slecht toe zetten. Ben nu aan het wachten op het cijfer voor m'n portfolio. Die zou ik binnen nu en ... 13 minuten moeten krijgen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:24

Balen LizMD :( Hopelijk is je portfolio wel goed!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:54

Nee helaas. Portfolio ook niet. Donderdag de 12e de herkansing inleveren, m'n begeleider kan op z'n vroegst pas op woensdag een gesprek voor de feedback aangaan. Shoot me please!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:21

Mag ik me ook melden hier? Vorig jaar begonnen aan scriptie, tussendoor helaas een studiestop door omstandigheden en nu weer verder gaan met mijn scriptie. Ga hem wel opnieuw doen, aangezien de resultaten van mijn oude scriptie al oud zijn en mijn scriptie ook niet helemaal correct. Dus ik start liever met een schone lijn. Morgen afspraak om planning van onderzoek te bespreken op mijn stage waar ik het onderzoek ga uitvoeren. :)

LizMD, dat is goed balen zeg....Hopelihk heb je wat aan de feedback en is het niet veel wat je moet verbeteren!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:04

Hoe is het bij iedereen afgelopen uiteindelijk?

Hier ging de presentatie/verdediging wel goed, had uiteindelijk een 15.10/20, en geslaagd met onderscheiding, dus heel blij! :) nu maar eens een job zoeken :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:14

Ik meld mij! Ik ben nu bezig met mijn afstudeerstage bij FrieslandCampina, ik studeer international business en management. Heb mijn research proposal af, moet nog wel wat geschaaft worden maar ik mag iig van start gaan. Moet in de tussentijd ook nog enkele vakken halen en ik werk naast mijn fulltime stage ook nog op zaterdag dus ik ben best druk. :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:34

Ik heb het helaas niet gehaald dit jaar. In september een nieuwe poging.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:15

Ik ben ook nog steeds niet klaar. Laatste poging in augustus. Scriptie had 10 punten te weinig..

Gefeliciteerd SN met het behalen van je diploma. Sterkte met het zoeken naar een baan :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:21

Wat jammer dat jullie het niet gehaald hebben, echt zonde.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:23

Jammer dat sommige het niet gehaald hebben zeg. Hopelijk volgende keer in één keer raak.

Mijn scriptie had ik een 8.4 voor en presentatie 7.5. Met een 8 afgesloten dus. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:28

Lekker hoor! Ik ben beter in presenteren dan het schrijven van een scriptie, ik ben niet zo'n pietlut. Zou hierna ook nog graag m'n master halen maar dat wordt wel pittig voor me denk ik.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:34

Oh ik heb precies andersom, schrijven gaat me echt perfect af, maar presenteren... Vind het ook echt vreselijk.

Vriend is vorige week gepromoveerd, dat wilde ik ook altijd. Onderzoek doen nog steeds, schrijven ook geen probleem, maar promoveren zelf... no way.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:04

Bij mij gaat beide niet van harte :+

Ik heb mijn conceptversie ingeleverd. Ben nu bezig met mijn scriptie verbeteren. Ik mag hem 20 augustus officieel ingeleverd.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:08

Gefeliciteerd aan iedereen die klaar is en succes voor iedereen die nog bezig is!

Bij mij gaat het ook niet zo hard, maar zou voor 31 augustus wel graag mijn cijfer hebben. Heb ook het idee dat mijn begeleidster niet goed leest, af en toe zijn er stukken die altijd tijden hetzelfde zijn en die ook meerdere keren in de scriptie stonden toen ik hem naar haar toe stuurde en dan stuur ik mn scriptie voor iets anders nieuws en ineens moet ik iets veranderen aan zo'n stuk wat al tijden goed was. Ik ben nu maar lekker zelf bezig gegaan met de analyse en dan lever ik de boel in een keer in. Ik wil gewoon er vanaf zijn. ^)