Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:43

Ik kan met mn voeten soms niet bij de grond als ik op de wc zit :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:45

nerina_97 schreef:
(ik heb een vriend, maar ik vind het toch wel leuk om te reageren)

Een kleinere vriend dan dat ik ben, wordt lastig, die moet dan onder de 1.47. xD
Lengte voor mij maakt echt niet uit! Het enige is wel dat er dan overal trapjes en krukjes in huis moeten staan omdat hij er dan ook niet bij kan.

:') :') :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:54

Ja dat aanrecht is inderdaad naar! Of afwassen... Ik leg soms mijn snijplankjes op twee doosjes ofzo, scheelt wel :)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:58

Voor mij is het echt een no-go. Uiteraard gaat het om het innerlijk maar als je het gevoel krijgt dat je met je kleine broertje op stap bent? Nee een paar keer wezen daten met mannen die circa 5 cm met mij schelen... en hoe aardig/leuk/knap/geweldig ze wel niet zijn... er is altijd een stemmetje in mij dat zegt.. "dit wordt écht niks". Leuk als vriendschap maar niet als relatie.

De laatste gaf aan dat hoewel hij kleiner was dan ik.. zijn persoonlijkheid / ego dat wel in verhouding zou brengen. Dat was ook zo maar dat stemmetje bleef maar roepen nee Nee NEE!

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:29

Janine1990 schreef:
nerina_97 schreef:
(ik heb een vriend, maar ik vind het toch wel leuk om te reageren)

Een kleinere vriend dan dat ik ben, wordt lastig, die moet dan onder de 1.47. xD
Lengte voor mij maakt echt niet uit! Het enige is wel dat er dan overal trapjes en krukjes in huis moeten staan omdat hij er dan ook niet bij kan.

Je kan je huis er ook gewoon op aanpassen :P

Wij zijn thuis allemaal erg groot, daarom hebben we een iets hoger aanrecht dan normaal. Maar ik heb ook een tante van 1.50m ofzo. Heeeul klein in ieder geval. Die dan met moeite bij de kraan kan :')

Oja, daar had ik niet over nagedacht. Is wel een idee. :)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:33

Sees schreef:
Als ik het me goed herinner van de geschiedenislessen waren dit grote vrouwen dus de opmerking aan Glennfidditch was dubbelzinnig ;).

Glenfiddich, jij mag Fid zeggen. Ik had vandaag een gesprek met een vrouw die in de bedrijfshiërarchie hoger staat dan ik, maar uiteindelijk bijna een halve meter kleiner is. Toch een beetje awkward als je samen documenten moet overlopen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:17

GlenFiddich schreef:
Glenfiddich, jij mag Fid zeggen. Ik had vandaag een gesprek met een vrouw die in de bedrijfshiërarchie hoger staat dan ik, maar uiteindelijk bijna een halve meter kleiner is. Toch een beetje awkward als je samen documenten moet overlopen.

Excuus, 't is nogal een mond vol en ik ben blond :D.

Zou zo iemand dan ook automatisch minder overwicht uitstralen omdat ze kleiner is en dus harder moeten knokken om serieus genomen te worden?

Er is bij ons op het werk serieus een keer iemand niet aangenomen vanwege de lengte :o.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:22

Haha ik ben langer dan het merendeel van mijn mannelijke managers :+ Om van het hogere management nog maar niet te spreken. Tsja....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:25

Dat beeld heb ik ook altijd van hoge piefen, kleine dikke mannetjes met een lange slanke assistente. :')
Zoiets:
Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:45

Konstantine schreef:
Dat beeld heb ik ook altijd van hoge piefen, kleine dikke mannetjes met een lange slanke assistente. :')
Zoiets:
[ Afbeelding ]

hmmmm komt me erg bekend voor :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:47

Hahahahahaha, ik mag toch hopen dat je vriend niet zó klein is :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:04

Ah übercure dan kun je 'm in je acterzak meenemen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:07

Of in je broodtrommel!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:27

Moehahahaha Collie, straks vreet je 'm per ongeluk op :D.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:32

Hoe beter je zelf in je vel zit, hoe minder belangrijk het uiterlijk van je partner is, is mijn ervaring :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:33

WB, dat ben ik niet met je eens ;). Ik ben over het algemeen vrij zelfverzekerd en wordt vaak als het zonnetje in huis beschreven, toch wil ik graag een partner waar ik het óók van zijn uiterlijk warm van krijg ;).

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:47

Wranglerbutt schreef:
Hoe beter je zelf in je vel zit, hoe minder belangrijk het uiterlijk van je partner is, is mijn ervaring :)

Heeft er voor mij niks mee te maken voor mij hoor, het oog wil ook wat, niks met onzekerheid te maken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:42

Nou ja, je moet er misschien doorheen kijken en je moet niet onzeker worden van het uiterlijk van de ander. Maar als ik dan toch er bovenop zit, wil ik wel iets leuks hebben om naar te kijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:54

Wranglerbutt schreef:

Soms vraag ik me af mensen die dit soort opmerkingen maken zelf misschien niet zo lekker in hun vel zitten en daarom dingen gaan zoeken bij anderen waaruit opgemaakt zou kunnen worden dat iemand heel misschien toevallig ook niet goed in het vel zit.

Ik bedoel, als een hele mooie vrouw verlieft is op een hele mooie man. Dan ga je toch ook niet denken: "Ach gos, ze is vast heel onzeker, daarom valt ze voor zo'n mooie man."

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:18

@Janine: Ik spreek uit eigen ervaring en toen ik jonger was, was ik inderdaad niet zo heel zelfverzekerd :P
(ook al dacht je dat toen natuurlijk wel 8-) )

Vroegah was uiterlijk dus best belangrijk; een vriendje moest minstens 10 cm langer zijn dan ik en mocht vooral niet jonger zijn :n
Nee zeg, stel je voooor! :oo
25 jaar verder is voor mij het uiterlijk nog steeds niet onbelangrijk, maar echt ontzettend ondergeschikt aan het innerlijk van een persoon :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:24

Dus omdat het jouw ervaring is, is het ook daadwerkelijk zo? :Z

Hoelang ben je eigenlijk?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:37

Waar zeg ik dat het zo is??? Ik zeg toch: "Is mijn ervaring" oftewel: mijn mening B-)
Ik ben 1.66 m en jij? En hoe oud? :+

Nog een stukkie eigen ervaring: Diepgang komt met de jaren :Y) Hoewel.... bij sommigen blijft het een leven lang vrij ondiep -O-
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 28-11-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:40

Wranglerbutt schreef:
Waar zeg ik dat het zo is??? Ik zeg toch: "Is mijn ervaring" oftewel: mijn mening B-)
Ik ben 1.66 m en jij? En hoe oud? :+

Dat betekent dat je sowieso al nooit zult ervaren wat een lange vrouw ervaart. En dus de gevoelens van een lange vrouw, met betrekking tot haar lengte, bagatelliseert.

Ik ben 1.85m en je zult mij niet zien thuiskomen met een man die beduidend kleiner is, omdat ik me er sowieso al niet toe aangetrokken zal voelen.

Ooh en laat me raden, dat is kortzichtig van me :)

Mijn leeftijd laat zich wel raden lijkt me?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:42

Ik ben me er niet van bewust dat ik iemands gevoelens bagatelliseer :\
Jij voelt je kennelijk aangevallen door mijn mening :? Apart...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:49

Wranglerbutt schreef:
Ik ben me er niet van bewust dat ik iemands gevoelens bagatelliseer :\
Jij voelt je kennelijk aangevallen door mijn mening :? Apart...

Mwah, aangevallen is wel een groot woord hoor.
Maar het is zo grappig dat dit soort uitspraken niet één keer is gedaan door een lange persoon in dit hele topic.

Wat betreft het bagatelliseren... Je schuift het niet vallen op kleinere mensen af op gevoelens van onzekerheid. Hoe kom je er in vredesnaam bij.
Hoe kan jouw ervaring, met je 1.66m, in vredesnaam betekenen dat dit voor grote vrouwen ook zo werkt?

Lees het topic eens door, meerdere mensen van jouw lengte zeggen geen moeite te hebben met een kleinere man.
Mensen die kleiner zijn dan jij, zeggen juist weer liever een langere man te hebben. En langere vrouwen willen over het algemeen (ik heb in dit topic één uitzondering gelezen) een lange(re) man.