brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:59

woofie schreef:
Al ruim 30 jaar smeer ik elke ochtend zijn boterhammen en hij zet koffie voor me....
Gewoon omdat we van elkaar houden.
't zijn de kleine dingen die het doen.........

Leuk... dit soort reacties en reacties als die van sonja.
Wat is er toch mis met gewoon lief zijn voor elkaar; zomaar? Omdat het kan.

Moet alles echt gewogen worden (doen we allebei wel precies evenveel?) of is het werkelijk zo verkeerd om iets voor je partner te doen, zelfs als hij/zij zelf handjes heeft?
Lijkt soms wel een prestige zaak.

_Marinke_

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:18

Mijn vriend vind ook dat ik later zijn brood maar even moet gaan smeren, nou echt niet hoor.. :n
Niet als het op zo'n toon gaat (jij bent de vrouw, jij moet dat gewoon doen, omdat het zo hoort). Hij is overigens van huis uit gewend dat zijn moeder enorm veel doet voor iedereen. Bij ons thuis niet..

Toen wij naar de middelbare gingen moesten we zelf maar zorgen dat we ontbijt hadden en brood mee naar school. Mijn moeder heeft het ook heel lang voor m'n vader gesmeerd, maar dat doet ze ook al een hele tijd al niet meer.

Persoonlijk heb ik een hekel aan 'moeten' of het 'omdat het zo hoort', ik vind dat dat soort dingen uit liefde moeten komen en uit het elkaar even voort willen helpen.

Dus, mijn vriend mag het later mooi zelf gaan doen tenzij het om wat voor reden dan ook even niet lukt, of omdat ie heel erg haast heeft etc. Maar ik was toch echt niet van plan om dat standaard te doen...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:21

Dat vind ik dus ook liljebo. Waarom mag je niet gewoon iets voor iemand doen? Wat is er zo fout aan? Ik weet dat mijn vriend gewoon anders niet eet of heel slecht eet. Dan sta ik liever op om even brood te smeren en daarna weer naar bed te gaan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:24

:) Idd. Ik sta trouwens altijd samen met hem op, terwijl ik thuis werk en dus in principe zou kunnen blijven liggen.
Maar dan ben ik s avonds niet moe als hij dat wel is, vanwege het vroeg opstaan en krijg je uiteindelijk ook nog verschillende tijden waarop je naar bed gaat.
Dat vind ik dan zo ongezellig.
Dus gewoon lekker samen op en samen naar bed. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:17

_Marinke_ schreef:
Mijn vriend vind ook dat ik later zijn brood maar even moet gaan smeren, nou echt niet hoor.. :n
Niet als het op zo'n toon gaat (jij bent de vrouw, jij moet dat gewoon doen, omdat het zo hoort). Hij is overigens van huis uit gewend dat zijn moeder enorm veel doet voor iedereen. Bij ons thuis niet..

Toen wij naar de middelbare gingen moesten we zelf maar zorgen dat we ontbijt hadden en brood mee naar school. Mijn moeder heeft het ook heel lang voor m'n vader gesmeerd, maar dat doet ze ook al een hele tijd al niet meer.

Persoonlijk heb ik een hekel aan 'moeten' of het 'omdat het zo hoort', ik vind dat dat soort dingen uit liefde moeten komen en uit het elkaar even voort willen helpen.

Dus, mijn vriend mag het later mooi zelf gaan doen tenzij het om wat voor reden dan ook even niet lukt, of omdat ie heel erg haast heeft etc. Maar ik was toch echt niet van plan om dat standaard te doen...

Toen ik nog jong was en thuis woonde, maakte mijn moeder altijd mijn brood klaar. Voor 's morgens en voor mee naar school. Ik heb dat altijd enorm gewaardeerd, nog steeds trouwens. Ik doe het nu voor mijn kinderen. Ik vind het belangrijk dat ze 's morgens en 's middags eten, ik laat dat niet aan het toeval over.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:21

Nou we krijgen/ kregen het wel te horen hoor als we geen brood mee namen ofzo.. :)

Daarnaast heeft mijn moeder altijd gezegd dat ze op obs vertrouwde, immers geeft het geen 100 % zekerheid dat we het ook echt opaten, we konden het ook zo weggooien als we wouden zonder dat ze het zou merken. Maar als kind werd ons al goed geleerd dat je geen eten weggooit.. En ze heeft ook altijd gezegd dat ze dan heel teleurgesteld zou zijn..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:27

Wij wisselen het. Ben ik eerder smeer ik zijn brood, is hij eerder smeert hij mijn brood.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:29

Ik had al gestemd en ja, hoor, ik smeer ook :j .
Leuk is dat mensen dit helemaal niet verwachten, hahaha, ik kom blijkbaar over als een verschrikkelijke bitch }> .
Vroeger moesten we beiden vroeg de deur uit en dan ging de één met de hond en de ander smeerde het brood.

Nu werk ik al heel wat jaartjes aan huis en manlief moet er heel vroeg uit.
Hij eet geen brood dat de vriezer gezien heeft en wat 's avonds gesmeerd wordt, vindt hij niet meer lekker.
Dus ik sta elke morgen al heel vroeg met hem op, maak koffie en smeer brood, wat lekkers d'r bij.
Zo weet ik wat hij binnen krijgt en ook dát hij wat binnen krijgt, hij werkt keihard en kan me voorstellen dat het echt niet leuk is om altijd maar in je eentje heel vroeg op te staan en zelf te smeren, dat zou hij ook echt niet doen, dan zou hij ergens wat halen (wss niet echt gezond) of niks eten.

Hier doen we ook na 20 jaar nog graag iets voor de ander, gelukkig!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:32

Bij ons is het meestal zo dat mijn vriend brood voor mij smeert, ik vraag er niet om verder hij doet het gewoon. Andersom doe ik het eigenlijk nooit behalve als hij er om vraagt, maar goed hij wil graag voor mij zorgen zegt ie. Ikzelf heb zoiets van, ik heb zelf handjes gekregen en jij ook dus we kunnen best ons eigen brood smeren :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:40

woofie schreef:
Al ruim 30 jaar smeer ik elke ochtend zijn boterhammen en hij zet koffie voor me....

Dit vind ik nou lief. :)
Ik lees heel veel van "Ja daag er mankeert hem niks aan zijn handjes, we hebben het allebei druk!" en dat is je goed recht natuurlijk maar ik zou het denk ik liever zo willen als het zo loopt. Moet je wel de luxe hebben van op dezelfde tijd op moeten staan... en ik denk dat ik degene ga zijn die eerder opstaat. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:54

liljebo schreef:
woofie schreef:

Leuk... dit soort reacties en reacties als die van sonja.
Wat is er toch mis met gewoon lief zijn voor elkaar; zomaar? Omdat het kan.

Moet alles echt gewogen worden (doen we allebei wel precies evenveel?) of is het werkelijk zo verkeerd om iets voor je partner te doen, zelfs als hij/zij zelf handjes heeft?
Lijkt soms wel een prestige zaak.

Ik heb dit wel opnieuw moeten leren, moet ik toegeven hoor :o
In mijn vorige relatie deed ik het ook niet. Ik weet niet eens waarom eigenlijk niet. Iemand opperde eerder dat dat misschien in het feit zit dat ik nu een vrouw/vrouw-relatie heb; dat er geen battle between the sexes meer is. Ik weet niet of dat het is. Maar binnen deze relatie verloopt alles wel totáál anders dan ik gewend was. Heeft denk ik ook wel met leeftijd te maken. Ik ben inmiddels ook 40+, een heel stuk milder dan een jaar of 10 geleden, ik hoef niet meer zo nodig 'groot' en 'sterk' te proberen over te komen. Ik geniet nu zó veel meer van kleine dingen. En dus ook van het 'lief zijn voor elkaar'... <3 Uit het werk lekker picknicken in het bos ipv voor de tv met een bord op schoot, zondagochtend de eerste die wakker wordt en gauw het bed uitsneakt om croissantjes te bakken en dan heerlijk samen in bed ontbijten, soms een bloemetje mee voor elkaar, keer een lief briefje in het lunchbakje, dat soort dingen. HEERLIJK! *\o/*

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:58

Ik heb nee ingevuld.

Ik doe het heel soms, maar hij doet het ook soms voor mij. Als de ander veel haast heeft 's ochtends, dan springen we even bij. Maar meestal is het samen ontbijten en samen smeren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:00

Op de "moet alles echt gewogen worden" opmerking: nee.
Wij doen dat hier thuis al niet, en dat gaat lekker, dus waarom zou ik dat in een relatie wel gaan doen?

Mijn moeder heeft bv. een rothekel aan strijken, ik vind de was ophangen veel erger. Wij doen die klusjes dus alleen zelf als het echt op dat tijdstip moet en de ander is er niet.
In mijn eigen huis moet het wel in mijn eentje natuurlijk. :') Dat is niet anders.

Maar er was ooit een aflevering van How I Met Your Mother waarin gezegd werd: NOOIT de score bijhouden in je relatie/huwelijk! Dan ga je de ander ook dingen verwijten en dat is helemaal niet nodig.
Best goeie les zo uit een comedy, vind ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:00

Junia schreef:
Ik heb nee ingevuld.

Ik doe het heel soms, maar hij doet het ook soms voor mij. Als de ander veel haast heeft 's ochtends, dan springen we even bij. Maar meestal is het samen ontbijten en samen smeren.

Dat is ook gezellig :j
Volgens mij ontbijten veel mensen ook niet meer samen...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:13

Sonja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Het is wel gezellig maar als je geen ochtendmens bent blijf je toch echt zo lang mogelijk in je bed liggen. Ik reken serieus uit wanneer ik echt op moet staan voor ik haast krijg (want daar hou ik dan ook weer niet van, haasten 's ochtends) en ik sta dus ook echt niet eerder op.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:14

Nee, geen haar op mijn hoofd die er over denkt. Ik ben zijn lief, niet zijn huishoudster, sloofje, moeder oid. Soms zegt hij het weleens gekscherend, maar nee, ik ga dat niet doen.

Nu is het ook niet helemaal van toepassing, want wij smeren beiden ons brood niet, maar nemen brood en beleg mee naar ons werk en smeren daar ter plekke pas. Maar mocht het aan de orde zijn, nee dan doe ik het niet.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:14

Ik doe nog smeren niet altijd maar wel vaak voor man, kinderen. Vind het niet erg ik ben een ochtend mens en de rest niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:15

wij ontbijten alleen maar samen als mijn vriend niet hoeft te werken ( weekenden,dagen dat hij thuis werkt,of vakanties) ,zie me echt niet om half 6 smorgens al aan een ontbijt gaan eerlijk gezegd..

vroeger toen we nog in nederland woonde en alle 2 werkte maakte ik ook zijn brood niet klaar,zou mijn reactie hier ook zijn geweest : hij maakt het maar lekker zelf..

maar goed ik moest toen een uur eerder beginnen als hem,hij stond altijd wel vroeg mee op,omdat we dan samen de honden uitlieten,daarna ging ik naar mijn werk( zonder ontbijt,eet zelf pas rond een uur of 10,en deed dat dus ook in 1 van mijn eerste pauzes op het werk) en hij had dan nog een uur de tijd om zijn brood klaar te maken.

het is pas sinds een paar jaar dat ik zijn brood maak,maar dat is omdat hij nu weer gedetacheerd zit maar wel op een lokatie dat hij elke dag thuis kan komen,maar door de detachering echt heel vroeg weg moet,nou ja,als ik dan iets langer slapen voor hem kan betekenen als ik zijn brood smeer...dan doe ik dat graag...maar als ik vandaag zeg,ik doe het niet meer,dan kan hij prima zelf zijn broodjes smeren,aan zijn handjes mankeerd niets,maar ik vind dat ik zo wat voor hem kan doen,doe het met liefde :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:18

Nemurin schreef:
Sonja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Het is wel gezellig maar als je geen ochtendmens bent blijf je toch echt zo lang mogelijk in je bed liggen. Ik reken serieus uit wanneer ik echt op moet staan voor ik haast krijg (want daar hou ik dan ook weer niet van, haasten 's ochtends) en ik sta dus ook echt niet eerder op.

Dat lijkt me echt enorm vervelend om te hebben. Maar ook wel om er een relatie mee te hebben. :+

Mijn vriend heeft het andersom. Veel slaap nodig en ik bloei juist op in de late avond. Hij kan me soms echt vervloeken dat ik dan door blijf praten terwijl hij niet eens meer fatsoenlijk na kan denken _O-

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:19

Wij ontbijten nooit samen, we zijn allebei geen ochtendmens en dus niet op zijn leukst 's ochtends. :')
We maken wel vaak ontbijt op bed voor elkaar op zondag.

Ik smeer trouwens zijn brood ook niet, maar dat komt omdat ik diegene ben die het eerste de deur uit moet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 11:20

wij ontbijten ook alleen samen in het weekend/vakanties.
vriend eet in de auto onderweg naar zijn werk dus samen ontbijten wordt hem niet :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:29

Me vriend smeert elke dag mijn brood :D Avond van te voren smeert hij alles.
In het weekend doe ik dan vaak de afbak broodjes klaar maken of ontbijt op bed.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:35

Sonja, leuk zoals je dat verteld. Het zijn toch ook gewoon dat soort dingen die er werkelijk toe doen? Kleine dingen als blijk van waardering voor elkaar.

Nemuron (?) klopt toch ook. Het is nooit gezond als je scores moet gaan bijhouden.

Wij ontbijten overigens ook niet samen (doe ik zelf later op mijn gemakkie, na het verzorgen van echtgenoot en alle dieren :+ ) behalve dan in het weekend. Maar we staan wel altijd samen op en gaan samen naar bed. Anders denk ik dat je ook erg snel naast elkaar gaat doorleven.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:35

Geryon: waarom is dat moeilijk? Dat ik niet opsta voor het hoeft is toch helemaal geen probleem? :+
Op het moment dat ik opsta ben ik ook nog een uur bezig om mezelf te verzorgen, te eten en alles bij elkaar te sprokkelen dus er zit wel een raam van een uur in dat iemand me dan nog ziet.

Ik ben ook geen hele grote chagrijn, er komt alleen weinig nuttigs uit op dat tijdstip. :=

Wie daar een probleem in ziet is niet de persoon voor mij, zou ik dan denken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:43

Nemurin schreef:
Geryon: waarom is dat moeilijk? Dat ik niet opsta voor het hoeft is toch helemaal geen probleem? :+
Op het moment dat ik opsta ben ik ook nog een uur bezig om mezelf te verzorgen, te eten en alles bij elkaar te sprokkelen dus er zit wel een raam van een uur in dat iemand me dan nog ziet.

Ik ben ook geen hele grote chagrijn, er komt alleen weinig nuttigs uit op dat tijdstip. :=

Wie daar een probleem in ziet is niet de persoon voor mij, zou ik dan denken.

Ik bedoelde ook niet dat het een groot probleem is ofzo hoor. Net als het voorbeeld van mijn vriend en ik.

Als je gewoon normaal kan doen, is het een stuk minder erg :+ Mijn zus is geen ochtendmens en heeft altijd een ochtendhumeur. Ik word daar echt helemaal triest en chagrijnig van.