Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caily schreef:Een koophuis is voor iemand in de bijstand al luxe...
Citaat:Bijstand kan je op geen manier vergelijken met mensen die weinig over houden in de maand. Bijstand is overhouden een gevolg van dat er weinig binnen komt, men moet al snijden in de noodzakelijke uitgaven om rond te komen. Mensen die weinig over houden per maand geven schijnbaar in verhouding tot hun inkomen teveel uit.
Mioux schreef:Hier ook de bijstand dus ik meld me ook! Hier krijg ik circa 800 per maand bijstand en heb 1 zoontje van 1,5. Ik heb het voordeel dat ik bij mijn moeder inwoon dus geen huur hoef te betalen als dit niet lukt. Ik haal gewoon alleen wat ik nodig heb, en heb ik eens een meevaller dan haal ik iets leuks voor me zoontje. Ik spaar intussen ook zoveel mogelijk zodat door wat dan ook ik het geld ervoor heb (kapotte auto etc). Ik besteed aan mezelf eigenlijk weinig tot niks, ik betaal 175 per maand aan boodschappen (kind op pampers kan niks anders hebben als pampers en pampers billedoekjes etc) dat is dus inclusief alles voor me zoontje en mij gedurende 1 maand. Hiervan kunnen wij eten en drinken en een lekker koekje voor meneer en voor mama bij de koffie. Dit gaat eigenlijk heel goed... ook betaal ik 24 euro per week voor me zoontje om naar de gastouder te gaan,contact met andere kindjes enzo en mama even dagje voor haar zelf. Ik denk als ik huur erbij moest betalen ik het nog zou redden..
Mioux schreef:Hier ook de bijstand dus ik meld me ook! Hier krijg ik circa 800 per maand bijstand en heb 1 zoontje van 1,5. Ik heb het voordeel dat ik bij mijn moeder inwoon dus geen huur hoef te betalen als dit niet lukt. Ik haal gewoon alleen wat ik nodig heb, en heb ik eens een meevaller dan haal ik iets leuks voor me zoontje. Ik spaar intussen ook zoveel mogelijk zodat door wat dan ook ik het geld ervoor heb (kapotte auto etc). Ik besteed aan mezelf eigenlijk weinig tot niks, ik betaal 175 per maand aan boodschappen (kind op pampers kan niks anders hebben als pampers en pampers billedoekjes etc) dat is dus inclusief alles voor me zoontje en mij gedurende 1 maand. Hiervan kunnen wij eten en drinken en een lekker koekje voor meneer en voor mama bij de koffie. Dit gaat eigenlijk heel goed... ook betaal ik 24 euro per week voor me zoontje om naar de gastouder te gaan,contact met andere kindjes enzo en mama even dagje voor haar zelf. Ik denk als ik huur erbij moest betalen ik het nog zou redden..
Petpa schreef:Mioux schreef:Hier ook de bijstand dus ik meld me ook! Hier krijg ik circa 800 per maand bijstand en heb 1 zoontje van 1,5. Ik heb het voordeel dat ik bij mijn moeder inwoon dus geen huur hoef te betalen als dit niet lukt. Ik haal gewoon alleen wat ik nodig heb, en heb ik eens een meevaller dan haal ik iets leuks voor me zoontje. Ik spaar intussen ook zoveel mogelijk zodat door wat dan ook ik het geld ervoor heb (kapotte auto etc). Ik besteed aan mezelf eigenlijk weinig tot niks, ik betaal 175 per maand aan boodschappen (kind op pampers kan niks anders hebben als pampers en pampers billedoekjes etc) dat is dus inclusief alles voor me zoontje en mij gedurende 1 maand. Hiervan kunnen wij eten en drinken en een lekker koekje voor meneer en voor mama bij de koffie. Dit gaat eigenlijk heel goed... ook betaal ik 24 euro per week voor me zoontje om naar de gastouder te gaan,contact met andere kindjes enzo en mama even dagje voor haar zelf. Ik denk als ik huur erbij moest betalen ik het nog zou redden..
Een dagje voor mamma zelf. Dat begrijp ik niet!
russel schreef:Leuk tipje ga binnenkort de Betuwe eens fietsen. Groeien fruitbomen langs de weg en de vruchten, appels, peren pruimen, stoofperen vallen gewoon op de grond..kistje mee, rapen en plukken, dan daarna de walnoten bomen...
Dat scheelt ook een hoop, vers fruit..inmaken en wekken...jams maken...