Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SindyKaya schreef:Kanjer training heb ik ook op school gehad, ik vond het erg nuttig!
Wij hadden namelijk petjes
een zwarte
een rode
een gele
en een witte
als je je slecht gedragen had moest je de zwarte de hele dag op, dan liep je natuurlijk voor schut want dan zag iedereen hoe slecht je je had gedragen
Als je bang bent en je zelf buiten sluit moet je een gele op, zodat mensen je helpen en je niet meer bang bent/word
Een rode moest je op als je een meeloper was
en een witte moest je op als je je top had gedragen.
Dit was bij de basisschool tot groep 6, maar we moesten ons wel goed blijven gedragen.
bello2005 schreef:maar als je je eigen laat pesten, ben je ook niet goed bezig.
ik vind dat je moet laten zien wat je in huis hebt, dus laat zien dat je er niet van gediend bent.
als je de 'baas' eruit pakt is het zo afgelopen met die onzin.
mensen die zich laten pesten moeten, vind ik, niet zeuren
als je er niets aan doet om het te stoppen, mag je ook niet klagen
Nayomie schreef:bello2005 schreef:maar als je je eigen laat pesten, ben je ook niet goed bezig.
ik vind dat je moet laten zien wat je in huis hebt, dus laat zien dat je er niet van gediend bent.
als je de 'baas' eruit pakt is het zo afgelopen met die onzin.
mensen die zich laten pesten moeten, vind ik, niet zeuren
als je er niets aan doet om het te stoppen, mag je ook niet klagen
Om nog even hier op terug te komen. Ik vind dit eigenlijk best heftig dat je dat zegt. Ik heb er op de basisschool wat aan willen doen, leraren gingen er wat aan doen, maar het werd erger.
En op die leeftijd kon ik niks aan mijn karakter veranderen.
Ik vind het ronduit onbeschoft dat je dat zegt
Kwanyin schreef:En weet je wat er gebeurde? Ik was een van de weinige namen die op geen enkel papiertje voorkwam. Dat had er misschien ook mee te maken dat ik maar een grijze muis was en ze me misschien helemaal niet belangrijk vonden.
mick75 schreef:Toch heeft ook het gepest worden uiteindelijk wel ervoor gezorgd dat ik nu ben wie ik ben, sta waar ik sta en me amper nog laat leiden door anderen. En daar ben ik eigenlijk best trots op, want ik heb het wel mooi zelf gedaan. Ondanks dat ik niet bepaald een voorbeeld ben voor de maatschappij of voor anderen in de zin van dat ik iets gepresteerd heb of zo of het ver geschopt heb (integendeel), ik ben er tevreden mee en daar gaat het uiteindelijk om want het is mijn leven.
Tallie1979 schreef:Een van mijn pesters heeft nu zelf een dochter zag ik op haar website. Was bijna geneigd om haar openbaar een bericht te sturen dat ik hoopte dat haar kind net zo te grazen zou worden genomen als ik destijds door haar.
Maar dat kind kan er niks aan doen dat haar moeder destijds zo’n vals, geniepig loeder was.
En ik heb geleerd dingen te accepteren zoals ze komen tegenwoordig. Wraak is een vieze eigenschap. Maar guttegut, wat lijkt me dat heerlijk om te zeggen. Hahaha!
Tallie1979 schreef:Een van mijn pesters heeft nu zelf een dochter zag ik op haar website. Was bijna geneigd om haar openbaar een bericht te sturen dat ik hoopte dat haar kind net zo te grazen zou worden genomen als ik destijds door haar.
Maar dat kind kan er niks aan doen dat haar moeder destijds zo’n vals, geniepig loeder was.
En ik heb geleerd dingen te accepteren zoals ze komen tegenwoordig. Wraak is een vieze eigenschap. Maar guttegut, wat lijkt me dat heerlijk om te zeggen. Hahaha!