Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:54

hier is vanochtend de schutting al gesneuveld, en een uur later een boom van over de 12 meter hoog..
brandweer heeft het net aan de kant gehaald omdat het over een looppad lag. en nog geen 5 minuten nadat hun klaar waren ging er bij 2 buren verder op een boom tegen de vlakte..

Kaka

kohtje schreef:
Hier in de Haarlemmermeer gaat het echt heel hard. Er is al een raam stuk. Bloembakken komen voorbij vliegen,takken breken af. Ik vind dit echt heel eng weer. Hoop echt dat het om 12 uur af zakt.

:(:) Ik ben in Hoofddorp aan het werk, maar zit me voornamelijk op te vreten.

Anoniem

Kaka schreef:
Goede actie Ashleydk :j

Thanks! Ja ik kan het niet over me hart verkrijgen om hem zomaar buiten te laten zonder schuilplek! Alleen lukt het echt niet om mijn vader over te halen om Poes binnen te halen, hoe graag me moeder en ik het ook zouden willen!

Voorheen lag hij namelijk altijd op onze deurmat te slapen, in weer en wind!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:55

unihorses schreef:
geloof dat in 2002? het oko zo hard waaide, toen ben ik als klein kind nog op skeelers gegaan, bamboestokken aan elkaar getaped, en daartussen 2 vuilniszakken dat gaat hard! :+
alleen jammer dat er een oversteek kwam en de enigste manier om te remmen vallen is :D

:))

Anoniem

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:56

Heeft er hier niet iemand interesse in een super lieve kat? :o
Heeft alleen een schoonmaak beurt nodig! Wormen kuurtje heeft die al gehad van ons!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:56

Ashleydk schreef:
Kaka schreef:

Thanks! Ja ik kan het niet over me hart verkrijgen om hem zomaar buiten te laten zonder schuilplek! Alleen lukt het echt niet om mijn vader over te halen om Poes binnen te halen, hoe graag me moeder en ik het ook zouden willen!

<3 Willen jullie niet nog een kat of kan hij niet met jullie katten opschieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:58

Ik vind het altijd zo sneu als er bomen omvallen :( Dan liggen ze daar zo zielig en hulpeloos...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:59

Vanaf Alkmaar geen treinen naar Amsterdam, dág tentamen! :(

wonderworst_

Hier in rijswijk waait het ook aardig hard.
ik was toch stiekem bang dat de mini hier van de muur zou vliegen
Afbeelding
Mijn werkplek is het raam rechtsbovenaan. schuin boven de MINI. Ik heb net toch echt even gekeken of hij nog op de muur hing :))

Anoniem

naomi_g1998 schreef:
Ashleydk schreef:

<3 Willen jullie niet nog een kat of kan hij niet met jullie katten opschieten?

Graag zelfs! Ik denk inderdaad alleen dat hij ruzie krijgt met onze eigen katten haha! Maar dat kan wel goed komen! Het is alleen dat we dan eerst met hem naar de DA moeten en we niet weten hoeveel we dan zullen moeten betalen.. Stel, hij is ziek?!
En onze eigen katten moeten we dan ook weer laten inenten, want dat doen we niet, omdat ze nooit buiten komen!

Dus kostenplaatje is erg hoog! :(

EDIT: Er gaat iets mis met quoten !
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-13 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lougino

Ah wat een lieverd Ashleydk! Hij zit er erg tevreden bij!

Zit op kantoor in Den Haag, de verkeerslichten gaan hier bijna om lijkt het!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:03

Ik maak me geen zorgen... mijn paarden staan lekker buiten en redden zich prima... ze kunnen eventueel de schuilstal in. Ik heb ze liever buiten zodat ze weg kunne vluchten als het nodig is dan dat ze opgesloten zitten en geen kant uit kunnen...

Omvallende bomen vallen niet zomaar bovenop je paard... ik ben een keer overvallen door een storm toen ik met een paard in het bos was... vanuit het niets vloog ze opeens in volle galop vooruit (iets wat ze normaal nooit deed) toen ze na een paar meter uitzichzelf weer stapte viel er een boom achter ons over het pad... paarden voelen zoiets aan...

Neemt niet weg dat je beter uit een bos kunt blijven haha... just to be sure :p

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:04

Hier in grunn,
Het begint steeds harder te waaien, soms een stilte en dan begint het weer...
Ik kijk steeds naar mn schuin overburen, die een paar bomen hebben staan, die ik niet vertrouw.
De hond had k buiten gedaan, voor het stofzuigen maar meneer wil het liefst nu weer naar binnen.

Ik zou eigenlijk nog naar de winkel moeten voor pasta....Maar dat "Past" me nu niet.
Als ik heen fiets, ga ik met 40 (ik klets maar wat) km/u heen, en met -05 km terug...ofwel in zijn ruggels. Of het wordt lopen!!

Kort om...Mensen....Niet meer op de fiets weg gaan, want achteruit gaat harder dan vooruit!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:04

Hier gaat het nu flink tekeer, de teso is inmiddels ook uit de vaart. En voordat die eruit gaat,.... Waren uitschieters naar windkracht 12...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 12:06

Het waait hier ook erg hard, maar tot zover vind ik het allemaal nog reuze meevallen.
Geen omgevallen bomen of ongelukken door de wind. Wel dakpannen die eraf vliegen.

Maar wat gaan we nog krijgen....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:07

ik voel er eigenlijk wel wat voor om er weer met een zeiltje op uit te gaan en woesj :D moet alleen ook weer terug :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:08

Ik hoorde net heel hard *KRAAAAK*.

Er staan hier iepen op de speelplaats. Ben speciaal vanmorgen al omgelopen met de kinderen, straks eens even gluren of ze allemaal nog staan.

Rond Amsterdam CS geen treinen door stormschade. Hoop niet dat het morgen nog zo is. Heb tentamens te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:08

unihorses schreef:
ik voel er eigenlijk wel wat voor om er weer met een zeiltje op uit te gaan en woesj :D moet alleen ook weer terug :(

Over een zeiltje gesproken! Ik zou gister gaan blokarten! Is mooi niet door gegaan :P werd te gevaarlijk!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:09

Bij ons gaat het nu echt tekeer!
Paarden kunnen niet eens meer naar buiten omdat de wind vol op de deur staat!!
Schutting ligt al om en ook al een dakpan zien vliegen.
Jakkes,vindt het nu niet leuk meer.Mijn man loopt steeds om het huis heen om te kijken of alles nog ligt!!
Alle dakpannen gaan op en neer!

Azmay

Ach, de zonneluifels hier op school rammelen wat maar verder valt het echt reuze mee.

maralyn

Lente schreef:
Ik hoorde net heel hard *KRAAAAK*.

Er staan hier iepen op de speelplaats. Ben speciaal vanmorgen al omgelopen met de kinderen, straks eens even gluren of ze allemaal nog staan.

Rond Amsterdam CS geen treinen door stormschade. Hoop niet dat het morgen nog zo is. Heb tentamens te maken...

Mag ook hopen dat het morgen minder is.
Anders kom ik wel aan op stage....Maar niet meer thuis!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:11

Onze boom die 20 jaar in de tuin stond is zojuist omgevallen :') :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:12

loriene schreef:
Bij ons gaat het nu echt tekeer!
Paarden kunnen niet eens meer naar buiten omdat de wind vol op de deur staat!!
Schutting ligt al om en ook al een dakpan zien vliegen.
Jakkes,vindt het nu niet leuk meer.Mijn man loopt steeds om het huis heen om te kijken of alles nog ligt!!
Alle dakpannen gaan op en neer!

Hier vliegt alles in de rondte! Geen mega dingen in ieder geval.. maar toch!
Stond in de tuin, naast de tafel.
Er komt een wind van ca 2 seconden, kijk naast me, TAFEL WEG?
Stond die bij de schuin overburen een eindje verderop! En dat in 2 seconden!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:12

Ja hier begint het nu echt wel aan te trekken (GroningenZuid).

Zie de verlichtingspalen op de parkeerplaats gevaarlijk heen en weer gaan en ik zie dat bedrijven hun vlaggen kwijt zijn, of ze hebben ze nog snel naar binnen gehaald. Vanmorgen hingen ze er nog wel namelijk, want daaran kan ik altijd zien hoe hard het waait.

Aan de ene kant is de lucht diepblauw aan de andere kant bijna strakblauw. Ik ben dus echt benieuwd hoe het gaat straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:13

Hier in Groningen word het volgens mij het ergst.. Heb nog niet echt er aan gedacht met mn paardje. Ze staat op kleinschalige pensionstal bij mensen thuis, die zelf vast wel weten wanneer ze die paardjes binnen moeten halen of niet.. Ze staan niet in landjes met allemaal bomen dus daar zit niet echt gevaar in, en zelf wegwaaien doen ze toch niet.. Dus ik maak me daar niet zo druk om, zelf blijf ik lekker warm binnen :)

edit als ik alles zo een beetje lees valt het hier in groningen volgens mij nog mee terwijl ze zeiden dat groningen en friesland het ergst zou worden, ik woon ook in groningen zuid maar in een "flatje" met 3 verdiepingen, ik zit lekker in het midden dus heb nergens last van, toen ik hier kwam wonen stonden er bomen in de straat maar die zijn weg dus daar ook niks mee, zit gelukkig in de stad, ga zo wel even mn ouders bellen die wonen boven in de provincie tegen lauwersoog aan zeg maar dus ff checken hoe het daar is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt