Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:43

Sheran; dat is wel even balen dat je elkaar maar 2x per jaar ziet. Maar over een aantal jaar komt hij weer terug en kunnen jullie meer tijd samen doorbrengen. Of je moet voortijdig zijn kant op gaan (misschien daar werkervaring opdoen?) Nu even door de zure appel heen bijten :(:)

Roulette; Je kunt later altijd nog terug naar Melbourne (met hem)! Nu nog een paar weken genieten van de stad en daarna genieten van je vriend.

Jackie; ik ga minder vaak naar m'n vriend dan hij bij mij komt. Hij heeft een auto, dus is al niet gebonden aan bepaalde treintijden. Ook krijgt hij diesel van z'n vader (scheelt bakken vol geld). En ik heb katten die ik niet elke week alleen ga laten. Maar heb inmiddels een leuke oppas gevonden voor m'n belhamels, dus kan nu vaker en langer zijn kant op. Dat met een daluren-kaart voor de trein maakt dat ik misschien €30 uitgeef voor een retourtje vriendje :D Moet er niet aan denken €750 te betalen voor elke keer dat ik 'm wil zien :oo

M'n zusje was gisteren jarig, dus heb m'n vriend om echte Belgische pralines van uitstekende kwaliteit gestuurd ~~}> Hij moet de beste uit de streek meenemen en geen supermarkt-prul, haha.
Morgenn :):) Eerst samen door Nijmegen struinen (en ergens lunchen) en dan wordt hij in het diepe gegooid :D Hij wilde ook perse samen uit eten zondag (want familie-gebeuren duurt maar tot half 3 die dag), dus hij heeft ergens gereserveerd. *zucht* Wat is hij toch geweldig <3

Dromenlies: haha, die ga ik zo maar opzetten, terwijl ik m'n spullen ga pakken :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:46

Zal zo nog even een opbeurend video'tje plaatsen voor de mensen die meer geduld moeten hebben. Mbt tot reiskosten. Ik heb wat gespaard maar kan helaas mijn studie niet combineren met een baantje dus ik zit op zwart zaad :S. Kan nog 1 ticket betalen en dan moet vriendlief mijn tickets gaan betalen. Zo hebben we het ook afgesproken hoor. Ik verdien niks en hij kan 2 tickets per maand Londen Amsterdam wel missen. Is ongeveer 120,- per ticket, geen wereldbedrag gelukkig.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:52

120 voor een enkel ticket? :\ Easyjet vliegt toch vast wel een stuk goedkoper dan dat?

Edit: rare smiley :+

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:54

Nee retourtje. Het zou nog goedkoper kunnen als we vroeger konden boeken maar door zijn werk moet het altijd een beetje last-minute.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:57

Ik heb momenteel alleen een bijbaantje en me vriend werkt al 3 jaar fulltime, dus hij kan ook wel meer missen. Toch voelt het gek om een ticket van hem aan te nemen, met de helft voel ik me dan toch prettiger. Onafhankelijk vrouw hahaha nee hoor grapje, ik geef eerlijk toe dat ik niet 3x in een jaar €1200 kan uitgeven aan 1 reis! pff, iemand niet een geld boompje voor me?

Ik kijk uit naar wat je uitkiest Dromenlies haha :D ben druk aan de studie dus kan wel een opbeurend videotje gebruiken

Kan me heel goed voorstellen dat hij zenuwachtig is Rebel_Jits, ik zou daar ook zeker tegen opzien! :')

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:01

Hier is ie dan... Deze kreeg ik een keer van mn lover toen ik het niet meer zag zitten en het maakte me heel vrolijk.

Jackieboy

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:02

haha ja leuk!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:13

Haha vriendje zit te miepen dat ie volgende week hele week alleen zit :')
Ik had al aangegeven dat het voor mij niet een handige week is, maar hij kon niet anders.

Maandag en woensdag ga ik lang rijden (dus zo'n 4-5 uur weg)
Maar maandag ga ik in de ochtend (om 8.45 al weg). En meneer is pas tegen 13.00 bij mij.
Woensdag gaat meneer naar een vriend die dichtbij mij woont.
Donderdagavond heb ik korfbaltraining (dus 2 uur weg) en vrijdag moet ik werken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:29

Dank jullie wel allemaal :)

En ja, hij steunt dus alleen maar wanneer hij dat wil... en het irritante is dat je er niks tegenin kunt brengen. Ik ben dat soms wel eens echt zat, want dan denk ik: graag of niet. Hij zou het uit laten gaan als ik dat van hem eis. Dus misschien moet ik dat ook wel willen. Maar dan zit ik weer hier helemaal alleen verdrietig, en dan is het helemaal erg als ik hem niet kan zien en we er dan niet over kunnen praten. En als hij dan hier komt... daar heb ik gewoon geen behoefte aan. Als het met iemand uitgaat, ga ik hem 1000x erger missen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:34

Is de reden dat je hem gaat missen als het uitgaat, oftewel liefdesverdriet, de enige reden dat je in de relatie blijft?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:36

Soms wel ja. En natuurlijk dat ik hem ga missen als persoon, want we zijn zo 'vergroeid', zeg maar. Het zal heel leeg worden zonder hem. En ja, daar zie ik wel tegenop. Ik zou zo graag bij hem blijven. Maar als hij dan weer dit soort dingen doet... ben ik niet zo blij met hem. Het is zo moeilijk uit te leggen! Het klinkt misschien raar na mijn eerdere verhaal, maar we vullen elkaar zo fijn aan en we kunnen heel goed praten, en hij is heel lief (ja echt).

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:42

Ik ken je niet goed genoeg om jouw situatie te beoordelen maar als ik af ga op wat je hier schrijft heb ik het idee dat jij geen prioriteit krijgt van hem, dat hij niet zijn best doet voor jou en dat in combinatie met het feit dat hij een baan heeft aangenomen in USA voor meerdere landen terwijl het voor jou extreem moeilijk is om daar een baan te gaan vinden etc... zou ik echt zeggen, kom op voor jezelf. Dit is niet eerlijk van hem naar jou maar ook niet van jou naar jezelf toe. Verder zal ik me onthouden van relatie-counceling op een openbaar forum maar je mag me altijd een pb sturen hoor.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:15

Tsja, ik ben van mening dat je beiden je best moet doen voor een relatie. Het gaat nu eenmaal niet vanzelf. Een van de aandachtspunten daarbij is dat je open staat voor de mening van de ander en bij meningsverschillen samen naar een overeenkomst zoekt. Beiden vanuit je gevoel praten. Maar ook beiden water bij de wijn doen als dat nodig is. Je kan best vertellen hoe jij denkt over de situatie. Een beetje redelijke vent zal samen met jou naar de oplossing zoeken.

Een leukere noot: de eerste keer dat ik bij m'n vriend was, moest hij nog 1 dagje stage lopen. Ik bleef gewoon thuis, ging beetje boodschappen doen, cakeje bakken.. Hij woont alleen en ik had nog nooit iemand van zijn familie gesproken of gezien. Klopt in eens zijn vader op de deur :wow: Na een uur (want moest wachten op de cake) vol kletspraatjes (over dingen die ik niet wilde weten), nam hij me mee naar m'n vriend z'n oma. Had z'n vader bedacht dat ik zijn vriendin was (ipv van m'n vriend). Op zich wel grappig, die oma de gek aansteken. Na een tijdje kwam ook m'n vriend z'n moeder + 3 kinderen langs (had ik ook nog nooit gezien) Zat ik daar op de bank opgeprikt bij mensen die ik niet kende %)
Mijn vriend wist dus niet dat ik daar was, dus hij ging gewoon naar zijn huis. Ik had zijn sleutel (omdat ik naar de winkel was geweest), dus hij kon er niet in. Ging hij me bellen of ik open wilde doen. Ik zo:"Euh, dat gaat niet.. Ik zit bij je oma".
Hij:" <stilte> .. <gevloek> ok, tot zo". _O-
Het is ongeveer 3 minuten met de auto rijden. Na 10 minuten was hij er nog niet. Na 15 minuten kwam er wel een auto aan die op de zijne leek, maar die reed door. En na 25 minuten was hij eindelijk daar, om mij te redden :D
Dus ja, ik vind het wel gerechtvaardigd hem morgen in het diepe te gooien, haha.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:29

Sheran: Hopelijk gaat alles goed komen tussen jullie dan! Je moet ook aan jezelf denken!!
Rebel Jits: Hahhaha Pak hem morgen maar goed terug dan!! :')

Toen ik zo een 2 jaar geleden voor het eerst naar mijn vriend in Nederland ging en dus ook mijn schoonfamilie ging ontmoeten had ik daar helemaal niet bij stil gestaan! Ik was al zenuwachtig genoeg omdat ik Ard weer ging zien en heb echt geen seconde erover na gedacht dat ik dus naar zijn ouderlijk huis gingen! Ik bleef daar gelijk zo een 2 weken dus als het niet zou klikken zou dat dus minder leuk worden! Maar wat heb ik heb ik het getroffen met mijn schoonfamilie!! Geweldige mensen!!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:30

Wat gaan jullie jullie vriendjes geven met sinterklaas of kerstmis??

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:04

Jackieboy schreef:
Heb je niet de mogelijkheid om voor juli een keer bij hem langs te gaan? :)

Ik had nog een vraagje in het algemeen. Hoe doen jullie het met reiskosten? Ik ga nu in december naar me vriend en heb zelf de vliegticket betaald :) nu kan hij waarschijnlijk pas in juli naar nederland komen, en hoop ik daar ergens tussen misschien nog zijn kant op te gaan. Hij bood toen (gelukkig) meteen zelf al aan om me ticket te betalen, omdat ik dan 2 x kom en hij 1 x. Nu zei ik al dat hij dat niet hoeft, maar misschien wel ieder de helft ofzo. Het is toch een hoop geld. Hoe doen jullie dat als de één meer naar de andere gaat dan anders om?

Hij komt meestal vaker hier bij mij, dan ik naar hem. Soms betalen mijn ouders het voor me, soms ik en het is nu 4 of 5 keer voorgekomen dat mijn vriend mijn treinkaartje heeft betaald.
Meestal ben ik van de 4 weken, 1 bij mij, 1 bij hem, een weekend niet, en dan weer een bij hem.
Als hij dat weekend wilt afspreken als we elkaar eigenlijk niet zien, en hij wilt dat ik naar hem kom, dan betaalt hij meestal mijn treinkaart.

Voor hem betaal ik vrijwel nooit de benzine, kost ook meteen stukken duurder. Maar ben ook niet zo'n persoon wat vraagt: 'Wil jij mijn treinkaart betalen ?' Het komt uit hem zelf. :j

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:14

@sharan Hopelijk komt het allemaal goed !
@Rebil-Jis: Hahaha, wat een verhaal ! Ik zou mij echt ongemakkelijk voelen als ik opeens de eerste dag gelijk al bij zijn hele familie op de bank genesteld zit :') Zou echt iets hebben van: "Eeuuh, gaat het niet te snel allemaal ? :o''

Ik zie vriendjelief zaterdag weer. Wilde eerst morgen al naar hem toe gaan, maar ik weet het niet.. Hij moet zaterdag een hele dag werken tot 5 uur, dus dan zit ik heel de dag alleen bij hem thuis en met zijn ouders en dan moeten we na zijn werk weer naar mij rijden. Heb ik voor mijn gevoel een hele wereldreis achter de rug.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:54

Schoonfamilies ontmoeten, altijd leuk. Hebben jullie allemaal een leuke schoonfamilie getroffen?
Ik heb altijd de mazzel gehad dat zijn familie bij mij in de buurt woont (het eerste jaar van onze relatie woonde ik zelfs 2 straten bij zijn zusje vandaan) en ik dus nooit verplicht was om langer dan een avond te blijven.

Jits, ik zou gewoon wraak nemen dit weekend, laat hem maar spartelen ;-)

Sheran, jij bent de enige die kan bepalen of je vriend het waard is. Als de goede momenten voor jou opwegen tegen de mindere momenten en jij algemeen gezien gelukkig bent met hem is het prima, toch?

Monami, dit jaar geven we elkaar denk ik helemaal niets. Met Sinterklaas ben ik niet in de buurt en met kerst zijn we samen op vakantie en hebben we al genoeg spullen om mee te sjouwen. Daarbij geeft mijn vriend eigenlijk helemaal niets om cadeautjes. Wat ga jij aan jouw vriend geven?

Jackie, voor jou en voor alle anderen die veel reiskosten hebben:
Afbeelding

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:07

Ik zat te denken aan een portomonee maar nu zei hij vandaag dat hij ook altijd blij is met een usb zo een groote waar je alles op kan zetten! maarja dat vind ik weer zo een saai kado :o Maar hij is 30 januari ook jarig dus daar moet ik ook weer wat voor verzinnen!! Ik ben er nog niet uit! :o

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:16

Oef wat lijkt het me verschrikkelijk als je elkaar echt lang niet zien. 1,5 week met kerst en dan tot juli niet.. Verschrikkelijk.

Ik begin nu een beetje te wennen aan deze week, dat ik mijn vriend 6 dagen niet zie. Wat alweer verkort is naar 5 :')
Voor iedereen anders natuurlijk, en iedereen heeft daar een ander soort relatie in. Maar petje af voor jullie.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:56

Ik heb een geweldige schoonfamilie :) (alhoewel zijn vader 14 jaar terug overleden is dus die zal ik, helaas, nooit ontmoeten)
Gelukkig zijn ze kwa gebruiken ed ook wel vrij hetzelfde als hoe ik ben opgegroeid, wat dus nog wel eens wat meer botste toen ik nog bij familie in huis zat.
Ik ga mijn vriend begin december in het diepe gooien. Mag hij gelijk mijn hele familie (incl opa en oma en ooms en tantes) en vrienden ontmoeten. Inclusief bruiloft van een vriendin van mij :D alhoewel ik op onze tweede date ook al zijn ouders en broertje ontmoet had en met een week of drie daten al op een bruiloft van een vriend van hem rondliep :') alhoewel die tweede date sowieso allemaal een beetje awkward was want twee dagen ervoor hadden we onze eerste date gehad en we hadden elkaar op internet ontmoet dus het was allemaal een beetje awkward nog omdat je elkaar ook nog niet echt kende :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:04

Wat fijn voor iedereen die zijn vriendje snel weer gaat zien! :)
Ik heb vandaag weer met mijn vriend gebeld. Tja, helaas geen dagelijks contact mogelijk hier. Nog maar 5,5 week!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:19

Mijn vriend heeft lieve ouders hoor. Kan goed met ze vinden.
Kan prima alleen met ze zitten en gezellig kletsen.
Máár, hij woont nog thuis en ik merk nu dat ik al minder zin heb om naar hém te gaan.
Je voelt je toch soort van verplicht netjes beneden bij hun te gaan zitten.
Terwijl bij mij thuis we echt met z'n tweeen zijn en kunnen doen wat we willen.
Het verschilt niet echt wat we doen hoor, maar gevoelsmatig heb ik toch een meer... tja hoe moet ik het zeggen, een opgesloten idee? Kan het niet goed verwoorden, maar jullie snappen me vast wel :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:27

Hij heeft een beetje rare familie :+ Te beginnen natuurlijk zijn vader die mij 'ontvoerde' naar z'n oma en mij dingen vertelde die ik niet wilde weten (too much info-dingen). En z'n moeder begon aan m'n haar te plukken de tweede keer dat ik haar zag en zei dat het er niet echt verzorgd uit zag (noot: ik had die dag m'n haar gewassen met vriendlief z'n shampoo en geen conditioner..) Verder zijn het super aardige mensen. Vooral z'n vader is helemaal idolaat van me, omdat ik Nederlandse ben :+

Vandaaagg *\o/*

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:31

Mijn vriend wordt hier iedere dag in het diepe gegooid!! Hij woont straks weer 4 maanden bij ons en me zussen en ouders vinden het leuk om hem te pesten! Maar hij bijt goed van zich af en kent ze nu wel!!

Ik snap wat je bedoeld Nessa!! Je mist je vrijheid!!