Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:25

Maakt dat het makkelijker voor de vrouw dat ze een keuze heeft?
Ik bedoel maar wat ze ook kiest, haar leven zal nooit meer het zelfde zijn.
Bij elke keuze zijn er gevolgen.

Ja een ex zou de vrouw kunnen steunen met het maken van die keuze maar nadat de keuze is gemaakt verdwijnt hij van toneel en de vrouw blijft achter met een gebeurtenis die haar altijd bij blijft.

Onder schat het niet wat voor emotionele schade een ingrijpende gebeurtenis als een abortus is.
Een leven dat verbonden is met haar lichaam, haar bloed deelt. Een leven dat ze beëindigd.

Wanneer de vrouw besluit om het leven dat in haar groeit te laten groeien en de man is daar niet mee eens dan kan de man weglopen. Dus helemaal geen keus vind ik niet kloppen.
Hij kan zijn verantwoordelijkheid op zich nemen of hij doet dat niet.
Die verantwoordelijkheid kan financieel zijn of door sociale omgang met het kind.
Afdwingen vind ik niet kunnen want daarmee schep je alleen maar wrok.
Ik vind wel dat het kind daar recht op heeft maar vind niet dat de vrouw dat recht op moet gaan eisen.

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:35

Als je als vrouw een minimuminkomen hebt, en geen familie hebt die structureel kunnen oppassen, moet je dan maar ze zwangerschap afbreken terwijl je gevoel iets anders zegt? Of moet het kind als het toch geboren wordt er onder lijden en kan het niet naar verjaardagen van vriendjes, niet op voetbal, niet mee op schoolreis of scoutingkamp? En dat allemaal omdat de verwekker te beroerd is om hier aan mee te betalen?

Als je prima kan rondkomen, dan lijkt het me prettiger om geen gedoe met zo'n verwekker te hebben. Maar is de financiële een probleem, dan is het niet fair in mijn ogen dat de man als enige vrijuit gaat.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:42

Maar is het wel zo dat vrouwen last krijgen van een abortus.
Geestelijk bedoel ik.
Ik denk niet dat elke vrouw die ongepland zwanger wordt in de eerste weken de vrucht in haar al als een baby zien.
Maar meer als een klompje cellen. (Wat het ook is in mijn ogen).
Met de potentie om ooit een baby te worden.
Maar dat hoeft niet. Ook de natuur grijpt zeer regelmatig in. En stoot in de eerste weken de klomp cellen af omdat er iets niet klopt.

Jaarlijks ondergaan 28 duizend vrouwen in nederland een abortus. En dat al 40 jaar lang.
In de hele wereld meer dan 40 miljoen vrouwen per jaar.
Geloof niet dat al deze vrouwen hun hele leven bezig blijven met het feit dat ze ooit een abortus hebben ondergaan.
Het zal best zijn dat ze er wel eens bij stil staan. Maar de meeste zullen het daar bij laten.

pmarena

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:18

Het kind hoeft er niet onder te lijden: besluit de vrouw om het een kind te laten worden, dan zal ze er voor moeten zorgen dat ze het kind kan onderhouden.

Kan de vrouw het kind niet onderhouden en kiest ze er toch voor om het te laten komen en bij zich te houden...dan is er maar 1 verantwoordelijk voor het arme kind dat niks heeft en dat is de moeder. Die had de keus. De man niet.

Bij een vrouw is het een lichamelijke ingreep, da's niet fijn maar daarom heeft zij ook de keuze om het wel of niet te doen.

De man zal er ook heus nog wel eens aan denken dat er een kind van hem rond had kunnen lopen...wat dat betreft is een abortus voor niemand leuk. Maar de keuze is er dus wel. (voor de vrouw).

Vrouw mag kiezen voor geboorte of abortus, man mag kiezen of hij er iets mee te maken wil hebben.

Teken van mijn part dan tijdens de relatie al een papier waarop je overeenkomt dat je allebei zorg zal dragen voor een eventueel kind. Maar wil een man het niet en draagt hij altijd een condoom of verzekert vrouwlief hem dat ze absoluut niet zwanger kan worden, en ze wordt het toch.... ze wist dat zij het grootste risico liep, dan had ze zich beter moeten beschermen en wil je geen kind en geen abortus dan weet je dus dat je niet moet sexen met een man die zo'n overeenkomst niet tekent.

Wat mij betreft is dat de beste oplossing om allerlei gezeik achteraf te voorkomen, gisteren nog invoeren zo'n formulier :P

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:22

Ik denk dat als je er echt 100% achter staat dat het wel meevalt. Maar als de keuze alleen met verstand maar niet met gevoel gemaakt wordt dit een hele zware last kan zijn. Vooral als een paar jaar later, wanneer de omstandigheden er wel naar zijn, zou blijken dat zwanger worden niet zo makkelijk blijkt te zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:31

Wat ik in deze discussie een beetje mis,is het punt dat een vrouw duvels goed weet wat haar vruchtbare dagen zijn.
Dat kun je van een man,zeker bij een one night stand toch niet verwachten.
Momenteel is het echter wel zo,dat als een vrouw besluit om zich bij gebrek aan een partner door een willekeurige voorbijganger te laten bezwangeren ,de ongewilde donor in sommige gemeentes dmv DNA onderzoek gepoogd wordt bovenwater ggehaald te worden,om door betaling van alimentatie een deel van de uitkering van moeders te betalen.
Dat vind ik dus errug fout

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:31

Rumina: Ja, als dat gebeurt is het natuurlijk hartstikke vervelend :(:)

Maarja, als het goed is neem je dat scenario mee in je keuze voor wel / geen abortus of adoptie of weet ik welke mogelijkheden er nog zijn...

En als je daar nu heel bewust voor kiest dan zal het wel zijn redenen hebben.

Alleen maar het kind houden vanwege een vader die je uit kunt knijpen vind ik niet zo'n hele beste reden :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:34

PPG: ik zou persoonlijk eigenlijk niet weten wat mijn vruchtbare dagen zijn hoor, heb zelf de indruk dat alleen vrouwen die heel graag maar willen maar waarbij het maar niet lukt om zwanger worden daar mee bezig zijn? :)

Ja is dat zo dat gemeentes daar aan mee werken?? Dat lijkt me wel weer ver gaan :=

Sowieso vind ik het bizar dat zulke dingen kunnen, van die gehaaide wijven die een kan er gewoonweg in luizen en zo'n man daar nooit meer vanaf komt -O-

Dat Boris Becker-verhaal is ook zoiets fraais...

Je moet als man gewoonweg superzuinig omspringen met je zaad :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:39

Berdien schreef:
_San87_, ik vind het ook niet afschuwelijk. Maar ik wil zelf dan ook absoluut geen kinderen. Als ik dit topic zo lees ben ik dan ook blij dat ik geen man ben. Als je je verantwoordelijkheid als man neemt (condoom) en iemand wordt onverhoopt toch zwanger, waarom moet je er dan voor bloeden als je gewoon echt géén kinderen wilt? Om wat voor reden dan ook? Als man heb je gewoon geen keuze als iemand zwanger is. Wil jij wel maar zij niet dan wordt je mogelijke kind geaborteerd, wil jij niet maar zij wil dan kan je mooi financieel er aan bij dragen.

Lees hier vooral 'als je zo dapper bent om hem erin te hangen, dan moet je ook zo dapper zijn om ervoor te betalen.' Dat geldt voor beide partijen. Als jij als vrouw seks hebt, moet je stil staan bij de consequenties én daar voor op willen draaien. Dan kun je niet als het mis gaat met je vingertje wijzen naar een man en eisen dat hij maar moet gaan betalen. Helemaal als die man van tevoren duidelijk heeft gemaakt dat hij geen kinderen wil én zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.

Na alle pagina's vol egocentrisme (schrik!) ben ik blij dat mijn gedachten door jou en san87 verwoord worden.

Rumina schreef:
_San87_ schreef:
Waarom mag een vrouw wel kiezen een kind niet te willen en een man niet?

Andere insteek, waarom MOET een vrouw in zo'n korte periode onder invloed van zoveel hormonen de zwaarste beslissing van haar leven alleen maken. Voor veel vrouwen is het kiezen uit opties waar je niet uit wilt kiezen.

In een periode waarin je sexueel actief bent, houd je je toch ook bezig met ''wat te doen als'' "wat kies ik als''? Wat nu plotseling?
Je weet dat het niet uit de kraan komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:00

Rumina schreef:
Als je als vrouw een minimuminkomen hebt, en geen familie hebt die structureel kunnen oppassen, moet je dan maar ze zwangerschap afbreken terwijl je gevoel iets anders zegt? Of moet het kind als het toch geboren wordt er onder lijden en kan het niet naar verjaardagen van vriendjes, niet op voetbal, niet mee op schoolreis of scoutingkamp? En dat allemaal omdat de verwekker te beroerd is om hier aan mee te betalen?

Als je prima kan rondkomen, dan lijkt het me prettiger om geen gedoe met zo'n verwekker te hebben. Maar is de financiële een probleem, dan is het niet fair in mijn ogen dat de man als enige vrijuit gaat.

Dan stel je je dus vrijwillig volledig afhankelijk van een verplichte betaler :=

Dat staat voor mij gelijk aan een paard kopen als je het eigenlijk alleen kan bekostigen met een betalende bijrijder.

Als de man zijn baan verliest, emigreert of zelfs dood gaat zit je dus in een vacuum omdat je al die tijd daar afhankelijk van hebt gemaakt.......

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:17

Rumina schreef:
Ik denk dat als je er echt 100% achter staat dat het wel meevalt. Maar als de keuze alleen met verstand maar niet met gevoel gemaakt wordt dit een hele zware last kan zijn. Vooral als een paar jaar later, wanneer de omstandigheden er wel naar zijn, zou blijken dat zwanger worden niet zo makkelijk blijkt te zijn.

volgens mij is het altijd beter om met je verstand een beslissing te nemen.
En ik zou niet weten waarom het dan een zware last wordt.
Ons hele leven maken we beslissingen met ons verstand en maar af en toe met ons gevoel.
En deze blijken meestal ook nog mis te gaan. denk aan huwelijk.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:00

pmarena schreef:

Hahah, ja, daar moest ik ook nog aan denken! _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:05

papagroom schreef:
Wat ik in deze discussie een beetje mis,is het punt dat een vrouw duvels goed weet wat haar vruchtbare dagen zijn.
Dat kun je van een man,zeker bij een one night stand toch niet verwachten.
Momenteel is het echter wel zo,dat als een vrouw besluit om zich bij gebrek aan een partner door een willekeurige voorbijganger te laten bezwangeren ,de ongewilde donor in sommige gemeentes dmv DNA onderzoek gepoogd wordt bovenwater ggehaald te worden,om door betaling van alimentatie een deel van de uitkering van moeders te betalen.
Dat vind ik dus errug fout

De ongewilde donor wordt toch niet gedwongen met een pistool op zijn hoofd om zijn zaad af te staan aan een willekeurige voorbijganger :D
PPG je doet net of mannen volledig willoos zijn en gedreven worden door hun natuurlijke instincten om zich voor te planten. En dan nog gestraft worden om voor het resultaat te betalen. :D :D :D

Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
Als je geen nazaten wil, moet je je zaad niet rondstrooien

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:52

pmarena schreef:
PPG: ik zou persoonlijk eigenlijk niet weten wat mijn vruchtbare dagen zijn hoor, heb zelf de indruk dat alleen vrouwen die heel graag maar willen maar waarbij het maar niet lukt om zwanger worden daar mee bezig zijn? :)

Ja is dat zo dat gemeentes daar aan mee werken?? Dat lijkt me wel weer ver gaan :=

Sowieso vind ik het bizar dat zulke dingen kunnen, van die gehaaide wijven die een kan er gewoonweg in luizen en zo'n man daar nooit meer vanaf komt -O-

Je moet als man gewoonweg superzuinig omspringen met je zaad :P

Afgelopen weken uitgebreid in het nieuws geweest:
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1330785W/

Zelfs donoren moeten er (misschien) aan geloven...
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... alen.dhtml

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:03

Zo, dat is nogal wat. Ik vind dat wel heel ver gaan van die gemeenten. Maar toch is dat uitzondering, meestal komt de alimentatie gewoon het kind toe.

Ook ik heb nooit geweten wat mijn vruchtbare dagen waren. Als wij vrouwen dat exact zouden weten zouden we geen voorbehoedmiddelen meer nodig hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:14

sflj schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ik zou zelf ook niet voor abortus kunnen kiezen, maar ben ook blij dat het wel kan in ons land voor degenen die die keuze wel maken. En zou manlief niet willen betalen en dus geen deel uitmaken van mijn kind's leven, dan niet. Ik zou er verder geen energie meer instoppen. Vind het dan wel enorm slappe hap van die kerel, maar goed...... Beter kwijt dan rijk en dan heeft zo'n man ook geen invloed meer op je leven. Gelukkig heb ik een fijne ex, die niet te beroerd is maandelijks kinderalimentatie te betalen en verder een fijne co-ouder te zijn samen met mij voor ons kind. Maar goed, we hebben het hier dan ook niet over een ongewenste zwangerschap destijds. Overigens is het voor een kind best moeilijk om later te horen dat palief geen liefde, energie en geld in je wou steken. Mijn nichtje ervaart dat nu en ik vind dat heel triest voor dat meisje. Gelukkig krijgt ze genoeg liefde, maar het blijft iets wat heftig is voor zo'n kind (die afwijzing).

In dat geval was het misschien voor dat kind beter geweest wanneer het niet geboren was. ;)

Nou, dat vind ik wel erg zwart/wit. Meisje is gelukkig verder een heel gelukkig kind, die alle liefde en aandacht krijgt van haar familie. Iedereen heeft en krijgt issues in het leven, daar leer je wel mee te dealen als het moet. Ik zie in elk geval geen kind, die doodongelukkig is, welnee, ze zit vol levenslust. :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:13

Voor de vrouw is het allemaal zo ontegenzeggelijk zwaar, abortus, een levenslang litteken, haast een trauma, als ik sommigen moet geloven.

Staan mensen er ook bij stil dat het voor een man misschien ook wel zwaar zou kunnen zijn? Dat niet iedere manman een ongevoelige klootzak is zonder gevoel en dat een keuze niet voor het kind te gaan ook hem niet koud hoeft te laten?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:17

Volgens mij heb ik de situatie ook al genuanceerd door te wijzen op het feit dat er ook situaties zijn waarin de man juist wel vader wil zijn, maar dat niet mag zijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:25

Daar heb ik het niet over, he. Zijn keuze om niet voor een kind te gaan. Het staat er wellicht wat ongelukkig.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:27

Als het zijn keuze is om niet voor het kind te gaan, dan is dat toch zijn keuze? Dan moet ie zich daar bij neerleggen. Ook als het misschien eens wat minder voelt. Moet een vrouw toch ook?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:31

Volgens mij snap je niet wat ik wil zeggen.

Zeker moet hij zich daarbij neerleggen, maar dat betekent niet dat het voor mannen maar altijd appeltje eitje is. Het is niet alleen de vrouw die het er moeilijk mee kan hebben, zoals hier steeds wordt aangehaald, een man kan dat net zo goed hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:48

_San87_ schreef:
Volgens mij snap je niet wat ik wil zeggen.

Zeker moet hij zich daarbij neerleggen, maar dat betekent niet dat het voor mannen maar altijd appeltje eitje is. Het is niet alleen de vrouw die het er moeilijk mee kan hebben, zoals hier steeds wordt aangehaald, een man kan dat net zo goed hebben.

Nee joh, dergelijke gevoelens zijn enkel voor vrouwen. Mannen kunnen die niet hebben, dat zijn allemaal kl**tzakken die hun banketstaaf er onbeschermd in hangen en dan hun verantwoordelijkheid niet willen nemen. Snap dat dan toch! :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:51

Ik ben blond, hoe durf ik me in de psyche van een man te verplaatsen ;(.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:59

Ik vind dat wanneer een man niet heeft gekozen voor een kind en gebruik heeft gemaakt van een condoom niet verplicht alimentatie moet betalen.
Zij kiest voor het kind en hij niet, banketstaaf voor haar maar geld opstrijken van een ander vind ik dan nogal ongepast.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:01

Ja foei!

Ik heb er alleen maar respect voor, als een man kan en durft te zeggen 'ik word geen vader van dit kind.' Want dat gebeurt lang niet altijd uit lamlüllerigheid, egoïsme of wat dan ook. Net als de redenen waarom ik geen moeder wil worden, dat doe ik meer voor mijn mogelijke kinderen dan voor mezelf :+

Overigens weet ik precies wanneer mijn 'vruchtbare dagen' zijn. Dan loop ik namelijk krom van de pijn :') Eerste de beste kerel die er maar naar durft te wijzen bijt ik z'n strot door. Ook een vorm van anticonceptie :+