cooper schreef:Maar stel dat hij het wél aangegeven zou hebben?
Mits hij weet hoe zij denkt over zo'n dingen aan de hand van haar verleden kan hij ook gedacht hebben ; geen slapende honden wakker maken, als hij het toch allemaal niet serieus bedoelt. Als er een reële kans bestaat dat de relatie op een einde loopt alleen al bij het uitspreken van die behoefte, zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als die relatie me heel veel waard is.
En dan mag ik nog zo'n goede relatie hebben, ik blijf een mens en ik blijf het leuk vinden om te horen dat ik (eventueel) aantrekkelijk ben. Dat deel staat toch volledig los van de relatie die ik met mijn partner heb?
Ook al zou ik heel mijn leven met mijn vriend willen doorbrengen, ik weet dat die me leuk en aantrekkelijk vind, maar dat betekent daarom toch niet dat ik daarom niet wil weten of ik voor anderen ook leuk en aantrekkelijk ben?
Ik ben van mening dat je niet zo hard van stapel moet lopen. De relatie was in Ts haar ogen al gedaan nog VOOR ze een gesprek had gehad met haar partner. In mijn ogen beteken dat gewoon dat beide partijen niet open en eerlijk met elkaar omgaan en dat ze inderdaad beter een einde maken aan de relatie, maar daar is in mijn ogen dan het aanmelden bij zo'n datingsite niet de oorzaak van, maar wél dat beide partijen anders denken over bepaalde dingen & dit niet bespreekbaar maken.
Ook vind ik ( ja, en ik heb niets te vinden hoor) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
De openheid tussen de twee is er simpelweg niet, en dat maakt dat de relatie foutloopt.
(Mijn bescheiden mening hé, zo denk ik erover, das gewoon een andere invalshoek dan : Ik heb een vriend, ik MOET op nummer één staan en anders schup ik hem buiten.
Waar is de liefde vraag ik me dan af? Onvoorwaardelijke échte liefde zou door zoiets echt niet kunnen breken , imo, er zit al iets mis in de communicatie als je op dit punt gekomen bent, en dat kan allerhande oorzaken hebben. In feite hebben deze twee mensen gewoon een contract met elkaar waarbij ze bereid zijn liefde aan elkaar te geven, totdat één niet voldoet aan de eisen en de liefde (contract) word verbroken..... En dat zie ik in véél relaties. )
Als mensen nu eens van elkaar zouden accepteren dat ze maar menselijk zijn dan zouden vele relaties het wél overleven, maar het is omdat we bepaalde ideeën en overtuigingen hebben over Hoe een perfecte liefdesrelatie hoort te zijn, waardoor de plank misgeslagen word. Want door die menselijkheid kunnen er fouten gemaakt worden en dat word niet geaccepteerd maar betekent gewoon einde relatie en op naar de volgende(Bv eisen dat je the one and only bent is er maar eentje van)
Sorry maar dit is toch krom. Je relatie is je heel veel waard en jij hebt behoeftes waarvan je denkt 'oef dat vindt mijn partner waarschijnlijk niet zo leuk'. Wat mij betreft heb je dan een aantal opties. 1 Het niet bespreken en niet doen, 2 het wel bespreken en rekening met je partner houden, 3 het wel bespreken en geen rekening met je partner houden of 4 het niet bespreken en wel doen (achter de rug om van je partner en er dus over liegen m.i. is iets achter houden waarvan je weet dat je partner het heel erg/belangrijk etc. vindt ook liegen) Dan zou jij ervoor kiezen om je partner in het ongewisse te laten, dat is de meest logische en volwassen optie?

) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
(Bv eisen dat je the one and only bent is er maar eentje van)

zeur
)
dat vind ik heel knap..
Goed bezig dus...