'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:30

Toen ik net huis had gekocht met mijn ex, jaren geleden, kwamen daarna de verhalen dat de vorige eigenaar zich van het leven had beroofd en er 3 weken heeft gelegen..(inclusief de verhalen van politie die brakend over de galerij had gehangen van de stank etc...) We wisten wel dat hij was overleden, prijs was ook laag want de familie wilde er vanaf. Vond op dat moment echt heel naar maar ik heb nooit een onbehagelijk gevoel in dat huis gehad. Wel in het vorige huis waar ik had gewoond met mijn moeder, en daar wist ik het verleden niet van.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:08

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:27

Poiuytrewq schreef:
Meetje22 @ [HK] rare lichtbol op foto check het verhaal van Meetje22 .. brr
[HK] soort geest op de overloop

veel leesplezier :')

Ik vond het spannend totdat ik de eerste reactie las bij het tweede topic :')

Over het verhaal van meetje22 twijfel ik persoonlijk... Ik geloof best in geesten omdat ik zelf ook dingen heb meegemaakt maar zo heftig?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:44

Hahahaaha k zie die reactie nu ook.

Achh je moet bij alles wat iedereen zegt gewoon denken dat ie liegt. :+ geen idee of het 100% waar is, of gedeeltelijk, of wat overdreven. Ik vind het leuk tijdverdrijf :+ !

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:11

Er was ook iemand die had foto's gemaakt, nergens iets op te zien, behalve op een, daar zag je voeten :brr: :brr: :brr:

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:50

Nou, ik heb begin van de avond gereageerd, maar mijn reactie is bij tentenkamp terecht gekomen. Denk dat m'n laptop begint te spoken!
Ging over dat ik m'n geest-foto een keer op ga zoeken, kijken wat jullie ervan vinden.
Haha zo stom dat ie daar staat nu!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:16

Poess91 schreef:
Nou, ik heb begin van de avond gereageerd, maar mijn reactie is bij tentenkamp terecht gekomen. Denk dat m'n laptop begint te spoken!
Ging over dat ik m'n geest-foto een keer op ga zoeken, kijken wat jullie ervan vinden.
Haha zo stom dat ie daar staat nu!

Hahaha :') Die zullen wel denken :')

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:42

Geweldig topic dit, heb het helemaal gelezen.

Zelf heb ik redelijk wat ervaring met spookhuizen, trek het zelf helaas aan, ik heb van mijn 12e tot mijn 26e in een huis gewoond waar erg enorm veel activiteit was, krakende vloeren en daken (altijd geweten aan ouderdom van het huis) schimmen, het was er altijd overal steenkoud. Het was een oud huis, slecht geisoleerd,maar echt niet warm te krijgen, altijd was het overal koud, echt heel koud.
Ook sliep ik er slecht en heb ik jarenlang akelige nachtmerries gehad, die plots verdwenen waren toen ik verhuist was ...
Ook ging er vaak wat op mijn bed zitten, en dacht ik dat het een van de katten was, maar als ik voelde dan was er niets ... alleen wel een deuk in mijn dekbed.
Later heb ik een foto van mijn slaapkamer laten lezen en kwamen 2 paragnosten onafhankelijk van elkaar met precies hetzelfde verhaal.
Vanaf toen was ik dus een believer :D

IK heb tijdens een stageperiode in een heel erg oud klein huisje tussen de koeien en varkensstallen gewoond.
Daar was het ook elke avond raak, altijd een eentonig gebonk.
Als er iemand kwam was het altijd weer weg.
Gelukkig heeft mijn moeder het wel gehoord, dus wist ik dat ik niet gek was.
Ze hebben alles nagezocht, de zolder, en het hele dag of er iets los hing wat kon bonken.
Het was een hele doffe constante boenk.
Was er niet bang van maar het was wel vreemd ...

Nu woon ik ook in een oud gerenoveerd huis wat ooit een stal was.
Ook hier is het wat onrustig, maar heb er geen last van.
Ze spelen wat met de elektriciteit maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.

Zelf kan ik ook zien en voelen of een huis spookt, zo heb ik al meerdere mensen geholpen met hun spookhuis.
Vaak zijn het oude bewoners die niet snappen dat ze overleden zijn. Zijn ze eng ? - nee, maar het kan voor de bewoners natuurlijk onprettig aanvoelen.
Soms maken ze grapjes door dingen om te gooien en met de elektriciteit te spelen. OP die manier willen ze gewoon zeggen dat ze er zijn.
Pas als je er echt niet van kan slapen zou ik er wat aan laten doen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:42

Aangezien ik even geen geesten topic kan vinden stel ik mijn vraag hier maar, heeft iemand wel eens glaasje gedraait? :+ Ik begon hier namelijk over op school maar iedereen was gelijk stil en zei dat je dat nooit moet doen

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:42

Nee maar ik hoor precies hetzelfde; nooit doen.

Lijkt mij wel interessant :Y)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:46

Deijs schreef:
Nee maar ik hoor precies hetzelfde; nooit doen.

Lijkt mij wel interessant :Y)

dat heb ik dus ook, vooral juist wel doen,
omdat de meesten dat afkeuren of zeggen dat het gevaarlijk is,
wordt het juist aantrekkelijk om het te proberen :Y) :Y)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:59

Precies, dat vind ik ook haha :P

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:02

Jep, wij hebben in een huis gewoond met een verhaal.

Vroeger in de 2e wereld oorlog was dit huis een basiskamp voor gewonde soldaten echter kende wij dit verhaal pas toen wij daar al woonde.
Wij kochten dit huis van een alleen staande vrouw haar man was een paar weken voor de verkoop overleden en het huis was voor haar alleen veel te groot.

Op het moment dat wij daar kwamen wonen was ik een meisje van 4 jaar ik herinner mij alles nog erg goed. Ik vond dit huis echt zó gigantisch eng en ik was altijd enorm bang voor al als het duister begon te worden.
Als ik s'avonds naar bed moest begon ik te huilen door angst ik moest naar boven en daarvoor moest ik eerst door de hal lopen waar ik heel erg bang was, er was daar een groot raam en ik voelde mij altijd bekeken.
Als ik dan de trap op liep kon je links af naar de slaapkamer van mijn opa en oma en rechtsaf naar de kamer van mijn zusje mijn ouders en mij, ik was altijd heel erg bang om de hoek om te gaan want ik was altijd bang dat er wat zat.
Voor dat ik mijn bed in ging controleerde ik de hele bovenverdieping in alle kasten (er waren in dit huis 4 of 5 inloop kasten) daarna ging ik mijn kamer in en controleerde daar alles voor dat ik kon gaan slapen.
Helaas had ik bijna elke nacht nachtmerries en heb zo een keer met mijn vuist door een gipsenmuur geslagen.

Op een nacht kwam mijn zusje op mijn kamer en naar mijn idee had ze zich verstopt achter het gordijn en was ze daar niet achter weggegaan, toen ik het controleerde was ze weg ik kan het nog steeds niet verklaren?
Ook hoorde ik hele rare geluiden in het huis die altijd aanwezig waren, gelukkig hoorde iedereen die geluiden wel maar dan werd er gezegd het huis is oud etc.
Op een dag kwam mijn opa op visite, ik zat in de bank met mijn zus en mijn opa op een stoel in de eetkamer, mijn moeder was aan het douchen.
Toen mijn moeder beneden kwam was mijn opa dood. Terwijl er geen vuiltje aan de lucht was.

Een paar jaar later is mijn andere opa (die bij ons in woonde) op onverklaarbare wijze van de ladder gevallen, sinds dien had hij zoveel pijn en is hij naar de dokter gegaan, het was kanker 2 weken later was hij er niet meer.
Vlak voor hij overleed flipte mijn oma hem, ze was echt gek ze had het continu over de oorlog en mijn opa was een verrader (een Duitser dus) dat terwijl ze eigenlijk niets had? Na onderzoeken zeiden ze dat het alzheimer was. Toch blijft het voor ons raar mijn oma had de oorlog niet eens meegemaakt.

Na al deze dingen hebben we besloten het huis te verkopen, niemand durfde hier meer te wonen in de vrees dat een van ons de volgende zou zijn. Wij zijn nog voor het huis verkocht was vertrokken naar ons nieuwe huis.
Ons huis is toen verkocht aan een jong gezin waarvan de vader 35 jaar is geworden en overleden is aan kanker....

Sinds wij verhuist zijn heb ik nooit meer nachtmerries of angst om alleen thuis te zijn.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:23

@hierboven, brr dat huis kan volgens mij beter gesloopt worden...

Ja inderdaad, daarom was ik ook benieuwd naar verhalen van mensen die het wel hebben gedaan, om te kijken wat er bij hun is gebeurd *D

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:26

Ik raad het je niet aan als je er geen verstand van heb, dus als je niet precies weet hoe je jezelf moet beschermen etc.
Want zelfs dan zitten er risico's aan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:27

Ja maar ik vraag me dan af wat gebeurt er dan? Omdat iedereen zegt 'echt niet doen' etc, en als je dan vraagt wat er dan gebeurt zeggen ze niks of ze willen het niet zeggen, tja dan word ik alleen nieuwsgieriger :Y)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:28

Dat hangt er vanaf of er iets in je buurt is en of deze persoon goed of kwaad bedoeld.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:37

Ik ga het btw niet doen hoor haha, maar ben gewoon benieuwd :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:44

In ons huis is de vorige bewoner overleden, dat hoorden we na de koop. Hij is overleden op de kamer van mijn zoontje en die weigert daar te slapen, hij heeft het erover dat 'mooi mooi' hier woont.

Ga straks ff lezen hier.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:46

Ik wil heel even nog reageren hier, omdat ik nog steeds pb's krijg van mensen..

In het begin van het topic, toen het nog niet direct over geesten ging, maar over 'huizen met een verhaal' heb ik hier gereageerd, dat ik zelf in een situatie betrokken ben geweest waar zo'n huis ontstaan is. Later heb ik de link naar een topic geplaats waar ik mijn verhaal verteld heb, maar dat verhaal heeft in de verte verte niks met geesten te maken..

Dus voor iedereen die mij de afgelopen weken nog gepb't heeft, kijk even in mijn link, al zal het niet zijn wat jullie dan verwachten. Ik heb zelf helaas geen tijd gehad om alle pb's te beantwoorden, excuses dus..

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:55

Als je écht een spookhuis koopt (dus niet waar een paar mensen onschuldig zijn overleden) dan speel je met je leven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:34

Sachet schreef:
Als je écht een spookhuis koopt (dus niet waar een paar mensen onschuldig zijn overleden) dan speel je met je leven.

en wat als je een spookhuis koopt terwijl je dat niet weet?

zou het dan nog zo erg zijn?

en wat als mensen te nuchter zijn om hierin te geloven?

:)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:44

naomi_g1998 schreef:
Aangezien ik even geen geesten topic kan vinden stel ik mijn vraag hier maar, heeft iemand wel eens glaasje gedraait? :+ Ik begon hier namelijk over op school maar iedereen was gelijk stil en zei dat je dat nooit moet doen

Goede geesten laten zich niet oproepen, die komen vanzelf wanneer ze dat nodig vinden. Slechte geesten komen juist er wel op af. Dus daar heb je t al, je roept het verkeerde op. Deze geesten kunnen zich voordoen als iemand anders...kunnen allerlei rare dingen uithalen.

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:24

Ik heb vroeger nog best vaak geesten gezien ja. Maar ik heb ze gevraagd te vertrekken en dat deden ze... Alleen ik zou best wel weer een keer mijn opa willen zien, en misschien contact maken. Geen idee hoe. Maar ach...

Glaasje draaien word ik ook voor gewaarschuwd, en aan de reactie hierboven heb ik een vermoeden waarom .. :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:26

MultiWampie dan moet je iemand opzoeken die met verstand dat soort dingen doet.
Zelf inderdaad niet glaasje gaan draaien omdat je niet weet wie je hierdoor binnen laat.