contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:45

cooper schreef:
Maar stel dat hij het wél aangegeven zou hebben?
Mits hij weet hoe zij denkt over zo'n dingen aan de hand van haar verleden kan hij ook gedacht hebben ; geen slapende honden wakker maken, als hij het toch allemaal niet serieus bedoelt. Als er een reële kans bestaat dat de relatie op een einde loopt alleen al bij het uitspreken van die behoefte, zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als die relatie me heel veel waard is.

En dan mag ik nog zo'n goede relatie hebben, ik blijf een mens en ik blijf het leuk vinden om te horen dat ik (eventueel) aantrekkelijk ben. Dat deel staat toch volledig los van de relatie die ik met mijn partner heb?
Ook al zou ik heel mijn leven met mijn vriend willen doorbrengen, ik weet dat die me leuk en aantrekkelijk vind, maar dat betekent daarom toch niet dat ik daarom niet wil weten of ik voor anderen ook leuk en aantrekkelijk ben?

Ik ben van mening dat je niet zo hard van stapel moet lopen. De relatie was in Ts haar ogen al gedaan nog VOOR ze een gesprek had gehad met haar partner. In mijn ogen beteken dat gewoon dat beide partijen niet open en eerlijk met elkaar omgaan en dat ze inderdaad beter een einde maken aan de relatie, maar daar is in mijn ogen dan het aanmelden bij zo'n datingsite niet de oorzaak van, maar wél dat beide partijen anders denken over bepaalde dingen & dit niet bespreekbaar maken.

Ook vind ik ( ja, en ik heb niets te vinden hoor ;) ) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
De openheid tussen de twee is er simpelweg niet, en dat maakt dat de relatie foutloopt.

(Mijn bescheiden mening hé, zo denk ik erover, das gewoon een andere invalshoek dan : Ik heb een vriend, ik MOET op nummer één staan en anders schup ik hem buiten.
Waar is de liefde vraag ik me dan af? Onvoorwaardelijke échte liefde zou door zoiets echt niet kunnen breken , imo, er zit al iets mis in de communicatie als je op dit punt gekomen bent, en dat kan allerhande oorzaken hebben. In feite hebben deze twee mensen gewoon een contract met elkaar waarbij ze bereid zijn liefde aan elkaar te geven, totdat één niet voldoet aan de eisen en de liefde (contract) word verbroken..... En dat zie ik in véél relaties. )
Als mensen nu eens van elkaar zouden accepteren dat ze maar menselijk zijn dan zouden vele relaties het wél overleven, maar het is omdat we bepaalde ideeën en overtuigingen hebben over Hoe een perfecte liefdesrelatie hoort te zijn, waardoor de plank misgeslagen word. Want door die menselijkheid kunnen er fouten gemaakt worden en dat word niet geaccepteerd maar betekent gewoon einde relatie en op naar de volgende :) (Bv eisen dat je the one and only bent is er maar eentje van)

Sorry maar dit is toch krom. Je relatie is je heel veel waard en jij hebt behoeftes waarvan je denkt 'oef dat vindt mijn partner waarschijnlijk niet zo leuk'. Wat mij betreft heb je dan een aantal opties. 1 Het niet bespreken en niet doen, 2 het wel bespreken en rekening met je partner houden, 3 het wel bespreken en geen rekening met je partner houden of 4 het niet bespreken en wel doen (achter de rug om van je partner en er dus over liegen m.i. is iets achter houden waarvan je weet dat je partner het heel erg/belangrijk etc. vindt ook liegen) Dan zou jij ervoor kiezen om je partner in het ongewisse te laten, dat is de meest logische en volwassen optie?

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:46

nelis schreef:
anneliesdj schreef:
Volgens mij is jullie relatie niet meer te redden TS :(:)
Heb je hem eruit gezet of ben je bij hem weg gegaan?

We hebben beiden nog een eigen huis inc sleutels van elkaars huis.
Hij was in mijn huis toen ik thuis kwam.

Het zou een stuk makkelijker zijn als gevoel uitgeschakeld kon worden.
Aan de ene kant denk ik, kom op.. zet je er over heen.
Maar als ik dan weer aan die foto, site en dergelijke denk begint bloed te koken

Begrijpelijk hoor, je voelt je zo "niets" voor je partner, als je merkt dat hij zich naar de buitenwereld gaat voordoen als single en zoekende.
Ik zou persoonlijk ook niet over dat gevoel heen komen, om "quantité négligable" te zijn.

Ik had ooit ook een vriendje die met Valentijn een ander meisje een kaart stuurde ... Hij heeft het wel opgebiecht en we zijn dan ook op 12 februari (exact 3 jaar na onze eerste kennismaking) uit elkaar gegaan.
Het is moeilijk om over het idee te stappen dat je partner gaat rondkijken of er wat beters te vinden is alvorens het uit te maken. Althans, dat gevoel had ik toen en heb ik hier nu bij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:46

Citaat:
...en zolang hij geen hulp zoekt voor de onzekerheid, komt ie er niet meer in.

Oh.. en als jij nou eens ergens over twijfelt, verwacht je dan ook een schop onder je kont en wégwezen?
Jeetje, de man heeft niet eens wat érgs gedaan - alleen maar een account aangemaakt.
Je gedraagt je wel een beetje als een prinsesje hoor..

Maar goed, is het het allemaal waard?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:56

nelis schreef:
Roosch schreef:
Bij mij zou altijd de vraag blijven 'wat als ik hem een maand later hierop betrapt had? Zou hij dan wel andere berichten hebben gestuurd?'

Dat spookt bij mij dus ook..

Hij zat er al een maand op he?
Indien hij echt de intentie had om af te spreken had hij dat wellicht al gedaan.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 10:57

Jannepauli schreef:
Citaat:
...en zolang hij geen hulp zoekt voor de onzekerheid, komt ie er niet meer in.

Oh.. en als jij nou eens ergens over twijfelt, verwacht je dan ook een schop onder je kont en wégwezen?
Jeetje, de man heeft niet eens wat érgs gedaan - alleen maar een account aangemaakt.
Je gedraagt je wel een beetje als een prinsesje hoor..

Maar goed, is het het allemaal waard?

Ik een prinsesje?
ik vind het excuus van onzekerheid en een profiel aanmaken nog al suf..
Jij vind het misschien niet erg, ik vind dat ie hiermee een essentieel onderdeel verknald heeft . vertrouwen.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:59

nelis schreef:
Roosch schreef:
Bij mij zou altijd de vraag blijven 'wat als ik hem een maand later hierop betrapt had? Zou hij dan wel andere berichten hebben gestuurd?'

Dat spookt bij mij dus ook..

wat als is volgens mij een ongepaste vraag en moet je ook niet willen stellen.
Je hebt hem er nu op 'betrapt', en de dingen die werden geschreven blijken onschuldig.
Hoelang is hij hier al met bezig lijkt me een meer interessante vraag. Als dit al een paar maanden is dan blijkt het idd onschuldig. Is dit vrij recent dan komen er wel meerdere vragen. Blijft er wel nog een vertrouwenskwestie natuurlijk, waarom heeft hij er niets over gezegd? Dat is een andere vraag waarop ik geen duidelijk en sluitend antwoord heb gelezen...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:05

nelis schreef:
Ik een prinsesje?
Jij vind het misschien niet erg, ik vind dat ie hiermee een essentieel onderdeel verknald heeft . vertrouwen.

Maar vertel eens.. hoe zou je gereageerd hebben als hij dit wel eerst verteld zou hebben?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:06

Poiuytrewq schreef:
S_en_Z schreef:

Er staat "Maargoed weer ontopic" maw de opmerking was offtopic om t gezever over t nr 1

Stel dan ook geen vragen :z

Interpretatie blijft een lastig iets :+ zeur ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:16

Lastig TS. Ik had m vergeven.. Maar niet vergeten. Maar dat heb ik in m'n huidige relatie ook gedaan.. (En die heeft dus wel bij n wildvreemde meid in huis op de bank gezeten :x )

Toch is m'n vertrouwen nooit zo geworden als t was (1,5 jaar terug)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:17

S_en_Z schreef:
Lastig TS. Ik had m vergeven.. Maar niet vergeten. Maar dat heb ik in m'n huidige relatie ook gedaan.. (En die heeft dus wel bij n wildvreemde meid in huis op de bank gezeten :x )

Toch is m'n vertrouwen nooit zo geworden als t was (1,5 jaar terug)

:oo dat vind ik heel knap..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:18

TS, weet je wat je nu gaat doen?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:19

Ik had hem denk ook een kans gegeven. Ik geef liever altijd een kans, gaat het goed en doet hij het nooit meer, ben je blij dat je hem nog een kans gegeven hebt. Gaat hij toch weer de mis in of blijft jou vertrouwen weg dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je het zeker!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:25

Depende schreef:
cooper schreef:
Maar stel dat hij het wél aangegeven zou hebben?
Mits hij weet hoe zij denkt over zo'n dingen aan de hand van haar verleden kan hij ook gedacht hebben ; geen slapende honden wakker maken, als hij het toch allemaal niet serieus bedoelt. Als er een reële kans bestaat dat de relatie op een einde loopt alleen al bij het uitspreken van die behoefte, zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als die relatie me heel veel waard is.

En dan mag ik nog zo'n goede relatie hebben, ik blijf een mens en ik blijf het leuk vinden om te horen dat ik (eventueel) aantrekkelijk ben. Dat deel staat toch volledig los van de relatie die ik met mijn partner heb?
Ook al zou ik heel mijn leven met mijn vriend willen doorbrengen, ik weet dat die me leuk en aantrekkelijk vind, maar dat betekent daarom toch niet dat ik daarom niet wil weten of ik voor anderen ook leuk en aantrekkelijk ben?

Ik ben van mening dat je niet zo hard van stapel moet lopen. De relatie was in Ts haar ogen al gedaan nog VOOR ze een gesprek had gehad met haar partner. In mijn ogen beteken dat gewoon dat beide partijen niet open en eerlijk met elkaar omgaan en dat ze inderdaad beter een einde maken aan de relatie, maar daar is in mijn ogen dan het aanmelden bij zo'n datingsite niet de oorzaak van, maar wél dat beide partijen anders denken over bepaalde dingen & dit niet bespreekbaar maken.

Ook vind ik ( ja, en ik heb niets te vinden hoor ;) ) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
De openheid tussen de twee is er simpelweg niet, en dat maakt dat de relatie foutloopt.

(Mijn bescheiden mening hé, zo denk ik erover, das gewoon een andere invalshoek dan : Ik heb een vriend, ik MOET op nummer één staan en anders schup ik hem buiten.
Waar is de liefde vraag ik me dan af? Onvoorwaardelijke échte liefde zou door zoiets echt niet kunnen breken , imo, er zit al iets mis in de communicatie als je op dit punt gekomen bent, en dat kan allerhande oorzaken hebben. In feite hebben deze twee mensen gewoon een contract met elkaar waarbij ze bereid zijn liefde aan elkaar te geven, totdat één niet voldoet aan de eisen en de liefde (contract) word verbroken..... En dat zie ik in véél relaties. )
Als mensen nu eens van elkaar zouden accepteren dat ze maar menselijk zijn dan zouden vele relaties het wél overleven, maar het is omdat we bepaalde ideeën en overtuigingen hebben over Hoe een perfecte liefdesrelatie hoort te zijn, waardoor de plank misgeslagen word. Want door die menselijkheid kunnen er fouten gemaakt worden en dat word niet geaccepteerd maar betekent gewoon einde relatie en op naar de volgende :) (Bv eisen dat je the one and only bent is er maar eentje van)

Sorry maar dit is toch krom. Je relatie is je heel veel waard en jij hebt behoeftes waarvan je denkt 'oef dat vindt mijn partner waarschijnlijk niet zo leuk'. Wat mij betreft heb je dan een aantal opties. 1 Het niet bespreken en niet doen, 2 het wel bespreken en rekening met je partner houden, 3 het wel bespreken en geen rekening met je partner houden of 4 het niet bespreken en wel doen (achter de rug om van je partner en er dus over liegen m.i. is iets achter houden waarvan je weet dat je partner het heel erg/belangrijk etc. vindt ook liegen) Dan zou jij ervoor kiezen om je partner in het ongewisse te laten, dat is de meest logische en volwassen optie?

Precies, wat krom zeg. Er is geen excuus om dit maar gewoon te verbergen en dus je partner te gaan bedriegen. Het is net zo egoïstisch als de daad zelf.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:25

nelis schreef:
Berichten waren in een hele normale context.
Hoi, hoe is het? etc

leuke foto..

geen sexuele teksten of insinuaties

Ik zou er niet meer een probleem van maken dan het is, ik zou hem goed laten voelen dat je er boos om bent, maar ik vind dit echt geen reden om een stabiele relatie te beeindigen.
Dus even een paar dagen bloeden en dan mag hij met hangende pootjes terug komen.
Of er meer gebeurd zou zijn, of hij bijbedoelingen had ed, daar kom je nu toch niet meer achter en het is raar om hem daar toch voor te straffen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:28

Jannepauli schreef:
nelis schreef:
Ik een prinsesje?

Maar vertel eens.. hoe zou je gereageerd hebben als hij dit wel eerst verteld zou hebben?

Ik zou zeker niet hebben staan te juichen , maar dan had het wel bespreekbaar geweest en ik had dan zijn eerlijkheid gewaardeert.
Nu heeft ie mij compleet buiten gesloten.

Geryon

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Wist hij ook TS dat jij er zo op zou reageren? Want dan is het al helemaal raar dat hij het tóch heeft verbergt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Ik zelf zou dit ook geen reden gevonden hebben om het uit te maken. Zoals je zelf zei waren de gesprekken onschuldig, weet je dat hij onzeker is en geeft hij aan dat dit zijn manier van zichzelf zekerder voelen was.
Ook geef je aan dat hij zich helemaal niet onzeker hoeft te voelen, nu weet ik niet hoe de communicatie onderling is, maar of het hoeft of niet, hij voelt zich wel zo en daar moet hij wel mee aan kunnen kloppen bij jou.

Je geeft zelf ook aan dat je door je verleden minder incasseringsvermogen hebt op dit gebied. Ook daar moet rekening mee gehouden worden, maar je moet je daarbij ook beseffen dat jouw gevoelens waarschijnlijk niet op hetzelfde niveau zitten als zijn daad. (In de zin van dat jij je bozer/gekwetster voelt doordat er ook oude emoties naar boven komen die niets met zijn daad te maken hebben)

Jij verlangt van hem dat hij naar een psycholoog moet voor zijn onzekerheid en anders is het klaar. Alhoewel ik je eis snap, vind ik deze niet eerlijk. Ja, hij is onzeker, nee hij heeft dit niet op een correcte manier aangepakt. Maar dat hij dan naar een psycholoog moet? Ik denk dat jullie eerder baat zouden hebben bij een systeemtherapeut als je dan toch naar iemand toe wilt. Nu stuur je hem als het ware in z'n eentje weg met 'zijn probleem', want jij kan daar niks mee. Maar je wilt toch juist dat het jullie probleem is en het samen oplossen als je verder gaat met de relatie?

Ik denk dat het je misschien zou helpen als je voor jezelf duidelijk krijgt wat het precies is wat je zo boos maakt en welk deel van de emotie oud zeer is. Wat je nou precies wilt in de relatie en vanuit die gedachte dan ook verder willen gaan. Je wilt vertrouwen en je wilt samen goed over dingen kunnen praten, daarbij lijkt de eis: ga naar een psycholoog of je komt er niet in, niet echt overeen te komen.
Laatst bijgewerkt door Sassol op 03-10-13 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:31

xMyrth schreef:
TS, weet je wat je nu gaat doen?

Nee, eigenlijk wil ik gewoon even rust.
dat heb ik hem ook gezegd maar dat wil hij niet. hij wil me nu juist graag om me heen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:36

Ik had op de eerste plaats al niets op Bokt gezet hierover... Want het wordt zo ontzettend opgeblazen...

En wat doe je dan als je het leest, je gaat je gruwelijk opfokken en waarom.... Om niets :') Goed bezig dus...

Laat je niet opfokken en kijk eens naar wat je hebt!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:38

Om niks?

Hij moet kijken wat hij hebt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:43

Het feit dat hier al 17 pg's reacties op zijn... Geeft aan dat het wel degelijk "iets" is... Waar ook anderen zich druk om zouden maken...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:45

Ik vind het niets... Sorry hoor... maar een relatie uitmaken omdat iemand een profiel aanmaakt en chat... Als je 16 bent ok...

Zeg niet dat het netjes is de manier waarop hij het doet...

Maar ik vind het echt heel erg opgeblazen... Vandaar ook de 17 pagina's ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:46

Achja de een vindt dit niets, de ander vindt het heel wat.

Bij mij kan er niet in dat als er gepraat wordt over hele normale dingen, het dan ineens onschuldig is. Heel veel mannen betalen daarvoor, per bericht, en zelfs zij geven gewoon toe dat ze vreemd gaan (want de fictieve profielen waarmee ze praten geven toch aan dat niet uit te maken). En ja, als jij een band met een vrouw aan gaat, er regelmatig mee praat, dan vind ik dat zeker ook onder vreemd gaan vallen.

Vind het ontzettend sneu dat er mannen zijn die dit doen, achter de rug van hun partner om.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:51

ik denk dat je bij jezelf ten rade moet gaan of je een toekomst met hem ziet, is dit je maatje, je man met wie je oud wilt worden zoja dan moet je ervoor vechten en ervoor gaan. Als je voor jezelf weet dat je dat niet kan is het beter de relatie los te laten, dan zou je hem wrs elke keer het voor zijn kiezen gooien, is voor jou maar ook voor hem niet fijn. Nadenken is nu het enige wat je kan doen en bedenken wat jij wilt

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:53

Geryon schreef:
Achja de een vindt dit niets, de ander vindt het heel wat.

Bij mij kan er niet in dat als er gepraat wordt over hele normale dingen, het dan ineens onschuldig is. Heel veel mannen betalen daarvoor, per bericht, en zelfs zij geven gewoon toe dat ze vreemd gaan (want de fictieve profielen waarmee ze praten geven toch aan dat niet uit te maken). En ja, als jij een band met een vrouw aan gaat, er regelmatig mee praat, dan vind ik dat zeker ook onder vreemd gaan vallen.

Vind het ontzettend sneu dat er mannen zijn die dit doen, achter de rug van hun partner om.

laten we even eerlijk zijn, er zijn niet enkel mannen die dit doen, en zijn ook vrouwen.. die zitten ook op diezelfde sites...