Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Berdien schreef:_San87_, ik vind het ook niet afschuwelijk. Maar ik wil zelf dan ook absoluut geen kinderen. Als ik dit topic zo lees ben ik dan ook blij dat ik geen man ben. Als je je verantwoordelijkheid als man neemt (condoom) en iemand wordt onverhoopt toch zwanger, waarom moet je er dan voor bloeden als je gewoon echt géén kinderen wilt? Om wat voor reden dan ook? Als man heb je gewoon geen keuze als iemand zwanger is. Wil jij wel maar zij niet dan wordt je mogelijke kind geaborteerd, wil jij niet maar zij wil dan kan je mooi financieel er aan bij dragen.
Lees hier vooral 'als je zo dapper bent om hem erin te hangen, dan moet je ook zo dapper zijn om ervoor te betalen.' Dat geldt voor beide partijen. Als jij als vrouw seks hebt, moet je stil staan bij de consequenties én daar voor op willen draaien. Dan kun je niet als het mis gaat met je vingertje wijzen naar een man en eisen dat hij maar moet gaan betalen. Helemaal als die man van tevoren duidelijk heeft gemaakt dat hij geen kinderen wil én zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
Rumina schreef:_San87_ schreef:Waarom mag een vrouw wel kiezen een kind niet te willen en een man niet?
Andere insteek, waarom MOET een vrouw in zo'n korte periode onder invloed van zoveel hormonen de zwaarste beslissing van haar leven alleen maken. Voor veel vrouwen is het kiezen uit opties waar je niet uit wilt kiezen.
Rumina schreef:Als je als vrouw een minimuminkomen hebt, en geen familie hebt die structureel kunnen oppassen, moet je dan maar ze zwangerschap afbreken terwijl je gevoel iets anders zegt? Of moet het kind als het toch geboren wordt er onder lijden en kan het niet naar verjaardagen van vriendjes, niet op voetbal, niet mee op schoolreis of scoutingkamp? En dat allemaal omdat de verwekker te beroerd is om hier aan mee te betalen?
Als je prima kan rondkomen, dan lijkt het me prettiger om geen gedoe met zo'n verwekker te hebben. Maar is de financiële een probleem, dan is het niet fair in mijn ogen dat de man als enige vrijuit gaat.
Rumina schreef:Ik denk dat als je er echt 100% achter staat dat het wel meevalt. Maar als de keuze alleen met verstand maar niet met gevoel gemaakt wordt dit een hele zware last kan zijn. Vooral als een paar jaar later, wanneer de omstandigheden er wel naar zijn, zou blijken dat zwanger worden niet zo makkelijk blijkt te zijn.
papagroom schreef:Wat ik in deze discussie een beetje mis,is het punt dat een vrouw duvels goed weet wat haar vruchtbare dagen zijn.
Dat kun je van een man,zeker bij een one night stand toch niet verwachten.
Momenteel is het echter wel zo,dat als een vrouw besluit om zich bij gebrek aan een partner door een willekeurige voorbijganger te laten bezwangeren ,de ongewilde donor in sommige gemeentes dmv DNA onderzoek gepoogd wordt bovenwater ggehaald te worden,om door betaling van alimentatie een deel van de uitkering van moeders te betalen.
Dat vind ik dus errug fout
pmarena schreef:PPG: ik zou persoonlijk eigenlijk niet weten wat mijn vruchtbare dagen zijn hoor, heb zelf de indruk dat alleen vrouwen die heel graag maar willen maar waarbij het maar niet lukt om zwanger worden daar mee bezig zijn?
Ja is dat zo dat gemeentes daar aan mee werken?? Dat lijkt me wel weer ver gaan :=
Sowieso vind ik het bizar dat zulke dingen kunnen, van die gehaaide wijven die een kan er gewoonweg in luizen en zo'n man daar nooit meer vanaf komt![]()
Dat Boris Becker-verhaal is ook zoiets fraais...
Je moet als man gewoonweg superzuinig omspringen met je zaad
sflj schreef:Twiggy2008 schreef:Ik zou zelf ook niet voor abortus kunnen kiezen, maar ben ook blij dat het wel kan in ons land voor degenen die die keuze wel maken. En zou manlief niet willen betalen en dus geen deel uitmaken van mijn kind's leven, dan niet. Ik zou er verder geen energie meer instoppen. Vind het dan wel enorm slappe hap van die kerel, maar goed...... Beter kwijt dan rijk en dan heeft zo'n man ook geen invloed meer op je leven. Gelukkig heb ik een fijne ex, die niet te beroerd is maandelijks kinderalimentatie te betalen en verder een fijne co-ouder te zijn samen met mij voor ons kind. Maar goed, we hebben het hier dan ook niet over een ongewenste zwangerschap destijds. Overigens is het voor een kind best moeilijk om later te horen dat palief geen liefde, energie en geld in je wou steken. Mijn nichtje ervaart dat nu en ik vind dat heel triest voor dat meisje. Gelukkig krijgt ze genoeg liefde, maar het blijft iets wat heftig is voor zo'n kind (die afwijzing).
In dat geval was het misschien voor dat kind beter geweest wanneer het niet geboren was.
_San87_ schreef:Volgens mij snap je niet wat ik wil zeggen.
Zeker moet hij zich daarbij neerleggen, maar dat betekent niet dat het voor mannen maar altijd appeltje eitje is. Het is niet alleen de vrouw die het er moeilijk mee kan hebben, zoals hier steeds wordt aangehaald, een man kan dat net zo goed hebben.
.
Eerste de beste kerel die er maar naar durft te wijzen bijt ik z'n strot door. Ook een vorm van anticonceptie